23 januari 2018
Volkswagen Polo (2009 - 2017)

Forum Volkswagen Polo (2009 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 30 mei 2011

Ervaring met auto: Overgestapt van een Grande Punto naar een Polo. Wat een groot verschil tav de afwerking en motor prestaties. De Polo rijdt gewelidig goed en had nooit gedacht dat je zoveel plezier kon hebben van een 1.2 tje met turbo, een echte aanrader.

UitvoeringHighline Executive
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km
DealerWittebrug

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor10
  
 
Reactie van: Melanentommy, datum: 31 mei 2011

Antwoord: Op zich begrijp ik je enthousiasme voor de Polo wel in vergelijking met de Grande Punto. Echter, als je de Polo met de Evo vergelijkt wordt het een heel ander verhaal. De Evo is zeker niet minder afgewerkt dan de Polo, stuurt minimaal gelijk aan de Polo en waarschijnlijk heeft u in de Grande Punto niet de Multijet diesel gehad. De multijet motor van de Fiat is superieur aan die van de Polo.

Zeker nu per 2013 de vrijstelling weg gaat vallen voor wegenbelastingvrije auto's, zou juist de Polo met zwaardere dieselmotor een betere aanbieding zijn maar waarschijnlijk had u deze toen al gekocht.

Succes met je auto, ik hoop dat hij een beetje betrouwbaar is en niet te veel aan reparaties gaat kosten.

 
Reactie van: Jansseng, datum: 8 juli 2011

Antwoord: Als ik zijn verhaal lees heeft hij een 1.2 TSI benzine gekocht, en dus geen diesel(bluemotion).

 
Reactie van: Melanentommy, datum: 9 juli 2011

Antwoord: Ja, best mogelijk. Ik was uitgegaan van de 1.2 diesel, die heeft namelijk ook een turbo. Ik hoop dat de 1.2 TSI het beter doet dan de 1.4 TSI, want ik heb al verschillende verhaklen gelezen van mensen waarbij binnen of buiten de garantie de motor vervangen moest worden.
Check maar eens problem car

 
Reactie van: Plasman. J, datum: 23 november 2011

Antwoord: In mijn ervaring is de 1.2 TSI een drama. Na eerst trillingen rond de 80 km, die overigens niet zijn opgelost,maar waar ik inmiddels aan gewend ben geraakt, vervolgens de ditributieketting vervangen zit er nu een angstaanjagend geluid rechts voor in het blok dat zich uit bij lage toerentallen en met name in bochten naar links.
Versnellingsbak is al uit elkaar geweest, nieuwe aandrijfassen gemonteerd en wiellagers vervangen, probleem niet opgelost.
De dealer weet het ook niet meer maar onderkent het probleem en heeft PON ingeschakeld voor vervolgacties.
Tot op heden is het akelig stil. Dit is mijn eerste vw maar zo het nu lijkt ook tevens de laatste Mooie, fijne auto met veel te veel problemen.

 
Reactie van: J. Spa, datum: 27 november 2011

Antwoord: Het zelfde probleem heeft onze Polo ook. Morgen komt er een nieuwe distributieriem op en een nieuwe turbo. Het lampje van epc ging soms branden, is zijn vermogensregeling en eerder ging een lampje branden van storing katalysator. Is verholpen, maar ging weer branden vandaag dus wacht nu af of alles morgen wordt verholpen.

 
Reactie van: Verborgenland, datum: 30 november 2011

Antwoord: Ook ik heb problemen met de distrubutieriem. Na plaatsen van een nieuwe riem, loopt de Polo 9n maar amper 700 toeren stationair. Slaat soms af bij ietsje te weinig gas geven. Motor draait niet mooi. Motermanagementlampje gaat om de 3 maanden aan, dan mag die terug aan de computer en mag ik mooi betalen maar vinden niets anders dan een bougie overslag. Bobines al vervangen, ook een kwaal van de polo 9n 1400 cc. Nee, niet liggen te zeuren, Volkswagen heeft veel problemen met de electronica van de 9n. De polo 6n was een hele goede wagen. De 9n daar ben ik helemaal niet van te spreken. Vernelingsbak heeft ergens spel, wagen stokt bij langzaam file rijden net alsof er een aandrijfas een spel heeft.

  

, datum: 22 april 2011

Ervaring met auto: Heb het gemiddelde BlueMotion brandstofverbruik gemeten over 15.000 km. In de zomer met meestal alleen in de auto. 1 op 21,3. In de winter is dit 1 op 19,3. Gemiddeld dus 1 op 20 bij normaal rijden en niet boven de 120. Toch zijn er kennelijk mensen die zuiniger rijden. Het bestaat niet. V.w.b. verbruik slaat Volkswagen de plank volledig mis.

UitvoeringBlue Motion
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand30.500 km
DealerUdenhout

Betrouwbaarheid6
Comfort4
Motor6
  
 
Reactie van: Melanentommy, datum: 2 mei 2011

Antwoord: Ja, inderdaad wel jammer voor een nieuwe auto. Ik heb inmiddels 10.000 km met mijn Fiat Evo gereden. Ik ben een rustige rijder, verbruik over die 10.000 km ca 1 op 24 gemiddeld. Nog geen storingen gehad.
Ik wilde ook evt een Polo kopen, maar vond de Evo beter rijden (motor) en ruimer. Verder durf ik een vw product niet goed meer aan na 3 nieuwe VW's gehad te hebben. Hier wordt vaak al gezegd in vakgarages VW = vaak of veel werkplaats. Ik hoop dat het mee zal vallen bij je.

gr fred

  

, datum: 24 maart 2011

Ervaring met auto: Wat een tegenvaller deze auto! We hebben de 1.2 TDI die zogenaamd 1 op 30 moet rijden volgens de papieren. Nou, dat lukt niemand. Als ik extreem rustig ga rijden lukt het mij om 1 op 20 te halen anders zit ik rond de 1 op 18....echt belachelijk dat men in de boekjes schrijft (maar de verkopers zeggen het ook) de auto 1 op 30 rijdt, NIET dus!
Gelukkig is 1 op 18 wel zuinig, maar het gaat om het idee dat men niet de waarheid zegt.
Verder: auto is degelijk en we vinden de auto erg mooi, zowel van binnen als buiten. Auto biedt niet veel ruimte, vooral de achterbank weinig ruimte! De kofferbak ruimte valt ook erg tegen.
We zijn al een paar keer met een defecte airco terug geweest, verder nog weinig aan de hand.
De auto is wel een tegenvaller, hadden betere rijeigenschappen verwacht en hadden het verbruik stuk lager verwacht. Met een normale rijstijl haal je 1 op 18 misschien...en dan rijd je nog niet eens lekker door.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand25.000 km
DealerBrug

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor2
  
 
Reactie van: Melanentommy, datum: 2 april 2011

Antwoord: Betrouwbaarheid 5.8 gegeven door de gebruikers van de Polo? De Corsa had ook al een mager 6je. Het gaat goed met de Duitse twee! Veel particulieren zullen straks af gaan haken als de kwaliteit van VW niet snel verbetert. Voor mij in ieder geval om nu niet voor de Polo BM te gaan maar voor de betere Fiat Punto Evo. Zeer tevreden mee, ruim, goed in elkaar gezet, sterke motor en zuinig nu na ca 6000 km 4,0 tot 4,2 l/100km

  

, datum: 23 maart 2011

Ervaring met auto: Polo 1.2 diesel Blue Motion 2000 km mee gereden en zonder cruise control geeft de auto regelmatig zelf gas.
Kent iemand het probleem? Want de dealer kan niets vinden dus is er geen probleem!

UitvoeringGTI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
DealerDAGO

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: For. Ennanne, datum: 24 maart 2011

Antwoord: Kan geen link plaatsen maar als u googelt op volgende zin: Today I approached a nasty speed bump and when I took my foot off the brake, the car surged forward and we hit the bump fast.
Vindt u wellicht het artikel over de Polo 1,6 tdi met in de REACTIES de vele klachten over het ongecontroleerd versnellen. Is het dit wat u bedoelt? Google dan ook op "surging of a car".

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 7 februari 2011

Ervaring met auto: Koop niet bij Wealer. Verkopers zijn top, service en garage zijn extreem waardeloos. Hun visie is een auto verkopen, en voor de rest beroepen ze zich op fabrieksgarantie dan is voor hun het verhaal over.

UitvoeringHihgline
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand2.500 km
DealerWealer

Betrouwbaarheid4
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 8 december 2010

Ervaring met auto: Deze auto koop je niet als je lekker wilt scheuren. Wel als je goedkoop, zuinig maar toch in een volwassen auto wilt rijden die er ook nog een leuk uitziet.
Wat ik erg irritant vind is de ontbrekende binnenverlichting achterin. Ander nadeel is de lange levertijd. En natuurlijk de onzekerheid wat betreft de overheids(financiële) voordelen. Verder erg tevreden over de rijeigenschappen, stuurt formidabel en ligt lekker op de weg. Stoelen zitten lekker en de auto voelt fijn aan.

Uitvoering1.2bleumotion
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand4.500 km
DealerBrug

Betrouwbaarheid10
Comfort5
Motor7
  
  

, datum: 27 november 2010

Ervaring met auto: De Fiat Punto Evo 1.3 JTD is ruimer, sneller en in de praktijk hoogstwaarschijnlijk zuiniger. En schakelt beter.

Polo stuurt fijner, stoerder uiterlijk, presteert ook prima, beter zicht rondom, schakelen valt tegen (hakerig), met rijlessen gemiddeld 1 op 19,4 km.

Uitvoering1.2 Tdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand26.000 km
DealerBourguignon

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Melanentommy, datum: 1 december 2010

Antwoord: Ik heb ook uitgebreide testritten in beide auto's gemaakt maar vond de Fiat Punto Evo toch duidelijk beter. De Polo rijdt in principe ook best goed, maar er zit totaal geen fut in de motor. Als je in zijn 5 rijdt en 80 rijdt en het gaspedaal indrukt gebeurt er eventjes niets, je moet dan eigenlijk terugschakelen. De Evo is stiller, krachtiger en het onderstel is heel goed. De ANWB heeft de Evo Multijet uitgeroepen tot auto van het jaar in de compacte klasse gevolgd door de Polo en de nieuwe Audi A1. Ik heb zelf voor de Evo gekozen.

 
Reactie van: Jorisss_karinnn, datum: 11 januari 2011

Antwoord: Hallo,
Ik zit te twijfelen tussen de Fiat Punto Evo 1.3 en de Volkswagen 1.2TDI
Beide auto's vind ik mooi, alleen de Fiat is goedkoper en nu lees ik ook nog eens dat die fijner is, dus waarschijnlijk gaat het de Fiat worden.
Alleen mijn vraag is het wat is verschil tussen een gewone Fiat Punto en een Fiat Punto Evo? Ze schijnen alle 2 even zuinig te zijn en ze zien er hetzelfde uit, ik snap het verschil niet?
Hopelijk weten jullie mij daar antwoord op te geven.

 
Reactie van: Melanentommy, datum: 11 januari 2011

Antwoord: Volgens de dealers heeft de Evo alleen een cosmetische verbetering ondergaan. Dit betreft dan met name het interieur, over het uiterlijk zijn de meningen verdeeld: de ene vind de Grande Punto mooier de ander de Evo.
De Evo is duurder maar is completer, zijn betere materialen gebruikt, is stiller, zit naar mijn idee beter en rijdt vind ik fijner. Overall vind ik de Evo van de wegenbelastingvrije diesels het fijnst rijden. De MultiJet 2 van de Fiat (die ook in de Corsa ligt) is superieur mbt betrouwbaarheid, onderhoudskosten, duurzaamheid tov de Polo, Seat, Skoda.
De multijet is een reeds langer bestaand concept dat steeds verder doorontwikkeld is. De prijs tussen de Polo en Evo maakt niet veel uit. Onderhoudskosten/beurten van de Polo zijn ca 50 procent duurder en om de 200.000 moet de distributieriem vervangen worden; bij de Evo nooit (best een dure klus).
Ik denk dat de wegenbelastingvrije diesels van zowel de Renault als Peugeot / Citroen ook goed zullen rijden, maar de vakgarage waar ik mijn auto altijd laat onderhouden en die gespecialiseerd is in de Franse merken raadde mij de Mutijet aan omdat het probleemloze motorenautos zijn.
Maar kijk zelf wat het best bij je past, wat het lekkerste voelt, succes!

 
Reactie van: Hermangg4, datum: 2 februari 2011

Antwoord: Beide proefrit gehad en heb mijn oog ook laten vallen op de Fiat Punto Evo 1.3 (diesel). Is dit De MultiJet 2?

Ik kan natuurlijk nog niet heel veel zeggen na een proefrit te hebben gehad in beide auto's, maar zowel de VW Polo als de Fiat Punto reden erg fijn en waren erg stabiel op de weg. De Fiat 1.3 kon alleen veel sneller acceleren wat wij toch wel als een voordeel zagen, verder is deze auto goedkoper en ruimer...vandaar dat de keuze op de Fiat is gevallen.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »