13 december 2017
Peugeot 5008 (2009 - 2017)

Forum Peugeot 5008 (2009 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 18 juli 2015

Ervaring met auto: De auto is ruim en rijdt prettig, maar hij is al ruim 15 keer naar de garage geweest voor een motorstoring. De laatste keer dat hij weer dezelfde storing gaf, kreeg ik van Peugeot te horen dat hij uit de garantie was en dat ze er niets meer aan zouden gaan doen. Dit terwijl de auto al in de eerste week terug naar de garage moest. Gelukkig is het een leaseauto, maar anders wordt het wel erg kostbaar en vervelend. Voor mij geen Peugeot meer.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): In het verleden was hij bij een Peugeot dealer in de Velserbroek in onderhoud.

UitvoeringE5FV
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand135.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Niki. La. Maitre, datum: 3 augustus 2015

Antwoord: Dit probleem is in 2010 onder aandacht geweest bij Tros Radar. Peoguet is verplicht om het op te lossen. In mijn 5008 hebben ze uiteindelijk een gehele nieuwe motor geplaatst omdat ik PSA (Peugeot Nederland) betrok in mijn problemen en daarna was het probleem weg.

Ik laat hem zoals afgesproken bij een beurt nakijken op deze problemen en mocht het wederom zich voor doen, dan is het ten lasten van Peugeot.

Mag ik je erop wijzen dat het een motor iets is, deze ligt ook in de Citroen en sommige modellen van BMW, dus is niet alleen een Peugeot ding.

  

, datum: 11 juni 2015

Ervaring met auto: Een heerlijk ruime auto. Trekt ook lekker snel op voor zo'n zware bak (let wel: diesel) met de sportstand. Verder zit je als een prins in de auto qua comfort. Verder heb ik nog geen ellende gehad met de auto.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand45.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 27 maart 2015

Ervaring met auto: Berijd de auto vanaf februari 2011 (nieuw) en vind hem zwaar tegenvallen. Qua comfort is de auto goed, maar de 1.6 VTi benzine-motor komt power te kort. Bij een snelhied van 120km/h draait deze op 4000 toeren en maakt hij een jankend geluid.

Ook het olieverbruik vind ik belachelijk hoog (1 liter op 4000km) terwijl dit bij mijn vorige auto (Toyota Verso) pas nodig was bij een onderhoudsbeurt. Is voor deze klacht al vele malen bij de garage geweest. Recent nog 3 keer in 4 dagen tijd bij de dealer gestaan voor een motorstoring. Bleek aan de bobinenulls te liggen.

Ben helemaal klaar met deze auto. De diesel uitvoering zou wel goed zijn maar de benzine uitvoering is droevig. Ik ga nu voor Duitse degelijkheid.

Uitvoering1.6 VTi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand158.000 km
DealerEigenraam

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor4
  
 
Reactie van: GKvansteenkiste, datum: 9 april 2015

Antwoord: Auto bijna 3 jaar oud. Ook wij hebben een belachelijk hoog olie verbruik. De dealer raadde ons zelfs aan om een liter motorolie in de auto mee te nemen! De eerste keer een Peugeot gekocht. Bij andere merken nog nooit olie bij hoeven te vullen!!

 
Reactie van: Rene. Eijsvogels, datum: 23 september 2015

Antwoord: Vraag naar de Total Quartz Ineo First 0W30

 
Reactie van: Psannes16, datum: 14 augustus 2016

Antwoord: Heb sinds een dikke anderhalve maand een 207 SW 1.6 VTI. Bevalt niet goed, olielampje gaat branden, lekkage olie, motor loopt niet net of smoort deze bij het starten. Vreemd jankend geluid onder auto. Iemand enig idee?

  

, datum: 11 februari 2015

Ervaring met auto: Ik rijd deze auto nu al 3,5 jaar en er is tot nu toe enkel een lampje kapot gegaan buitenom de standaard beurten. In het begin even de fabrieksfout gehad met trillend stuur bij remmen maar dat werd snel opgelost. Ik ben zeer tevreden over deze auto en als deze in juli uit de lease komt ga ik hem gewoon overnemen en wil ik richting de 450.000/500,000 km ermee halen. Nog nooit een auto gehad waar zo weinig aan moest gebeuren. Een dikke 10!

Uitvoering2.0 Hdi 150
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand178.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor10
  
 
Reactie van: C. De. Meent, datum: 13 februari 2015

Antwoord: Voordat u de auto overneemt van de leasemaatschappij moet u voor de zekerheid de reparatiehistorie van de auto opvragen. Ik heb mijn 5008, van oktober 2010, met 1.6 THP motor, 156 pk met automaat en alle opties die mogelijk waren in februari 2013 ook overgenomen van de leasemij. Ik was ook zeer tevreden, ondanks dat de auto voor motorstoringen een paar keer naar de garage was geweest.

Maar dat werd anders toen ik zelf eigenaar van de auto werd. In maart 2013 moesten de hogedrukinspuitpomp en benzinepomp vervangen worden. Een paar maanden later de elektrische waterpomp. Kosten ongeveer E. 1000,00. Ik heb toen de reparatiehistorie van de auto opgevraagd en na lang zeuren ontvangen. En dan schrik je wel even in 2,5 jaar leaseperiode zijn 2 x de distributieketting en 2 x de spanner vervangen en een schokbreker. De distributieketting van deze auto is een hele zwakke schakel. En een enorme kostenpost.

Vanwege slechte service overgestapt naar een andere garage. Zij boden aan de auto zonder kosten helemaal na te kijken. En ja hoor, de kettingspanner moest weer vervangen worden. Gelukkig onder coulance. In oktober 2014 de auto voor APK en grote beurt na de dealer gebracht. Resultaat: vervanging elektroklep oliepomp en carterventilatieslang.

Een vriend van mij adviseerde de auto te verkopen. "Daar blijf je problemen mee houden". Maar ja, als 'ie rijdt, dan is het een heerlijke auto. Dus advies in de wind geslagen en op 2e kerstdag stond mijn 5008 's avonds om 23.30 uur op een trailer. Oorzaak: geen motorvermogen.

De computer had 3 (!) storingen gevonden, o.a. in het smoorketelhuis. Ik heb gezegd, dat ze de auto, indien mogelijk moesten resetten en niet repareren, want ik was er helemaal klaar mee. De volgende dag ben ik na de KIA garage gereden en heb de auto ingeruild voor een KIA Sportage. Met 7 jaar garantie.
En dat geeft vertrouwen. Dat was ik bij de Peugeot 5008 helemaal kwijt.

 
Reactie van: Martireina, datum: 9 september 2016

Antwoord: U bent hier appels met peren aan het vergelijken, een 2.0 HDI is wel even wat degelijker dan een 1.6 B !

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 15 september 2014

Ervaring met auto: Ben nu bijna 3 jaar de bezitter van een Peugeot 5008 eHDI en ben ze zeer tevreden. Hij heeft nu precies 70.000 km op de teller en nog nooit een manketentje gehad. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat ik enkel naar de garage moet voor een olie wissel zonder dat er andere mankementen zijn. Hiervoor reed ik BMW 3 reeks en die heeft mij bakken geld gekost. Voor mij is die 5008 een dikke meevaller.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand70.000 km
  
 
Reactie van: Vercruyssepeter, datum: 11 juni 2015

Antwoord: Dat is wel heel kort door de bocht. 70.000 km zonder mankementen is wel heel normaal. Ik weet niet met wat je allemaal gereden hebt, maar ik vind dat je als je beneden de 250.000 km al mankementen begint te krijgen, je wel met een heel slechte auto aan het rijden bent. Ik koop mijn auto's altijd tweedehands als zo ongeveer 15 jaar oud zijn en kan er dan nog een 10 of 15 jaar meer rijden en ik sta ook nooit langs de kant van de weg. Ik rijd dan wel niet met Peugeot.

 
Reactie van: Janvrbnck, datum: 6 juli 2017

Antwoord: 250.000 Km....in de ideale wereld allicht. Er zijn er mogelijk wel die zonder de minste problemen dit aantal km halen, maar hoeveel? Ik denk dat de statistieken dit dik tegenspreken.

  

, datum: 7 september 2014

Ervaring met auto: Wij hebben de auto in oktober 2012 gekocht, 50.000 km op de teller. Twee jaar later 70.000 km op de teller. Op weg naar Luxemburg bij een helling in Spa geen vermogen meer. In Spa gemaakt, kapotte sensor op de turbo (235 euro). Terug in Nederland: waterpomp vervangen (365 euro), elektrische olieklep (517 euro) en koolstof in de cilinders (1.300 euro), regelt dealer met Peugeot. Is dit normaal?

Uitvoering1.6 THP
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand70.000 km
DealerVisscher

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 18 augustus 2014

Ervaring met auto: Overweeg toch een alternatief automerk.

Leasingwagen, dus geen mening over prijs/kwaliteit. Onderhoud en herstellingen worden vlot uitgevoerd, en de communicatie hierrond is prima. Evenwel, bij "storingen" krijg ik vaak de melding dat er geen storingen in de computer worden uitgelezen en dat men de motor en/of versnellingsbak een update heeft gegeven die het probleem moet verhelpen. Niet dus...

Uitvoering1.6 E-HDi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand92.500 km

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor4
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »