24 mei 2018
Feedback
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 29 maart 2013

Ervaring met auto: Super autootje.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.0 LT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand18.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 23 maart 2013

Ervaring met auto: Bi-fuel Spark terugroepactie voor gasaansluitnippel. Goede zet van Chevrolet.
Auto gechiptuned 86 pk / 106 Nm. (lekker laag toerental mogelijk bij lage snelheid). Houdt ook niet meer in. Verbruik 1:15 a 1:16 (rijgedrag afhankelijk)

Reageer Nieuw
Uitvoering1.oL Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand200 km

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 1 maart 2013

Ervaring met auto: Ik heb een Spark van eind 2010 gekocht vorig jaar. Bij aflevering kwamen we er achter dat het begon te roesten bij de LPG aansluiting. De garage heeft mij beloofd dat dit netjes opgelost zou worden en daarom heb de auto dan ook meegenomen. Na 8 maanden veel zeuren of ze al iets hadden gehoord van Chevrolet en uiteindelijk er zo klaar mee zijn dat je er een advocaat op wil zetten kon het ineens wel.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Ik koop nooit weer een auto daar door deze ervaringen.

Ervaring met verkoop: Bij aflevering kwamen we erachter dat ze de auto hadden beschadigd. Uiteindelijk hebben ze dit laten uitdeuken en spuiten.

Nieuw
Uitvoering1.0 Lpg
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Rvdsluis, datum: 17 maart 2013

Antwoord: Ik heb spark ls bifeul heb probleem gevonden met de koplampen die steeds kapot gaat. Als je elke keer je auto start moet je de koplampen uit laten en pas als de moter draait dan pas de lampen aan zetten en als je de moter uit wilt zetten eerst declameren uit de dan de moter uit zetten zo merk ik dat ik langer met de koplampen doe.
PS: ik heb de auto laten chiptunen en heeft hier door 10 pk meer gekregen, niet veel. Maar toch merk ik op vele afstanden rijden dat ik op een volle gas tank meer kan rijden dan voorheen. Ik ben blij dat ik het heb gedaan, want het verschil op benzine of gas rijden heb ik niet meer kan geen verschil merken met bij het op trekken van de stoplicht. Aanrader dus!

Reageer
  

, datum: 14 februari 2013

Ervaring met auto: Ik rijd de Spark nu vanaf juli 2012 (hiervoor een Peugeot 206 2.0 hdi) en ik ben zeer te spreken. Ik rijd ook geregeld 170 soms 180 km/u. Dan is het verbruik wel wat hoger. Als ik continu tussen de 100 en de 120 rijd, haal ik 330 km op een gastank.

Merkbaar hoger verbruik is bij een volle auto en/of harde wind.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Jpeijpers, datum: 15 februari 2013

Antwoord: 170/180 km/u geloof niet dat een Spark dit haalt. Is het wel een Spark,toch geen Aveo.

 
Reactie van: Jpeijpers, datum: 17 februari 2013

Antwoord: 170/180 km per uur? Ik dacht dat de topsnelheid rond de 150 km/u lag.

Reageer
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 6 februari 2013

Ervaring met auto: Mijn Spark is nu 14 maanden oud. Ruim 45.000 km op de teller. Met de auto zelf heb ik geen problemen. Een lekker rijdend karretje.
Wel moet wil ik hier melden dat ik voor de 6e keer een koplamp heb verwisseld. Ik heb dit gemeld aan de garage. De spanning is gemeten en deze was goed. Het betreft beide koplampen die dan kort na elkaar stuk gaan. Vraag aan dit forum: Zijn er meer mensen met dit probleem?

Nieuw
UitvoeringBi Fuel LE
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand45.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ktkan, datum: 7 februari 2013

Antwoord: Ja, ik had hetzelfde bij 20.000 km. Ik vond dat het wel snel gegaan was.

 
Reactie van: Ktkan, datum: 12 februari 2013

Antwoord: Ja, ik heb ook een zwarte kleur maar bij mij zitten ook grote stukjes bij die lijken als of ze zomaar los laten. Mijn vorige auto zaten ook wat lakschade door steenslag, maar was tot kleine oppervlakte gebleven.

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 12 februari 2013

Antwoord: De lak op waterbasis is inderdaad erg kwetsbaar, ik heb de zwarte versie. Gelukkig zijn de steenslag plekken die op allerlei plekken, ook onder de deur achter het voorwiel. Gelukkig niet door de primerlaag heen, dus niet meteen roest. Witte primer, hoe bedenk je het onder een zwarte laag.
Van de zomer moet ik er maar eens mee aan de gang. Gelukkig een lakstift erbij gekregen, wellicht hadden ze begin 2012 al door dat de lak heel kwetsbaar is?

 
Reactie van: Ktkan, datum: 12 februari 2013

Antwoord: Bij 20.000 km werden standard lampen vervangen door long life lampen. Ik ben benieuwd hoe lang die het uithouden.

Ik heb de Spark pas een half jaar zitten, nu al verschillende plekken kleine lak schade door steenslag. Ik vind de lak lagen erg dun had bij mijn vorige auto bijna nooit last van. Wie herkent die problemen?

 
Reactie van: Cleokeuss, datum: 29 maart 2013

Antwoord: Ik heb mijn spark nu anderhalf jaar (nieuw gekocht bij de Broekhuis) en nu... met bijna 20.000 op de teller is mijn voorlamp kapot en voor de 2e keer mijn achterruitwisser. Gelukkig zijn dit kleine dingen!

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 31 mei 2013

Antwoord: Ik heb mijn Spark Bifuel bijna 2j. Zit al aan mijn 4e koplamp.

Reageer
  

, datum: 30 januari 2013

Ervaring met auto: Fijne auto, maar gas tanken is een sport die je bij de Spark beheersen moet.
Koplampen zeer regelmatig stuk
Bestuurderstoel naar 1.5 jaar niet echt de fijnste meer.
Verder loopt dit autootje perfect en is het tanken van gas toch vooral leuk wanneer je de prijs ziet.

Reageer Nieuw
UitvoeringBifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand23.330 km
DealerSelles D.C.

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 28 januari 2013

Ervaring met auto: De Spark nieuw gekocht in juni 2012. Inmiddels 17.000 km op de teller.
Twee weken geleden kreeg ik problemen met starten, als ik contact maakte ging het lampje van de startonderbreker branden. Na 2 of 3 keer de sleutel eruit halen en opnieuw contact maken deed hij het weer. Maar na een dag of 3 startte hij helemaal niet meer. Dus de auto via Chevrolet Nederland op laten halen en naar de dealer laten brengen. De volgende dag werd ik gebeld dat er een nieuwe ontvanger was geplaatst en dat het probleem verholpen was. Inderdaad alleen jammer dat het maar 1 dag was, want na 2 dagen weer hetzelfde probleem. Dus nu ben ik weer in afwachting van de ANWB die de Spark wederom naar de dealer gaat brengen. Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben gehad?

Nieuw
Uitvoering1,0 Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand17.000 km
DealerAuto Zeeuw

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 4 februari 2013

Antwoord: Dat is vervelend om te horen, zeker als het nu voor de 2e keer plaats vindt. Ik lees op dit forum dat mensen soms meerdere klachten ondervinden maar ik moet afkloppen want tot nu toe heb ik geen enkel probleem met mijn Spark bifuel uit dec. 2011, hij rijdt nog altijd bijzonder goed en ik heb inmiddels ruim 21.000 km op de teller. De 1e 15.000 km beurt heeft mij in dec. 2012 EUR 170 gekost en dat vond ik redelijk meevallen.

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »