22 mei 2018
Feedback
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 16 augustus 2012

Ervaring met auto: Alleen problemen met de LPG vulnippel. Deze lekt geregeld.

Nieuw
Uitvoering1.0 LT
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand1.195 km
DealerLiewes

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 19 augustus 2012

Antwoord: Bijgaand zoals ik het doe en dit gaat gewoon goed in de praktijk. De benzinedop er eerst afdraaien. De aansluitnippel goed handvast erop draaien. Het LPG koppelstuk over de 2 nokjes van de adapter brengen en daarna een kwart slag naar rechts draaien en dan pas de hendel naar je toe halen om te vergrendelen. Daarna op de knop drukken om LPG te tanken. Eraf halen gebeurt op dezelfde manier alleen nu eerst de handel ontgrendelen en het LPG koppelstuk naar links draaien. Door de druk kan de LPG koppeling wat lawaai maken maar dat is normaal en niet erg. Het morsen van LPG gebeurt als je de adapter niet vast genoeg erop heb geschroefd dan lekt deze wat LPG als je de LPG koppeling eraf haalt. Maar ook dat is niet erg. Het ruikt alleen maar een beetje.

 
Reactie van: Jan-paul, datum: 27 augustus 2012

Antwoord: Ik heb het lekken van LPG vooral bij de europanippelset. De verlengde nippel is van slechte kwaliteit. Het rubberenstukje dat in de nippel zit, heeft losgelaten. Daarnaast lekt er dan LPG precies bij het rubber waar je een andere buitenlandse nippel op kan zetten. Gek genoeg is het niet altijd een probleem, maar ik denk dat het gewicht van de slang/koppeling en de hoek een aardige invloed heeft. De korte vulnippel die normaal bij de auto zit heb ik nog niet geprobeerd.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Ik bedoel dus dat je daar de langere vulnippel NIET voor nodig hebt!

Reageer
  

, datum: 31 juli 2012

Ervaring met auto: Ik heb een Spark Bifuel LS uit dec. 2011 welke ik op 14 jan. 2012 heb opgehaald ivm de BTW actie. Tot heden bijna 10.000 km ermee gereden en ik moet zeggen dat ik er nog steeds heel erg tevreden over ben.
In de winter had ik wat last van een licht krakend bijgeluid wat nu weg is. Op dit forum gaf iemand aan dat het de ophangrubbers konden zijn die dan ingevet moeten worden. Bij de 15.000 km beurt zal ik dat vermelden.
Voor het overige heb ik mijn Spark gepimpt met mooie beschaafde accessoires o.a. 15 inch velgen en verchrooomde lijsten voor de binnen- en buitenkant van de Spark. Deze heb ik allemaal via eBay besteld in Zuid-Korea. De auto ziet er nu heel apart en mooier uit. Ik heb nog geen 2e gezien.
Op LPG haal ik gemiddeld 1 op 13; veel stadsverkeer en provinciale wegen. Op de autosnelweg heb ik 1 op 15 wel eens gehaald. Motorisch nog steeds soepel en geruisloos. Vanaf 3000 tpm pittig te berijden daaronder wat belegen.
Ik kan deze auto in de LS uitvoering aan iedereen aanraden. De auto heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Alle negatieve zaken die ik op dit forum heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt. Misschien heb ik toevallig geluk gehad. Ik zal mijn ervaringen blijven melden voor mijn collega forumleden.

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 27 juli 2012

Ervaring met auto: Sinds afgelopen maandag is het twee keer voorgekomen in een bocht bij langzaam rijden dat het stuur van de Spark bi-fuel 1.0 niet meer verder wil draaien. Bij de garage kunnen ze niets vinden (tot nu toe). Tevens leek het alsof de remmen wegvielen. De motor sloeg niet af, ik heb em met draaiende motor aan de kant gezet.

De auto is nog geen jaar oud (10 maanden), heeft iemand dit ook gehad en/of meegemaakt? We zouden het graag horen en wat het eventueel kan zijn en wat we doen moeten.

Nieuw

Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
Dealer Siton Suzenaar

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 29 juli 2012

Antwoord: Mijn Spark Bifuel LS van dec. 2011 is helemaal in orde en vertoond tot nu toe geen mankementen. Autoservice van Esch BV kan ik zeker aanbevelen. Gewoon op garantie blijven aansturen resp. een klacht indienen bij de importeur en/of de BOVAG. Ik zou de auto bij hen inleveren zodat zij het zelf kunnen voelen tijdens proefrijden en een leenauto vragen.

Reageer
  

, datum: 17 juli 2012

Ervaring met auto: Een zuinig en goedkoop autootje. Ik ben zeer tevreden.

Reageer Nieuw
UitvoeringL
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 10 juli 2012

Ervaring met auto: Ik rijd 350 km op een gastank is dat gemiddeld of kan het zuiniger? En hebben jullie ook veel gaslekkage met LPG tanken?

Nieuw
Uitvoering1.0 Ls Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand35.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Wilfred171, datum: 14 juli 2012

Antwoord: 350 km vind ik knap. Ik haal het namelijk bij lange na niet. Mijn gemiddelde verbruik op gas is 1:12,5. Valt mij vreselijk tegen. Helemaal als ik eens een stuk op de snelweg rijdt waarbij ik gemiddeld 30 rijdt dan haal ik net 1:11

 
Reactie van: Jp. Uijleman, datum: 17 juli 2012

Antwoord: Het verbruik is sterk afhankelijk van de elektrische installaties die je aan hebt staan. Ruitenwissers, airco, verwarming en verlichting.
Vanaf 21 dec jl. rijd ik in een Spark bi-fuel en heb nu 27.000 km op de teller. Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden. Het verbruik is (op de snelweg) 1:12,5. Zodra ik elektrische installaties bij heb staan, neemt gasverbruik toe.
Dit is een logisch gevolg. De motor moet ook meer vermogen leveren.
De auto bevalt mij prima en tot nu toe heb ik geen problemen.

 
Reactie van: Fp. VanderSchot, datum: 20 juli 2012

Antwoord: Ik rijd 400 met 1 tank

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 29 juli 2012

Antwoord: Dat is wel erg gunstig gesteld, want dat haalt volgens mij niemand op dit forum. Zeker niet als je 160 rijdt. Wat voor stukken rijdt u dan en met welke gemiddelde snelheid? Hoe meet u uw verbruik?
LPG is LPG, ik heb reeds meerdere merken getankt en er is geen verschil in verbruik te bespeuren. ALs u 400 km rijdt op 1 tank zou 1 op 16 halen en dat vind ik wel heel erg optimistisch. Ik ben een voorstander van eerlijke info anders heeft een forum geen enkele zin.

 
Reactie van: FP. VanderSchot, datum: 29 juli 2012

Antwoord: Nee zeker niet, ik rijd vaak 160, en ik doe zeker niet mijn best om zuinig te rijden. Mischien ligt het aan de kwaliteit gas ofzo?

 
Reactie van: Jacques1964, datum: 29 juli 2012

Antwoord: Hoe doe je dat? Ik rijd voornamelijk snelweg en rij niet harder dan 110!

 
Reactie van: Fp. VanderSchot, datum: 1 augustus 2012

Antwoord: Ik rijd zeer afwillend, maar meestal stukken van ongeveer 20 km woon werkverkeer. In het weekend rijd ik vaak langere stukken. Ik meet dit door mijn km-teller steeds weer op 0 te zetten als ik heb getankt. Dit is mischien niet zo heel nauwkeurig, omdat je natuurlijk wel opstart op benzine.

 
Reactie van: Tinekekochx, datum: 1 augustus 2012

Antwoord: Mij valt het gas verbruik erg tegen. Bij 40 km is het eerste groene lichtje al gedoofd. Bij 80 km de tweede. Rij maximaal 250 km opeen tank. Dan piept het oorverdovend zodat je wel overschakelt op benzine. En dan rijd ik gewoon 120 km/u op de snelweg. Zonder gebruik van de airco. Wanneer dooft bij jullie het eerste groen lichtje van de gasniveau?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 15 augustus 2012

Antwoord: Beste mede Spark rijders. De Spark is zuinig te berijden mits je veel autosnelweg rijdt bij een constante snelheid dan haal je wel maximaal 1 op 16. Al het andere gebruik is gewoon minder, daarnaast moet je ook rekening houden dat LPG als brandstof minder rendement heeft m.a.w. hij gebruikt meer liters tov benzine en diesel.
Echter wij moeten geen appels met peren vergelijken want LPG kun je niet vergelijken met Diesel qua verbruik en dit is toch een Spark forum nietwaar. Wij gebruiken de Spark veel in de stad en op provinciale wegen en rijden gemiddeld 300 km op 1 tank voor een bedrag ad EUR 16 en dat maakt mij al blij genoeg. Daarnaast is het een leuke en nette auto met genoeg comfort in de LS uitvoering van 2011.

 
Reactie van: Martin, datum: 27 september 2012

Antwoord: Als je korte stukken rijd, dan verbruikt hij inderdaad minder gas per kilometer, dit komt doordat je de eerste kilometers op benzine rijdt.
Ik rijd dagelijks 120 km woon/werk verkeer, en best vlot. Mijn verbruik schat ik op 1:11 - 1:13. Ik moet iedere 2 dagen gas tanken (haal geen 3x woon werk verkeer met 1 tank).
Daarnaast tank ik ongeveer 1x in de 3 maanden benzine, en dan is hij meestal nog een kwart vol.

 
Reactie van: Vancanaport, datum: 4 november 2012

Antwoord: Ik rijd bijna altijd op cruisecontrol en voor de rest pittig met optrekken om de boel niet op te houden. Heb nog nooit leeg getankt. Het hoogste aantal gereden kilometers bij tanken was 325 km. Mijn bijgehouden verbruik is 1: 13,09

Reageer
  

, datum: 9 juli 2012

Ervaring met auto: Onbegrijpelijk dat je zo weinig van deze auto's ziet rijden. De auto voldoet boven mijn verwachting. Goedkope aanschaf, gebruikskosten en leuk design verrassen mij elke dag weer.

Nieuw
Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km
DealerMulders

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 15 augustus 2012

Antwoord: Heel verfrissend om ook een tevreden Spark gebruiker te horen. Alles heeft zijn prijs en met de prijs/kwaliteit verhouding zit het bij de Spark echt wel goed hoor.
Misschien ben ik een uitzondering, maar sinds dag 1 toen ik de auto ging ophalen bij Autoservice van Esch in Eindhoven heb ik geen enkele echte klacht gehad over de auto waar anderen met van alles en nog wat komen. Daarnaast heb ik ook het vermoeden dat sommige rijders zich van te voren niet goed hebben georienteerd over LPG en denken dat LPG even zuinig is als diesel of benzine. Dat is niet eerlijk vergelijken en dus niet eerlijk.

Reageer
  

, datum: 8 juli 2012

Ervaring met auto: Heb de auto nu 2 weken en nog geen echte problemen.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.0 L
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand1.020 km
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »