14 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 21 oktober 2012

Ervaring met auto: Beste mede Sparkrijders, bij deze wat tips en wetenswaardigheden over ons aller geliefde autootje
Verbruik: Een auto verbruikt voornamelijk brandstof bij acceleratie en bij hoge toeren. Vandaar dat een Spark minder zuinig is op de snelweg omdat het motortje veel toeren moet maken. Wil je zuinig rijden, schakel over bij 3000 toeren. De bekende 'hik' is geen probleem, dit is een afstelling in het motormanagementsysteem zodat de Chevy onder de 110 gram norm blijft en daardoor belastingvrij is.

Tanken: Draai de vulnippel redelijk vast en draai de gasnorzel LINKSOM, zo voorkom je schade aan je lak en je tankklep. Ondersteun de norzel tijdens het tanken zodat deze niet gaat doorbuigen want op een gegeven moment gaat de lak barsten.

Besparen: Gebruik de airco zo min mogelijk, deze kost energie en je hoeft minder vaak de filter te vervangen. Gebruik de verlichting alleen indien nodig, het systeem van de Chevy geeft namelijk meer volt dan de 12 die normaal is, vandaar de overmatige...

Uitvoering1.0 Ls
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand7.500 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 16 november 2012

Antwoord: Ik heb andere ervaringen met mijn Spark Bifuel die ruim 17.000 km op de klok heeft. Als je zuinig wilt rijden moet je juist beneden de 3000 toeren schakelen, vanaf 3000 toeren is de auto juist pittiger te berijden maar verbruikt natuurlijk meer LPG.
Overigens is het rendement van LPG lager dan van benzine d.w.z. om dezelfde kracht te ontwikkelen verbruikt de motor meer LPG in vergelijking met benzine. Daardoor is het verbruik ook hoger.
Met de originele gasnippel heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad. Het is gewoon goed vast erop draaien en de gaskoppeling goed erover heen draaien en vervolgens de slang vasthouden zodat het minder belast is. Meer is het echt niet.
Een airco zo min mogelijk gebruiken doet afbreuk aan het comfort wat de Spark biedt en hetgeen je bespaart is echt niet zoveel op een jaar berekend. Je gebruikt een airco immers niet continu. Als je echt wilt besparen kun je liever een Spark zonder airco kopen. Je moet juist genieten van deze comfortabele leuke auto en dat doet u volgens mij niet echt.

  

, datum: 18 oktober 2012

Ervaring met auto: Na 10 maanden heeft mijn Spark een 30000 km beurt gehad. Prijs van de onderhoudsbeurt was 298 euro. De uitvoerende garage was Jave in Almere.
Ik rijd nu 10 maanden in mijn Spark en ondervind geen problemen.

Uitvoering1.0l
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand32.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 26 oktober 2012

Antwoord: Dat vind ik duur, want ik heb voor de eerste 15.000 km beurt EUR 170 betaald bij Welling in Brunssum.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 30 oktober 2012

Antwoord: Vorige maand nog bij Welling in Brunssum EUR 170 betaald incl. gratis olie verversen (winteractie), normaal kost het rond de EUR 200

 
Reactie van: Hans. Petra, datum: 30 oktober 2012

Antwoord: Wat een verschillen in prijzen met betrekking tot beurten! 1e beurt 241 euro, 2e beurt 440 euro, 3e beurt( moet nog uitgevoerd worden) zou 350 euro gaan kosten (advies van Chevrolet is, volgens de dealer, bougiekabels vervangen?). Woon in het noorden, ben best bereid naar het midden van het land te gaan naar een goed(e)koper dealer. Wie heeft tips?

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 3 november 2012

Antwoord: Veldma in stad Groningen. Deze officiƫle servicedealer van Chevrolet doet geen overbodige dingen en dat scheelt in prijs. Als je geen brandstoftoevoeging wilt of een interieurfilter? Zeg het ze en geen gesteggel daarover. Bougiekabels vervangen doen ze, als ik me niet vergis, volgens mij ook niet standaard bij 45.000 km, in elk geval wordt dit overlegd evenals de bougies vervangen.

P.S. ook ik heb na 16.500 km al mijn eerste dimlicht aan flarden. Koop nu gewoon bij Action voor 1,59 een H4 pit. Maar eens kijken hoe lang dat goed gaat. Het licht daarvan is trouwens even fel als de standaard Philips lampen.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 14 november 2012

Antwoord: Elke 15.000 km of elk jaar afhankelijk wat je eerder bereikt moet de Spark een beurt krijgen. Afhankelijk van de KM-stand worden dan extra onderdelen vervangen.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 14 november 2012

Antwoord: Hoeveel km is een kleine en hoeveel km een grote beurt? Of is 1 keer per jaar een beurt geven genoeg?

 
Reactie van: Hans. Petra, datum: 19 november 2012

Antwoord: Veldma in stad Groningen, servicedealer van Chevrolet doet geen overbodige dingen en dat scheelt in prijs. Was nu 193 euro kwijt. Bedankt voor de tip Kentuhen!
Goede ervaringen met Aldi lampen (ipv Philips). De laatsten zitten er meer dan 17.000 km in, ik rijd altijd met licht aan.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 29 november 2012

Antwoord: Veldma is toch geen officiele Chevrolet-dealer?

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 2 december 2012

Antwoord: Ze zijn wel officieel servicedealer. Mogen geen nieuwe Chevrolets verkopen, maar wel het onderhoud doen. Als het toch anders is hoor ik het graag.

  

, datum: 17 oktober 2012

Ervaring met auto: Ik heb mijn Spark (koekblikje) nu ruim 4 maanden en ben nog steeds heel erg blij mee. Heel voldoet aan alle verwachtingen. Super goedkoop met rijden en het gastanken is echt super!
De uitstraling van de Spark is ook super een lekker stoer ding en van binnen lijkt het net alsof je in een hele grote auto zit. Wij passen er makkelijk in met z'n 4en. Mijn man is 2 meter en ik heb dan ook nog 2 kinderen van 11 en 13 jaar oud en dat past makkelijk niemand zit opgevouwen in deze auto.


Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand5.436 km
Dealer Iglesias

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 16 november 2012

Antwoord: Eindelijk iemand die blij is met zijn Spark net zoals ik. Daarnaast heb ik mijn Spark opgesierd met origineel passende chrome lijsten en andere chrome afwerkingen, zodat hij wat luxer uitziet en mooie zwarte lichtmetalen velgen. Echt een topper.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 24 november 2012

Antwoord: Ook ik ben er erg blij mee. Het is even wennen, want ik kom van de Toyota Avensis stationwagon 2.2D. Het scheelt mij 1.420 euro per jaar aan wegenbelasting. Olus dat de verzekering de helft is van de Toyota. Dus erg tevreden.

  

, datum: 12 oktober 2012

Uitvoering1.0 LS BiFuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand14.500 km
DealerVan der Molen

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 15 oktober 2012

Antwoord: Oh ja nog vergeten maar niet onbelangrijk! De oliewissel van de versnellingsbak is niet elke 15.000 km maar elke 150.000 km of 10 jaar. Hier heeft de importeur waarschijnlijk een typefout gemaakt en alle dealers foutief ingelicht. Gevolg velen hebben extra kosten genaakt die onnodig zijn!!

 
Reactie van: Davek5519, datum: 14 november 2012

Antwoord: Dat moet je dan ook maar weten als je niet weet dat het niet nodig is. benzinetoevoeging, waarom en waarvoor is dit en gasfilter. De ene garage doet het in overleg de andere vervangt het gewoon met de nodige kosten.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 11 oktober 2012

Ervaring met auto: Wordt geleverd zonder reservewiel. Het noodvulsetje wat ervoor in de plaats zit werkt voor geen meter.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand52.000 km
DealerAutoteam

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 12 oktober 2012

Antwoord: Heb het gelukkig nog niet hoeven te gebruiken. Bij de 1e beurt aan mij verteld dat er een spijker o.i.d. in een van de banden zat en dat dit er door er een prop in te 'schieten' opgelost kon worden. Dit kostte mij een een schappelijke 16 euro.

  

, datum: 6 oktober 2012

Ervaring met auto: Vanaf dag 1 dat ik de Spark nieuw heb opgehaald en na 800 km LPG begon te teanken heb ik enkel probleem met de origineel bijgeleverde gasnippel. Ik draai altijd de benzinedop los. Daarna de nippel goed vast erop schroeven en dan de bajonet van de gaskoppeling erop, een kwart slag naar rechts en de handel naar je toe trekken en tanken maar. Heel soms als je het los draait komt met een knalletje de koppeling los door de druk en kan er een beetje LPG lekken maar dat is minimaal en maakt totaal niet uit. Het verdampt meteen. Ik doe deze handeling altijd rustig aan en met beleid en gaat altijd goed. Alle commen taar van iedereen op dit Forum m.b.t. lastig tanken herken ik totaal niet. Daar heb je de langere vulnippel van de Europaset echt voor nodig om in Nederland te tanken. Doordat deze langer is moet je het wellicht vasthouden als de gaskoppeling erop zit i.v.m. het gewicht.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Davek5519, datum: 24 november 2012

Antwoord: Wat ik raar vind, is dat er geen krik geleverd wordt bij een nieuwe Spark. Mijn vorige had het wel. Vraagje: welke krik is het beste voor de Spark?

 
Reactie van: Jacobheerema, datum: 21 januari 2013

Antwoord: Dat klopt! Bij de bifuel is ook geen reserveband. Maar wel een pomp-set. het beste is om dat eens uit te proberen (bij mooi weer). Het werkt best wel goed, dat pompje. Ik heb ook al eens iemand kunnen helpen met een band op pompen. De lijmbus heb ik nog niet gebruikt.

  

, datum: 2 oktober 2012

Ervaring met auto: Denk eraan, dat ook deze auto, zoals alle LPG's, bedoeld is voor langere ritten. Gebruik je hem als stadsauto, dan is gas zinloos. De auto start op benzine en voordat hij op LPG overschakelt ben jij al bij de winkel.

UitvoeringBifuels 1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand62.000 km
Dealer Engelsma en Wijnia

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Wat u zegt klopt niet helemaal. Wij gebruiken de auto bewust als stadsauto en voor kortere ritten. De auto wordt snel warm en na 2 minuten schakelt hij al over op LPG.
Wij rijden gemiddeld 300 km op 1 tank LPG en dat is toch nog altijd goedkoper dan benzine tanken qua kosten. Daarnaast zal een grotere auto op benzine of LPG ook weer wegenbelasting opleveren. M.a.w. de Spark is op LPG relatief goedkoop te berijden.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »