15 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 14 mei 2013

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Onderhoud is ERG duur, bi-fuel nog meer dan benzine. Elke 15.000km een beurt. groot en klein om en om
15000km € 230,-
30000km € 290,-
45000km € 330,-
60000km € 405,-

Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand65.000 km
Dealer Versluis

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 31 mei 2013

Antwoord: Vandaag beurt 2 gehad (31.000 km gereden). En ja hoor al weer duurder dan verwacht. 333 euri's (zonder benzinetoevoeging: anders 356). Ze zijn er ruim 1 1/2 uur mee bezig geweest. Schandalige afzetterij. Prijs van de carter ring was in sept. 2012 nog 0,26 cent en nu 1,60 ! Bougies (die goedkope dingen van Champion met een inkoopprijs van minder dan 2 euro excl.) Op de offerte van 2 mei stond nog 7 euro excl BTW en nu op de factuur ineens 8,30 excl. BTW. Trouwens de bougies vervangen (arbeidstijd van 0,6 naar 0,8 uur a 85 euro per uur) was ook ineens veel duurder als eerder. Op mijn opmerking hierover werd geantwoord: wij kunnen er ook niets aan doen, dat doet de importeur.
Ik word bij wijze van spreken echt strontziek van deze importeur die eesrt veel auto':s verkopen en vervolgens ongebreideld de prijzen verhogen van de onderhoudsbeurten. Misselijk gewoon. Voor mij hoogstwaarschijnlijk nooit meer een Chevrolet of Opel of er moet een deal inclusief onderhoud voor 3 jaar gesloten worden.

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 31 mei 2013

Antwoord: Ik heb voor de 30.000km beurt 410 euro moeten betalen. Wat ben ik duur uitgeweest zeg. Bij Noordhoek in Waalwijk. Ik heb al een defecte ABS sensor gehad, 3 kapotte koplampen, nieuwe schokbrekers. De Spark heeft veel geluid door van buiten, hij kraakt als ik over een drempel rijd. Heel bonkerig, slechte schokbrekers.Hij is erg windgevoelig, zelfs met brede banden. Zo erg zelf dat de auto bij een zuchtje wind al gaat slingeren en je continu zit bij te sturen. De garage kan niks vinden. Tja mevrouw, het is dan ook een stadsautootje. Mag ik dan niet op de snelweg rijden ? Spark gaat nu naar een diagnose centrum.
Een waardeloze bak en duur in onderhoud.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: Onderhoud is ook onderhandelbaar. Ik heb onlangs de bougies en longlife olie bij een ATU garage laten vervangen, is veel goedkoper. De 30.000 km beurt bij Chevrolet dealer vervanging remolie en gasdroogfilter (LPG) MET behoud van garantie. Meer hoef je echt niet te laten doen. Kosten EUR 60 all-in

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 juli 2013

Antwoord: @L.Nagel1. Ik vind uw reactie niet terecht. Ik heb een splinternieuwe Spark Bifuel uit dec. 2011 en inmiddels 31.000 km gereden zonder enig probleem. Ook de onderhoudskosten zijn binnen de perken te houden mits je daar slimmer mee omgaat en onderhandelt met een dealer. Ben voor de 30.000 km grt. beurt EUR 200 kwijt incl. speciale LPG bougies. Svp objectief blijven zodat andere Spark rijders goed worden geinformeerd.

 
Reactie van: Ivoderooi, datum: 22 juli 2013

Antwoord: Ben jij zelf dealer of zo omdat jij iedereen zijn mening af loopt te zeiken? Iedereen ervaart het op zijn eigen manier en mag zijn mening hier delen!

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 26 juli 2013

Antwoord: Nee hoor, ik ben gewoon een tevreden Spark rijder die toevallig geen problemen heeft met deze auto en van tevoren goed heeft proef gereden zodat hij weet wat de pluspunten zijn maar ook weet wat de minpunten zijn. Een kwestie van je huiswerk doen voordat je een auto koopt. Dan ben je pas objectief en heeft het ook zin om commentaar te geven zodat andere Spark rijders goed worden geinformeerd. Ik ben zeker niet iemand van een garage maar weet wel mijn mond te roeren als zij teveel vragen voor een beurt. Ook dat mis ik op dit forum. Wel veel klagen over de dure prijzen maar niet onderhandelen . Je kunt ook dingen goedkoper via een andere garage laten doen zodat je niet alles via de Chevrolet dealer hoef te laten doen. Ik zou het daarnaast op prijs stellen als u beschaafd blijft. Ik loop niet te zeiken maar geef mijn mening maar dan wel objectief zodat anderen dat misschien ook kunnen proberen.

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 15 augustus 2013

Antwoord: Ik ben een vrouw. Als ze tegen mij in de garage zeggen die onderhoudsbeurt kost 410 euro, dan ga ik ervan uit dat het zoveel kost. Ik kan als leek toch moeilijk zeggen dat ik zelf wel de bougies vervang of het luchtfilter? En wat als ik het "ergens"laat doen en daarna zeggen ze bij de garage: sorry mevrouw, garantie kwijt want er heeft een "niet-dealer"aan zitten werken.
En hoe kan het trouwens dat het onderhoud zo verschillend is bij dealers in Nederland? Dacht dezelfde prijs opgelegd door Chevrolet voor alle dealers? Over de service valt nog te discussieren... veel zelfs.

  

, datum: 5 mei 2013

Ervaring met auto: Dure onderhoudsbeurten.
15000km/250 euro
30000km/368,33 euro
45000km/345,61 euro
Bij 57000km bougies defect kosten 129,30 euro
Storingen:computer vervangen
Verstuiver gas vervangen
Thermostaat vervangen(reed te lang op benzine)
Geoxideerde contacten van lamdasonde
Schokbrekers achter vervangen

Conclusie! DENK EVEN GOED NA VOOR MEN EEN SPARK KOOPT.

UitvoeringLS Bifeul
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand56.000 km
DealerRenses

Betrouwbaarheid3
Comfort3
Motor5
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 8 mei 2013

Antwoord: Ik vind de vaste Chevrolet prijzen ook veel te hoog. Het vast te berekenen uurtarief is 69,50 ex. BTW en dit met de vaste onderdeel prijzen, die ook heel stevig zijn, moeten ze bij elke dealer van de importeur in rekening brengen. Zo word je genaaid wanneer je eenmaal een nieuwe Chevrolet hebt aangeschaft. Ik denk er aan om naar een universele garage (bijv. Bosch) te gaan. Ben echter wel bang voor eventuele garantieclaims daarna die hoogstwaarschijnlijk wel eens afgewezen kunnen worden met een of andere flauwe smoes.
Ik hoop dat de door u geschetste problemen toch wel door garantie gedekt zijn? Hoewel de goedkope gebruikte NGK bougies ook niet veel langer dan 30.000 km meekunnen. Problemen met bougies vallen volgens mij meestal niet onder garantie.
Nog een vraag aan Evanprehn (ook al eerder gevraagd): hoe bevallen de LPG bougies van Bosch?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: De speciale LPG bougies van Bosch Platinum Iridium bevallen heel goed. De auto draait nog soepeler rond. Qua verbruik zijn er geen echte verschillen echter de bougies kunnen wel 100.00 km mee! Heden EUR 60 betaald bij een Chevrolet-dealer in het zuiden met behoud van garantie, nieuwe remolie en een gasdroogfilter vervangen. Bij een lokale garage ATU heb ik voor EUR 40 nieuwe olie en filter 10W40 en via een bevriende monteur heb ik de bouigies laten vervangen voor EUR 100 all-in. Met EUR 200 was ik klaar en de auto kan weer lekker vooruit.

  

, datum: 12 april 2013

Ervaring met auto: Ik heb de auto nu nog geen 1,5 jaar maar vind het het een erg fijne auto die lekker zuinig is! Bij de luxere versies ben je ook van alle gemakken voorzien in de auto.

Wel heb ik al meerdere malen de koplampen moeten vervangen en is mijn auto er al een keer met spoed richting de dealer geweest omdat hij heel erg haperde. De dealer waar ik naartoe moest (ik kon niet naar mijn eigen want ik kon er eigenlijk niet mee rijden..) heeft de bougiekabel vervangen en gaf aan dat dit hoorde bij 30.000 kilometer dus dat ik geen garantie had. Ik vind het erg raar dat je nog binnen 1,5 jaar 2 keer beide lampjes moet vervangen, en dan ook nog even ruim 200 euro moet neertellen voor een bougiekabel terwijl ik juist een nieuwe auto heb gekocht om kosten te besparen in onderhoud en gebruik :) Gelukkig is Chevrolet zelf heel erg netjes en die gaf aan dat de dealer een coulanceformulier in had moeten vullen zodat ik misschien een deel terug kon krijgen van deze reparatie.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Het onderhoud is bij meerdere garages geweest..

Van Mill --> Echt een aanrader!! Nemen de tijd voor je en proberen je altijd zo snel mogelijk weer op de weg te hebben!

Merel Auto --> Nette zakelijke garage. Ik vond het onderhoud wel duur uitvallen maar ik kreeg een leenfiets en ik mocht mijn auto na half 6 ophalen terwijl ze om 5 uur dichtgaan dus dat is wel top!

Klomp --> Mijn ervaring is niet geweldig maar die van een collega van mij wel... auto staat er nu voor de bougiekabel die kapot is binnen 1,5 jaar en zij hebben gewoon verteld dat de reparatie niet onder de garantie valt.. Chevrolet zelf geeft aan dat zij met de klant een coulanceformulier moeten invullen dus ik ben benieuwd of dit mij morgen wordt aangeboden :)

UitvoeringLs 1.0 Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand28.500 km
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Wida01, datum: 10 juni 2013

Antwoord: Eerste onderhoudsbeurt na 11.642 km, kosten: 225.87 euro. Kan zijn het eerste jaar. Tweede jaar na km-stand 22.449 km dus na bijna 11.000 km kosten 540.64 euro.

Vraag: moet er na 11.000 km weer nieuwe olie in en nieuwe bougies? Waarom wordt dit niet van te voren vermeld?
Ook hebben ze een email vertelhetchevrolet.nl waar totaal niet op word gereageerd dus pure... maar we gaan een campagne opzetten.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: Mijn advies: goede olie 10W40 via ATU garage laten vervangen kosten EUR 39.90 incl. oliefilter, 1x per 15.000 km laten vervangen. Bougies laten vervangen is ook veel goedkoper. De rest via de Chevrolet dealer laten doen wat hoognodig is met behoud van garantie, gewoon onderhandelen en vragen. Heb ik ook gedaan, zie mijn commentaar.

  

, datum: 29 maart 2013

Ervaring met auto: Fijne auto. Doet wat hij moet doen.
Na 1,5 zijn de achterlichten (onder garantie) vervangen. Reden hiervoor was algvorming op de randen. Verder geen noemswaardige problemen.

Uitvoering1.2LT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand14.000 km
DealerMulders

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 31 mei 2013

Antwoord: Dat heb ik ook. Die groene zooi der tussen. Ik dacht dat zal wel zo zijn. Maar zou ik daar mee naar de garage kunnen? Mijn Spark alweer bijna 2 j. Zouden ze dat nog doen onder garantie dan?

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 1 juni 2013

Antwoord: Zit 3 jaar garantie op dus gewoon naar de dealer gaan ermee en laten oplossen.

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 2 juni 2013

Antwoord: Dan wordt het tijd om weer eens een afspraak te maken bij de garage. Ook viel mij op dat na het vervangen van de ruitenwissers ik nu een haaietand op het raam heb. de rechtse wisser is korter dus en neemt niet het hele raam mee. Garage zegt dat ze vervangen zijn door de originele normale wissers. Huh??? Dacht het niet aangezien dit voorheen niet was. En de rechter wisser zit zowat tegen de carroserie aan wat ook niet moet.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 29 maart 2013

Ervaring met auto: Super autootje.

Uitvoering1.0 LT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand18.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 23 maart 2013

Ervaring met auto: Bi-fuel Spark terugroepactie voor gasaansluitnippel. Goede zet van Chevrolet.
Auto gechiptuned 86 pk / 106 Nm. (lekker laag toerental mogelijk bij lage snelheid). Houdt ook niet meer in. Verbruik 1:15 a 1:16 (rijgedrag afhankelijk)

Uitvoering1.oL Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand200 km

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 1 maart 2013

Ervaring met auto: Ik heb een Spark van eind 2010 gekocht vorig jaar. Bij aflevering kwamen we er achter dat het begon te roesten bij de LPG aansluiting. De garage heeft mij beloofd dat dit netjes opgelost zou worden en daarom heb de auto dan ook meegenomen. Na 8 maanden veel zeuren of ze al iets hadden gehoord van Chevrolet en uiteindelijk er zo klaar mee zijn dat je er een advocaat op wil zetten kon het ineens wel.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Ik koop nooit weer een auto daar door deze ervaringen.

Ervaring met verkoop: Bij aflevering kwamen we erachter dat ze de auto hadden beschadigd. Uiteindelijk hebben ze dit laten uitdeuken en spuiten.

Uitvoering1.0 Lpg
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Rvdsluis, datum: 17 maart 2013

Antwoord: Ik heb spark ls bifeul heb probleem gevonden met de koplampen die steeds kapot gaat. Als je elke keer je auto start moet je de koplampen uit laten en pas als de moter draait dan pas de lampen aan zetten en als je de moter uit wilt zetten eerst declameren uit de dan de moter uit zetten zo merk ik dat ik langer met de koplampen doe.
PS: ik heb de auto laten chiptunen en heeft hier door 10 pk meer gekregen, niet veel. Maar toch merk ik op vele afstanden rijden dat ik op een volle gas tank meer kan rijden dan voorheen. Ik ben blij dat ik het heb gedaan, want het verschil op benzine of gas rijden heb ik niet meer kan geen verschil merken met bij het op trekken van de stoplicht. Aanrader dus!

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »