18 december 2017
Peugeot 5008 (2009 - 2017)

Forum Peugeot 5008 (2009 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 21 juli 2011

Ervaring met auto: Auto rijdt prima. Helaas is de auto uitgerust met 5 versnellingen en dat is een misser; bij 125 km/h zit hij al dicht tegen de 4000 t/pm wat het geluidsnivo in de auto niet ten goede komt. Verder schakelt en stuurt hij prima en is met voldoende luxe standaard uitgerust (Blue lease).

Uitvoering1.6 VTI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand14.000 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 20 juli 2011

Ervaring met auto: Problemen gehad met koelvloeistof, waterpomp(vervangen), ruitensproeier, koelslang los, ventilatie van portier. Hakerig schakelen 1-2.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Betere service dan in Heemstede.

Ervaring met verkoop: Kreeg een stagaire als verkoper, aardige jongen, maar naderhand liepen wat dingetjes fout.

Uitvoering1.6 THP
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand31.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 1 juni 2011

Uitvoering2.0 HDiFi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand14.000 km
DealerPalace

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 1 juni 2011

Ervaring met auto: Heb de GT 5008 met 150 PK diesel. Rijdt fijn, maar ik heb steeds laast steeds van mankementen. Zoals het niet doen v/d stoelverwarming v/d ingebouwnde beeldschermen v/d ingebouwde carkit, v/d USB-inbouwkit.
Daarnaast is de software zeer traag, bv zodra de parkeersensoren iets registeren zit ik er al tegen aan. Parkeerhulp heb je niks aan. Qua dealer ben ik ook niet te spreken, mijn 5008 gaat nu voor een 3de keer naar de garage waarbij steeds aangeeft dat ze mijn klachten niet herkenen (bv carkit).


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 13 februari 2011

Ervaring met auto: Eerste mpv en eerste diesel, al die reacties hier kan ik alleen maar beamen, juist die van lemairre, als hij zo slecht is waarom rijd je er dan nog mee? Er zijn genoeg mensen die een Peugeot 5008 willen kopen.

Uitvoering1.6 Hdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand7.223 km
DealerHunnik

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Marcel, datum: 6 april 2012

Antwoord: Ik ben in bezit sinds een week van een 5008 (1560 cc 82 kW) diesel bouwjaar 2011. Hoe kan ik weten welk type motor deze wagen heeft? Staat alleen vermeld is een 5008 fabrieks type O,variant OA9HR, verise OA9HR8/1P.
Zag wel ergens DV6 staan op een onderdeel van de motor? Daar ik in het forum lees dat de versie 1.6 THP motor onbetrouwbaar is.

  

, datum: 31 januari 2011

Ervaring met auto: Koop niet de 1.6 THP motor. Onbetrouwbaar, veel storingen en grote reparaties (zie internet forums).
Bij 15.000 nieuwe distributieketting en nu 0p 31.000 km alweer 3 dagen naar garage geweest voor onderzoek naar wegvallen vermogen. Onderzoek loopt nog. Ben benieuwd.
Daarnaast losse dakrail-klepjes, nieuwe schrijfremmen en dakrail bevestigingspunten die los zaten.

Als 'ie rijdt, prima auto. hoop op snelle oplossing problemen.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Reparaties worden snel uitgevoerd en ik word goed geinformeerd over de status.

Uitvoering1.6 THP GT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand31.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Rene. Angela, datum: 7 maart 2011

Antwoord: Onze auto 1.6 THP motor hetzelfde. Wegvallen van vermogen en storingsindicator emissiesysteem ging branden. Twee dagen bij de dealer geweest ter reparatie. Probleem opgelost maar wel vervelend met nieuwe auto. Ook al een nieuw slot in kofferbak (sprong steeds open).

 
Reactie van: P. Vries9, datum: 25 juli 2011

Antwoord: Vanaf de eerste maand heb ik de melding gehad: storing emmissiesysteem. Op dat moment gaat het veiligheidsprotocol in werking en knijpt de auto het vermogen van de motor. Ik heb de auto inmiddels 14 maanden en is nu al 4 keer bij de garage geweest. De software is vervangen, distributieriem vervangen, etc etc. en inmiddel staat ie er weer met dezelfde melding.

  

, datum: 8 september 2010

Ervaring met auto: Onlangs heb ik mijn 308 THP ingeruild voor een 5008 1.6 THP in GT-uitvoering inclusief vision pakket en 18 inch velgen. Tijdens de proefrit was ik al aangenaam verrast door het voortreffelijke rijgedrag van de 5008. Nu in de dagelijkse praktijk kan ik dit echt beamen.
Zoekt u een strakrijdende, comfortabele en luxe multifunctionele auto is de momenteel de juiste keuze. Neem wel de sterkste diesel of benzinemotor. Dit geeft echt veel meer rijplezier door het hoge gewicht.
De omgeving binnen geeft een rijk gevoel, beter en eleganter dan een Duitse automobiel. Betreffende kwaliteit dient Peugeot nog wat stappen te maken, al is dit de laatste 3 jaren enorm verbeterd. Als deze laatste eigenschap ook onder controle is, zeg ik u dat een ander massamerk als Volkswagen of Ford zijn igehaald. De nieuwe 508 en deze 5008 beloven veel goeds betreffende design en rijplezier. Dat was ver te zoeken bij Peugeot in het vorige decenia, nu zijn ze op de juiste weg. Nogmaals, mijn 5008 THP GT is een aanrader.

Uitvoering1.6 THP GT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
DealerPalace

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Jules, datum: 10 september 2010

Antwoord: Kijk, ze bestaan nog. Wat een heldere, onafhankelijke, nuchtere en eerlijke mening over een auto. Op dit soort reviews zit een potentiele koper te wachten. Geen goedkoop geschreeuw of overtrokken emoties maar gewoon zoals het is. Klasse M. Boekelaar. Hier kunnen afhankelijke autojournalisten nog iets van leren. Een vrije geest zal ik maar zeggen.

 
Reactie van: Marcus, datum: 10 september 2010

Antwoord: Ik sluit mij hier volledig bij aan Jules. Cappeau!

 
Reactie van: Marcus, datum: 10 september 2010

Antwoord: Een klein slippertje op de toetsen. Ik bedoel natuurlijk Chappeau, inclusief de h. Excuses.

 
Reactie van: Frits, datum: 14 september 2010

Antwoord: Wat M. Boekelaar schrijft is waar. Heb de 5008 met een 1.6 Vti gekozen, en daar heb ik een beetje spijt van. De motor houd niet over met volle belading, wind tegen of zelf heuvels. De 1.6 THP is veel sterker bij vooral lage toeren en bovendien zuiniger.

 
Reactie van: Anoniem, datum: 1 oktober 2010

Antwoord: Dit gaat ook op voor de diesel. De 2 liter met of zonder automaat geeft heel veel rijplezier terug.

Mvgr. Jury

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »