27 mei 2018
Feedback
Renault Megane Estate (2009 - 2016)

Forum Renault Megane Estate (2009 - 2016)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 19 maart 2015

Ervaring met auto: Prima auto, zuinig (1:20), goede trekkracht, mag 1.500 kg trekken, prima caravantrekker (wel andere trekhaak die hoger is dan standaard en zwaardere veren). Eigenzinnig dashboard met knoppen bediening op vreemde plaatsen. Meer rij- en windgeluid. Kwaliteitsindruk minder van bijvoorbeeld bij dichtslaan portieren.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Lange onderhoudsintervallen (30.000 km of 2 jaar)

Nieuw
UitvoeringDCi Bose
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand56.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Didi30jan, datum: 10 april 2015

Antwoord: Goedenavond, Kunt u mij zeggen waarom er zwaardere veren en een hogere trekhaak gemonteerd zijn? Wij hebben nogal last van een zwiebelende caravan. Was iets soortgelijks voor u reden voor de aanpassingen die u heeft gedaan? Ik hoor het graag. Groet Tom Lips

 
Reactie van: Corsjan, datum: 10 juni 2015

Antwoord: Ik heb Renault een discussie mogen voeren of het zwiebelen (slingeren). Voor mijn werk rijd ik diverse merken, en de Renault die toen reed slingerde ook heel erg. Was niets met de wagen aan de hand, zei Renault Nederland. Dus kreeg daar geen bijval.

Probleem zelf opgelost om van 15 inch naar zeventien inch velgen de gaan. Wanghoogte van de band is aanzienlijk minder en dat was de truuk. Daarnaast vond ik het ook beter staan met 17 inch velgen. (tip) kijk voor goede 2de hands velgen met banden. Goedkoper dan hulpveren laten zetten, waarbij Renault overigens garanties vervallen.

 
Reactie van: Ronding21, datum: 23 juni 2016

Antwoord: Idd de 17 inch velgen geven veel meer stabiliteit met de caravan (Knaus 500fu aslast 1500kg). De 1.5 dci trekt deze caravan probleemloos, extra veren niet nodig. Bovendien ook zuinig met caravan naar zuid Europa (8,8/100km).

 
Reactie van: Jh. Kraaij, datum: 6 augustus 2017

Antwoord: Zie wat laat deze naberichten. Destijds bij aanschaf standaard achterveren laten vervangen door progressieve achterveren (MAD) welke binnen garantie van Renault blijven. Standaardveren zijn te slap. In combinatie met standaard 17 inch velgen en goede banden (Conti Sportcontact 5) is de Megane een stabiele caravantrekker). Geen probleem met Dethleffs van 1.400 kg.

 
Reactie van: Rgfennema, datum: 9 september 2017

Antwoord: Ik had op voorhand ook wat zorgen of mijn Megane 1.5 dci Estate van 2012 wel soepel met de caravan (1300 kg) overweg kon, maar ik heb nog nooit zo lekker met een caravan gereden. Geen enkele last van een zwabberende caravan bij het inhalen van vrachtwagens. De korte afstand van de trekhaak tot de achteras en de 17 inch velgen heb hier vast aan bij gedragen. Let wel op de hoogte van de trekhaak want Renault is niet bekend om de stugge veren. Met een hogere trekhaak, onbelast liefst zo'n 45 cm, heb je meer vrijheid in de belading en kun je zorgen voor een goede kogeldruk en wat meer massa in de kofferbak en zorg je voor een stabiele combinatie.

Omdat mijn Megane ddn van de laatste was met 240 Nm had ik ook zorgen over de trekkracht, maar de trekkracht was ruim voldoende. In de 5de versnelling rijdt je met 95 km/u zo'n 1750 toeren en dan is de auto lekker stil. Bij hellingen van 4 a 5% moet je naar de 4de maar houdt je de auto met 2250 toeren keurig op snelheid en is deze nog steeds heerlijk stil. Als het nog steiler is dan moet je naar de 3de om bij krap 3000 toeren het maximale koppel eruit te halen, maar ook dan houdt je de auto bij 6 a 7% steiging nog makkelijk boven de 80 km/u. Ook dan is de auto nog best stil waardoor het hogere toerental ook niet storend is. Al met al dus een heel goede caravan trekker.

Reageer
  

, datum: 15 maart 2015

Ervaring met auto: Na 3 jaar en 220000 km zeer tevreden. Enige probleem is te vaak kapotte voorlampen. Geen enkele keer pech gehad.

Goed zittende stoelen. Hoogte is net voldoende (ben 1,85 m lang). Zicht door achterruit is matig. Stille motor en goede geluidsinstallatie. Automatische transmissie werkt perfect. Je merkt niks van het overschakelen, wat ik in een Peugeot 508 storend vond. Kofferruimte is echt ruim en zonder rand bij de achterklep.

TomTom navigatie is ook na updaten matig. Het verschil tussen weiland en weg wordt niet altijd herkend.

Reageer Nieuw

Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit3 jaar
KM-stand220.000 km
DealerIndumij

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 9 november 2014

Ervaring met auto: Na enkele kleinigheden binnen de garantieperiode, distributieriem voor 1 tand versprongen, net buiten de garantie en na 45.000 km! Na enig gepalaver werd de riem met spanner dan toch kosteloos hersteld. Ondertussen ruim 95.000 km, en nu brandt het lampje airbag regelmatig! Daar ga ik hiervoor de garage binnen voor herstel. Verbruik auto zeer gunstig, 5,3 LT gemiddeld. Motor voldoende krachtig.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.9 Dci
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit4 jaar
KM-stand96.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 22 oktober 2014

Ervaring met auto: Enige probleem in deze 4 jaren is 1x de vloeistof van de airco bijvullen. Voor de rest probleemloze auto. Stuureigenschappen zonder meer goed voor de deze klasse.

Reageer Nieuw

Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand170.000 km
DealerJongerius

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 15 augustus 2014

Ervaring met auto: Renault komt zijn garantieverplichtingen niet na bij schade! Nooit aan beginnen. Na een dik jaar normaal rijden 3.500 euro schade aan koppelingsplaten. Ze kunnen geen technische fouten vinden dus krijgt de chauffeur de schuld. Dit terwijl we al meer dan 30 jaar schadevrij rijden. Echt kat in de zak dit merk!

Nieuw
UitvoeringDCi 130 Bose
Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand370.000 km
DealerWisse

Betrouwbaarheid1
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Kurt. Gerrits, datum: 15 augustus 2014

Antwoord: Ook ik had de koppeling stuk na 40.000 km, maar is gratis hersteld door Renault (1.5 dCi 110). Koppeling kost 1.000 euro.

Reageer
  

, datum: 17 juli 2014

Ervaring met auto: Altijd lease auto's gereden, met name Ford Focus Station 1.6 tdci echt een super auto. Bedrijf een overstap gemaakt naar Renault Megane Station 1.5 dCi. Mijn eerste gedachte: moet dit nou, Renault staat niet echt om bekend als een betrouware auto.

Maar na twee jaar rijden en nu rond de 115.000 km op de teller, moet ik toegeven dat de Renault megane ook een top auto is. Totaal geen problemen, rijdt en zit prima. Ik lees in diverse berichten dat het niet lekker zit en stuurt en vermoeid zijn na een rit. Joh, ga op tijd naar bed en /of rust uit na een paar uur rijden. Dit doet een beroepschauffeur ook. En alles kan stuk he aan de auto! Kijk maar op de weg hoe sommige mensen met de auto van de baas rijden.

Reageer Nieuw
Uitvoering110dci
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand11.600 km
DealerStokman

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 11 juli 2014

Ervaring met auto: Auto zakt ver door wanneer er een caravan aangekoppeld is. Ook bij belading is dit een probleem. Laat vervangende (versterkte) veren monteren. Standaard door dealer gemonteerde trekhaak is te laag. Zijn hogere trekhaken op de markt, laat die monteren.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.5 DCi GT-Line
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand141.380 km
DealerTerwolde

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »