15 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 4 december 2012

Ervaring met auto: Vraagje aan alle Sparkrijders. Ik heb mijn Sparkie nu 9 maanden maar wat hij nu doet is als ik in zijn vijfde versnelling zit is het net of hij te veel toeren maakt. Ik heb al een paar keer gedacht dat ik verkeerd had geschakeld en ik zijn 3e versnelling aan het rijden was maar dit was niet zo. In het begin is me dit niet opgevallen. Herkent iemand dit?

Uitvoering1,o
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand9.000 km
DealerAuto Zeeuw

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 5 december 2012

Antwoord: Wellicht een probleem met de koppeling?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 december 2012

Antwoord: Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt met mijn Spark. Gewoon terug gaan naar de dealer voor garantie. Gevoelsmatig denk ik dat het een kleinigheid is.

 
Reactie van: Gerdekruiff, datum: 6 december 2012

Antwoord: Heb dit probleem ook gehad. Koppelingsplaten waren versleten. Men heeft gelijk een nieuwe drukgroep of zoiets erin gezet. Problemen met het tanken van gas heb ik nog niet gehad. Wel dat de auto niet zo zuinig is dan men voorgesteld heeft.

  

, datum: 24 november 2012

Ervaring met auto: Ik gebruik een muismatje met gat in het midden bij het tanken van gas plus langere nippel. Werkt perfect!

Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand15.800 km
DealerVan Kouwen

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor5
  
  

, datum: 21 november 2012

Ervaring met verkoop: Rijklaar maken, nou hij is niet eens gepoetst. Zag er stoffig uit, slordig.
En daar betaal je dan 550 voor, de sigarettenaansteker ontbrak, geen krik aanwezig, geen handleiding (deze moest uit een andere auto gehaald worden).

UitvoeringLT
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand150 km

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 14 november 2012

Ervaring met auto: Ik was na 6 weken tanken met mijn nieuwe Spark helemaal klaar met de gasnippel. Wat een prutsoplossing! Ik heb er een gewone gasaansluiting (zelfs kleur meegespoten) in laten zetten in de bumper voor 161 euro bij een gasinstallatiebedrijf in Wezep. Wat een heerlijkheid om gewoon zonder gedoe te tanken en binnen drie minuten klaar te zijn zonder vloeken en schelden!

Uitvoering1.0 LT
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 16 november 2012

Antwoord: Ik heb er ook geen enkel probleem mee. Wel is het zo dat bij de verschillende merken LPG het soms iets lastiger is om de gaskoppeling er op te krijgen.
Inderdaad de tankdop verwijderen, de gasnippel STEVIG vastdraaien, gaskoppeling erop, een kleine slag naar rechts en handel naar je toehalen. Ook ik hou de slang tijdens het tanken vast. Snap dus ook niet waarom zovelen hiermee lijken te worstelen.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 16 november 2012

Antwoord: Ik heb mijn Spark Bifuel sinds medio januari en vanaf dag 1 toen ik LPG ging tanken met de meegeleverde nippel gaat het goed. Je moet wel de benzinedop eraf draaien voor meer ruimte maar het gaat gewoon goed. Met beleid en rustig de gasnippel erop draaien en vervolgens de gaskoppeling erover heen draaien. Ik houd dan de LPG slang altijd vast om de koppeling niet onnodig te belasten en tot nu toe gaat het gewoon goed. Ik kom uw reactie van meerdere Spark bezitters tegen en begrijp dat niet goed. Ik heb er gelukkig zelf geen enkele last van.

 
Reactie van: Wklei, datum: 18 november 2012

Antwoord: Tja commentaar op de gasnippel is zo simpel, maar de schuld ligt toch echt bij de gebruiker zelf.

 
Reactie van: Xpmink, datum: 21 november 2012

Antwoord: Inderdaad, afgeven op het materiaal, terwijl het aan de gebruiker ligt.

De benzinedop hoeft er zelfs niet af bij het LPG tanken.

Al dik 2 jaar een spark bi-fuel en nog nooit problemen gehad met het LPG tanken met de bijgeleverde verloop.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 december 2012

Antwoord: Gelukkig weer iemand die normaal LPG kan tanken met de originele gasnippel. Ook mij lukt het nog steeds zonder problemen. Heb de Spark sinds medio jan. 2012 en reeds 18.500 ermee gereden. Met normaal beleid en geduld lukt het gewoon.

 
Reactie van: J. Stoter, datum: 17 december 2012

Antwoord: Onze spark nu 2 maanden en tanken met LPG en nippel onder de knie. Gewoon de koppeling van de gasslang gebruiken als gereedschap. Even de nippel extra mee aandraaien en losdraaien. Geen gedoe meer.

 
Reactie van: Shopoosterom, datum: 13 februari 2013

Antwoord: Ik heb begrepen dat er verschillende nippels aan de gastank zijn (het stukje aan de gastank waar je het koppelstuk in draait noem ik de nippel, hoop dat dat goed is). Er zijn modellen (zoals de mijne, september 2012) waar die nippel een fractie korter blijkt te zijn. Dus als je het koppelstuk aandraait, kan het rubbertje het niet goed afsluiten met als gevolg gas-lekken bij het tanken.
De oplossing is volgens de garage een metalen ringetje onder het rubbertje van het koppelstuk. Dit werkte inderdaad een aantal maanden, maar geeft nu toch weer problemen met zelfs een verbogen nippel (koppelstuk verkeerd aangedraaid uit frustratie?).
Dus als je problemen hebt met tanken, hoeft het niks te maken te hebben met dat je het 'niet kunt': zoals ik in sommig commentaar lees, maar met de uitvoering van de nippel.

 
Reactie van: Devriesfam, datum: 22 maart 2013

Antwoord: Het gast tanken is in het begin even wennen en kan wat geklooi opleveren. In het begin vond ik het een lastig iets. Net toen ik er aan gewend raakte en het tanken goed ging verloor ik gas tijdens het tanken...
Dit leek de tankbeurt erop erger te worden. Naar dealer gegaan (De Soester in Soest) en daar gaven ze aan dat het kon liggen aan de gasnippel. Die hebben ze kostenloos vervangen en het tanken gaat prima!
De gasnippel die er op zat was heel plat, nu zit er een dikker stuk metaal en geen probleem van lekken van gas tijdens tanken en ik heb zelfs het idee dat het ook net iets makkelijker gaat met de gashendel te plaatsen en draaien.

Bij de dealer vroegen ze direct of het voorheen wel goed ging of ook niet. Er zijn dus twee soorten klachten (die waar het vanaf het begin niet goed gaat, wat waarschijnlijk te maken heeft met de handigheid die je onder de knie moet krijgen) of dat er daadwerkelijk iets is (ging eerder goed, maar later lekt er wel gas)

Twijfel je of het aan jou ligt dat er gas lekt tijdens het tanken, vraag dan gewoon even iemand mee van de dealer. Ik weet dat ze dat in Soest graag voor je willen doen als je dat wilt.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 6 november 2012

Ervaring met auto: Koop een goede gasnippel zodat je zonder problemen kunt tanken. Voor de rest een leuke auto die veel waar voor zijn geld biedt.

Uitvoering1.0 BiFuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand9.000 km
DealerFred Janssen Auto's BV

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor6
  
 
Reactie van: Marjankuiper, datum: 14 november 2012

Antwoord: Mijn auto heeft in een jaar tijd 21000 km gereden. Het gas tanken is inderdaad een groot probleem. Het lekt aan alle kanten en soms komt de slang met een knal los. Met als gevolg dat ik momenteel doodsbenauwd ben om gas te tanken. En dit op dit moment alleen nog doe bij de duurderde tanken omdat ze daar zo vriendelijk zijn om te helpen.

Inmiddels voor een beurt naar de dealer geweest. Daar het probleem aangegeven. Ze hebben een soort kartonnetje geknipt en deze onder het rubber geplaats van de gasnippel. Moet het verschil nog gaan proberen. Maar volgens de dealer is dit de goedkoopste en meest simpele oplossing. De beurt koste mij 213.79 euro.

Ook de koplampen zijn een probleem. Deze waren binnen 8 maanden al aan vervanging toe. Kijken hoe de huidige set het overleeft. Maar dat zal minder goed te vergelijken zijn omdat ik inmiddels een stuk minder kilometers rijd.
Voor de rest voldoet de Spark aan mijn verwachtingen voor een klein autootje.

 
Reactie van: Adural66, datum: 27 november 2012

Antwoord: Het tanken is geen probleem maar jij kan het gewoon niet, gewoon even naar de dealer gaan en laten uitleggen hoe je moet tanken. Nippel goed vastdraaien. Heb ik ook gedaan werkt perfect.

 
Reactie van: Marjankuiper, datum: 27 november 2012

Antwoord: Tja, blijkbaar ben ik dan niet de enige die het niet kan. Maar het lijkt mij toch stug toe dat ik het in een jaar tijd niet geleerd heb. Bovendien heb ik de eerste 3 maanden zo bij zo geen enkel probleem gehad bij het tanken. Dus die opmerking die hier nou gemaakt wordt klopt dus niet.
Ook heb ik diverse andere mensen laten tanken. En zij hadden precies het zelfde probleem. Bij het tankstation gevraagd naar wat het probleem kon zijn en ook zij gaven aan dat het waarschijnlijk aan het rubber van het verloopstuk lag. Deze is te dun geworden waardoor het niet meer goed aansluit met als gevolg het lekken van gas tijdens het tanken.
Dus geef een reactie waar IK en alle andere Spark-rijders wat aan hebben.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 29 november 2012

Antwoord: Ik heb mijn Spark nu 10 maanden en er reeds 18.000 km mee gereden. Het tanken is een kwestie van de originele nippel goed vast draaien. De bajonet van de gaskoppeling erover, een kwart slag draaien en de slang vasthouden en tanken maar. Ik begrijp echt niet dat zoveel mensen erover klagen. Daarnaast vind ik de originele nippel van Chevrolet stevig genoeg qua materiaal. Ik zou zeggen: blijven proberen en u zult zien dat het echt wel kan hoor.

 
Reactie van: Adrian, datum: 9 december 2012

Antwoord: Je hebt helemaal gelijk. Er is niet veel mis met de gasnippel, die had misschien wel een beetje robuuster gemogen. Het tanken, met de benz. tankdop erop is echt geen probleem. Gewoon even nadenken en opletten. Wel de aansluiting ondersteunen tijdens het tanken. Ik heb er inmiddels 29000 km mee gereden en ben redelijk tevreden over de prestatie. Alleen is het verbruik veel hoger dan opgegeven. 1: 14 op lpg. en op bezine 1: 15. Daar blijft het wel bij. De prestatie wordt 10 beter als je de bougies eerder vervangt!

  

, datum: 24 oktober 2012

Ervaring met auto: Mijn vrouw en ik hebben beide een Spark. Van de garage hebben we bij aflevering een euronippelset gekregen. Bij mijn vrouw ging dat in eerste instantie goed, maar bij mij spoot de LPG al direct langs de nippel.

De garage maakte allemaal mooie beloften die ze niet nakwamen en ik tankte met de korte nippel met een extra rubber ring.

Bij mijn vrouw begon de nippel te lekken tussen het rvs aansluitstuk en de messing nippel. Ik heb haar toen mijn verlengde nippel gegeven die door de garage met locktide was vastgelijmd. Dit ging een hele tijd weer goed maar op een gegeven moment begon ook deze bij haar te lekken. Dus terug naar haar oude nippel die ten slotte na het tanken gewoon uit elkaar viel en de RVS aanluiting bleef in de auto achter.

Toen was ik het zat en heb ik in duitsland een nippel besteld die uit 1 stuk messing bestaat. Hierop passen de verloopstukken van de europa set. Hij is iets korter als de lange nippel maar lang genoeg om zonder tankdop verwijderen te tanken, en het mooiste: Hij past!
Geen lekkage meer en ook het koppelen en ontkoppelen gaat een stuk makkelijker.

De nippels van de dealer zijn gewoon van zeer slechte kwaliteit en van de nieuwe nippel merk je gewoon de kwaliteit. Ik kan hem iedereen aanraden.

Stuur me maar een mailtje als je wilt weten waar ik hem heb gekocht, ik mag geen link geven maar een hint:

"Tankadapter LPG Autogas Bajonett Holland M10 lang 105mm" vogler


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 21 oktober 2012

Ervaring met auto: Ik lach me iedere week een breuk als ik bij de pomp sta! Alleen een beetje prutsen met de gasnippel, maar das ook echt het enige.

Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand28.400 km
Dealer van Haren

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »