15 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 28 september 2012

Ervaring met auto: Prima auto voor deze prijsklasse.

UitvoeringBifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand39.400 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid5
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Helemaal mee eens. Ik heb afgelopen maandag de auto zijn eerste 15.000 km beurt laten geven bij garage Welling te Brunssum. Kosten EUR 170 en dat vond ik reuze meevallen!

 
Reactie van: R. Wever8, datum: 14 oktober 2012

Antwoord: Ik heb vrijdag 12-10-2012 mijn eerste 15.000 km beurt gehad. De teller stond inmiddels al wel op 18.000 km. Mijn spark is een LS bi-fuel en moet 283 euro afrekene. Ik dacht dat Chevrolet vaste prijzen hanteerde voor de onderhoudsbeurten dus het bevreemdt mij dat u maar 170 euro moest afrekenen ik had geen andere dingen dan alleen de onderhoudsbeurt. Vraag: blijft is dan de reden van het prijsverschil?
Verder ben ik best wel tevreden met mijn Spark. Jammer is wel dat als men van de derde versnelling naar de vier schakelt dat de terugval van het toerental ervoor zorgt dat er dan nog weinig trekkracht over is. Dit is erg ergerlijk, vooral als men in heuvelachtig gebied over de snelweg rijdt. En wat ik ook ergerlijk vind is dat als je met de auto stapvoets rijdt bijvoorbeeld in file dat het gas slecht te doseren is.
Ondanks dit soort ongemakken ben ik toch wel tevreden over deze auto dit komt wel voornamlijk uit het feit dat deze auto bescheiden blijft in de kosten verzekering geen wegenbelasting en het feit dat deze auto op LPG rijdt.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 14 november 2012

Antwoord: Da's nogal ver rijden naar Brunsum vanuit Almere. Is er in de buurt van Almere een heel betrouwbare garage die je niet bedondert?

  

, datum: 25 september 2012

Ervaring met auto: Perfecte auto! Uiterlijk boeit mij niets, vind het zelfs een lelijke auto. Interieur ziet er wel goed uit. Rijd per dag 50 km op 50 en 80 km wegen voor woon/werk met gemiddeld 113,5 op gas ofwel 16 euro per 350 km. En dat is precies waarom ik deze auto heb gekocht.
Het tekort aan vermogen los je op door in de 3de versnelling door te trekken en meteen naar de 5 te schakelen. Ik heb de airco uitstaan, verlichting alleen wanneer nodig, alles om zo goedkoop mogelijk te rijden. En dat gaat helemaal prima!

UitvoeringLs
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand7.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Jacobheerema, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Ik gebruik juist ook de 4e als ik de snelweg op moet! Echt nodig hoor!

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Ben ik het mee eens. In de 3 en de 4 kun je meer toeren draaien om vlotter vooruit te komen. Het verbaast mij dat die ene meneer de auto lelijk vindt. De Spark is in mijn ogen van alle stadsauto's het mooist gelijnd en de wagen ziet er duurder uit dan hij kost. Een vreemde conclusie van die meneer.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Ook is het niet logisch en ook niet goed voor de motor om meteen van de 3 naar de 5 door te schakelen, dat is geen goed advies om op te volgen. In de 3 en de 4 kun je juist lekker toeren draaien en dan ligt het aan je zelf of je de 5 wel of niet gebruikt om zuiniger te rijden.
Een airco bewust uitschakelen en stroomverbruikers om te bezuinigen is m.i. verkeerde zuinigheid. De besparing zal naar verhouding niet echt veel zijn terwijl je minder comfort hebt . M.i. koop je een auto voor het leuke lekkere rijden in combinatie met comfort. Als je alleen naar het verbruik kijkt moet een kale auto auto kopen zonder airco en andere toeters en bellen nietwaar!

 
Reactie van: B. Metalarts, datum: 21 oktober 2012

Antwoord: @evenprehn, van de 3 naar 5 schakelen heeft geen enkele invloed op de motor. Ik heb een LS uitvoering en die is rijkelijk bedeeld met een airco etc., dus het kon niet goedkoper. Overigens gebruik ik de airco nu vaker omdat de ruiten gaan beslaan. Tja, en dat ik de auto niet zo mooi vind... da's smaak.
Mijn rijgenot wordt overigens voornamelijk bepaald door de prijs per kilometer en dat is een dikke 10!

 
Reactie van: Jacobheerema, datum: 21 januari 2013

Antwoord: Als je in de derde bijvoorbeeld een hoog toerental, 4000 of hoger, gebruikt, dan zou je naar de 5e kunnen, maar waarom? Je zit al gauw te laag met toeren en dat is slecht voor lagers. Dus gewoon van 3 via 4 naar 5.

  

, datum: 11 september 2012

Ervaring met auto: Hapering in de motor is niet te vinden zeggen ze bij Roberts in Den Haag. Ze kijken iedere keer en dat klopt; naar buiten op de parking waarschijnlijk. De hapering is kortstondig weggeweest maar is nu weer terug en wat hij verbruikt op gas is onbekend is erg variabel; in het algemeen rond de 1:12 en dat toch alleen maar op de snelweg rijden. Kortom een rampenauto. Ik hoop er snel van af te zijn.


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor2
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Een flacon injectorcleaner van het merk PM doet wonderen. Veel garages voegen dit toe bij grote beurten. Garage Welling in Brunssum maakt er gebruik en reclame voor en ook de AutoFit garages.
Het verbruik in de stad is gemiddeld 1 op 13 resp. 1 op 15 daarbuiten. Dat heb ik meerdere malen gecheckt en dat klopt ook. Ook incl. tijdelijk airco gebruik.

  

, datum: 19 augustus 2012

Ervaring met auto: Mijn Spark Bifuel LS is uit 2011 en ik heb het idee dat Chevrolet wat kinderziektes in het model 2011 heeft opgelost. Ik heb namelijk totaal geen last van de schokbrekers en de lak, heb er inmiddels ruim 11.000 mee en ik ben ook een oplettende rijder. M.a.w. alles wat niet klopt zal ik bij de dealer melden. Zij moeten met een fatsoenlijke oplossing komen in samenspraak met de importeur. Zou dit niet voldoende zijn moet u een klacht indienen bij de Bovag en de importeur en evt. een rechtsbijstandverzekering indien u die heeft. De verplichting ligt bij de delaer en de importeur immers. En ook hier geldt de aanhouder wint.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 16 augustus 2012

Ervaring met auto: Alleen problemen met de LPG vulnippel. Deze lekt geregeld.

Uitvoering1.0 LT
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand1.195 km
DealerLiewes

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 19 augustus 2012

Antwoord: Bijgaand zoals ik het doe en dit gaat gewoon goed in de praktijk. De benzinedop er eerst afdraaien. De aansluitnippel goed handvast erop draaien. Het LPG koppelstuk over de 2 nokjes van de adapter brengen en daarna een kwart slag naar rechts draaien en dan pas de hendel naar je toe halen om te vergrendelen. Daarna op de knop drukken om LPG te tanken. Eraf halen gebeurt op dezelfde manier alleen nu eerst de handel ontgrendelen en het LPG koppelstuk naar links draaien. Door de druk kan de LPG koppeling wat lawaai maken maar dat is normaal en niet erg. Het morsen van LPG gebeurt als je de adapter niet vast genoeg erop heb geschroefd dan lekt deze wat LPG als je de LPG koppeling eraf haalt. Maar ook dat is niet erg. Het ruikt alleen maar een beetje.

 
Reactie van: Jan-paul, datum: 27 augustus 2012

Antwoord: Ik heb het lekken van LPG vooral bij de europanippelset. De verlengde nippel is van slechte kwaliteit. Het rubberenstukje dat in de nippel zit, heeft losgelaten. Daarnaast lekt er dan LPG precies bij het rubber waar je een andere buitenlandse nippel op kan zetten. Gek genoeg is het niet altijd een probleem, maar ik denk dat het gewicht van de slang/koppeling en de hoek een aardige invloed heeft. De korte vulnippel die normaal bij de auto zit heb ik nog niet geprobeerd.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Ik bedoel dus dat je daar de langere vulnippel NIET voor nodig hebt!

  

, datum: 31 juli 2012

Ervaring met auto: Ik heb een Spark Bifuel LS uit dec. 2011 welke ik op 14 jan. 2012 heb opgehaald ivm de BTW actie. Tot heden bijna 10.000 km ermee gereden en ik moet zeggen dat ik er nog steeds heel erg tevreden over ben.
In de winter had ik wat last van een licht krakend bijgeluid wat nu weg is. Op dit forum gaf iemand aan dat het de ophangrubbers konden zijn die dan ingevet moeten worden. Bij de 15.000 km beurt zal ik dat vermelden.
Voor het overige heb ik mijn Spark gepimpt met mooie beschaafde accessoires o.a. 15 inch velgen en verchrooomde lijsten voor de binnen- en buitenkant van de Spark. Deze heb ik allemaal via eBay besteld in Zuid-Korea. De auto ziet er nu heel apart en mooier uit. Ik heb nog geen 2e gezien.
Op LPG haal ik gemiddeld 1 op 13; veel stadsverkeer en provinciale wegen. Op de autosnelweg heb ik 1 op 15 wel eens gehaald. Motorisch nog steeds soepel en geruisloos. Vanaf 3000 tpm pittig te berijden daaronder wat belegen.
Ik kan deze auto in de LS uitvoering aan iedereen aanraden. De auto heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Alle negatieve zaken die ik op dit forum heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt. Misschien heb ik toevallig geluk gehad. Ik zal mijn ervaringen blijven melden voor mijn collega forumleden.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 27 juli 2012

Ervaring met auto: Sinds afgelopen maandag is het twee keer voorgekomen in een bocht bij langzaam rijden dat het stuur van de Spark bi-fuel 1.0 niet meer verder wil draaien. Bij de garage kunnen ze niets vinden (tot nu toe). Tevens leek het alsof de remmen wegvielen. De motor sloeg niet af, ik heb em met draaiende motor aan de kant gezet.

De auto is nog geen jaar oud (10 maanden), heeft iemand dit ook gehad en/of meegemaakt? We zouden het graag horen en wat het eventueel kan zijn en wat we doen moeten.


Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
Dealer Siton Suzenaar

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 29 juli 2012

Antwoord: Mijn Spark Bifuel LS van dec. 2011 is helemaal in orde en vertoond tot nu toe geen mankementen. Autoservice van Esch BV kan ik zeker aanbevelen. Gewoon op garantie blijven aansturen resp. een klacht indienen bij de importeur en/of de BOVAG. Ik zou de auto bij hen inleveren zodat zij het zelf kunnen voelen tijdens proefrijden en een leenauto vragen.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »