15 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 13 november 2011

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Gebonk rechtsachter zelfs na vervanging van schokbreker. Alles vastgezet, maar zonder resultaat. Gaarne reacties van mede lotgenoten en eventuele oplossingen.

UitvoeringLs Bi Fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand3.500 km

Betrouwbaarheid5
Comfort4
Motor5
  
 
Reactie van: Jelle_huitema, datum: 17 november 2011

Antwoord: Lang geleden had ik een Corsa (model 1985) met hetzelfde probleem na het plaatsen van Gabriel (Kwikfit) schokdempers. Deze waren alle vier van zeer slechte kwaliteit en allemaal verschillend in demping en vering. Toen gekozen voor Monroe en daarmee het probleem opgelost, Koni vond ik trouwens te duur.

Zelf heb ik ook een Spark Bifuel LE gekocht en ik ben het probleem nog niet tegengekomen, verder wel een super auto. Hij kost nog geen 15 euro brandstof voor meer dan 300 Km rijplezier en daar kan zelfs mijn common-rail diesel niet tegenop.

Deze auto is naar mijn mening ideaal voor mensen die tot 15000 km per jaar rijden dit i.v.m. het onderhoudsinterval.

 
Reactie van: Ssection31, datum: 29 november 2011

Antwoord: Sluit me aan bij Jelle: prima auto en ook de dealer is prima. 3 uur na de auto te hebben opgehald constateerde wij een lichte deuk in het dashbord dat alleen met dag licht gezien kon worden. Geen probleem nieuwe dashbord word geleverd. 1000 km mee gereden geen beslagen ramen gebonk met 20 liter gas 300 km gereden (1/15) .
Zit ook bij de gasnippel nu een extra schroef om de gasnippel te verstevigen. 1 liter moter erg stil kan niks negatiefs vinden ok is geen race monster.

 
Reactie van: Daisyjane, datum: 27 februari 2012

Antwoord: Goedeavond, ben erg benieuwd wat er wordt bedoeld met een extra schroef om de gasnippel te verstevigen. Kan je dit beter omschrijven of misschien een foto erges achterlaten zodat we dit kunnen bekijken !

Alvast bedankt.

  

, datum: 8 november 2011

Ervaring met auto: Welke Spark bi-fuel 1.0 bezitter heeft ook zo'n last van beslagen ramen? Het enige dat helpt is om de airco aan te zetten, maar op het moment dat ik deze uitzet beslaan de ramen direkt en is met de normale blower niet weg te krijgen! Weer de airco aanzetten is de enige remedie of is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit zonder airco kan verhelpen? Hebben meerdere mensen hier soms last van?

UitvoeringBi-fuel 1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand3.500 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Dora, datum: 9 november 2011

Antwoord: Wij hebben dit probleem met een Aveo gehad. Wij hebben een tijdje een vochtvreter van Bison erin gezet. Dat heeft best geholpen. Mogelijk dat het ook bij uw Spark helpt.

 
Reactie van: Mauritsroodhart, datum: 22 november 2011

Antwoord: u kunt proberen de schuif die regelt of de lucht van binnen wordt gecirculeerd of van buiten komt te verzetten.

 
Reactie van: Ah. Broekema, datum: 17 november 2012

Antwoord: Wij hebben hetzelfde probleem van beslagen ruiten. erg eritant! Alleen met de airco te verhelpen. Luchttoevoer staat op aanvoer van buitenlucht, dus daar kan het ook niet aan liggen. Wie weet de oplossing?
Wij hebben een Spark bifuel, voor de rest bevalt de auto prima!

 
Reactie van: J. H. Jan. Pol, datum: 1 december 2012

Antwoord: Beslagen ruiten had ik ook. Na het schoonmaken nog behandeld met een spuitbusje anticondens. Nu geen beslagen ramen meer. Zelfs als de aanjager uit staat. Of dat anticondens nodig was weet ik niet. Aan de achterramen niets gedaan en die beslaan nog wel regelmatig. Ik denk dat er van fabriekswege wat op de ruiten zit waardoor het eerder beslaat.

  

, datum: 6 november 2011

Ervaring met auto: Doen! Goedkoop rijden en hij ziet er leuk uit.

Uitvoering1.0 Ls
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.800 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor7
  
  

, datum: 24 oktober 2011

Ervaring met auto: Super leuke auto welke ook zeer fijn rijdt. Erg veel ruimte voor de kids op de achterbank. Kofferruimte net voldoende.
Comfort in de L uitvoering is minder, geen centraleportiervergrendling bijvoorbeeld. Ik ga dit nu wel inbouwen, kost maar 45 euro en dan is het helemaal een perfecte auto.

Uitvoering1.0 L
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand500 km
DealerAuto Bakkenes

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 11 oktober 2011

Uitvoering1.0ls Bifuel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand4.500 km
DealerLathouwers

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Pjfhemelrijk, datum: 15 november 2011

Antwoord: Welke dealer mag dat dan geweest zijn?

 
Reactie van: R. Moes, datum: 28 juli 2012

Antwoord: Kan alleen maar Boekhuis zijn

  

, datum: 6 oktober 2011

Ervaring met auto: Verassend comfortabel voor zo'n kleine auto.

UitvoeringBiFuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand18.765 km
Dealer Groot Jebbink

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Ronald, datum: 20 oktober 2011

Antwoord: Mag ik u adviseren om de benzine additief wel te gebruiken. In uw motor ontstaat vervuiling door de slechte verbranding van uw motor. De eerste 40.000 km zult u het niet merken maar daarna zullen de motorprestaties afnemen en onacceptabel zijn.
Ook wil ik u adviseren de lak te laten behandelen met WaxOyl. Uw lak blijft de eerste 3 jaar als nieuw eruit zien en voorkomt roest. Uw Spark heeft wat meer onderhoud en aandacht nodig dan een gemiddelde auto van een gemiddelde kwaliteit. Indien u de voorzorgsmaatregelen in acht neemt kunt u nog lang plezier van uw Spark hebben.

  

, datum: 5 september 2011

Ervaring met auto: Ik wil in oktober met mijn Spark naar Frankrijk. Inmiddels 3000 km gereden en bevalt me uitstekend
Waar kan ik een verlengde nippel en de daarbij behorende nippels kopen?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km
Dealer van Vliet

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Basje39, datum: 2 oktober 2011

Antwoord: Ik heb zelf de Spark op gas en naar Zuid Frankrijk gegaan. Ging prima, inmiddels ruim 15.000 km gereden. Gasnippels via internet gekocht 2 stuks Europa en Frankrijk. In luxenburg geprobeerd te tanken, maar lekte zoveel gas dat ik ben gestopt. In frankrijk divese keren getankt, extra aangedraaid met een tang geen probleem.

In nederland gingen alle lampjes aan en uit van het gas en stopte ermee op gas rijden. Zat een zekering los (misschien met de onderhoudsbeurt gebeurd).

Alleen de steile bergen op heeft hij te weinig vermogen verder een perfecte auto.

 
Reactie van: Mauritsroodhart, datum: 22 november 2011

Antwoord: Mischien een idee voor de rest: ik heb de gehele Europa set gewoon bij mijn Chevrolet-dealer gekocht. Die had ze liggen en ze waren er goedkoper dan dat ik ze op het Internet kon vinden.

Dealer: Van Esch in Eindhoven. Verder trouwens topdealer met topservice, tot dusver geen klachten.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »