15 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 21 juni 2013

Uitvoering1.0 Ls
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand26.000 km
Dealer van Haren

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: Met dealers kun je inderdaad boffen of pech hebben. Echter ik zou het altijd melden aan de importeur en de Bovag in verband met kwaliteitscontrole van het dealernetwerk. Op deze manier profiteert iedereen ervan. Je betaalt ergens voor en hebt dus recht op een fatsoenlijke service.
Bij mijn dealer kan ik onderhandelen over de prijs. Ik vraag wat hoognodig is om door de dealer te laten doen met behoud van garantie. De overige zaken laat ik via een lokale garage doen, dat is veel goedkoper.

  

, datum: 18 juni 2013

Ervaring met auto: Duur in onderhoud.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Duur in onderhoud. Zowel qua uurloon als onderdelen.

Uitvoering1.0 LS
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand33.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 juli 2013

Antwoord: Ik heb de 30.000 km beurt bij een Chevrolet dealer in het Zuiden laten doen voor EUR 60 met behoud van garantie. Olie- en oliefilter bij een ATU garage voor EUR 40 (10W40) resp. speciale LPG bougies van Bosch voor EUR 100. In totaal was ik EUR 200 kwijt. Indien ik normale Champion bougies zou hebben genomen was ik EUR 50% goedkoper uit geweest. Echter de LPG bougies van Bosch worden tot 100.000 gegarandeerd. Ook met een dealer kun je afspraken maken wat je hen laat doen en wat je zelf ergens anders laat doen.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 22 augustus 2013

Antwoord: 1.Mijn Spark ls Bifuel zit nu op 22.000 km, en begint te schokken en te stotteren bij het wegrijden. Best wel vervelend, schiet niet op en soms hoor je een knal. Valt dit onder de garantie? Men zegt dat het aan de bougies ligt?
2. Zit de dealer in het zuiden soms in Weurt? want voor 60 eur een beurt dat wil ik ook wel.
3. is het mogelijk om de bougies zelf te vervangen.
4. op facebook is een spark club en ook een forum, ik ben lid van allebei

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 25 augustus 2013

Antwoord: Ik heb de klachten die u beschrijft nooit gehad, heel vervelend. Wel heb ik de bougies bij 21.000 km laten vervangen door specuale LPG bougies van Bosch (platinum-iridium), deze worden gegarandeerd tot 100.000 km. Voor EUR 110 heb ik deze door een ervaren monteur laten vervangen zonder rekening, is niet eenvoudig aangezien de bougies zich letterlijk in het midden van het blok bevinden, er moet veel vanaf gemonteerd worden voordat je eraan komt. Mijn Chevrolet dealer is Welling in Brunssum.
Veel succes.

  

, datum: 15 juni 2013

Uitvoering1.0 Ls
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand78.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: zie mijn commentaar over kosten onderhoud via Chevrolet dealer, is onderhandelbaar. De 30.000 km beurt Bifuel kost mij slechts EUR 60 voor een gasdroogfilter en nieuwe remolie met behoud van garantie. Bougies en longlife olie bij ATU garage laten doen dat is goedkoper.

  

, datum: 7 juni 2013

Ervaring met auto: Best een lekker autootje die vooral scoort op aanschafprijs en brandstof. De auto is overigens niet heel zuinig en mist trekkracht tussen de 60 en 90 km/h. Het is afwachten hoe de auto het gaat houden naarmate de jaren gaan tellen.

Uitvoering1.0 LT BIFUEL
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand16.000 km
Dealer Has

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: Ik kom op dit forum wel eens reacties tegen van mensen die vinden dat de auto te traag is en te weinig geen trekkracht heeft. Ik mag toch aannemen dat je een fatsoenlijke proefrit hebt gereden om de auto uit te testen voodat je gaat kopen. Dan merk je toch vanzelf dat de trekkracht onderin idd krap is zeker bij de Bifuel uitvoering. Is per slot van rekening een 1.0 liter motor daar kun je geen wonderen van verwachten.
Ik vind de Spark van alle stadsauto qua vormgeving het mooist, is ruim en goed geprijsd. De zuinigheid op LPG vind ik meevallen en als ik sta te tanken blijf ik lachen. Ik vind objectiviteit belangrijk op een forum, we moeten geen appels met peren vergelijken. Daarnaast als koper ook voor je rechten opkomen door je mond te openen. Dat heeft mij ondertussen heel wat geld bespaard.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 31 mei 2013

Ervaring met auto: Lawaaiig onderstel.
Zijwindgevoelig, met name rukwinden
Lak van slechte kwaliteit
Onderhoudsbeurten schreeuwend duur en Chevrolet verhoogd telkens de prijzen met 5-10%
Gasnippel goed vastdraaien voor tanken

Uitvoering1.0 BiFuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand31.006 km
DealerVan der Molen

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: Zie mijn vorige commentaar. 3 jaar garantie dus melden aan de delaer of de importeur. Kosten onderhoud praktischer invullen en onderhandelen. Vanaf dag 1 heb ik totaal geen moeite met de originele gasnippel LPG tanken. Wel eerst de benzinedop afdraaien, heb je meer ruimte. Ik kan iedereen de nota's laten zien voor de 30.000 km beurt. In totaal was ik EUR 200 kwijt en heb ik speciale LPG bougies van Bosch Platinum Iridium, nieuwe olie en filter, nieuwe remolie en een gasdroogfilter met behoud van garantie. Indien je de gewone Champion bougies neemt ben je EUR 50 goedkoper uit. Echter de Bosch gaan 100.000 km mee !

  

, datum: 29 mei 2013

Ervaring met auto: Sinds december 2011 ben ik in het bezit van mijn Spark. Gekocht met het idee zuinig en vooral probleemloos te rijden. Helaas komt dit niet uit. Problemen met de LPG nippel.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Hoewel sympathiek, mijn klachten worden er niet opgelost. Houden zich wel keurig aan de tijdafspraken en zijn netjes in de omgang.

Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand29.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 juli 2013

Antwoord: LPG is qua verbruik niet zuiniger dan benzine. Dat komt omdat het rendement bij verbranding van LPG lager is tov benzine en hij daardoor minder KM rijdt op een liter. Daar staat wel tegenover dat de literprijs veel goedkoper is en je geen autobelasting hoeft te betalen. Dus ben je veel goedkoper uit in de praktijk ondanks dat benzine per liter meer kilometers rijdt.
Vanf dag 1 geen enkle probleem gehad met de origienle LPG nippel. Wel eerst de benzinedop eraf draaien zodat je meer ruimte krijgt. De LPG koppeling erop en een kwart naar rechts draaien en vergrendelen. Bij het loskoppelen kan er soms wat gas ontsnappen of blijft de koppeling soms even haken door de koude van het LPG. Gewoon even zacht loswrikken echter dit komt niet vaak voor.

  

, datum: 26 mei 2013

Ervaring met auto: Te weinig vermogen als je zoveel kilometers per jaar rijdt (> 50.000 km).
Auto loopt vaak slecht op LPG, wat al een paar keer aan de dealer gemeld is. Na het resetten van het motorstoringslampje komt de storing bij het rijden op gas steeds weer terug. Als ik het over zou mogen doen, dan komt er geen Spark meer hier voor de deur, maar een auto met meer motorvermogen en comfort.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Zie hierboven. In onderhoud bij Ruud Koks in Velserbroek. Verkoop is prima, werkplaats onvoldoende qua service en meedenken.

Uitvoering1.0 LS Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand30.500 km

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 juli 2013

Antwoord: Heeft u bij het proefrijden niet gemerkt dat de Spark geen scheurijzer is en meer als stadsauto bedoeld is om normaal rustig mee te rijden? Een 1.0 liter motor heeft nu eenmaal een beperkt aantal PK.
Qua comfort voldoet mijn Spark Bifuel in LS uitvoering uit dec. 2011 wel goed. Alles zit erop en eraan. Ik verbaas mij soms dat zaken die van tevoren bekend moeten zijn later als kritiek worden gebruikt. Dat is niet objectief, want dan had je je huiswerk beter moeten doen voordat je koopt. Dat heb ik wel gedaan. Ik vind het iets mindere vermogen geen enkel probleem en gebruik de auto ook als stadsauto en niet voor de autosnelweg. Je moet immers geen appels met peren vergelijken. Voor de autosnelweg moet je idd een auto met meer vermogen aanschaffen om goed mee te kunnen.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »