18 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 10 juli 2011

Ervaring met auto: Zoek een betrouwbare dealer.

UitvoeringBifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand18.800 km
Dealer Engelsma en Wijnia

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Johanpot, datum: 29 juli 2011

Antwoord: Wij gaan ook op zoek naar een andere delaer. Ik heb geen vertrouwen meer in huidige dealer uit Harderwijk. Regelmatig moeten we terug met de auto omdat er iedere keer wat met die auto is. 4x keer geweest voor veren die niet goed zijn. 1e keer konden ze niet maken omdat ze besteld moesten worden 2e x waren ze fout gemonteerd, 3e keer moesten ze ingesmeerd worden of zoiets. 4e keer nog maar even aanzien. Wij houden ermee op inmiddels.

  

, datum: 7 juli 2011

Ervaring met auto: Ik heb een mooie LT. In vele opzichten ben ik erg tevreden met mijn Spark.
Het enige wat hij heeft is dat het stuur bij 120 km rammelt.
Bij mijn dealer Auto Vaessen te Heerlen hebben ze hem al 2 keer uitgelijnd en gebalanceerd zonder verbetering. Nu zeggen ze dat het normaal is bij een kleine auto! Ik vind het niet normaal. Ik hoop van iemand te horen wat ie eraan gedaan heeft.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Auto vaessen te heerlen wil zich gemakkelijk er van af helpen krijg ik het idee en dat valt me wel van ze tegen

Ervaring met verkoop: Moest goed onderhandelen en het eerst afkappen voor ze me terug belden en zeiden akkoord te gaan

UitvoeringLT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand16.500 km

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: Jacobheerema, datum: 7 juli 2011

Antwoord: Ik had precies hetzelfde! Wat je waarschijnlijk hebt is dat 1 of meer van je 4 banden een hoogteslag heeft. Laat dat eens nakijken.
Dat is bijna niet op te lossen. Soms met rotatie van band op de velg. Maar meestal: een nieuwe band. Probeer die hoogsteslag eens. De dealer heeft ook hoogteslag, klopt voor geen meter wat ze zeggen. Zoek een ander als je kan, heb ik ook gedaan. Ik zat bij nefkens in Amersfoort, die kletsen zich ook overal uit. Nu bij een ander en die is gewoon goed een aanspreekbaar.

 
Reactie van: Problemcar, datum: 19 augustus 2011

Antwoord: Wij hebben dit probleem ook. Mijn vrouw en ik hebben zelfs een advocaat van DAS in handen genomen. Spark 1.2LT is getuned door ATM chiptuning te Eemnes, toen is het probleem wel minder geworden. Probleem in 2e versnelling erbij....zucht.
Is een expert van CED Europe in gaan rijden. Nou meneer, dit is een eigenschap van de auto.
Ook inderdaad bij Nefkens Amersfoort de auto gekocht. Stelletje oplichters zijn het. Ze lullen zich overal uit. Ze hebben zelfs een keer de hoorn er op gegooid omdat we lastig werden. Vreemd hoor als je een NIEUWE auto koopt met een probleem en dit niet opgelost wordt. Dat zou ik als dealer ook niet snappen. Wij moesten begrip hebben voor meneer de autoverkoper zijn volle agenda... Eeeh volgens mij waren WIJ de klant?
Het is vechten tegen de enorm machtige autoindustrie waar je als consument je recht gewoon niet kunt halen. Hoofd autoverkoop gaf eigenlijk aan dat we met smeken meer zouden bereiken. Wat een wereld. Iets met honing en bijen. Wij moeten nu maar met het probleem leven. Dag meneer en mevrouw. Met de vriendelijke groeten van Nefkens Amersfoort.

 
Reactie van: Motormar, datum: 28 augustus 2011

Antwoord: Ik heb een vraag: ik lees dat je de auto heb laten chipen bij Atm. Ik ben ook van plan om de Spark te laten chipnen bij chiptunning nr 1 zij beweren dat de auto na chippen 101 pk heeft. Wat is jou ervaring na het chipen?

Ik denk dat ik geluk heb met mijn Spark. Tja, als je de airco aanzet pakt hij een hoop vermogen weg en inderdaad trilt het stuur iets bij 115 km/u ,tja het is geen topper maar ik hou het wel een jaar of 2 het ermee uit maar zal zeker niet nog eens een Spark kopen.

 
Reactie van: Aldersjohn, datum: 23 september 2011

Antwoord: Wij hebben ook last gehad van een trillend stuur bij 120 km/h. Na vele bezoeken, nieuwe banden, andere velgen, bleken centreerringen uiteindelijk de eenvoudige oplossing!

 
Reactie van: Aldersjohn, datum: 4 oktober 2011

Antwoord: Ik zit bij Van Kouwen in Amstelveen.

Ik moet zeggen het is ondanks wat puntjes echt wel een top auto hoor, ik kan hem je wel aanraden. Ik reed hiervoor Volvo s60, dus ik ben wel wat gewend kwa luxe en comfort, maar ik heb niet het idee dat ik in een klein, gaar autootje rijd.

 
Reactie van: Pjfhemelrijk, datum: 4 oktober 2011

Antwoord: Welke dealer mag dat dan wel geweest zijn die zoveel moeite voor jou heeft gedaan? De meeste dealers zijn schijnbaar niet zo gewillig.
Die wil ik ook straks ALS ik een Spark ga kopen.

 
Reactie van: Receptie, datum: 6 oktober 2011

Antwoord: @ Aldersjohn: Wat voor velgen hebben er onder jouw Spark gelegen? Was dat lichtmetaal of gewoon de standaard stalen velgen?

 
Reactie van: Aldersjohn, datum: 7 oktober 2011

Antwoord: Ik heb gelijk 15 inch lichtmetalen velgen eronder laten zetten. Zonder die velgen, dus met normale stalen, trilde hij trouwens niet.

 
Reactie van: Receptie, datum: 26 oktober 2011

Antwoord: Mag ik aannemen dat dat niet de originele 15 inch lichtmetalen velgen zijn die Chevrolet levert? Of heb je ze bij de dealer vandaan? Dit omdat je blijkbaar eerst op stalen velgen hebt gereden...

 
Reactie van: Aldersjohn, datum: 28 oktober 2011

Antwoord: Ik heb de auto afgeleverd gekregen met niet origionele Chevrolet 15 inch lm velgen, maar wel bij Chevrolet (van Kouwen) gemonteerd.

Daarmee trilde het stuur, na mijn 3e bezoek aan de dealer besloten ze het eens met de origionele velgens te proberen, toen was het trillen weg. Zodoende wisten we dat het aan de velgen lag. Centreerringen er tussen en het probleem was opgelost!

Groeten John

  

, datum: 30 juni 2011

Ervaring met auto: Ik heb de auto sinds eind oktober 2011 en heb ruim 15.000 km gereden. De auto is zuinig in het verbruik. Afhankelijk van het rijden op de snelweg of in de stad, rijd ik op gas 1:16 en 1:13,5. Verder geen bijzonderheden tijdens onderhoudsbeurt geconstateerd. Voor de prijs en kwaliteit van de auto een zeer goede auto. Ik ben er zeer blij mee. Het enige kleine mankementje is dat bij de gastankinlaat de lak losgeknapt is. Dit zal ik nog aangeven bij de dealer.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Spark, datum: 5 juli 2011

Antwoord: Het uitvallen van de Spark is geen technisch probleem maar een gebruikersfout! Klein beetje gas geven en voorzichtig de koppeling op laten komen. Vergeet daarbij niet de versnellingspook in de 1e versnelling te zetten. Chevrolet Spark is een auto van zeer goede kwaliteit. Value for money! Hopelijk heeft u allen wat aan deze informatie en heeft u jarenlang rijplezier van uw Chevrolet!

 
Reactie van: Gertgerlach, datum: 7 juli 2011

Antwoord: Aan dit soort gepraat heb je nou echt helemaal niks! Een klein beetje gas en de Spark slaat nog steeds af. Degene die dit schrijft, rijdt er zelf dus niet in! De motor van de Spark is een lusteloos naaimachinemotortje, die je, als je echt wilt opschieten zeker boven de 4000 toeren moet laten brullen. Neem dan de 3 cylinder van de Nissan Pixo, daar zit pit in!

 
Reactie van: Spark, datum: 7 juli 2011

Antwoord: Ik probeer van goed advies te voorzien. Het motortje van de Spark heeft een koppel wat in het hoge toeren bereik vrij gegeven word. Dat betekent dat u gewoon iets meer gas moet geven bij het optrekken. Het is een kwestie van wennen. Inderdaad zit in het laag toerental gebied weinig trekkracht. U zou kunnen overwegen om uw Spark te laten chiptunen waarbij het maximale koppel eerder wordt vrijgegeven, dus in het laag bereik. U heeft "onderin" dus dan meer vermogen. Succes!

 
Reactie van: Gertgerlach, datum: 9 juli 2011

Antwoord: Kijk, dit is beter! Nou zeg je iets zinnigs. Daar heb je wat aan. Bedankt!

 
Reactie van: Pa. Hutjes, datum: 10 juli 2011

Antwoord: Spark, het is leuk als je denkt dat je wat zinnigs wilt vertellen, maar het is wel degenlijk een technisch probleem dat bij een aantal gasinstallaties optreedt. De gasinstallaties worden later in Italie ingebouwd. Chevrolet Nederland heeft erkend dat er een probleem is, maar hebben op het ogenblik geen oplossing, dus we wachten af.

  

, datum: 29 juni 2011

UitvoeringLS
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand2.876 km
DealerAuto Bleekstein

Betrouwbaarheid6
Comfort10
Motor10
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 28 juni 2011

Ervaring met auto: Een auto met 65 pk, verwacht niet als eerste weg te komen bij stoplicht, maar daar koop je hem ook niet voor. Lekker autootje voor een mooie prijs.
En net als vroeger de Panda, lachend bij tankstation weg rijden, en zeer compleet.

Uitvoering1.0 LS Bi-fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand11.550 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Pa. Hutjes, datum: 29 juni 2011

Antwoord: Niels, het afslaan van de motor op gas is bij mij al meerdere malen voor gekomen. De auto is nu +/- 5 maand en heeft regelmatig bij de dealer gestaan. Na een software update dacht de dealer dat het over was, maar helaas. Volgens de dealer ligt het aan mijn rijstijl, krijg volgende week rijles, hoe om te gaan met de auto. Heb al van meerdere Spark rijders gehoord over het afslaan.

 
Reactie van: Niels, datum: 29 juni 2011

Antwoord: Geen idee hoe ik een nieuw item kan posten. Dan maar een reactie.

Gisteren met het mooie weer op pad geweest en natuurlijk de airco maximaal aan. Natuurlijk op gas gereden. Echter bij afremmen / gas los voor bochten sloeg hij tot 4x af. Met als gevolg geen stuurbekrachtiging. Best wel eng. Ik ga volgende week naar de dealer. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Verder top autootje.

 
Reactie van: Martin, datum: 3 juli 2011

Antwoord: Bij mij slaat hij ook regelmatig af, vooral als het weer warmer is. Bij 18 graden of hoger heb ik het idee.

Het is nu al zo dat ik overschakel op benzine, als ik file rij of veel bochten moet maken in een woonwijk. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Het enige wat ik heb kunnen vinden om het op te lossen is de koppeling weer op te laten komen voordat hij afslaat, dan gaan je toeren weer omhoog. Daarna kan je wel afremmen zonder afslaan. Echter is dit niet handig, omdat je feitelijk dan versnelt, terwijl je juist wil afremmen.

De dealer heeft hem laatst een keer afgesteld. Heeft helaas niet veel geholpen. (heb wel het idee dat er nu een paar liter meer in de tank gaat, maar dat zal wel verbeelding zijn).

Ben benieuwd naar die rijles en wat je daar te horen krijgt. Gezien mijn ervaring, hoop ik dat het op een warme dag is :)

 
Reactie van: Vleutenr, datum: 5 juli 2011

Antwoord: Onze Spark slaat ook af. Ik heb dit in de 25 jaar dat ik auto rij nog nooit met een auto op deze manier meegemaakt (ook niet op LPG). Onze dealer meldde dat er voor zowel de auto als de LPG installatie geen software upgrade beschikbaar zijn. Verder zeiden ze dat er bij Chevrolet nu na diverse klachten toch een onderzoek gestart is.

 
Reactie van: Pa. Hutjes, datum: 10 juli 2011

Antwoord: De rijles is niet door gegaan. Chevrolet Nederland heeft erkend dat er een probleem is met de gasinstallatie die in Italie word ingebouwd. Hebben op het ogenblik geen oplossing voor het probleem. Door de dealer is mij geadviseerd om op benzine te gaan rijden in plaats van op gas om het afslaan te voorkomen.
De kosten die die ik maak door op benzine te rijden worden door de dealer vergoed zolang er geen oplossing van het gasprobleem is. Dus Spark geen gebruikers probleem.

 
Reactie van: Lou555, datum: 21 juli 2011

Antwoord: 21 juli, wij hebben het zelfde probleem met de Spark en het het zit hem inderdaad in het gassysteem. Maar ... goed nieuws: Chevrolet Nederland heeft de oplossing. Volgende week gaat onze auto naar de garage en wordt het verholpen zeggen ze?

 
Reactie van: Edwin. Brans, datum: 29 juli 2011

Antwoord: Wij hebben een Chevrolet uit jan 2011 gekocht. Wij hebben het idee dat als de LPG tank bijna leeg is hij eerst afslaat en dan pas overspringt naar benzine. Nu een keer of 4 meegemaakt. Bij een vollere tank hebben we hier GEEN last van. Heeft de rest mischien ook deze ervaring als de LPG tank bijna leeg is of gaan alle meldingen over volle tanken. En weet iemand of het al duidelijk is wanneer het probleem volgens Chevrolet Nederland opgelost is, zodat we dan naar de dealer kunnen gaan! Verder vinden wij het ook super karretje.

 
Reactie van: Martin, datum: 29 juli 2011

Antwoord: Nee, bij mij staat hij ook bij een volle of half volle tank af. Heb hem wel een paar keer leeg gereden, maar dan schakelt hij netjes over zonder af te slaan.
Ik denk dan ook dat jij een ander probleem hebt.

 
Reactie van: Denniz, datum: 31 juli 2011

Antwoord: Wij hebben er ook last van, onze Spark is van november 2010. Gisteren bij een garage geweest, die wist meteen wat het was: roetaanslag rond de gasklep. In de bochten met weinig toeren sloeg de motor soms af. Hij heeft het schoongemaakt en we wachten af.

 
Reactie van: Pjfhemelrijk, datum: 4 oktober 2011

Antwoord: En Dennis is het probleem verholpen?
En ben je bij een delear geweest of...

 
Reactie van: Denniz, datum: 4 oktober 2011

Antwoord: De garage heeft de gasklep schoongemaakt en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. Ik ben niet bij de Chevrolet-dealer geweest, maar bij een alroud garage.

 
Reactie van: Lou555, datum: 4 oktober 2011

Antwoord: Het afslaan van de Spark Bifuel is een fout bij Chevrolet en kan nog niet verholpen worden. Wij hebben inmiddels een nieuwe Chevrolet Spark gekregen op benzine en hebben de afleveringslosten betaald. Deze auto rijdt tot nu toe prima! Is wel wat duurder in de kosten!

 
Reactie van: Lou555, datum: 4 oktober 2011

Antwoord: gelukkig! maar het is officieel erkend hoor door chevrolet Nederland.

  

, datum: 23 juni 2011

Ervaring met auto: Aansluiten van nispel wil wel eens problemen geven.

Uitvoering1.0 Liter
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km
Dealer De er

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Peter1972, datum: 26 juli 2011

Antwoord: Hoe komt u aan 0,70 euro per kilometer? 222 euro gedeeld door 15000 is volgens mij 0,0148 cent en dat is volgens mij niet echt veel te noemen.

 
Reactie van: Pjfhemelrijk, datum: 4 oktober 2011

Antwoord: Dat bedrag kan juist zijn, maar wat moet er voor 222 euro allemaal gebeuren? Ik zou niet kunnen verzinnen wat je moet doen om aan 222 euro te komen. Het is geen dikke dure auto waar alles 5 x zoveel kost.

 
Reactie van: Adrian, datum: 9 december 2011

Antwoord: Onze dealer van Esch Eindhoven heeft een overzichtelijke lijst waar precies op staat hoe de kosten zijn opgebouwd. Ook het uurloon 68,50 euro wordt vermeld. De kosten zijn afhankelijk van de KM stand en wordt gemiddeld op intervallen van 15.000km p/j of jaren.
Ben erg tevreden over mijn Bi-Fuel, hoewel het gebruik wat tegenvalt 1:12 in de stad en 1:13/5 op lange afstand. Hangt ook erg af van rijstijl. Heb de Spark nu prcies 1 jaar met 13000 op de klok. Probleemloos gereden en vindt het nog steeds een prima karretje met kleine beperkingen zoals actieradius, moet ca 3 x per maand LPG tanken. Vlg. week eerste grote beurt , kost ca. 227 euro. Vraag dus bij jouw dealer om deze standaard lijst. Succes!

  

, datum: 19 juni 2011

Ervaring met auto: Het vermogen valt tegen, maar daar valt me te leven.
Luxe is aanwezig, al valt het op dat de LS'jes uit 2010 , de kofferbak alleen met sleutel of handle vanaf binnen open kan. De 2011 versies hebben een handgreep achter.
Helaas gaat bij mijn Chevy de lak er al vanaf bij de LPG vulnippen. Moet hier de dealer nog even voor inschakelen.
Tevens is er met zon veel dashboard weer- kaatsing in het voorraam, hinderlijk. Lekker karretje verder.

Uitvoering1.0 LS Bi-fuel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand11.200 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor5
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »