18 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 17 januari 2013

Ervaring met auto: Ik ben nu 3 maanden eigenaar van een Spark BiFuel en hij bevalt mij goed. Goede rijeigenschappen en met het huidige winterweer heeft hij ook geen problemen. Ook het LPG tanken gaan bij mij probleemloos.

Wel schakelt hij pas na 2 a 3 kilometer over op LPG bij een koude motor. Is dit bij jullie ook het geval? Alvast bedankt voor jullie reacties.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 19 januari 2013

Antwoord: Bij dit koude weer duurt het bij mij ook circa 3-4 km. Vorig jaar in februari heb ik een keer meegemaakt dat ie helemaal niet naar gas overschakelde. Wel was het toen -14!
Volgens mij moet het mogelijk zijn met speciale gasbougies en een ander afstelling om op LPG te starten, of i.p.v. 40 graden bij de sensor op 20 graden te laten zetten (softwarematig). Dan moet ie ook eerder op gas overspringen.
Wie kan hier iets meer over zeggen?

 
Reactie van: Jp. Uijleman, datum: 20 januari 2013

Antwoord: Bij koud weer duurt het inderdaad langer dat er wordt overgeschakeld van benzine naar gas. Als je bij koud weer gelijk de kachel / aanjager aanzet om de ruiten te ontdooien, duurt het ook langer voordat de motor op temperatuur is, om naar gas over te schakelen. Maar mijn ervaring is: dat dit nooit meer is dan 4 kilometer.

Ik heb geen specialegasbougies en er zijn ook geen aanpassigen gepleegd.
Ik rijd elke dag 230 Km en na een jaar Chevrolet Spark heb ik nog geen klachten.
Ik hoop dat het zo blijft.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 januari 2013

Antwoord: Bij koud weer schakelt hij idd na een paar km pas over naar LPG dat is normaal en niet vreemd. Bij warm weer gaat het natuurlijk sneller. Ik ga binnenkort speciale LPG bougies monteren van her merk NGK. Doordat LPG een hogere verbrandingstemperatuur heeft slijten de standaard bougies sneller en moet je ze eigenlijk eerder laten vervangen. De speciale LPG bougies gaan 120.000 km mee en kosten ongeveer EUR 30 per stuk. Is prijzig maar wel goed voor de verbranding. Door de sterkere vonk is de verbranding ook beter en dit voel je aan het vermogen en het verbruik. Ik vind het interessant om uit te proberen en zal mijn bevindingen op het forum zetten zodra ik ze heb.

  

, datum: 6 januari 2013

UitvoeringLs Bifuel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerVan Kouwen

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
  

, datum: 27 december 2012

Ervaring met auto: Problemen met inhouden hebben al deze Spark 1.0 bi fuel en als je terug gaat zeggen ze "producteigenschap". Jammer dat ze dat bij de koop niet vertellen.

Uitvoering1.0 Ls
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand16.000 km
Dealerbedrijf Auto Noordhoek

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor4
  
 
Reactie van: Luc. Karpov, datum: 14 januari 2013

Antwoord: Goedkoop in aankoop doch zeer duur in onderhoud! Voor het tweede onderhoud (heb de wagen twee jaar en heb 20.000 km op de teller, jaarlijks ga ik op onderhoud) heb ik 340 euro betaald bij een officiele dealer te Gent. Ik heb mij vragen gesteld over vervanging bougies en vervanging transmissie-olie doch dit was volgens de bediende nodig. Echt zuinig is mijn voertuig ook niet, met een volle tank (tussen 30 en 35 liter) doe ik gemiddeld 500 km (motor 1000 cc) - de eerlijkheid gebiedt om te melden dat ik vooral kleine ritten doe (gemiddeld 10 Km per rit).

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 4 februari 2013

Antwoord: Prijzen van onderhoud moet je gewoon opvragen bij een aantal dealers. Er zit prijsverschil in. Daarnaast zou ik de standaard Champion-bougies niet nemen, maar over gaan op speciale LPG bougies van bijv. Bosch of NGK. De auto rijdt voelbaar soepeler en iets pittiger. Ik heb ze sinds vorige week erin en het rijdt echt fijner. Bij korte ritten is de Spark niet echt zuiniger maar dat is eigenlijk logisch toch. Veel schakelen en remmen kost energie en dus brandstof.

  

, datum: 14 december 2012

Ervaring met auto: Ik heb mijn Spark op 21 december 1 jaar en heb nu 42.000 Km op de teller staan. Het is een goedkoop en zuinig karretje. Geen problemen. Ik rijd elke dag 230 km, dus.. elke dag gas tanken. In het begin was het even wennen met die nippel. Maar nu geen enkel probleem!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Bvogelaar, datum: 21 december 2012

Antwoord: Wie volgt de periodieke onderhoudsbeurten van de Bifuel volgens het boekje?

Elke 15.000 km voor zo'n 250 euro en bij elke 30.000 km voor zo'n 400 euro loopt al gauw op t.o.v de aanschafprijs. Snelle rekensom geeft aan dat de totale onderhoudskosten bij bijv. 100.000 km opgelopen zijn tot:
4x 250 euro + 3x 400 euro = 2200 euro terwijl de Bifuel nieuw maar 9000 euro kost.

Onderhoudskosten (dus geen eventuele reparatiekosten) die 1/4 van de aanschafprijs zijn, vind ik buiten proportioneel hoog. Omdat reparatiekosten er nog bij komen.

Als je gem. 25.000 km/jaar rijdt, zit je al na 4 jaar op de 100.000 km.

Zo durft ik ook wel fabrieksgarantie te geven van 3 jaar of 150.000 km (dan is er dus al voor 3000 euro aan onderhoud aan geinvesteerd = 1/3 van de aanschafprijs)!

Zeker als je die verhouding gaat vergelijken met nieuwe middenklassers van bijv. 40.000 euro. Daar gooi je toch ook geen 10.00 euro aan onderhoud tegenaan in 4 jaar?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 27 december 2012

Antwoord: Ik heb voor mijn 1e beurt bij KM-stand 15.000 EUR 170 betaald. Dat is echt geen EUR 250. Daarnaast zou ik u adviseren vaste prijsafspraken te maken met uw dealer of een andere te zoeken die goedkoper is met zijn prijzen. Zie verderop dit forum dat de prijzen toch wel verschillen.

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 31 mei 2013

Antwoord: 30.000 km beurt. 410 dikke vette euros betaald. Volgende beurt gaat naar een andere dealer.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 11 december 2012

UitvoeringLS
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand14.977 km
DealerHan Schilder

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 9 december 2012

Ervaring met auto: De bougies eerder vervangen dan wordt geadviseerd. Dat scheelt echt in vermogen en verbruik. De kwaliteit van de gemonteerde bougies is gewoon slecht. Beter is het om speciale LPG bougies te monteren, maar die zijn relatief duur.

UitvoeringBi Fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand29.000 km
Dealer Van Esch

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 8 december 2012

Ervaring met auto: Goedkoop rijden, Spark Bi-Fuel kopen. Wel kijken waar je het onderhoud laat doen, dit kan je honderden euro's per jaar schelen. (ligt er natuurlijk aan hoeveel je rijdt)

Uitvoering1.0 LS BiFuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand6.500 km
Dealer van Haren

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Ronald. Hendrikse, datum: 25 januari 2013

Antwoord: Overschakelen naar gas duurt altijd wat langer omdat het koelwater warm moet zijn om het gas te verdampen!

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »