11 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 14 februari 2013

Ervaring met auto: Ik rijd de Spark nu vanaf juli 2012 (hiervoor een Peugeot 206 2.0 hdi) en ik ben zeer te spreken. Ik rijd ook geregeld 170 soms 180 km/u. Dan is het verbruik wel wat hoger. Als ik continu tussen de 100 en de 120 rijd, haal ik 330 km op een gastank.

Merkbaar hoger verbruik is bij een volle auto en/of harde wind.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Jpeijpers, datum: 15 februari 2013

Antwoord: 170/180 km/u geloof niet dat een Spark dit haalt. Is het wel een Spark,toch geen Aveo.

 
Reactie van: Jpeijpers, datum: 17 februari 2013

Antwoord: 170/180 km per uur? Ik dacht dat de topsnelheid rond de 150 km/u lag.

  

, datum: 6 februari 2013

Ervaring met auto: Mijn Spark is nu 14 maanden oud. Ruim 45.000 km op de teller. Met de auto zelf heb ik geen problemen. Een lekker rijdend karretje.
Wel moet wil ik hier melden dat ik voor de 6e keer een koplamp heb verwisseld. Ik heb dit gemeld aan de garage. De spanning is gemeten en deze was goed. Het betreft beide koplampen die dan kort na elkaar stuk gaan. Vraag aan dit forum: Zijn er meer mensen met dit probleem?

UitvoeringBi Fuel LE
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand45.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ktkan, datum: 7 februari 2013

Antwoord: Ja, ik had hetzelfde bij 20.000 km. Ik vond dat het wel snel gegaan was.

 
Reactie van: Ktkan, datum: 12 februari 2013

Antwoord: Ja, ik heb ook een zwarte kleur maar bij mij zitten ook grote stukjes bij die lijken als of ze zomaar los laten. Mijn vorige auto zaten ook wat lakschade door steenslag, maar was tot kleine oppervlakte gebleven.

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 12 februari 2013

Antwoord: De lak op waterbasis is inderdaad erg kwetsbaar, ik heb de zwarte versie. Gelukkig zijn de steenslag plekken die op allerlei plekken, ook onder de deur achter het voorwiel. Gelukkig niet door de primerlaag heen, dus niet meteen roest. Witte primer, hoe bedenk je het onder een zwarte laag.
Van de zomer moet ik er maar eens mee aan de gang. Gelukkig een lakstift erbij gekregen, wellicht hadden ze begin 2012 al door dat de lak heel kwetsbaar is?

 
Reactie van: Ktkan, datum: 12 februari 2013

Antwoord: Bij 20.000 km werden standard lampen vervangen door long life lampen. Ik ben benieuwd hoe lang die het uithouden.

Ik heb de Spark pas een half jaar zitten, nu al verschillende plekken kleine lak schade door steenslag. Ik vind de lak lagen erg dun had bij mijn vorige auto bijna nooit last van. Wie herkent die problemen?

 
Reactie van: Cleokeuss, datum: 29 maart 2013

Antwoord: Ik heb mijn spark nu anderhalf jaar (nieuw gekocht bij de Broekhuis) en nu... met bijna 20.000 op de teller is mijn voorlamp kapot en voor de 2e keer mijn achterruitwisser. Gelukkig zijn dit kleine dingen!

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 31 mei 2013

Antwoord: Ik heb mijn Spark Bifuel bijna 2j. Zit al aan mijn 4e koplamp.

  

, datum: 30 januari 2013

Ervaring met auto: Fijne auto, maar gas tanken is een sport die je bij de Spark beheersen moet.
Koplampen zeer regelmatig stuk
Bestuurderstoel naar 1.5 jaar niet echt de fijnste meer.
Verder loopt dit autootje perfect en is het tanken van gas toch vooral leuk wanneer je de prijs ziet.

UitvoeringBifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand23.330 km
DealerSelles D.C.

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 28 januari 2013

Ervaring met auto: De Spark nieuw gekocht in juni 2012. Inmiddels 17.000 km op de teller.
Twee weken geleden kreeg ik problemen met starten, als ik contact maakte ging het lampje van de startonderbreker branden. Na 2 of 3 keer de sleutel eruit halen en opnieuw contact maken deed hij het weer. Maar na een dag of 3 startte hij helemaal niet meer. Dus de auto via Chevrolet Nederland op laten halen en naar de dealer laten brengen. De volgende dag werd ik gebeld dat er een nieuwe ontvanger was geplaatst en dat het probleem verholpen was. Inderdaad alleen jammer dat het maar 1 dag was, want na 2 dagen weer hetzelfde probleem. Dus nu ben ik weer in afwachting van de ANWB die de Spark wederom naar de dealer gaat brengen. Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben gehad?

Uitvoering1,0 Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand17.000 km
DealerAuto Zeeuw

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 4 februari 2013

Antwoord: Dat is vervelend om te horen, zeker als het nu voor de 2e keer plaats vindt. Ik lees op dit forum dat mensen soms meerdere klachten ondervinden maar ik moet afkloppen want tot nu toe heb ik geen enkel probleem met mijn Spark bifuel uit dec. 2011, hij rijdt nog altijd bijzonder goed en ik heb inmiddels ruim 21.000 km op de teller. De 1e 15.000 km beurt heeft mij in dec. 2012 EUR 170 gekost en dat vond ik redelijk meevallen.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 januari 2013

Ervaring met auto: Ik ben heel tevreden. Veel auto's gereden, maar dit is een feest. Mensen staan te kijken als je gas tankt, lachen. Nog geen enkel probleem. IK heb al meer gasauto's gehad en de Spark is niet anders of moeilijker dan een andere auto.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 4 februari 2013

Antwoord: Helemaal mee eens. En met de huidige gasprijs van EUR 0.719 Esso blijf je toch lachen aan de pomp! Ik heb vorige week speciale LPG bougies van Bosch met Platinum-Eridium electrode laten monteren en ik moet zeggen de auto reageert hier heel goed op. Hij is nog soepeler en reageert een fractie alerter op het gas. Deze speciale LPG bougies kan ik iedereen aanraden want zij gaat tot 100.000 km mee. De standaard gemonteerde Champion bougies waren aan de onderkant op het porcelein reeds bruin uitgeslagen.
Mijn KM-stand is 21.000. Ik ben van mening dat een LPG auto ook moet zijn voorzien van LPG bougies, die heb ik nu en ben uitermate tevreden. Daarnaast wil ik in het voorjaar de auto toch laten chiptunen om meer koppel te verkrijgen in het toerenbereik tot ongeveer 2500 tpm, daar komt de auto op LPG eigenlijk iets te kort. Ik heb een chiptuner gevonden dit dit kan programmeren i.c.m. meer vermogen ongeveer 15 PK winst. Ik zal jullie op de hoogte houden indien ik dit heb laten doen.

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 10 februari 2013

Antwoord: Da's mooi om te horen. Ben ook benieuwd of 'ie iets zuiniger wordt van deze speciale LPG bougies.

  

, datum: 18 januari 2013

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand17.000 km
DealerAuto Bleekstein

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 18 januari 2013

Ervaring met auto: We hebben de auto nu 7 mnd (17.000km) en ondervinden de volgende problemen:
- beide koplampen vervangen,
- moeilijk gas tanken(verlengde gasnippel gekocht a 25,- bij de dealer, gaat nu beter)
- nu gaat tijdens het rijden van gas over naar benzine terwijl er nog genoeg gas in zit en motor loop dan ook zeer slecht. Auto nu voor de 2x met dit probleem bij de dealer en bij koud weer zeker pas na 4 km over op gas.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 januari 2013

Antwoord: Gas tanken gaat zelfs goed met de standaard gasnippel bij juist gebruik en met beleid. Overschakelen naar LPG is normaal bij koud weer na 4 km, of daaromtrent. De overige problemen heb ik in de praktijk nog nooot meegemaakt. Ik heb mijn Spark nu 1 jaar en ruim 20.000 km. ermee gereden , de auto houdt zich heel goed.

 
Reactie van: Trudyburggraaff, datum: 23 april 2013

Antwoord: Wij hebben de auto nu 15 maanden en ook allebei de koplampen al vervangen, volgens de dealer komt dat door de stugge vering. Bij ons bleef de computer voor overzetten benzine op gas heel de tijd piepen en daarna vastgelopen. De computer was helemaal vol water gelopen en echt helemaal stuk. Zoiets hadden ze nog nooit gezien zeiden ze, maar daar heb ik mijn twijfels over. Vanaf een week wordt het geluid heel vervelend, het is net of je 120 km/u in zijn drie rijd zo hard klinkt het. Straks naar de garage kijken wat er nu weer aan de hand is. Oh ja, er zit ook een vervelende bonk bij het rechter achterwiel wat je vooral hoor als je achteruit rijdt bijvoorbeeld met parkeren. Volgens de garage niks aan te doen. Ik ben nog steeds heel blij met de kosten van het tanken, al moet mijn man dat doen omdat ik het niet voor elkaar krijg.

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 31 mei 2013

Antwoord: Dat gebonk heb ik ook, rechtsachter. Als ik linksaf draai of over een drempel. Ik dacht eerst dat de achterbank los zat. Zo klinkt het wel bij mij. Ze kunnen niks vinden.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »