22 mei 2018
Feedback
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 31 mei 2013

Ervaring met auto: Lawaaiig onderstel.
Zijwindgevoelig, met name rukwinden
Lak van slechte kwaliteit
Onderhoudsbeurten schreeuwend duur en Chevrolet verhoogd telkens de prijzen met 5-10%
Gasnippel goed vastdraaien voor tanken

Nieuw
Uitvoering1.0 BiFuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand31.006 km
DealerVan der Molen

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: Zie mijn vorige commentaar. 3 jaar garantie dus melden aan de delaer of de importeur. Kosten onderhoud praktischer invullen en onderhandelen. Vanaf dag 1 heb ik totaal geen moeite met de originele gasnippel LPG tanken. Wel eerst de benzinedop afdraaien, heb je meer ruimte. Ik kan iedereen de nota's laten zien voor de 30.000 km beurt. In totaal was ik EUR 200 kwijt en heb ik speciale LPG bougies van Bosch Platinum Iridium, nieuwe olie en filter, nieuwe remolie en een gasdroogfilter met behoud van garantie. Indien je de gewone Champion bougies neemt ben je EUR 50 goedkoper uit. Echter de Bosch gaan 100.000 km mee !

Reageer
  

, datum: 29 mei 2013

Ervaring met auto: Sinds december 2011 ben ik in het bezit van mijn Spark. Gekocht met het idee zuinig en vooral probleemloos te rijden. Helaas komt dit niet uit. Problemen met de LPG nippel.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Hoewel sympathiek, mijn klachten worden er niet opgelost. Houden zich wel keurig aan de tijdafspraken en zijn netjes in de omgang.

Nieuw
Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand29.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 juli 2013

Antwoord: LPG is qua verbruik niet zuiniger dan benzine. Dat komt omdat het rendement bij verbranding van LPG lager is tov benzine en hij daardoor minder KM rijdt op een liter. Daar staat wel tegenover dat de literprijs veel goedkoper is en je geen autobelasting hoeft te betalen. Dus ben je veel goedkoper uit in de praktijk ondanks dat benzine per liter meer kilometers rijdt.
Vanf dag 1 geen enkle probleem gehad met de origienle LPG nippel. Wel eerst de benzinedop eraf draaien zodat je meer ruimte krijgt. De LPG koppeling erop en een kwart naar rechts draaien en vergrendelen. Bij het loskoppelen kan er soms wat gas ontsnappen of blijft de koppeling soms even haken door de koude van het LPG. Gewoon even zacht loswrikken echter dit komt niet vaak voor.

Reageer
  

, datum: 26 mei 2013

Ervaring met auto: Te weinig vermogen als je zoveel kilometers per jaar rijdt (> 50.000 km).
Auto loopt vaak slecht op LPG, wat al een paar keer aan de dealer gemeld is. Na het resetten van het motorstoringslampje komt de storing bij het rijden op gas steeds weer terug. Als ik het over zou mogen doen, dan komt er geen Spark meer hier voor de deur, maar een auto met meer motorvermogen en comfort.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Zie hierboven. In onderhoud bij Ruud Koks in Velserbroek. Verkoop is prima, werkplaats onvoldoende qua service en meedenken.

Nieuw
Uitvoering1.0 LS Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand30.500 km

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 juli 2013

Antwoord: Heeft u bij het proefrijden niet gemerkt dat de Spark geen scheurijzer is en meer als stadsauto bedoeld is om normaal rustig mee te rijden? Een 1.0 liter motor heeft nu eenmaal een beperkt aantal PK.
Qua comfort voldoet mijn Spark Bifuel in LS uitvoering uit dec. 2011 wel goed. Alles zit erop en eraan. Ik verbaas mij soms dat zaken die van tevoren bekend moeten zijn later als kritiek worden gebruikt. Dat is niet objectief, want dan had je je huiswerk beter moeten doen voordat je koopt. Dat heb ik wel gedaan. Ik vind het iets mindere vermogen geen enkel probleem en gebruik de auto ook als stadsauto en niet voor de autosnelweg. Je moet immers geen appels met peren vergelijken. Voor de autosnelweg moet je idd een auto met meer vermogen aanschaffen om goed mee te kunnen.

Reageer
  

, datum: 14 mei 2013

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Onderhoud is ERG duur, bi-fuel nog meer dan benzine. Elke 15.000km een beurt. groot en klein om en om
15000km € 230,-
30000km € 290,-
45000km € 330,-
60000km € 405,-

Nieuw
Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand65.000 km
Dealer Versluis

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 31 mei 2013

Antwoord: Vandaag beurt 2 gehad (31.000 km gereden). En ja hoor al weer duurder dan verwacht. 333 euri's (zonder benzinetoevoeging: anders 356). Ze zijn er ruim 1 1/2 uur mee bezig geweest. Schandalige afzetterij. Prijs van de carter ring was in sept. 2012 nog 0,26 cent en nu 1,60 ! Bougies (die goedkope dingen van Champion met een inkoopprijs van minder dan 2 euro excl.) Op de offerte van 2 mei stond nog 7 euro excl BTW en nu op de factuur ineens 8,30 excl. BTW. Trouwens de bougies vervangen (arbeidstijd van 0,6 naar 0,8 uur a 85 euro per uur) was ook ineens veel duurder als eerder. Op mijn opmerking hierover werd geantwoord: wij kunnen er ook niets aan doen, dat doet de importeur.
Ik word bij wijze van spreken echt strontziek van deze importeur die eesrt veel auto':s verkopen en vervolgens ongebreideld de prijzen verhogen van de onderhoudsbeurten. Misselijk gewoon. Voor mij hoogstwaarschijnlijk nooit meer een Chevrolet of Opel of er moet een deal inclusief onderhoud voor 3 jaar gesloten worden.

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 31 mei 2013

Antwoord: Ik heb voor de 30.000km beurt 410 euro moeten betalen. Wat ben ik duur uitgeweest zeg. Bij Noordhoek in Waalwijk. Ik heb al een defecte ABS sensor gehad, 3 kapotte koplampen, nieuwe schokbrekers. De Spark heeft veel geluid door van buiten, hij kraakt als ik over een drempel rijd. Heel bonkerig, slechte schokbrekers.Hij is erg windgevoelig, zelfs met brede banden. Zo erg zelf dat de auto bij een zuchtje wind al gaat slingeren en je continu zit bij te sturen. De garage kan niks vinden. Tja mevrouw, het is dan ook een stadsautootje. Mag ik dan niet op de snelweg rijden ? Spark gaat nu naar een diagnose centrum.
Een waardeloze bak en duur in onderhoud.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: Onderhoud is ook onderhandelbaar. Ik heb onlangs de bougies en longlife olie bij een ATU garage laten vervangen, is veel goedkoper. De 30.000 km beurt bij Chevrolet dealer vervanging remolie en gasdroogfilter (LPG) MET behoud van garantie. Meer hoef je echt niet te laten doen. Kosten EUR 60 all-in

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 juli 2013

Antwoord: @L.Nagel1. Ik vind uw reactie niet terecht. Ik heb een splinternieuwe Spark Bifuel uit dec. 2011 en inmiddels 31.000 km gereden zonder enig probleem. Ook de onderhoudskosten zijn binnen de perken te houden mits je daar slimmer mee omgaat en onderhandelt met een dealer. Ben voor de 30.000 km grt. beurt EUR 200 kwijt incl. speciale LPG bougies. Svp objectief blijven zodat andere Spark rijders goed worden geinformeerd.

 
Reactie van: Ivoderooi, datum: 22 juli 2013

Antwoord: Ben jij zelf dealer of zo omdat jij iedereen zijn mening af loopt te zeiken? Iedereen ervaart het op zijn eigen manier en mag zijn mening hier delen!

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 26 juli 2013

Antwoord: Nee hoor, ik ben gewoon een tevreden Spark rijder die toevallig geen problemen heeft met deze auto en van tevoren goed heeft proef gereden zodat hij weet wat de pluspunten zijn maar ook weet wat de minpunten zijn. Een kwestie van je huiswerk doen voordat je een auto koopt. Dan ben je pas objectief en heeft het ook zin om commentaar te geven zodat andere Spark rijders goed worden geinformeerd. Ik ben zeker niet iemand van een garage maar weet wel mijn mond te roeren als zij teveel vragen voor een beurt. Ook dat mis ik op dit forum. Wel veel klagen over de dure prijzen maar niet onderhandelen . Je kunt ook dingen goedkoper via een andere garage laten doen zodat je niet alles via de Chevrolet dealer hoef te laten doen. Ik zou het daarnaast op prijs stellen als u beschaafd blijft. Ik loop niet te zeiken maar geef mijn mening maar dan wel objectief zodat anderen dat misschien ook kunnen proberen.

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 15 augustus 2013

Antwoord: Ik ben een vrouw. Als ze tegen mij in de garage zeggen die onderhoudsbeurt kost 410 euro, dan ga ik ervan uit dat het zoveel kost. Ik kan als leek toch moeilijk zeggen dat ik zelf wel de bougies vervang of het luchtfilter? En wat als ik het "ergens"laat doen en daarna zeggen ze bij de garage: sorry mevrouw, garantie kwijt want er heeft een "niet-dealer"aan zitten werken.
En hoe kan het trouwens dat het onderhoud zo verschillend is bij dealers in Nederland? Dacht dezelfde prijs opgelegd door Chevrolet voor alle dealers? Over de service valt nog te discussieren... veel zelfs.

Reageer
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 5 mei 2013

Ervaring met auto: Dure onderhoudsbeurten.
15000km/250 euro
30000km/368,33 euro
45000km/345,61 euro
Bij 57000km bougies defect kosten 129,30 euro
Storingen:computer vervangen
Verstuiver gas vervangen
Thermostaat vervangen(reed te lang op benzine)
Geoxideerde contacten van lamdasonde
Schokbrekers achter vervangen

Conclusie! DENK EVEN GOED NA VOOR MEN EEN SPARK KOOPT.

Nieuw
UitvoeringLS Bifeul
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand56.000 km
DealerRenses

Betrouwbaarheid3
Comfort3
Motor5
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 8 mei 2013

Antwoord: Ik vind de vaste Chevrolet prijzen ook veel te hoog. Het vast te berekenen uurtarief is 69,50 ex. BTW en dit met de vaste onderdeel prijzen, die ook heel stevig zijn, moeten ze bij elke dealer van de importeur in rekening brengen. Zo word je genaaid wanneer je eenmaal een nieuwe Chevrolet hebt aangeschaft. Ik denk er aan om naar een universele garage (bijv. Bosch) te gaan. Ben echter wel bang voor eventuele garantieclaims daarna die hoogstwaarschijnlijk wel eens afgewezen kunnen worden met een of andere flauwe smoes.
Ik hoop dat de door u geschetste problemen toch wel door garantie gedekt zijn? Hoewel de goedkope gebruikte NGK bougies ook niet veel langer dan 30.000 km meekunnen. Problemen met bougies vallen volgens mij meestal niet onder garantie.
Nog een vraag aan Evanprehn (ook al eerder gevraagd): hoe bevallen de LPG bougies van Bosch?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: De speciale LPG bougies van Bosch Platinum Iridium bevallen heel goed. De auto draait nog soepeler rond. Qua verbruik zijn er geen echte verschillen echter de bougies kunnen wel 100.00 km mee! Heden EUR 60 betaald bij een Chevrolet-dealer in het zuiden met behoud van garantie, nieuwe remolie en een gasdroogfilter vervangen. Bij een lokale garage ATU heb ik voor EUR 40 nieuwe olie en filter 10W40 en via een bevriende monteur heb ik de bouigies laten vervangen voor EUR 100 all-in. Met EUR 200 was ik klaar en de auto kan weer lekker vooruit.

Reageer
  

, datum: 12 april 2013

Ervaring met auto: Ik heb de auto nu nog geen 1,5 jaar maar vind het het een erg fijne auto die lekker zuinig is! Bij de luxere versies ben je ook van alle gemakken voorzien in de auto.

Wel heb ik al meerdere malen de koplampen moeten vervangen en is mijn auto er al een keer met spoed richting de dealer geweest omdat hij heel erg haperde. De dealer waar ik naartoe moest (ik kon niet naar mijn eigen want ik kon er eigenlijk niet mee rijden..) heeft de bougiekabel vervangen en gaf aan dat dit hoorde bij 30.000 kilometer dus dat ik geen garantie had. Ik vind het erg raar dat je nog binnen 1,5 jaar 2 keer beide lampjes moet vervangen, en dan ook nog even ruim 200 euro moet neertellen voor een bougiekabel terwijl ik juist een nieuwe auto heb gekocht om kosten te besparen in onderhoud en gebruik :) Gelukkig is Chevrolet zelf heel erg netjes en die gaf aan dat de dealer een coulanceformulier in had moeten vullen zodat ik misschien een deel terug kon krijgen van deze reparatie.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Het onderhoud is bij meerdere garages geweest..

Van Mill --> Echt een aanrader!! Nemen de tijd voor je en proberen je altijd zo snel mogelijk weer op de weg te hebben!

Merel Auto --> Nette zakelijke garage. Ik vond het onderhoud wel duur uitvallen maar ik kreeg een leenfiets en ik mocht mijn auto na half 6 ophalen terwijl ze om 5 uur dichtgaan dus dat is wel top!

Klomp --> Mijn ervaring is niet geweldig maar die van een collega van mij wel... auto staat er nu voor de bougiekabel die kapot is binnen 1,5 jaar en zij hebben gewoon verteld dat de reparatie niet onder de garantie valt.. Chevrolet zelf geeft aan dat zij met de klant een coulanceformulier moeten invullen dus ik ben benieuwd of dit mij morgen wordt aangeboden :)

Nieuw
UitvoeringLs 1.0 Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand28.500 km
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Wida01, datum: 10 juni 2013

Antwoord: Eerste onderhoudsbeurt na 11.642 km, kosten: 225.87 euro. Kan zijn het eerste jaar. Tweede jaar na km-stand 22.449 km dus na bijna 11.000 km kosten 540.64 euro.

Vraag: moet er na 11.000 km weer nieuwe olie in en nieuwe bougies? Waarom wordt dit niet van te voren vermeld?
Ook hebben ze een email vertelhetchevrolet.nl waar totaal niet op word gereageerd dus pure... maar we gaan een campagne opzetten.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: Mijn advies: goede olie 10W40 via ATU garage laten vervangen kosten EUR 39.90 incl. oliefilter, 1x per 15.000 km laten vervangen. Bougies laten vervangen is ook veel goedkoper. De rest via de Chevrolet dealer laten doen wat hoognodig is met behoud van garantie, gewoon onderhandelen en vragen. Heb ik ook gedaan, zie mijn commentaar.

Reageer
  

, datum: 29 maart 2013

Ervaring met auto: Fijne auto. Doet wat hij moet doen.
Na 1,5 zijn de achterlichten (onder garantie) vervangen. Reden hiervoor was algvorming op de randen. Verder geen noemswaardige problemen.

Nieuw
Uitvoering1.2LT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand14.000 km
DealerMulders

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 31 mei 2013

Antwoord: Dat heb ik ook. Die groene zooi der tussen. Ik dacht dat zal wel zo zijn. Maar zou ik daar mee naar de garage kunnen? Mijn Spark alweer bijna 2 j. Zouden ze dat nog doen onder garantie dan?

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 1 juni 2013

Antwoord: Zit 3 jaar garantie op dus gewoon naar de dealer gaan ermee en laten oplossen.

 
Reactie van: Ingewulleman, datum: 2 juni 2013

Antwoord: Dan wordt het tijd om weer eens een afspraak te maken bij de garage. Ook viel mij op dat na het vervangen van de ruitenwissers ik nu een haaietand op het raam heb. de rechtse wisser is korter dus en neemt niet het hele raam mee. Garage zegt dat ze vervangen zijn door de originele normale wissers. Huh??? Dacht het niet aangezien dit voorheen niet was. En de rechter wisser zit zowat tegen de carroserie aan wat ook niet moet.

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »