24 mei 2018
Feedback
Peugeot 5008 (2009 - 2017)

Forum Peugeot 5008 (2009 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 18 januari 2016

Ervaring met auto: Ivm onze grote gezin deze wagen aangeschaft. Het eerste jaar eigenlijk zonder problemen doorgekomen, maar bij de rit op wintersportvakantie is de ellende begonnen.

Code 0271 geeft aan dat de injector niet juist functioneert. Dit tot drie keer toe gezien te hebben is de door de ANWB naar een garage thuis gebracht. Gevolg nieuwe injector geplaatst en juist geprogrammeerd.

Nu hebben we de auto weer ontvangen en merken we dat deze meer een ratelend geluid maakt dan voorheen. Navraag gedaan en dit lost zich op na een aantal duizend kilomeetrs.

Vervolgens de rit naar noord holland gemaakt en toen kwam de melding roetfilter vol. Ook deze melding zou gedurende het rijden weg moeten. Nu een weekje bijna niet gereden en we gaan naar utrecht en toen zijn de resterende melding gekomen met als gevolg geen power bij het indrukken van het gaspedaal. De meldingen zijn:
Geen ESR/ABS
geen automatische handrem
roetfilter vol
geen power bij het indrukken van het gaspedaal.

Of te wel geen auto waar je met een gerusthard nu in stapt. Niet voor niets ANWB-lid geworden.

Nieuw
Uitvoering1.6
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand115.000 km
DealerAutomotions

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor2
  
 
Reactie van: Kathleen. Derese, datum: 1 augustus 2016

Antwoord: Beste meneer Vanderijken,

Ik heb net nagenoeg bijna hetzelfde verhaal voor met mijn auto, waar ik tot nu toe , sinds de aankoop in 2012 bijzonder tevreden over was. Het enige dat hij soms aangaf was eveneens roetfilter en handrem, maar het verdween zoals het kwam, nog voor we er mee in de garage geraakten.

Echter, begin juli gaf de computer ook "injectoren" aan, toen ik ermee naar de garage ging ervan uitgaande dat er weer, zoals vorig jaar, een marter vanalles had doorgeknabbeld. De garage verving de injectoren maar er leek meer om zeep geholpen dan verholpen! Het was daags voor ons vertrek naar het zuiden dus ik was genoodzaakt van een auto te gaan huren, dit kostte me 580 eur.

Sindsdien staat hij reeds een volledige maand in de garage en deze hebben hem blijkbaar zelf naar Peugeot zelf over gebracht.

Hoe is dit uiteindelijk bij u afgelopen? Want ik had een verlengde waarborg op deze auto, maar toch ben ik nu ongerust, want wie gaat heel dat kostenplaatje betalen?

Mvg
Kathleen Derese

 
Reactie van: Faber, datum: 23 januari 2017

Antwoord: Wat was het probleem? Vervolgens de rit naar noord holland gemaakt en toen kwam de melding roetfilter vol. Ook deze melding zou gedurende het rijden weg moeten. Nu een weekje bijna niet gereden en we gaan naar utrecht en toen zijn de resterende melding gekomen met als gevolg geen power bij het indrukken van het gaspedaal. De meldingen zijn:
Geen ESR/ABS
geen automatische handrem
roetfilter vol
geen power bij het indrukken van het gaspedaal.

Dit is exact het zelfde probleem wat wij nu met onze auto hebben

Reageer
  

, datum: 18 juli 2015

Ervaring met auto: De auto is ruim en rijdt prettig, maar hij is al ruim 15 keer naar de garage geweest voor een motorstoring. De laatste keer dat hij weer dezelfde storing gaf, kreeg ik van Peugeot te horen dat hij uit de garantie was en dat ze er niets meer aan zouden gaan doen. Dit terwijl de auto al in de eerste week terug naar de garage moest. Gelukkig is het een leaseauto, maar anders wordt het wel erg kostbaar en vervelend. Voor mij geen Peugeot meer.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): In het verleden was hij bij een Peugeot dealer in de Velserbroek in onderhoud.

Nieuw
UitvoeringE5FV
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand135.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Niki. La. Maitre, datum: 3 augustus 2015

Antwoord: Dit probleem is in 2010 onder aandacht geweest bij Tros Radar. Peoguet is verplicht om het op te lossen. In mijn 5008 hebben ze uiteindelijk een gehele nieuwe motor geplaatst omdat ik PSA (Peugeot Nederland) betrok in mijn problemen en daarna was het probleem weg.

Ik laat hem zoals afgesproken bij een beurt nakijken op deze problemen en mocht het wederom zich voor doen, dan is het ten lasten van Peugeot.

Mag ik je erop wijzen dat het een motor iets is, deze ligt ook in de Citroen en sommige modellen van BMW, dus is niet alleen een Peugeot ding.

Reageer
  

, datum: 11 juni 2015

Ervaring met auto: Een heerlijk ruime auto. Trekt ook lekker snel op voor zo'n zware bak (let wel: diesel) met de sportstand. Verder zit je als een prins in de auto qua comfort. Verder heb ik nog geen ellende gehad met de auto.

Reageer Nieuw

Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand45.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 27 maart 2015

Ervaring met auto: Berijd de auto vanaf februari 2011 (nieuw) en vind hem zwaar tegenvallen. Qua comfort is de auto goed, maar de 1.6 VTi benzine-motor komt power te kort. Bij een snelhied van 120km/h draait deze op 4000 toeren en maakt hij een jankend geluid.

Ook het olieverbruik vind ik belachelijk hoog (1 liter op 4000km) terwijl dit bij mijn vorige auto (Toyota Verso) pas nodig was bij een onderhoudsbeurt. Is voor deze klacht al vele malen bij de garage geweest. Recent nog 3 keer in 4 dagen tijd bij de dealer gestaan voor een motorstoring. Bleek aan de bobinenulls te liggen.

Ben helemaal klaar met deze auto. De diesel uitvoering zou wel goed zijn maar de benzine uitvoering is droevig. Ik ga nu voor Duitse degelijkheid.

Nieuw
Uitvoering1.6 VTi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand158.000 km
DealerEigenraam

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor4
  
 
Reactie van: GKvansteenkiste, datum: 9 april 2015

Antwoord: Auto bijna 3 jaar oud. Ook wij hebben een belachelijk hoog olie verbruik. De dealer raadde ons zelfs aan om een liter motorolie in de auto mee te nemen! De eerste keer een Peugeot gekocht. Bij andere merken nog nooit olie bij hoeven te vullen!!

 
Reactie van: Rene. Eijsvogels, datum: 23 september 2015

Antwoord: Vraag naar de Total Quartz Ineo First 0W30

 
Reactie van: Psannes16, datum: 14 augustus 2016

Antwoord: Heb sinds een dikke anderhalve maand een 207 SW 1.6 VTI. Bevalt niet goed, olielampje gaat branden, lekkage olie, motor loopt niet net of smoort deze bij het starten. Vreemd jankend geluid onder auto. Iemand enig idee?

Reageer
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 11 februari 2015

Ervaring met auto: Ik rijd deze auto nu al 3,5 jaar en er is tot nu toe enkel een lampje kapot gegaan buitenom de standaard beurten. In het begin even de fabrieksfout gehad met trillend stuur bij remmen maar dat werd snel opgelost. Ik ben zeer tevreden over deze auto en als deze in juli uit de lease komt ga ik hem gewoon overnemen en wil ik richting de 450.000/500,000 km ermee halen. Nog nooit een auto gehad waar zo weinig aan moest gebeuren. Een dikke 10!

Nieuw
Uitvoering2.0 Hdi 150
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand178.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor10
  
 
Reactie van: C. De. Meent, datum: 13 februari 2015

Antwoord: Voordat u de auto overneemt van de leasemaatschappij moet u voor de zekerheid de reparatiehistorie van de auto opvragen. Ik heb mijn 5008, van oktober 2010, met 1.6 THP motor, 156 pk met automaat en alle opties die mogelijk waren in februari 2013 ook overgenomen van de leasemij. Ik was ook zeer tevreden, ondanks dat de auto voor motorstoringen een paar keer naar de garage was geweest.

Maar dat werd anders toen ik zelf eigenaar van de auto werd. In maart 2013 moesten de hogedrukinspuitpomp en benzinepomp vervangen worden. Een paar maanden later de elektrische waterpomp. Kosten ongeveer E. 1000,00. Ik heb toen de reparatiehistorie van de auto opgevraagd en na lang zeuren ontvangen. En dan schrik je wel even in 2,5 jaar leaseperiode zijn 2 x de distributieketting en 2 x de spanner vervangen en een schokbreker. De distributieketting van deze auto is een hele zwakke schakel. En een enorme kostenpost.

Vanwege slechte service overgestapt naar een andere garage. Zij boden aan de auto zonder kosten helemaal na te kijken. En ja hoor, de kettingspanner moest weer vervangen worden. Gelukkig onder coulance. In oktober 2014 de auto voor APK en grote beurt na de dealer gebracht. Resultaat: vervanging elektroklep oliepomp en carterventilatieslang.

Een vriend van mij adviseerde de auto te verkopen. "Daar blijf je problemen mee houden". Maar ja, als 'ie rijdt, dan is het een heerlijke auto. Dus advies in de wind geslagen en op 2e kerstdag stond mijn 5008 's avonds om 23.30 uur op een trailer. Oorzaak: geen motorvermogen.

De computer had 3 (!) storingen gevonden, o.a. in het smoorketelhuis. Ik heb gezegd, dat ze de auto, indien mogelijk moesten resetten en niet repareren, want ik was er helemaal klaar mee. De volgende dag ben ik na de KIA garage gereden en heb de auto ingeruild voor een KIA Sportage. Met 7 jaar garantie.
En dat geeft vertrouwen. Dat was ik bij de Peugeot 5008 helemaal kwijt.

 
Reactie van: Martireina, datum: 9 september 2016

Antwoord: U bent hier appels met peren aan het vergelijken, een 2.0 HDI is wel even wat degelijker dan een 1.6 B !

Reageer
  

, datum: 15 september 2014

Ervaring met auto: Ben nu bijna 3 jaar de bezitter van een Peugeot 5008 eHDI en ben ze zeer tevreden. Hij heeft nu precies 70.000 km op de teller en nog nooit een manketentje gehad. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat ik enkel naar de garage moet voor een olie wissel zonder dat er andere mankementen zijn. Hiervoor reed ik BMW 3 reeks en die heeft mij bakken geld gekost. Voor mij is die 5008 een dikke meevaller.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand70.000 km
  
 
Reactie van: Vercruyssepeter, datum: 11 juni 2015

Antwoord: Dat is wel heel kort door de bocht. 70.000 km zonder mankementen is wel heel normaal. Ik weet niet met wat je allemaal gereden hebt, maar ik vind dat je als je beneden de 250.000 km al mankementen begint te krijgen, je wel met een heel slechte auto aan het rijden bent. Ik koop mijn auto's altijd tweedehands als zo ongeveer 15 jaar oud zijn en kan er dan nog een 10 of 15 jaar meer rijden en ik sta ook nooit langs de kant van de weg. Ik rijd dan wel niet met Peugeot.

 
Reactie van: Janvrbnck, datum: 6 juli 2017

Antwoord: 250.000 Km....in de ideale wereld allicht. Er zijn er mogelijk wel die zonder de minste problemen dit aantal km halen, maar hoeveel? Ik denk dat de statistieken dit dik tegenspreken.

Reageer
  

, datum: 7 september 2014

Ervaring met auto: Wij hebben de auto in oktober 2012 gekocht, 50.000 km op de teller. Twee jaar later 70.000 km op de teller. Op weg naar Luxemburg bij een helling in Spa geen vermogen meer. In Spa gemaakt, kapotte sensor op de turbo (235 euro). Terug in Nederland: waterpomp vervangen (365 euro), elektrische olieklep (517 euro) en koolstof in de cilinders (1.300 euro), regelt dealer met Peugeot. Is dit normaal?

Reageer Nieuw
Uitvoering1.6 THP
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand70.000 km
DealerVisscher

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »