25 mei 2018
Feedback
Peugeot 3008 (2008 - 2016)

Forum Peugeot 3008 (2008 - 2016)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 23 januari 2013

Ervaring met auto: Heb sinds ruim 2 jaar een 3008 automaat. Top-auto, geen enkel probleem, lekker zuinig en confortabel.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Davaca, datum: 7 augustus 2013

Antwoord: Dan heb je veel geluk! Na 2 jaar en 15.000 km blijf ik erbij: gerobotiseerde versnellingsbak is een gruwel.
De FAP diesel heeft kuren; te korte ritten zeker?
De vering mocht wat soepelder. Qua interieur een heerlijke wagen. Maar die verdomde automaat die er geen is: en niet zuinig (8,3 l per 100 km).
mvg

Reageer
  

, datum: 13 januari 2013

Ervaring met auto: Prima auto, prima caravantrekker, geen enkel probleem tot nu toe.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Jef. Klak, datum: 14 januari 2013

Antwoord: Moet mij hier bij aansluiten, heb een 1.6 eHDI Allure met BMP bak. Comfortabel, ruim, stil, zuinig. BMP bak vraagt wel wat gewenning. Beste auto ooit gehad, en heb er wel wat versleten...

Reageer
  

, datum: 2 januari 2013

Ervaring met auto: Ik heb de auto 2.5 jaar ben nu voor 16de keer weer naar garage geweest omdat hij weer niet trekt. De motor is al meerdere malen uitelkaar geweest. Het houdt niet op en de garantie is voorbij. De dealer laat me ook in de steek. Ik weet niet wat ik er mee aan moet.

Nieuw
Uitvoering1.6 THP
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand54.000 km
DealerNabuurs

Betrouwbaarheid2
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Arie7002, datum: 10 december 2013

Antwoord: Probeer Liqui Moly Motor System reiniger diesel of benzine. Dit werkt met zekerheid!

Reageer
  

, datum: 30 november 2012

Ervaring met auto: Neem geen 1.6THP!

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor3
  
 
Reactie van: De. Lille. Edmond, datum: 12 december 2012

Antwoord: Mijn 3008 is 33 maanden oud dus uit garantie. Olie lekte uit motor, dichting oliepomp gans verhard, dus duidelijk slumerend gebrek. Nu laten maken kost 600 euro. Klacht bij peugeot liep sisser af, komen voor niets tussen. Is mijn eerste Peugeot en zal ook de laatste zijn.

De Lille edmond

Reageer
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 18 november 2012

Ervaring met auto: Ik rijd nu 1,5 jaar in de 3008 1.6 THP. Al 13 keer naar de garage moeten gaan:
- Verlies motorvermogen, kettingspanners waren niet goed meer.
- Verlies motorvermogen, ketting was uitgerekt, ketting vervangen.
- Waste gate klep van de turbo had speling en maakte geluid, nieuwe turbo moest erin.
- Uitlaatpakking van de Turbo lekte
- Stabilisatie stang zat los
- Olielekkage bij kleppendeksel, nieuwe pakking
- Olielekkage achterkant motor, nieuwe pakking
- Electrische ventilatie klep van het carter defect, vervangen
- en nog veel meer kleine dingen.

Ramp van een auto, als die het doet is het een prima auto, veel luxe en comfort voor in deze klasse. Maar erg veel problemen.

Gelukkig heb ik 3 jaar extra garantie bijgekocht, dus nog 3,5 jaar garantie. Maar had liever een auto zonder problemen. Met Opel afgelopen 3 auto's nooit zulke problemen gahd.

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 16 augustus 2012

Ervaring met auto: Tijdens rit naar Italie (met caravan van ongeveer 1100 kg) op Brennerautobaan twee keer pech (verlies aan trekkracht door loslgeschoten slang van turbo). Peugeot Assistance gebeld, maar wat een waardeloze, bureaucratische vertoning. Hierover inmiddels klacht ingediend. Uiteindelijk maar ANWB gebeld om hulp gevraagd.

Nieuw
Uitvoering16 ST THP (156pk)
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand11.500 km
DealerJanssen

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Hdkingma, datum: 4 september 2012

Antwoord: Peugeot assistance is niet anders dan een verzekeringsmij, die door Peugeot wordt ingeschakeld bij pech onderweg in het buitenland voornamelijk. Bij dit bedrijf zijn ze primair bezig om zo weinig mogelijk uitkering te hoeven doen. Ik heb zelf de nodige ervaring met deze instantie gehad en wel in het negatieve vlak.
Zal in ieder geval nooit meer gebruik maken van deze organisatie en geef veel liever mijn lot in handen van de ANWB. Als je meer wilt weten, mij even een mailtje sturen zal ik je de benodigde informatie toesturen.

 
Reactie van: Rijvers. Jan, datum: 29 oktober 2013

Antwoord: Ook ik in Luzern trekkracht weg. De IMA was een ramp. Alles vijf dagen lang zelf moeten regelen.
Vragen na drie dagen een accoord voor het bestellen van de onderdelen terwijl het garantie is. Je bent een nummer. Ook Peugeot Nederland is bla, bla na ingezonden klacht. Afspraken komen ze niet na. Je zou bijna blij moeten zijn dat ze je een Peugeot geleverd hebben. Gemiste kans(en).
Klachten komen niet over. Let wel mijn dealer doet zijn uiterste best.

 
Reactie van: Rijvers. Jan, datum: 29 oktober 2013

Antwoord: Daar zit ook de kneep. Staande in Zwitserland zit je tussen twee maatschappijen. Wie moet of gaat betalen en de gestrande is de dupe? Een stevig verslag geschreven. Een slappe reactie van Peugeot Nederland. Een brief ontvangen dat ze alles, lees alles gaan betalen. Vanzelfsprekend daar staan ze voor (in het verkoopgesprek). Na drie weken een tegoedbon ontvangen dus nog geen geld. Van IMA helemaal niets meer gehoord. Had ik na alle ervaringen ook niet verwacht. Ben snel lid geworden van de ANWB.

Reageer
  

, datum: 18 juni 2012

Ervaring met auto: Wees voorbereid op problemen met de EGR-klep. Vervanging is niet echt goedkoop. In het ergste geval ontregelt defecte EGR ook het motormanagement, waardoor computer kapot kan gaan.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.6 HDiF Premiere
Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand111.000 km
DealerVisser

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »