18 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 17 juli 2012

Ervaring met auto: Een zuinig en goedkoop autootje. Ik ben zeer tevreden.

UitvoeringL
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 10 juli 2012

Ervaring met auto: Ik rijd 350 km op een gastank is dat gemiddeld of kan het zuiniger? En hebben jullie ook veel gaslekkage met LPG tanken?

Uitvoering1.0 Ls Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand35.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Wilfred171, datum: 14 juli 2012

Antwoord: 350 km vind ik knap. Ik haal het namelijk bij lange na niet. Mijn gemiddelde verbruik op gas is 1:12,5. Valt mij vreselijk tegen. Helemaal als ik eens een stuk op de snelweg rijdt waarbij ik gemiddeld 30 rijdt dan haal ik net 1:11

 
Reactie van: Jp. Uijleman, datum: 17 juli 2012

Antwoord: Het verbruik is sterk afhankelijk van de elektrische installaties die je aan hebt staan. Ruitenwissers, airco, verwarming en verlichting.
Vanaf 21 dec jl. rijd ik in een Spark bi-fuel en heb nu 27.000 km op de teller. Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden. Het verbruik is (op de snelweg) 1:12,5. Zodra ik elektrische installaties bij heb staan, neemt gasverbruik toe.
Dit is een logisch gevolg. De motor moet ook meer vermogen leveren.
De auto bevalt mij prima en tot nu toe heb ik geen problemen.

 
Reactie van: Fp. VanderSchot, datum: 20 juli 2012

Antwoord: Ik rijd 400 met 1 tank

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 29 juli 2012

Antwoord: Dat is wel erg gunstig gesteld, want dat haalt volgens mij niemand op dit forum. Zeker niet als je 160 rijdt. Wat voor stukken rijdt u dan en met welke gemiddelde snelheid? Hoe meet u uw verbruik?
LPG is LPG, ik heb reeds meerdere merken getankt en er is geen verschil in verbruik te bespeuren. ALs u 400 km rijdt op 1 tank zou 1 op 16 halen en dat vind ik wel heel erg optimistisch. Ik ben een voorstander van eerlijke info anders heeft een forum geen enkele zin.

 
Reactie van: FP. VanderSchot, datum: 29 juli 2012

Antwoord: Nee zeker niet, ik rijd vaak 160, en ik doe zeker niet mijn best om zuinig te rijden. Mischien ligt het aan de kwaliteit gas ofzo?

 
Reactie van: Jacques1964, datum: 29 juli 2012

Antwoord: Hoe doe je dat? Ik rijd voornamelijk snelweg en rij niet harder dan 110!

 
Reactie van: Fp. VanderSchot, datum: 1 augustus 2012

Antwoord: Ik rijd zeer afwillend, maar meestal stukken van ongeveer 20 km woon werkverkeer. In het weekend rijd ik vaak langere stukken. Ik meet dit door mijn km-teller steeds weer op 0 te zetten als ik heb getankt. Dit is mischien niet zo heel nauwkeurig, omdat je natuurlijk wel opstart op benzine.

 
Reactie van: Tinekekochx, datum: 1 augustus 2012

Antwoord: Mij valt het gas verbruik erg tegen. Bij 40 km is het eerste groene lichtje al gedoofd. Bij 80 km de tweede. Rij maximaal 250 km opeen tank. Dan piept het oorverdovend zodat je wel overschakelt op benzine. En dan rijd ik gewoon 120 km/u op de snelweg. Zonder gebruik van de airco. Wanneer dooft bij jullie het eerste groen lichtje van de gasniveau?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 15 augustus 2012

Antwoord: Beste mede Spark rijders. De Spark is zuinig te berijden mits je veel autosnelweg rijdt bij een constante snelheid dan haal je wel maximaal 1 op 16. Al het andere gebruik is gewoon minder, daarnaast moet je ook rekening houden dat LPG als brandstof minder rendement heeft m.a.w. hij gebruikt meer liters tov benzine en diesel.
Echter wij moeten geen appels met peren vergelijken want LPG kun je niet vergelijken met Diesel qua verbruik en dit is toch een Spark forum nietwaar. Wij gebruiken de Spark veel in de stad en op provinciale wegen en rijden gemiddeld 300 km op 1 tank voor een bedrag ad EUR 16 en dat maakt mij al blij genoeg. Daarnaast is het een leuke en nette auto met genoeg comfort in de LS uitvoering van 2011.

 
Reactie van: Martin, datum: 27 september 2012

Antwoord: Als je korte stukken rijd, dan verbruikt hij inderdaad minder gas per kilometer, dit komt doordat je de eerste kilometers op benzine rijdt.
Ik rijd dagelijks 120 km woon/werk verkeer, en best vlot. Mijn verbruik schat ik op 1:11 - 1:13. Ik moet iedere 2 dagen gas tanken (haal geen 3x woon werk verkeer met 1 tank).
Daarnaast tank ik ongeveer 1x in de 3 maanden benzine, en dan is hij meestal nog een kwart vol.

 
Reactie van: Vancanaport, datum: 4 november 2012

Antwoord: Ik rijd bijna altijd op cruisecontrol en voor de rest pittig met optrekken om de boel niet op te houden. Heb nog nooit leeg getankt. Het hoogste aantal gereden kilometers bij tanken was 325 km. Mijn bijgehouden verbruik is 1: 13,09

  

, datum: 9 juli 2012

Ervaring met auto: Onbegrijpelijk dat je zo weinig van deze auto's ziet rijden. De auto voldoet boven mijn verwachting. Goedkope aanschaf, gebruikskosten en leuk design verrassen mij elke dag weer.

Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km
DealerMulders

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 15 augustus 2012

Antwoord: Heel verfrissend om ook een tevreden Spark gebruiker te horen. Alles heeft zijn prijs en met de prijs/kwaliteit verhouding zit het bij de Spark echt wel goed hoor.
Misschien ben ik een uitzondering, maar sinds dag 1 toen ik de auto ging ophalen bij Autoservice van Esch in Eindhoven heb ik geen enkele echte klacht gehad over de auto waar anderen met van alles en nog wat komen. Daarnaast heb ik ook het vermoeden dat sommige rijders zich van te voren niet goed hebben georienteerd over LPG en denken dat LPG even zuinig is als diesel of benzine. Dat is niet eerlijk vergelijken en dus niet eerlijk.

  

, datum: 8 juli 2012

Ervaring met auto: Heb de auto nu 2 weken en nog geen echte problemen.

Uitvoering1.0 L
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand1.020 km
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 26 juni 2012

Ervaring met auto: Sinds nov 2010 een zwarte Spark 1.0 ls bifuel aangeschaft. De eerste maanden al problemen met de schokbrekers, deze bonken bij rijden over klinkerwegen en verkeersdrempels. Tot twee keer schokbrekers vernieuwd, dit probleem is redelijk verholpen.
Nu na 1,5 jaar onthechting van de kleurlak op beide dorpels onder de deuren de witte onderlaag komt er doorheen (slechte autolak). Er is al een expert via Chevrolet Nederland bij geweest en meldde dat dit onheil van buitenaf is en dat ik het maar met mijn verzekering moet regelen. Wel een beetje jammer met 3 jaar lakgarantie! Zijn er meer Spark-rijders die dit probleem hebben?
Chevrolet Nederland wil wel auto's verkopen maar geen sevices verlenen.

Uitvoering1.0 LS Bifuel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand21.000 km
DealerVan Kouwen

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: De Spark van modeljaar 2010 vertoont wat mankementen, echter de Spark van modeljaar 2011 is nagenoeg goed. Ik heb een nieuwe van december 2011 en tot op heden draait de motor prima en heb ik geen enkel probleem met schokbrekers of anderszins.

  

, datum: 20 juni 2012

Ervaring met auto: Geen snelheidsmonster maar 130km/u lukt wel, al duurt het wat langer voordat je er bent. Wel lekker zuinig op gas. Goedkoper rijden kan bijna niet.

Uitvoering1.0 LS Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand5.100 km
DealerAutoteam

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 19 juni 2012

Ervaring met auto: Ruime, goedkoop rijdende auto. Houdt alleen in tijdens het rijden. Zeker als je wat meer gas geeft, zoals invoegen op de rijksweg. Wie kan mij hier mee helpen? Al 2x terug naar de dealer, maar zonder resultaat.

UitvoeringBio Fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand16.000 km
Dealer P.A. van der Kooij

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »