16 december 2017
Toyota Prius (2009 - 2015)

Forum Toyota Prius (2009 - 2015)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 7 augustus 2012

Ervaring met auto: Jammer dat de Prius niet wasserette-proof is. De spoiler gaat er na tig wasbeurten af!


Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
DealerFlakkee

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Ajpadmos, datum: 9 augustus 2012

Antwoord: Hulde aan de importeur en aan mijn dealer! Na enige discussie hebben zij besloten dat de in de wasseterette van mijn Prius afgebroken spoiler volledig vergoed wordt. Prima service van Toyota!!

A.J. Padmos

  

, datum: 9 juli 2012

Ervaring met auto: Ik heb deze Prius ander half jaar in bezit. Ben er zeer te vreden mee, is comfortabel, betrouwbaar en zeer zuinig. Rijdt 4.2 l per 100 km. Haat alleen voor een beurt naar de garage, daarna weer lekker rijden. Als
je deze auto aan schaft wil je geen ander meer, ik heb meerdere merken gehad ik vind dit nog de beste een aanrader je zult er geen spijt van hebben als je deze auto aan schaft, voor mij is de volgende weer
een Prius.

UitvoeringDynamic
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 13 juni 2012

Ervaring met auto: Geweldige auto. Rijdt probleemloos en standaard 1:25 ofwel 4 liter per 100 km. Met wind mee, op de grote weg achter een vrachtauto 1:30. Dan rijd je wel langzaam, maar het kan.
Vroeger in een Deus Chevaux gereden dus ik ben een rustige rijder. Rijd echter af en toe stevig door. Ik kan hem iedereen aanraden. Zit goed, veel laadruimte en praktisch in gebruik.

UitvoeringExecutive
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand45.000 km
DealerHaasteren

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
 
Reactie van: JohnD78, datum: 14 juni 2012

Antwoord: Jij ljkt wel een Prius autoverkoper, proberen de Prius te reden:) Verbruik is, als je netjes met verkeer mee rij, zomers 1:18 en ':s winters 1:16. Achter vrachtwagens kleven om een beetje benzine te besparen, tja....

  

, datum: 28 mei 2012

Ervaring met auto: Kwaliteit interieur (kraken en rammelen) doet afbreuk tov de overige goede punten van de Prius


Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand20.000 km
DealerBecker

Betrouwbaarheid4
Comfort2
Motor6
  
 
Reactie van: Krot2000, datum: 2 juni 2012

Antwoord: Ik hen een Prius bj 2010, kraakjes en rammels, af en toe, en dan alleen maar als het koud is buiten, lager dan +5. Misschien geluk, ik weet het niet.
Ik vind dat voordelen (verbruik, geen wegenbelasting, 14% bijtelling) veel en veel meer opwegen tegen de zogenaamde minpunten.

 
Reactie van: JohnD78, datum: 3 juni 2012

Antwoord: Toyota moet zich diep schamen voor de kwaliteit van het interieur.
Eco en gewicht, het zal wel, maar zoals op diverse fora is verwoord:
het lijkt wel een patatbakje!

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 1 april 2012

Ervaring met auto: Prima auto. Versnellingsbak is extreem soepel, maar het gegier bij acceleren went nooit helemaal. Als Toyota hiernog een mooie oplossing voor vindt, wordt de volgende wederom een Toyota.

Uitvoering1.8
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand101.000 km
DealerDrent

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 24 maart 2012

Ervaring met auto: Waardeloos, enorm veel gezeur mee gehad, heeft wel een maand bij de dealer gestaan en was daarna nog niet goed, koop geen prius, hij voldoet alleen aan brandstofverbruik

Uitvoering1.8HSD Comfort
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand122.892 km
DealerTolman

Betrouwbaarheid3
Comfort2
Motor4
  
 
Reactie van: Judith, datum: 5 april 2012

Antwoord: Ook wij hebben veel gezeur met de Prius gehad. Na 50.000 km waren de koppelingsplaten al versleten en was de versnellingsbak aan revisie toe. Nee, nee voor ons geen Prius meer.

 
Reactie van: Noway, datum: 8 april 2012

Antwoord: "De koppelingsplaten van de Prius zijn stuk, dus het is een slechte auto."
Grappig!

Tip: introduceer de CYF-regel in je leven... Check Your Facts.

 
Reactie van: Ron, datum: 9 april 2012

Antwoord: Inderdaad niet Prius rijders. Check Your Facts!! De Prius heeft namelijk geen versnellingsbak! In geen enkele uitvoering. Allemaal automatische transmissie (CVT).

 
Reactie van: Henkwind, datum: 18 april 2012

Antwoord: Inderdaad, duidelijk geen Prius-rijders en bovendien erg slecht geinformeerd. De Prius heeft geen koppelingsplaten en geen klassieke versnellingsbak. Dus kan het ook niet kapot zijn. Als je alleen reageert om te ouwezeuren, doe dat dan gefundeerd en zit niet te liegen.

 
Reactie van: Krot2000, datum: 21 april 2012

Antwoord: Wat een onzin. Hebben deze schrijvers niets te doen? Prius is absoluut betrouwbaar. Heeft trouwens geen koppeling en handbak. Lees AutoWeek van 1 maand geleden, 100.000 km Prius GEEN slijtage waar te nemen, GEEN mankementen.

 
Reactie van: Schijven100, datum: 17 juli 2012

Antwoord: Inderdaad Prius heeft een CVT bak. Volgens mij zijn Toyota en Honda de meest betrouwbare merken dier er bestaan.

 
Reactie van: Menno. Koehler, datum: 25 juli 2012

Antwoord: Dat is grappig. Want ik kom net terug uit de garage waar ze toch echt een nieuwe CVT (transmissie) hebben moeten inbouwen, omdat de mijne na nog geen 150.000 op de teller toch echt de geest had gegeven. Dat is overigens een aardig duur grapje, want ik was met inbouwen 3.967,94 euro kwijt. Heb de rekening voor me liggen en kan hem wel ergens publiceeren.
Overigens ben ik een heel tevreden prius rijder, tot dit mij overkwam, en hier ook geen garantie meer op was. Auto is net 5 jaar oud, en vindt dat dit niet mag voorkomen. Volgens mijn dealer zijn er nog geen revisie transmissie te krijgen, dus moest er een niuewe worden ingebouwd.

 
Reactie van: Menno. Koehler, datum: 8 augustus 2012

Antwoord: Toch een kleine aanvulling hierop. Vandaag werd ik door Toyota Nederland gebeld dat Toyota alsnog alle kosten op zich neemt. Dat vindt ik wel een geweldige service van Toyota. Zo blijf ik in elk geval een tevreden Prius rijder.

Klasse, netjes opgelost Toyota!

 
Reactie van: Ron. Swens, datum: 5 september 2012

Antwoord: Ik heb een vrraag is de versnellingsbakolie van de E-CVT in die 150.000 km wel eens ververst/vervangen?

 
Reactie van: Mlschaap, datum: 23 september 2012

Antwoord: Een CVT geen koppeling? Hoe stopt de aandrijving bij een auto met CVT dan als je helemaal stopt? Tuurlijk heeft een CVT een koppeling, meestal een electrisch bediende poederkoppeling die door het motormanagementsysteem gestuurd word. Zelfs een scootertje met CVT heeft een koppeling.

 
Reactie van: Dirk. G, datum: 7 december 2012

Antwoord: De Prius heeft inderdaad geen koppeling. De CVT is dan ook geen klassieke versnellingsbak zoals ze door DAF zijn ontwikkeld zoveel jaren terug. De bak bestaat uit een planeten stelsel waarbij 2 elektrische motoren samen met de benzinemotor de aandrijfas aandrijven volgens een proces dat via een processor gestuurd wordt. Er zit geen enkel onderdeel in dat slipt, onverslijtbaar dus....

 
Reactie van: Odiebla, datum: 13 december 2012

Antwoord: Schaap, je doet je naam eer aan. De CVT van een Prius heeft GEEN koppeling en GEEN platen zoals jij omschrijft. De aandrijflijn van de Prius bestaat uit een planetair tandwielstelsel dat stationair (motor draait, wielen niet) kan bereiken door een samenspel van dat tandwielstelsel. Er is NOOIT een mechanische ontkoppeling en dat is niet nodig ook. Onder normale omstandigheden zal een Prius nooit wegrijden en stoppen met de verbrandingsmotor aan. Hij kan het echter wel, een van de motorgenerators zorgen voor een tegenkoppel. Verdiep je in zaken voor je de grootst mogelijke 'ik heb wel eens aan een brommert gesleutert dus ik weet het allemaal wel' wijsheid de wereld in slamt. De Prius heeft GEEN traditionele koppeling.

  

, datum: 1 februari 2012

Ervaring met auto: Vanuit een Avensis Wagon diesel naar een Prius was wel even slikken. De ruimte in de Wagon was groots en we hebben de auto 7 jaar met heel Veel plezier gereden. Tot onze verbazing bleek de Prius veel stiller te zijn en leveren we geen beenruimte in. Ook de rijeijgenschappen zijn OK, maar erg op comfort en minder op sportief rijden gericht (ja, logisch). De bagageruimte is kleiner, maar nog altijd meer dan die van een kleine stationcar.
Zuinig rijden met de Prius doe je meteen, maar het vraagt oefening om het maximale eruit te halen. Dan is een verbruik van 1:30 op binnenwegen zeker haalbaar, ook zonder als een omaatje te rijden. We besparen meer dan 130 euro in de maand door een lager verbruik en geen wegenbelasting. De ecomode is sloom, normalmode prettiger. Scheelt ons weinig in brandstof. De Parkassist moet je wel even oefenen, maar dan is het ook een geweldig systeem.
Kortom, de nieuwe Prius is een aanrader!

Ervaring met onderhoud (niet gespecificeerd): Onderhoud bij Van Dolderen Soest. Niets op aan te merken. Vaklui.

Ervaring met verkoop: Gekocht bij Van Dolderen in Soest. Geweldig geholpen, goede service en een faire inruil. Geen gladde automafiozen, maar een kleinschalige garage die in Toyota is gespecialiseerd met aandacht voor de klant. Echt een aanrader!! Volkomen het tegenovergestelde van Louwman Amersfoort, waar ik na meer dan 15 jaar zeer ontevreden ben vertrokken. De aandacht daar lijkt meer naar fleetowners te gaan dan naar de particuliere Toyotarijder. Louwman is voor mij voorgoed passe.

UitvoeringDynamic
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand38.300 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »