21 mei 2018
Feedback
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 11 december 2012

Reageer Nieuw
UitvoeringLS
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand14.977 km
DealerHan Schilder

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 9 december 2012

Ervaring met auto: De bougies eerder vervangen dan wordt geadviseerd. Dat scheelt echt in vermogen en verbruik. De kwaliteit van de gemonteerde bougies is gewoon slecht. Beter is het om speciale LPG bougies te monteren, maar die zijn relatief duur.

Reageer Nieuw
UitvoeringBi Fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand29.000 km
Dealer Van Esch

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 8 december 2012

Ervaring met auto: Goedkoop rijden, Spark Bi-Fuel kopen. Wel kijken waar je het onderhoud laat doen, dit kan je honderden euro's per jaar schelen. (ligt er natuurlijk aan hoeveel je rijdt)

Nieuw
Uitvoering1.0 LS BiFuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand6.500 km
Dealer van Haren

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Ronald. Hendrikse, datum: 25 januari 2013

Antwoord: Overschakelen naar gas duurt altijd wat langer omdat het koelwater warm moet zijn om het gas te verdampen!

Reageer
  

, datum: 4 december 2012

Ervaring met auto: Vraagje aan alle Sparkrijders. Ik heb mijn Sparkie nu 9 maanden maar wat hij nu doet is als ik in zijn vijfde versnelling zit is het net of hij te veel toeren maakt. Ik heb al een paar keer gedacht dat ik verkeerd had geschakeld en ik zijn 3e versnelling aan het rijden was maar dit was niet zo. In het begin is me dit niet opgevallen. Herkent iemand dit?

Nieuw
Uitvoering1,o
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand9.000 km
DealerAuto Zeeuw

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 5 december 2012

Antwoord: Wellicht een probleem met de koppeling?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 december 2012

Antwoord: Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt met mijn Spark. Gewoon terug gaan naar de dealer voor garantie. Gevoelsmatig denk ik dat het een kleinigheid is.

 
Reactie van: Gerdekruiff, datum: 6 december 2012

Antwoord: Heb dit probleem ook gehad. Koppelingsplaten waren versleten. Men heeft gelijk een nieuwe drukgroep of zoiets erin gezet. Problemen met het tanken van gas heb ik nog niet gehad. Wel dat de auto niet zo zuinig is dan men voorgesteld heeft.

Reageer
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 24 november 2012

Ervaring met auto: Ik gebruik een muismatje met gat in het midden bij het tanken van gas plus langere nippel. Werkt perfect!

Reageer Nieuw
Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand15.800 km
DealerVan Kouwen

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor5
  
  

, datum: 21 november 2012

Ervaring met verkoop: Rijklaar maken, nou hij is niet eens gepoetst. Zag er stoffig uit, slordig.
En daar betaal je dan 550 voor, de sigarettenaansteker ontbrak, geen krik aanwezig, geen handleiding (deze moest uit een andere auto gehaald worden).

Reageer Nieuw
UitvoeringLT
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand150 km

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 14 november 2012

Ervaring met auto: Ik was na 6 weken tanken met mijn nieuwe Spark helemaal klaar met de gasnippel. Wat een prutsoplossing! Ik heb er een gewone gasaansluiting (zelfs kleur meegespoten) in laten zetten in de bumper voor 161 euro bij een gasinstallatiebedrijf in Wezep. Wat een heerlijkheid om gewoon zonder gedoe te tanken en binnen drie minuten klaar te zijn zonder vloeken en schelden!

Nieuw
Uitvoering1.0 LT
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 16 november 2012

Antwoord: Ik heb er ook geen enkel probleem mee. Wel is het zo dat bij de verschillende merken LPG het soms iets lastiger is om de gaskoppeling er op te krijgen.
Inderdaad de tankdop verwijderen, de gasnippel STEVIG vastdraaien, gaskoppeling erop, een kleine slag naar rechts en handel naar je toehalen. Ook ik hou de slang tijdens het tanken vast. Snap dus ook niet waarom zovelen hiermee lijken te worstelen.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 16 november 2012

Antwoord: Ik heb mijn Spark Bifuel sinds medio januari en vanaf dag 1 toen ik LPG ging tanken met de meegeleverde nippel gaat het goed. Je moet wel de benzinedop eraf draaien voor meer ruimte maar het gaat gewoon goed. Met beleid en rustig de gasnippel erop draaien en vervolgens de gaskoppeling erover heen draaien. Ik houd dan de LPG slang altijd vast om de koppeling niet onnodig te belasten en tot nu toe gaat het gewoon goed. Ik kom uw reactie van meerdere Spark bezitters tegen en begrijp dat niet goed. Ik heb er gelukkig zelf geen enkele last van.

 
Reactie van: Wklei, datum: 18 november 2012

Antwoord: Tja commentaar op de gasnippel is zo simpel, maar de schuld ligt toch echt bij de gebruiker zelf.

 
Reactie van: Xpmink, datum: 21 november 2012

Antwoord: Inderdaad, afgeven op het materiaal, terwijl het aan de gebruiker ligt.

De benzinedop hoeft er zelfs niet af bij het LPG tanken.

Al dik 2 jaar een spark bi-fuel en nog nooit problemen gehad met het LPG tanken met de bijgeleverde verloop.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 december 2012

Antwoord: Gelukkig weer iemand die normaal LPG kan tanken met de originele gasnippel. Ook mij lukt het nog steeds zonder problemen. Heb de Spark sinds medio jan. 2012 en reeds 18.500 ermee gereden. Met normaal beleid en geduld lukt het gewoon.

 
Reactie van: J. Stoter, datum: 17 december 2012

Antwoord: Onze spark nu 2 maanden en tanken met LPG en nippel onder de knie. Gewoon de koppeling van de gasslang gebruiken als gereedschap. Even de nippel extra mee aandraaien en losdraaien. Geen gedoe meer.

 
Reactie van: Shopoosterom, datum: 13 februari 2013

Antwoord: Ik heb begrepen dat er verschillende nippels aan de gastank zijn (het stukje aan de gastank waar je het koppelstuk in draait noem ik de nippel, hoop dat dat goed is). Er zijn modellen (zoals de mijne, september 2012) waar die nippel een fractie korter blijkt te zijn. Dus als je het koppelstuk aandraait, kan het rubbertje het niet goed afsluiten met als gevolg gas-lekken bij het tanken.
De oplossing is volgens de garage een metalen ringetje onder het rubbertje van het koppelstuk. Dit werkte inderdaad een aantal maanden, maar geeft nu toch weer problemen met zelfs een verbogen nippel (koppelstuk verkeerd aangedraaid uit frustratie?).
Dus als je problemen hebt met tanken, hoeft het niks te maken te hebben met dat je het 'niet kunt': zoals ik in sommig commentaar lees, maar met de uitvoering van de nippel.

 
Reactie van: Devriesfam, datum: 22 maart 2013

Antwoord: Het gast tanken is in het begin even wennen en kan wat geklooi opleveren. In het begin vond ik het een lastig iets. Net toen ik er aan gewend raakte en het tanken goed ging verloor ik gas tijdens het tanken...
Dit leek de tankbeurt erop erger te worden. Naar dealer gegaan (De Soester in Soest) en daar gaven ze aan dat het kon liggen aan de gasnippel. Die hebben ze kostenloos vervangen en het tanken gaat prima!
De gasnippel die er op zat was heel plat, nu zit er een dikker stuk metaal en geen probleem van lekken van gas tijdens tanken en ik heb zelfs het idee dat het ook net iets makkelijker gaat met de gashendel te plaatsen en draaien.

Bij de dealer vroegen ze direct of het voorheen wel goed ging of ook niet. Er zijn dus twee soorten klachten (die waar het vanaf het begin niet goed gaat, wat waarschijnlijk te maken heeft met de handigheid die je onder de knie moet krijgen) of dat er daadwerkelijk iets is (ging eerder goed, maar later lekt er wel gas)

Twijfel je of het aan jou ligt dat er gas lekt tijdens het tanken, vraag dan gewoon even iemand mee van de dealer. Ik weet dat ze dat in Soest graag voor je willen doen als je dat wilt.

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »