15 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 2 mei 2011

Ervaring met auto: Het is een best aardige auto chevolet Spark BiFuel, maar alleen technische problemen bij het gas.
Led verlichting heel onzuiver. Verlichting van de led slecht zichtbaar en problemen bij het gastank slecht tanken en als hij vol is dan blijft hij aan het piepen dan moet ik weer naar benzine over schakelen.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Goed geholpen.

Ervaring met verkoop: Hij is perfect. Goed geholpen toen wij kochten zijn we al een keer terug geweest ook over de led gelijk geholpen.

UitvoeringL T
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand2.915 km

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: Pa. Hutjes, datum: 24 mei 2011

Antwoord: Wat hebben aan het piepen bij een volle gastank gedaan, heb het zelfde probleem, gasdrukregelaal al vervangen, heeft niet geholpen.

 
Reactie van: Dejongdegraaf, datum: 13 juni 2011

Antwoord: Ik had het piepende geluid al na 300 km toen getankt, maar er kon slechts 24.55 liter in. Hoeveel liter inhoud heeft een gastank van Spark bi-fuel (LPG gedeelte)? Ik vind een LPG tank van 24.55 liter wel erg klein. Zal de pieper anders afgesteld moeten worden?

 
Reactie van: Pa. Hutjes, datum: 13 juni 2011

Antwoord: Afgelopen week is de auto de hele week weggeweest. Ze konden in eerste instantie niets vinden en hebben in overleg met de gas inbouw firma de software geupdate, met als gevolg dat het gepiep/afslaan over is.

 
Reactie van: Boefje_6, datum: 23 juni 2011

Antwoord: Mijn benzineverbruik bij normaal rijden is 1 op 23 en hij bevalt me super tot nu toe. Volgens de dealer kan er geen trekhaak onder.

 
Reactie van: Boefje_6, datum: 23 juni 2011

Antwoord: Ik heb ook een Spark Bifeul maar ik kan ongeveer 330 KM rijden voor 16 euro gas is een heerlijk gevoel en bij 340 km begint hij pas te pieppen.

 
Reactie van: Adrian, datum: 9 december 2011

Antwoord: Hoe kun je nou 330 km rijden als je pas bij 340 km wordt gewaarschuwd? Denk dat je het andersom bedoeld. Maar dan is het nog wel erg zuing. Ik kom niet verder dan 315-320 gemiddeld. In de tank kan ik niet meer dan 24,5 liter LPG wijt.
Dit komt ongeveer overeen met 80 vulling.

Mijn rijstijl is wat aan de pittige kant wat betreft invoegen omdat het acceleren niet sterk is maar kom eigelijk zelden boven de 120. Eerder gewoon 110, lekker ontspannen dus. Het invoegen wordt wel moeilijker als er straks overal 130 gereden mag worden. Dan heb je toch wel een langere oprit nodig vrees ik. of flink doortrekken in de vier.

  

, datum: 19 april 2011

Ervaring met auto: Benzinedop hoeft er niet af, even de greep vertikaal zetten.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: E. Dinee, datum: 28 juni 2011

Antwoord: De dop verticaal zetten, inderdaad helpt dit. Gister geprobeerd en de benzine op hoeft er niet af, top.
Vandaag is bij mij het lak probleem -lak brokkelt los bij gas vullings dop- in behandeling genomen. Mijn dealer Jave Almere, waar ik nog steeds tevreden over ben, gaat er achter aan. Tevens geven ze aan dit al vaker aan de hand te hebben gehad met de Spark.

  

, datum: 17 april 2011

Ervaring met auto: Let op trillen, kleine gastank, moeilijker tanken.

UitvoeringBi Feul
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand4.500 km
Dealer van Vliet

Betrouwbaarheid8
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Gertgerlach, datum: 18 april 2011

Antwoord: moeilijk tanken valt best mee. Gewoon de gashandel omdraaien en van onderen naar boven 90 graden draaien naar links. Hij raakt niks. Werkt prima. Wel moet de beznine dop eraf, krijgt die ook nog eens een luchtje!
Dus ik vind het geen probleem.

 
Reactie van: Sannebos, datum: 19 april 2011

Antwoord: Dat tankdopje kan ook zomaar afbreken. Wij tanken nu liever geen gas meer. Voor de rest in het een aardig autootje denk ik? Jullie hebben wel allemaal wat probleempjes he. Zou ik die ook krijgen? Het tankdopje is tot nu toe alleen afgebroken. Als dat het enige is, knijp ik mijn handen dicht.
Weten jullie ook waar dat brommend geluid vandaan komt als je boven de 100 km/u rijdt? Kan dat kwaad? Onze garage zegt dat het allemaal wel een keertje over gaat, maar het brommen blijft. dag.

 
Reactie van: Emileknol, datum: 21 april 2011

Antwoord: verschil tussen gas en benzine is over EEN EURO per 10 KM. Dus ik begrijp niet hoe je dan op benzine rijdt en niet op gas als je geen extra vermogen wilt hebben. Groetjes Emile.

 
Reactie van: Gertgerlach, datum: 24 april 2011

Antwoord: brommen.... eh....dat hoort bij goedkope autootjes zoals dit geval. Je kunt er volgens mijn dealer geen kwalitiet van verwachten van bijv. Honda, of BMW of Volvo. Dus gewoon brommen laten en lachen als de anderen belasting betalen en jij niet. Volgens mijn dealer zit daar de joy van dit autootje in....... leuk he!

 
Reactie van: E. Dinee, datum: 18 juni 2011

Antwoord: Brommen, mijn Spark bromt niet. Lijkt iets op onbelans in wielen o.i. dergelijks.
Tevens is uiteraard het binnen geluid iets hoger dan bij 90 km/pu.
Ed

 
Reactie van: Boefje_6, datum: 24 juni 2011

Antwoord: Bij mij bromt er helemaal niets en ik heb hem 6 april 2011 gekocht en heb er nu bijna 2000 KM mee geredenen. Hij rammelt en bromt nergens. Zou dat wel zo zijn, dan trek ik meteen aan de bel. Zowel bij Auto Bleekstein in Zevenaar als bij de hoofddealer: ze zullen weten dat ze mij een complete auto hebben verkocht en 3 jaar all in garantie is 3 jaar.
Ik heb ze van te voren gewaarschuwd dat ze aan mij geen gemakkelijke hebben. En gas yanken gaat bij mij prima, heerlijk die bedragen bij de pomp!

  

, datum: 12 april 2011

Ervaring met auto: Probleemloze auto. Hoog afwerkingsniveau. Goede prijs/kwaliteits verhouding.
Vooral op gas in vierde en vijfde versnelling traag, maar het is in principe een stadsauto.

Uitvoering1.0ls
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerAuto Van Laar

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor6
  
 
Reactie van: Fhendriks1956, datum: 14 april 2011

Antwoord: Overweeg eens je auto (motor) te laten tunen.
Je zult merken dat je gewoon mee kan komen ook in 4e en 5e versnelling.
Verbruik zal zeker niet stijgen.

Ik spreek uit ervaring, inmiddels 6 maand deze auto en na aankoop gelijk laten chiptunen.

 
Reactie van: Emileknol, datum: 15 april 2011

Antwoord: kun je hier meer over vertellen. Zoals prijs ,waar enz. Ik heb de bifuel. Garantie zal dan wel vervallen of?

 
Reactie van: F. Hendriks1956, datum: 15 april 2011

Antwoord: Kosten 299 euro. De tuning is niet te traceren, dus garantie niet in gevaar.
ATM in Eemnes heeft mijn auto getuned.
Duur ongeveer 2 uur.
Mijn auto is ook een bifuel.
Met name in lagere toerental is meer trekkracht voor handen.
Heb tot 160 km snelheid gemaakt daarna gestopt, vond dit goed genoeg.

 
Reactie van: Popeye_65, datum: 21 april 2011

Antwoord: Ik twijfel ook om mijn Spark te chippen bij ATM. Krijg je ook een before en after uitdraai? Het gaat om de 1.2 versie. Verbruik momenteel is 1 op 18 maar dat komt metname omdat ik een cold air intake ingebouwd heb.

 
Reactie van: F. Hendriks1956, datum: 21 april 2011

Antwoord: Ik zou zeggen, neem contakt met ATM in Eemnes, op. Ik was er klant en had die mogelijkheid wel. De kosten hiervoor komen er dan nog bij.
De auto heeft beduidend meer koppel gekregen (en pk's) en dat kan ik duidelijk merken.
Een beslissing om het wel of niet te doen is voor iedereen voor zichzelf.

 
Reactie van: Popeye_65, datum: 21 april 2011

Antwoord: Bedankt voor je snelle reactie. Maar jij hebt geen bewijs van de vermogenswinst op papier? ATM zegt dat ik 13Pk en 15Nm meer zou krijgen voor 349 euro incl dyno maar ik vind de vermogenstoename aan de hoge kant voor een standaard benzine motor. Wat vinden jullie hiervan?

 
Reactie van: F. Hendriks1956, datum: 22 april 2011

Antwoord: Ik heb geen meting op papier. Maar dat heb ik ook niet nodig. Mijn rijervaring voor en na tuning zegt me geoeg. Ik kon te allen tijde de meting alsnog laten verrichten. Maar ben zo tevreden dat ik die meting niet nodig vind.
Ik zal voor de aardigheid eens een 0-100 km meting doen en kijken wat het sneller is dan fabrieksopgave.
Veel succes met je keuze.

 
Reactie van: F. Hendriks1956, datum: 13 juni 2011

Antwoord: Heb inmiddels gemeten en kom op rond de 14 seconden. Dit 1,5 sec sneller dan fabrieksopgave.

 
Reactie van: Popeye_65, datum: 14 juni 2011

Antwoord: Dat is toch netjes. Ik zit rond de 10,5 seconde. Ik heb de auto gechiped met dyno en ik kwam uit op 90pk en 122Nm.

 
Reactie van: F. Hendriks1956, datum: 16 juni 2011

Antwoord: Watvoor en hoe heb je die cold air intake ingebouwd?
Ben benieuwd.

 
Reactie van: Popeye_65, datum: 16 juni 2011

Antwoord: Ik heb de cold air intake gekocht in Amerika. Hij wordt special voor de Spark gemaakt op bestelling. Versturen duurt dus best lang omdat de band pas weer gaat rollen als er een bestelling binnen komt.

De intake komt bij koreanautoimports vandaan. Om te installeren moet je halve auto uit elkaar. Maar als je in de buurt van Rotterdam woont dan zou ik wel kunnen helpen.

Gr, Pascal

 
Reactie van: F. Hendriks1956, datum: 17 juni 2011

Antwoord: Halve auto uit elkaar, dat is niet niks. En wat heb ik dan bereikt met zo'n cold air intake?

 
Reactie van: Popeye_65, datum: 17 juni 2011

Antwoord: Volgens de dyno 3pk :) maar de auto is zuiniger geworden door de CAI en het maakt een leuk geluid. Je wielkast moeten eruit en je oude filterbehuizing.

In eerste instantie reed mijn LT 1 op 15. Na de CAI 1 op 16 en nu met BP ultimate 1 op 17.5

 
Reactie van: F. Hendriks1956, datum: 20 juni 2011

Antwoord: Bij normaal gebruik zit ik op 1 op 14,7 ltr lpg.
Als ik sportief rijd kom ik op 1 op 13,3 ltr lpg
Dit na 12.200 km. blijft steeds zo.
Ik ben er tevreden over. Laat jij je meting ook weten hier?.

 
Reactie van: Bertramvandijk, datum: 20 juni 2011

Antwoord: Ik heb mijnBifuel ook laten chiptunen. Gedaan door Vtune in Huizen voor 250 euro. Geeft toch net even een stukje meer rijplezier. Ben benieuwd wat er met het verbruik gaat gebeuren.

 
Reactie van: E. Dinee, datum: 25 juni 2011

Antwoord: Ik vind het prachtig die zuinige geluiden te horen, echter ik kom niet verder dan 1 op 13 a 13,5. En dan moet ik toch echt alles uit de kast halen, lang uit laten rollen, rustig optrekken enzo. Ik rijd toch best vrij rustig. Bij een wat sportievere rijstijl ga ik al snel naar 1 op 11.
Ik rijd gemiddeld 75% van de kilometers snelweg, rest stad. De stand is nu 11800. Helaas begint de lak bij de vulnippel eraf te bladeren inclusief grondlak, je ziet direkt het blanke metaal.
Garage JAVE Almere heeft nog niet gereageerd op mijn e-mail van een week geleden. Wordt tijd voor en bezoek.

 
Reactie van: Popeye_65, datum: 28 juni 2011

Antwoord: Met de LPG versie heb ik geen ervaring (wel de 1.2LT). Maar afgelopen weekend was ik in de ardennen en daar heb ik zelf 1 op 21,5 gereden. Of het het chippen of de luchtfilter of de benzine is mag Joost weten. Bij de 105km verdween pas mijn eerste streepje en de computer gaf aan nog 655 tot de pomp.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 april 2011

Ervaring met auto: Slechte schokbrekers en problemen met nieuwe aluminium velgen, trilt in stuur.

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km
Dealer Engelsma en Wijnia

Betrouwbaarheid6
Comfort2
Motor2
  
 
Reactie van: Gertgerlach, datum: 14 april 2011

Antwoord: Heb ik ook. Boven de 105, zo vanaf 110-120 lijkt het stuur wel een soort handmassage-apparaat! Heb de wielen al 4x uit laten balanceren en ook andere velgen erop (LMV 15 inch) . het helpt niks. Leuke auto, maar dit is echt een probleem en het gaat er NIET uit... HELP!!

 
Reactie van: Emileknol, datum: 15 april 2011

Antwoord: Bij mij was het grootste probleem naar rechts trekken en trillen in stuur vanaf 120 tot 130 km/u. Na uitlijnen geen verschil. Het naar rechts trekken losten we een beetje op door verschillende bandenspanning. Nu zijn de wielen voor uitgebalanceerd en gewisseld. Probleem met trillen is helemaal weg en het naar rechts trekken ook (dit zou niets te maken hebben met het uitbalanceren). Bandenspanning is nu hetzelfde. Sta er versteld van.

 
Reactie van: Aldersjohn, datum: 23 september 2011

Antwoord: Had ik ook! De oplossing ligt in centreerringen!

  

, datum: 3 april 2011

Ervaring met auto: Wie heeft er nog meer problemen met de lak van de Spark?
Ik heb zelf een zwarte Spark en op het eerste gezicht niks aan te zien. Tot dat de zon schijnt. Dan zitte er onder de lak flinke krassen, zijkanten / achterkant / motorkap.
Ondertussen ben ik nu al 2 maanden bezig met de dealer hoe ze dit gaan oplossen? Kreeg te horen dat Chevrolet Nederland erbij komt maar ben nu al 2 maanden bezig om een afspraak te maken. Maar dit schijnt niet te lukken. Heb er weinig vertrouwen meer in...


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
DealerLathouwers

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: R. V. Osch, datum: 30 mei 2011

Antwoord: Klinkt als zogenaamde halo's. Deze krijg je door open verkeerde manier te poetsen.
weet niet hoe je dit wegkrijgt... vraag eens na bij een schadeherstel bedrijf.

  

, datum: 1 april 2011

Ervaring met auto: Ik rijd sinds oktober behoorlijk tevreden in de BiFuel en sta nu op 15000 km.
Volgens de specificaties tijd voor zijn 1e beurt, heb om de afspraak te maken de dealer gebeld. Tevens gevraagd wat er voor deze beurt gerekend wordt, mij werd verteld dat deze op 350 euro kwam. Even gevraagd of hij dat wilde herhalen, mij was namelijk tijdens de onderhandelingen verteld dat deze op 175 euro uitkwam (gelijk aan de benziene versie). Toen ik om uitleg vroeg, werd mij medegedeeld dat het verschil veroorzaakt werd door een aanvullende onderhoudsinstructie van Chevrolet. De klepspeling dient bij iedere beurt gecontroleerd te worden wat een meerprijs veroorzaakt van 175 euro. Ik heb dit niet geaccepteerd en kreeg na veel aandringen de beurt voor 175 euro. Ook bij de volgende beurt ben ik niet van plan deze meerprijs te betalen, het voordeel van op gas rijden is dan helemaal weg. Waarschuwing voor nieuwe kopers, vraag op papier de onderhoudsprijzen!

Ervaring met verkoop: Vraag de onderhoudsprijzen en als deze gelijk zijn aan de benzine, direct een ondertekende bevestiging vragen.

UitvoeringBiFuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Michaellangenberg, datum: 7 april 2011

Antwoord: Bij mijn eerste beurt was ik 165 euro kwijt. Wat een prijs verschil! Binnenkort voor de 30.000 beurt dan zal ik het ook even navragen.

 
Reactie van: Annewinters, datum: 9 april 2011

Antwoord: Wij waren rond de 400 euro kwijt. Remmen moesten worden bijgesteld en schoongemaakt worden. Ik dacht dat het garantie was... Vanaf het begin liepen ze al aan en hebben we meerdere malen melding ervan gemaakt.

Een opsomming van onze problemen: Achterklep wilde niet meer open, ratelend geluid bij de motor, krakende schokbrekers(volgens mij heeft iedereen last van) is nog steeds niet opgelost, roestvroming ruitenwissers en in motorruimte, enz. Ik heb er spijt van een Chevrolet gekocht te hebben.

 
Reactie van: R. V. Osch, datum: 30 mei 2011

Antwoord: Laat je niet misleiden...remmen opnieuw afstellen? Ze zijn zelfstellend ... achterremmen zou kunnen, maar dan alleen het handrem mechanisme. En als het je eerste beurt is: gewoon garantie hoor!

 
Reactie van: F. Kolkman, datum: 23 juni 2011

Antwoord: Ik heb gisteren de spark bifuel voor een 15,000 km beurt naar Autopalace in Zwolle gebracht. Ik was daar 225 euro kwijt. Daarbij is o.a. een drooggasfilter en een pollenfilter vervangen, is dat gebruikelijk?

 
Reactie van: Boefje_6, datum: 24 juni 2011

Antwoord: Wij Hebben ook een Bifeul en wij hebben de Service Beurten afgekocht voor 3 jaar voor 399 euro. Ik heb er ook Sportvelgen onder zitten met bandenmaat 195 en de Kosten daar van waren compleet met slot op de velgen 550 euro en de auto af laten leveren op winterbanden Michelin 165. Dus voorlopig geen gezeur over rekeningen en nog meer van die zogenaamde kwats en kan in de Winter zo wisselen en naar Duitsland knorren met de Gaspot hahahhha

 
Reactie van: R. Van. Osch, datum: 25 juni 2011

Antwoord: Er zijn vaste prijzen voor de beurten. Ik heb ze in de auto liggen, zal een keer kijken of dat het klopt... ik denk het wel. Volgens mij (uit mijn hoofd), is het ook nog zo dat er remolie ververst moet worden bij de eerste beurt.

 
Reactie van: Boefje_6, datum: 29 juni 2011

Antwoord: Zou je mij die prijzen kunnen Mailen naar: Boefje_6@hotmail.com

Die zou ik wel eens willen zien.

 
Reactie van: Boefje_6, datum: 18 juli 2011

Antwoord: Helemaal geen last en heb er nu 3500 km mee gereden en geen enkel probleem en ik kan met een tank gas 340 KM rijden kosten 16 euro

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »