18 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 26 december 2011

Ervaring met auto: Na 67.000 km en 3 keer vervanging van schokbrekers, waarvan de laatste keer door echte Monroe's, alweer ernstig bonken van de achterschokbrekers. De dealer staat niet ter discussie, maar wel het product Spark Bi-fuel. Wat een ellende met die schokbrekers als dan die meneer van de klantenservice zich als een bullebak gaat gedragen is mijn geduld eindelijk na 15 maand ten einde.
Verder opmerkingen: de dashboardverlichting is zo fel dat je je 's avonds in een etalage waant opgelost door een lapje stof en een klittebandje. De voorruit is niet ontspiegeld en is in de zomer met veel zon een gevaarlijke spiegel.
De voorbanden waren na 33.000km al aan vervanging toe. Goodyear de beste band? Geloof het toch niet. Het enige wat ik nu nog waardeer aan deze auto is het motortje: een geweldig stukje techniek zonder problemen en nog steeds erg zuinig.
Ik ben erg teleurgesteld in dit merk en in de wijze waarop Chevrolet er mee omgaat. Mijn volgende stap is een brief aan de directie en een orienterend.

UitvoeringBi-fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand67.000 km
DealerHan Schilder

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Jgw. Empel, datum: 3 januari 2012

Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem met de schokbrekers: 2x nieuwe schokbrekers. Het probleem blijft bonken en klapperen van de schokbrekers. Ik heb op de site van Monroe schokbrekers gekeken, ik dacht dat ze nog niet voor de Spark uit waren.

  

, datum: 25 december 2011

Ervaring met auto: Ik heb er ook 1 vanaf april dit jaar nieuw gekocht. Met 7 garantie en ben tot nu toe zeer tevreden heb voor 3 jaar de service afgekocht dus 3 jaar geen centen meer uit de knip en op gas loopt hij lekker zuinig. Ik moet vaak naar het Westland en heb tijd genoeg dus, pittigheid heb ik niet nodig. Heb er een stel dakdragers bij gekocht om iets te kunnen vervoeren en ben ZEER TEVREDEN tot nu toe zou ik een verschil hebben met mijn dealer dan heb ik ze op de voor hand al gezegd dat ze met mij de reis gaan mee maken.

Allemaal fijne kerstdagen en een goed begin en een flink eind er in met de Chevy we gaan er voor!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 11 december 2011

Ervaring met auto: In 4 maanden tijd heb ik met mijn bruine Spark Bi-Fuel 20.000 km gereden. En prima voor zo'n kleine auto.
Nu is er met mijn Spark 1 al langdurend probleem. Wie weet een oplossing? Het LPG tanken gaat moeilijk en soms lukt het helemaal niet. De vulslang van de meeste brandstofpompen sluit niet goed aan op de LPG opening van mijn Spark, waardoor bij het aansluiten met veel druk ijskoude LPG wegstroomt. Met veel gesis en ijsafzetting aan de lak. Dan stinkt het in de auto en aan de handen ook enorm. Veel ergernis hier om. De dealer in Heerenveen heeft al een paar keer een boutje aangedraaid.

UitvoeringBi-Fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
Dealer Siton Suzenaar

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Sandra-marco, datum: 12 januari 2012

Antwoord: Wij hebben hetzelfde probleem met tanken en contact opgenomen met de dealer. Die raadde aan om na het opzetten van de brandstofslang hem een kwart slag extra te draaien. Mocht dit niet werken kan er op het spatbord een vaste aansluiting gemaakt worden. Bij hem kost dat ongeveer 150,00. Fijn hoor een nieuwe auto. Als nu meer mensen hier last van hebben kunnen we daar toch iets mee of niet?

 
Reactie van: Deanlibbenga, datum: 9 juni 2012

Antwoord: Je kunt ivm moeilijk gas tanken voor een paar tientje bij de dealer een verlengstukje bestellen. Dit werk gewoon goed (volgens de referentie schrijvers van autoweek).
Mvg Dean

  

, datum: 9 december 2011

Ervaring met auto: Auto rijdt echt boven verwachting, ook qua zuinigheid helemaal tevreden! Ik rijd op LPG 1 op 15 dus prima! Auto ziet er jong en sportief uit en voelt vertrouwd aan. Dus niks dan lof!

Uitvoering1.0 LS+ Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand2.600 km
Dealer Has

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 9 december 2011

Ervaring met auto: Geen haast? Geen grote km-vreter? Geen groot gezin? De Spark Bifuel is voor u gemaakt! Goede auto voor weinig geld.

UitvoeringBi -Fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand13.400 km
Dealer Van Esch

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Hsteltloper, datum: 10 december 2011

Antwoord: Ik wil zelf ook een Chevrolet Spark bifuel aanschaffen. Nu wordt er gezegd
dat je de eerste 1000 in moet inrijden op benzine.
Wordt de eerste 1000 km dan geblokkeerd voor LPG en moet deze blokkade er na 1000 km afgehaald worden?

 
Reactie van: Daisyjane, datum: 13 januari 2012

Antwoord: Ieder dealer zegt weer wat anders, de ene zegt 500 km en de ander 1000 km. LPG in niet geblokeerd en je kan deze gewoon op gas zetten. Ik zou lekker de middenweg nemen en na 750 km op gas gaan rijden. Heb ik tenminste wel gedaan. Ook de eerste 750 km heb ik hem soms even op gas gezet om te wennen. Dat ging goed, nu 2000 km gereden zonder problemen. Alleen gaat wel snel het piepje af; al zodra er nog maar 1 lampje brand gaat deze irritant piepen. Terug geweest bij de dealer en zij hebben nu een nieuwe schakelaar besteld, ze zeggen dat dat het probleem is. Iemand daar meer ervaring mee?

 
Reactie van: Daisyjane, datum: 27 februari 2012

Antwoord: Goedeavond, bij mij was het inderdaad de schakelaar die defect was. Moest een kleinen 2 weken wachten op een nieuwe want deze moest uit Italie komen waar het gas wordt ingebouwd, het was het wachte waard. De Spark rijdt verder super, is nu 2 maanden oud en heb bijna 6000 km greden.

 
Reactie van: G. Schoots, datum: 27 februari 2012

Antwoord: Ik heb nu een aand een spark, afgelopen zaterdag voor het eerst op gas aan het rijden. Nu na 100 km begint bij mij ook een piep. Ik ga volgende week langs de dealer om dit te verhelpen. Dealer deelde mij mede dat indicator dan defect is?

  

, datum: 29 november 2011

Ervaring met auto: Lekkere auto. Rijdt 1:15 op gas. Voor een 1l wagen geen motorgeluiden. Rijdt bijzonder soepel. OK, geen racemonster; lekker belangrijk.

UitvoeringLE
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
Dealer Klomp

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 22 november 2011

Ervaring met auto: Een Chevy, gekocht van een dealer met een kilometerstand van 4.000. (ben dus de 2e eigenaar). Ik vernam van de dealer dat zij de eerste eigenaar waren, met trots de auto 6 maanden gereden, toen kwam het grote probleem. Op de snelweg reed ik ca. 110 km/h, de auto maakte normale toeren. Echter ging dit langzaam naar beneden en zo ook mijn snelheid. Van 110 langzaam naar 80 km/h. De gas pedaal drukte ik volledig in (plankgas) maar blijft hangen op 80 km/h. Vervolgens teruggeschakeld naar de 4e versnelling en ook geen succes gehad. Pas wanneer ik de tunnel naderde en naar beneden ging kon ik weer toeren maken waarop mijn snelheid weer begon te stijgen (dit aspect heeft zich bijna 6x herhaald). Ben vervolgens naar de dealer gegaan maar zij konden niks vinden en weten zelf nog niet wat er mankeert. Even afwachten dus.

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »