28 mei 2018
Feedback
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 11 oktober 2012

Ervaring met auto: Wordt geleverd zonder reservewiel. Het noodvulsetje wat ervoor in de plaats zit werkt voor geen meter.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand52.000 km
DealerAutoteam

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 12 oktober 2012

Antwoord: Heb het gelukkig nog niet hoeven te gebruiken. Bij de 1e beurt aan mij verteld dat er een spijker o.i.d. in een van de banden zat en dat dit er door er een prop in te 'schieten' opgelost kon worden. Dit kostte mij een een schappelijke 16 euro.

Reageer
  

, datum: 6 oktober 2012

Ervaring met auto: Vanaf dag 1 dat ik de Spark nieuw heb opgehaald en na 800 km LPG begon te teanken heb ik enkel probleem met de origineel bijgeleverde gasnippel. Ik draai altijd de benzinedop los. Daarna de nippel goed vast erop schroeven en dan de bajonet van de gaskoppeling erop, een kwart slag naar rechts en de handel naar je toe trekken en tanken maar. Heel soms als je het los draait komt met een knalletje de koppeling los door de druk en kan er een beetje LPG lekken maar dat is minimaal en maakt totaal niet uit. Het verdampt meteen. Ik doe deze handeling altijd rustig aan en met beleid en gaat altijd goed. Alle commen taar van iedereen op dit Forum m.b.t. lastig tanken herken ik totaal niet. Daar heb je de langere vulnippel van de Europaset echt voor nodig om in Nederland te tanken. Doordat deze langer is moet je het wellicht vasthouden als de gaskoppeling erop zit i.v.m. het gewicht.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Davek5519, datum: 24 november 2012

Antwoord: Wat ik raar vind, is dat er geen krik geleverd wordt bij een nieuwe Spark. Mijn vorige had het wel. Vraagje: welke krik is het beste voor de Spark?

 
Reactie van: Jacobheerema, datum: 21 januari 2013

Antwoord: Dat klopt! Bij de bifuel is ook geen reserveband. Maar wel een pomp-set. het beste is om dat eens uit te proberen (bij mooi weer). Het werkt best wel goed, dat pompje. Ik heb ook al eens iemand kunnen helpen met een band op pompen. De lijmbus heb ik nog niet gebruikt.

Reageer
  

, datum: 2 oktober 2012

Ervaring met auto: Denk eraan, dat ook deze auto, zoals alle LPG's, bedoeld is voor langere ritten. Gebruik je hem als stadsauto, dan is gas zinloos. De auto start op benzine en voordat hij op LPG overschakelt ben jij al bij de winkel.

Nieuw
UitvoeringBifuels 1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand62.000 km
Dealer Engelsma en Wijnia

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Wat u zegt klopt niet helemaal. Wij gebruiken de auto bewust als stadsauto en voor kortere ritten. De auto wordt snel warm en na 2 minuten schakelt hij al over op LPG.
Wij rijden gemiddeld 300 km op 1 tank LPG en dat is toch nog altijd goedkoper dan benzine tanken qua kosten. Daarnaast zal een grotere auto op benzine of LPG ook weer wegenbelasting opleveren. M.a.w. de Spark is op LPG relatief goedkoop te berijden.

Reageer
  

, datum: 28 september 2012

Ervaring met auto: Prima auto voor deze prijsklasse.

Nieuw
UitvoeringBifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand39.400 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid5
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Helemaal mee eens. Ik heb afgelopen maandag de auto zijn eerste 15.000 km beurt laten geven bij garage Welling te Brunssum. Kosten EUR 170 en dat vond ik reuze meevallen!

 
Reactie van: R. Wever8, datum: 14 oktober 2012

Antwoord: Ik heb vrijdag 12-10-2012 mijn eerste 15.000 km beurt gehad. De teller stond inmiddels al wel op 18.000 km. Mijn spark is een LS bi-fuel en moet 283 euro afrekene. Ik dacht dat Chevrolet vaste prijzen hanteerde voor de onderhoudsbeurten dus het bevreemdt mij dat u maar 170 euro moest afrekenen ik had geen andere dingen dan alleen de onderhoudsbeurt. Vraag: blijft is dan de reden van het prijsverschil?
Verder ben ik best wel tevreden met mijn Spark. Jammer is wel dat als men van de derde versnelling naar de vier schakelt dat de terugval van het toerental ervoor zorgt dat er dan nog weinig trekkracht over is. Dit is erg ergerlijk, vooral als men in heuvelachtig gebied over de snelweg rijdt. En wat ik ook ergerlijk vind is dat als je met de auto stapvoets rijdt bijvoorbeeld in file dat het gas slecht te doseren is.
Ondanks dit soort ongemakken ben ik toch wel tevreden over deze auto dit komt wel voornamlijk uit het feit dat deze auto bescheiden blijft in de kosten verzekering geen wegenbelasting en het feit dat deze auto op LPG rijdt.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 14 november 2012

Antwoord: Da's nogal ver rijden naar Brunsum vanuit Almere. Is er in de buurt van Almere een heel betrouwbare garage die je niet bedondert?

Reageer
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 september 2012

Ervaring met auto: Perfecte auto! Uiterlijk boeit mij niets, vind het zelfs een lelijke auto. Interieur ziet er wel goed uit. Rijd per dag 50 km op 50 en 80 km wegen voor woon/werk met gemiddeld 113,5 op gas ofwel 16 euro per 350 km. En dat is precies waarom ik deze auto heb gekocht.
Het tekort aan vermogen los je op door in de 3de versnelling door te trekken en meteen naar de 5 te schakelen. Ik heb de airco uitstaan, verlichting alleen wanneer nodig, alles om zo goedkoop mogelijk te rijden. En dat gaat helemaal prima!

Nieuw
UitvoeringLs
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand7.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Jacobheerema, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Ik gebruik juist ook de 4e als ik de snelweg op moet! Echt nodig hoor!

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Ben ik het mee eens. In de 3 en de 4 kun je meer toeren draaien om vlotter vooruit te komen. Het verbaast mij dat die ene meneer de auto lelijk vindt. De Spark is in mijn ogen van alle stadsauto's het mooist gelijnd en de wagen ziet er duurder uit dan hij kost. Een vreemde conclusie van die meneer.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Ook is het niet logisch en ook niet goed voor de motor om meteen van de 3 naar de 5 door te schakelen, dat is geen goed advies om op te volgen. In de 3 en de 4 kun je juist lekker toeren draaien en dan ligt het aan je zelf of je de 5 wel of niet gebruikt om zuiniger te rijden.
Een airco bewust uitschakelen en stroomverbruikers om te bezuinigen is m.i. verkeerde zuinigheid. De besparing zal naar verhouding niet echt veel zijn terwijl je minder comfort hebt . M.i. koop je een auto voor het leuke lekkere rijden in combinatie met comfort. Als je alleen naar het verbruik kijkt moet een kale auto auto kopen zonder airco en andere toeters en bellen nietwaar!

 
Reactie van: B. Metalarts, datum: 21 oktober 2012

Antwoord: @evenprehn, van de 3 naar 5 schakelen heeft geen enkele invloed op de motor. Ik heb een LS uitvoering en die is rijkelijk bedeeld met een airco etc., dus het kon niet goedkoper. Overigens gebruik ik de airco nu vaker omdat de ruiten gaan beslaan. Tja, en dat ik de auto niet zo mooi vind... da's smaak.
Mijn rijgenot wordt overigens voornamelijk bepaald door de prijs per kilometer en dat is een dikke 10!

 
Reactie van: Jacobheerema, datum: 21 januari 2013

Antwoord: Als je in de derde bijvoorbeeld een hoog toerental, 4000 of hoger, gebruikt, dan zou je naar de 5e kunnen, maar waarom? Je zit al gauw te laag met toeren en dat is slecht voor lagers. Dus gewoon van 3 via 4 naar 5.

Reageer
  

, datum: 11 september 2012

Ervaring met auto: Hapering in de motor is niet te vinden zeggen ze bij Roberts in Den Haag. Ze kijken iedere keer en dat klopt; naar buiten op de parking waarschijnlijk. De hapering is kortstondig weggeweest maar is nu weer terug en wat hij verbruikt op gas is onbekend is erg variabel; in het algemeen rond de 1:12 en dat toch alleen maar op de snelweg rijden. Kortom een rampenauto. Ik hoop er snel van af te zijn.

Nieuw

Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor2
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Een flacon injectorcleaner van het merk PM doet wonderen. Veel garages voegen dit toe bij grote beurten. Garage Welling in Brunssum maakt er gebruik en reclame voor en ook de AutoFit garages.
Het verbruik in de stad is gemiddeld 1 op 13 resp. 1 op 15 daarbuiten. Dat heb ik meerdere malen gecheckt en dat klopt ook. Ook incl. tijdelijk airco gebruik.

Reageer
  

, datum: 19 augustus 2012

Ervaring met auto: Mijn Spark Bifuel LS is uit 2011 en ik heb het idee dat Chevrolet wat kinderziektes in het model 2011 heeft opgelost. Ik heb namelijk totaal geen last van de schokbrekers en de lak, heb er inmiddels ruim 11.000 mee en ik ben ook een oplettende rijder. M.a.w. alles wat niet klopt zal ik bij de dealer melden. Zij moeten met een fatsoenlijke oplossing komen in samenspraak met de importeur. Zou dit niet voldoende zijn moet u een klacht indienen bij de Bovag en de importeur en evt. een rechtsbijstandverzekering indien u die heeft. De verplichting ligt bij de delaer en de importeur immers. En ook hier geldt de aanhouder wint.

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »