27 mei 2017
Citroen Nemo

Forum Citroen Nemo

Reacties van eigenaren

  

, datum: 27 oktober 2013

Ervaring met auto: Nemo gekocht op 02-2009, twee weken vooraleer de fabrieksgarantie voorbij was werden de lagers die zich op de veerpoten bevinden voor de stuurbekrachtiging vervangen met op de teller 59.900 km, nu is dit terug herbeginnen twee jaar later en uit garantie natuurlijk aan 107.000 km. Nu heb ik ondertussen 119.000 km en heb nu een olieverlies aan het stuurhuis, dit heb ik laten herstellen en heb 814 euro betaald! Ook is er aan de rechter achterdeur (lichte vracht) een scharnier die te dicht aangelast aan het koetswerk, waardoor de deur lichtjes sleept tegen achterlicht en geschonden is. Dit heb ik zelf ontdekt doordat ik een lampje moest vervangen.
Ga nu aangetekend schrijven naar Citroen Parijs, de hoofdzetel. Momenteel is dit alles maar... ik vrees.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 10 oktober 2013

Ervaring met auto: Veel defecten: na garantieperiode begon het. Kogellagers van voorwiel links en rechts defect. C.W. defect. Achterdeur sluit slecht. Zijdeuren sluiten soms niet. Electronische sleutel defect...


Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand30.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor6
  
  

, datum: 29 augustus 2013

Ervaring met auto: Hele fijne auto. Zuinig in gebruik, gemiddeld 1 op 18 (hangt natuurlijk af van je eigen rijstijl). Hij rijdt zeer rustig, zeer fijn overzicht op de weg door hogere wegligging en grote ruiten. Achteruitrijden is iets moeilijk vanwege de kleine achterruiten. Verder een perfecte auto!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Laat het onderhoudsboekje goed invullen!!

Uitvoering1.4 HDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand74.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor8
  
  

, datum: 29 september 2012

Ervaring met auto: Schakel bij 2500 tpm. Levert een gemiddeld vebruik op van 1:15.

Uitvoering1.4i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand24.000 km
DealerVeldma

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 22 februari 2011

Ervaring met auto: Het brandstof verbruik is bijzonder slecht, 1:11/12. Of men nu binnen of buiten de bebouwde kom rijdt, het verbruik is zeer teleurstellend, er zit geen verschil tussen. Bij het schakelen blijft het gas hangen en/of verhoogt het toerental zelfs. Als men geschakeld heeft houd de motor vaak in, het idee van een ...

Uitvoering1.4i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand4.800 km
DealerDijkstra

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor3
  
  

, datum: 15 juli 2010

Ervaring met auto: Prima auto, rustgevend overzicht door het grote voorruit en de grote zijspiegels. Prima stoelen, veel en comfortabele zitruimte, gemakkelijke in- en uitstap. Achterdeur op rail, erg handig in het gebruik.
Motor loopt lekker rustig en hoor je nauwelijks, ook niet bij snelheden boven de 110. Schakelt prima. Duidelijk onderstuur, auto wil in bochten rechtdoor, dus alert insturen in bochten. Ietsje stug bij dwarshobbels. Bij hellingen (10%) bijtijds terug schakelen naar 4 of 3, dan rijdt de auto als een tierelier omhoog. Verbruik in de Belgische Ardennen 1: 14,3 a 1:13,3. Bij achteruit rijden enigszins beperkt zicht door schuin oplopende zijruiten. Dus voorzichtig met achteruit rijden. Veel en vooral hoge bagageruimte.

Uitvoering1.4i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand2.300 km
Dealer Luveto

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 21 november 2009

Ervaring met auto: Je moet absoluut opnieuw beginnen met leren koppelen vanwege het geheel ontbreken van het aangrijpmoment van het koppelingspedaal (ik was al bij de garage, dacht dat het gas bleef hangen).

Uitvoering1.4i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand2.600 km
DealerAuto Klaver 5

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Koelman28, datum: 6 januari 2010

Antwoord: Met mijn 2.07m was ik op zoek naar een nieuwe auto waarin ik kon zitten. Na jarenlang Renault Kangoo gehad te hebben is mijn oog nu gevallen op de Nemo.

Ik heb tijdens de proefrit geen enkel van de genoemde zaken, zoals het schakelen, ervaren. Wellicht omdat ik een franse auto gewend ben.

Voor zeer lange mensen is de electrische buitenspiegel wellicht niet helemaal fijn te stellen omdat deze niet hoog genoeeg kan komen. Dit is bij mij opgelost met een extra dode hoekspiegel erop.