11 december 2017
Skoda Yeti

Forum Skoda Yeti

Reacties van eigenaren

  

, datum: 14 januari 2014

Ervaring met auto: Zie ook mijn reactie op een review (de laatste op bladzijde 8). Mijn Yeti is de 1.8 TSI 4x4 Elegance Mato Brown en aangeschaft op 14-02-2010.

Bij 58.000 km eerste grote beurt gehad op medio augustus 2013. Reparatieadvies voor vernieuwen waterpomp wegens lekkage. Ik heb mijn auto van onderen op de brug bekeken maar er is nauwelijks zicht op de waterpomp laat staan zicht op lekkage.

Kosten waterpomp ca. 600 euro en (gedeeltelijke) garantie was niet mogelijk. Omdat vloeistof niveau zelfs een beetje boven het maximum zat heb ik het advies voor advies gelaten.

Ben met caravan op vakantie gegaan naar Normandie met een fles koelvloeistof in de achterbak, en heb deze niet hoeven aan te spreken.

Echter in november 2013 zag ik bij controle dat het niveau iets onder Min. zat en toen maar bijgevuld. Het bleek dat ik nu iedere week moest bijvullen en in december 2013 mijn auto voor reparatie en eerste APK weggebracht.

Deze reparatie viel mij toch tegen zowel qua kosten als bij de geringe kilometrage en de leeftijd van de auto en heeft mijn vertrouwen in VAG een stevige deuk opgelopen.

Verder laat mijn Yeti kraakgeluiden horen achterin. Dacht eerst dat het aan de schokdempers lag, maar het blijkt de achterklep te zijn.

Deze is iets te strak in het kozijn geplaatst, zodat bij torderen van carrosserie bij wegdrempels op beide hoekranden van de klep deze aanloopt op de achterbumper. Je ziet dat de lak daar is afgesleten alsmede slijtageplekken op het plastic van de bumper.

Dealer heeft geprobeerd de bumper wat lager te verplaatsen, maar dat lukte niet. Dus nu zit ik met een krakende achterklep en mogelijk roestproblemen.

Eind augustus 2013 4 nieuwe banden van zelfde merk en type aangeschaft. Even rond gebeld voor een prijs en een grote bandenhandel in Rotterdam kon de zelfde banden leveren en instaleren voor 260 euro minder dan mijn eigen dealer. Voor een gering prijsverschil loop ik niet weg van mijn dealer, maar ik wil ook geen dief van eigen portemonnaie zijn.

De oorspronkelijke banden zijn ca. 48.000 km mee gegaan (standaard de 225/50/17 op de Elegance), maar bij aflevering toch gekozen voor de 215/60/16 vanwege betere courantheid in maat, een beter wegcomfort en minder kans op beschadiging velgen bij stoepranden.

Verder zet ik mijn Yeti in de winter op winterbanden in de maat 205/60/16 op extra LM-velgen.

Het rijden met een caravan kost naast veel benzine-, toch wel wat olieverbruik, zeker als je wat sneller dan echte 90 GPS km wil rijden. In totaal 6 liter kostbare olie verbruikt.

Overall brandstofverbruik bij 63.000 km is 1 op 10,29 inclusief 14.100 km met caravan. Het gewogen gemiddelde van de boardcomputer komt uit op 1 op 11,02. Zoals gewoonlijk wordt dit altijd veel te optimistisch weergegeven.

Verder ben ik zeer tevreden met mijn Yeti en ik blijf het nog steeds de fijnste auto vinden die ik ooit gehad heb, en dat zijn er zeer veel geweest.

Een ideale caravantrekker en je komt nooit kracht te kort en kan altijd m.b.v. de off-road knop wegkomen op hellende en natte oppervlakten zoals soms op campingterreinen of steile toegangswegen. Met de cruisecontrol in zes rijden gaat prima als het toerental boven de 2000 staat.

Bij hellingen van meer dan 5 @ 6 % kan je dan wel beter terugschakelen naar 4, want het verschil tussen 5 en 6 is niet erg groot. Dus bij lichte hellingen hoef je de cruisecontrol niet uit te schakelen en dat rijdt zeer relaxed.

Prima zitcomfort met veel verstelmogelijklheden, ook voor de bijrijder.

Voor weinig euro's heb ik een isolatieplaat van de dieseluitvoering onder de motorkap laten plaatsen. Scheelt weer enige decibels. Alleen vraag ik mij af of dit nadelig kan zijn voor thermische toestand van de motor, immers zonder isolatie wordt het in de motorruimte minder heet.

Het meeste geluid neem je waar van de rijwind en de het band/wegcontact al hoewel het geheel niet storend is.

Wat is mis aan de Yeti zijn wegklapbare spiegels, een achteruitrijcamera, en de parkeersensoren voor. Verder moet je opletten met de dikke A-stijlen, die geven een...

Uitvoering1.8TSI 4x4 Elegance
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit4 jaar
KM-stand63.000 km
DealerRijnWoud

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Majo1988slootweg, datum: 26 november 2015

Antwoord: Heb nu binnen 4 jaar de derde waterpomp er in zitten net over de 100.000 km heen! Ongelofelijk de laatste november 2015 de auto is van 11-2011. De laatste moest ik zelf betalen maar naar tussen komst van Pon voor 65 euro opgelost.

  

, datum: 8 januari 2014

Ervaring met auto: Niet kopen! TSI motor is onbetrouwbaar, distributieketting, bougiekabels, bobine, waterpomp, alles al vervangen. ROEST! Zogenaamde lakgarantie van Skoda is te betwijfelen. Na 2,5 jaar roest. Geen garantie want ja dat is toch echt steenslag...

Uitvoering1.2 TSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit4 jaar
KM-stand85.000 km
Dealer Center Utrecht

Betrouwbaarheid4
Comfort4
Motor6
  
 
Reactie van: Dehaen-claus, datum: 6 mei 2015

Antwoord: Ik heb er ook veel problemen mee gehad. Op 53000 km distributieketting uitgerokken, bijgevolg veel lawaai bij het starte ! Dit is hersteld maar nu heb ik soms onderbrekingen bij het optrekken! Bobine en kabels al vervangen maar het is nog. Heb nu ondertussen 68000 km en het probleem is er nog steeds. Is er iemand die daar ook problemen mee gehad heeft? En wat als oplossing? Mijn Yeti is nu 5 jaar en ook al roest beneden aan de deuren. Dit is toch vrij snel!

 
Reactie van: Dehaen-claus, datum: 21 december 2015

Antwoord: Ik heb nu 74000km en de motor schokt nog steeds! Hij is nu binnen en ze vinden het niet. Ondertussen ligt de motor half open. Wat gaat dat weer kosten, ze spreken van 1000 tot 2000 euro en het is dan nog niet opgelost. Dit vind ik toch niet normaal! Gaat Skoda daar iets tegemoet komen? Straks heb ik een nieuwe gekocht met alles wat deze wagen me al heeft gekost...

 
Reactie van: Dehaen-claus, datum: 14 januari 2016

Antwoord: Heb ondertussen na 4 weken onze wagen weer terug! Ze hebben de cilinderkop en een klep die verbrand was moeten vervangen! De prijs was er niet naast 1.770 euro en dan nog met tussenkomst van de garage Delorge uit Sint-Tuiden anders zaten we aan 2.400 euro zonder vervangwagen. Van Skoda krijg ik 1.000 euro korting als ik een andere wagen koop. Dit vind ik niet meer leuk. Is hij nu nog bedrijfszeker?

 
Reactie van: Dehaen-claus, datum: 16 februari 2016

Antwoord: We hebben een nieuwe wagen gekocht en de Yeti over gelaten. Rijd nu nog tot mei met deze wagen. We hebben nu een Volkswagen Tiguan gekocht. Einde van het Skoda Yeti verhaal voor ons!

  

, datum: 24 december 2013

Ervaring met auto: Dit is een goede auto voor zijn geld. Stuurt goed, de zit positie is prima. Een sterke auto met weinig opsmuk. Zeer goede garage Kreine te Hoogland.

Uitvoering1200 TSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
DealerPon

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor7
  
  

, datum: 14 december 2013

Ervaring met auto: We hebben deze auto nieuw gekocht. We zijn er ieder jaar mee op vakantie gegaan in Spanje, hetgeen met auto goed is bevallen. Echter gedurende de 3 jaar dat wij de auto in bezit hebben zijn er wel de nodige storingen geweest, zoals het meerdere malen lekken van de sunroof, de airco die een jankend geluid maakt. Hiervoor is de auto meerdere malen teruggeweest bij de dealer. Tot twee keer toe werd gezegd dat het om bladblaadjes ging in het systeem. Nu is de garantie vervallen en dan komt men bij de dealer met het feit dat het schoepenrad aanloopt. Dit euvel is nog in behandeling bij de dealer. Vervolgens had ik bij 60.000 km een motorstoring. Het resultaat is dat de auto inmiddels 3 weken bij de dealer staat. Het motorblok ligt uit elkaar! Volgens de dealer lekken de kleppen van de 2e en 3e cilinder. De dealer heeft ons al meerdere malen laten verstaan dat de auto geen garantie meer heeft... De dealer heeft ons een vervangende auto ter beschikking gesteld. De dealer doet zijn uiterste best, maar tot op de dag van vandaag weten wij niet waar het op uit draait. We rijden altijd nieuwe auto's om dergelijke ongemakken te vermijden. We zijn altijd zorgzaam met de auto omgesprongen. Zijn er Yeti 1.4 TSI rijders met een dergelijk probleem, ik ben ze op het internet nog niet tegengekomen? We waren voornemens om in het voorjaar de nieuwe Yeti aan te schaffen. Eea is afhankelijk van de afhandeling...

Uitvoering1.4 TSI Ambition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand60.000 km
DealerWealer

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Wimble, datum: 16 december 2013

Antwoord: Sinds mei 2011 heb ik een Yeti 1.4 TSI. Het is en blijft een geweldige auto, 40.000 km op de teller nu. Wel de nodige storingen gehad zoals nieuwe aircopomp (liep ook aan) en paar andere kleine dingen. Ik heb wel dit jaar de garantie verlengd voor een jaar (euro: 235,-), omdat ik van mening ben dat ik bij grote reparaties niet zelf de kosten hoef te betalen. Ik ben ook van mening dat de importeur een auto die binnen drie jaar 60.000 km heeft gereden enige coulance mag tonen bij een dergelijke motorstoring. Ik hoop dat u via de importeur meer kunt bereiken dan bij de dealer.

 
Reactie van: J. Van. Veen1963, datum: 19 mei 2015

Antwoord: Je kunt/mag van de importeur niets verwachten. De zakelijke overeenkomst is tussen de dealer en de koper van de auto! Alleen uw dealer heeft een zakelijke overeenkomst met de importeur. Trouwens, de eerste die van coulance van PON, de VAG importeur in Nederland, heeft gehoord moet ik nog tegenkomen. PON durft te beweren dat coulance / terug-roep akties die in Duitsland onder de VAG vlag worden uitgevoerd niet in Nederland hoeven worden uitgevoerd! Nee, hier moet de klant gewoon betalen.

 
Reactie van: Majo1988slootweg, datum: 26 november 2015

Antwoord: Toch enige coulance van Pon gekregen. Maar na gezeur bij dealer in Den Haag. Let er op dat je niet alles pikt van je dealer; is soms moeilijk zij draaien voor de kosten op de vag groep of Pon betaalt alleen de onderdelen.

 
Reactie van: Conejintje, datum: 16 april 2017

Antwoord: Klopt. Dealers werken in het algemeen niet zo hard voor je. Zelf reclameren bij Pon kan wel degelijk resultaat geven.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 24 april 2013

Ervaring met auto: Ga voor de 1.2 TSI met handbak.

Uitvoering1.2 TSI Ambition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand2.500 km
DealerRijnWoud

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 19 maart 2013

Ervaring met auto: Skoda Yeti: een VW voor een Skoda prijs! Geweldige auto.

Uitvoering1.2tsi Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand25.000 km
DealerHegeman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 19 januari 2013

Ervaring met auto: Dit type niet kopen. Bij 70.000 km nieuwe versnellingsnak. Inmiddels 2x bougiekabels vervangen. Een nieuwe bobine bij 100.000 km. De achterportieren zijn inmiddels overgespoten ivm roesten van binnenuit. En dan heb ik het niet over alle kleine euvels.

Uitvoering1.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand107.000 km
DealerPon

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Claxonate, datum: 7 februari 2013

Antwoord: Welkom in het land der fabelen!

 
Reactie van: Leendertsmidt, datum: 14 februari 2013

Antwoord: Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een Skoda met roest zag....

 
Reactie van: J. Hozeman, datum: 15 februari 2013

Antwoord: Dit is onmogelijk de kwaliteit van deze auto is zeer hoogstaand!
Want deze auto is gewoon een Volkswagen

 
Reactie van: Van. Kelckhoven, datum: 17 februari 2013

Antwoord: Toch wel. Die van ons had dat ook: roestblaren op de onderkant van de achterportieren. Inmiddels zijn ze overgespoten en voorzien van een doozichtige sticker. We zijn ook al aan de 4e bougiekabel, maar dat komt door een marter die de kabels doorknaagt. Bij onze Skoda garage hebben ze een "antimarter" spuitbus. Dat lijkt tot nu toe goed te helpen.

 
Reactie van: Wdodemont, datum: 26 april 2013

Antwoord: Ik heb ook roestblaren op de onderkant van de achterportieren. Valt herstel onder de garantie? De nieuwe modellen zijn inmiddels voorzien van een doorzichtige sticker.

 
Reactie van: R. De. Groot, datum: 19 augustus 2015

Antwoord: Rijd al sinds 2011 in een Yeti 1.2 TSI en heb nog geen problemen ondervonden. Ik heb in veel auto's gereden, ook grotere tijdens mijn werkzame leven. Dit is echt de fijnste auto tot nu toe.
Over de Skoda dealer in de Meern ben ik minder te spreken.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »