17 december 2017
Suzuki Alto

Forum Suzuki Alto

Reacties van eigenaren

  

, datum: 15 februari 2012

Ervaring met auto: - Was net de garage uit deed de ruitersproeier achter het niet. Wat bleek hij sproeide aan de binnenkant voorin.
- Knopje van het electrische raam deed het niet, raam ging niet meer dicht.
- Toen sloeg de auto af in een bocht doordat de airco aanstond (was een bekend probleem) moest de motor opnieuw ingelezen worden, maar je schikt wel als je geen stuurbekrachtiing/en remmen meer hebt.
- Dan het volgende probleem: als je je stuur helemaal omdraait als je in een garage wilt parkeren en naar boven moet rijden dan geeft dit een harde knal (dit voel je ook aan je stuur). Wat blijkt: moeten de ophangbeugels van je motor vervangen worden.(Bekend probleem volgens Suzuki)
- Volgende de radio stoort erg, vervelend maar weer een bekend probleem. Nieuwe radio gekregen dashbord beschadigd. Radio stoort nog. Nu maar wachten inmiddels al 2 jaar op een nieuwe radio.
Als laatste als je met de auto optrekt hoor je een raar geluid(niet altijd) net of je V-snaar niet goed is(ze weten niet wat het is).

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Ik zou zelf nu 2 x nadenken of ik nog een Suzuki Alto zou kopen.

UitvoeringExclusive
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand25.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 29 december 2011

Uitvoering1.0 Exclusive
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand100 km
DealerRennes

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 17 december 2011

Ervaring met auto: Prima op de snelweg.


Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerBoonstoppel

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Krot2000, datum: 25 december 2011

Antwoord: Mee eens, houdt zich prima op de snelweg. In de stad wendbaar, vlot. Prima auto.

  

, datum: 11 december 2011

Ervaring met auto: Als 2de auto voldoet perfect!

Ervaring met verkoop: Netjes behandeld, alles zoals beloofd.

UitvoeringCool Comfort 1.0
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 22 november 2011

Ervaring met auto: Mijn Alto is niet echt zuinig. Heb bijna 2.500 km gereden met de Suzuki en kom niet hoger dan een verbruik van 1:14 (dit met normaal rijgedrag en geen gebruik van airco). Wie heeft hetzelfde probleem?
Dealer kan het probleem niet vinden!

UitvoeringComfort
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand2.350 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: F. Kunnen, datum: 16 december 2011

Antwoord: Ik heb hem hiervoor binnen een jaar ingeruild. Met alles uit en zeer veel uitdrijven kwam ik niet verder dan op 1 op 15! Heel anders dan de beloofde 1 op 24.

 
Reactie van: J. G. Daams, datum: 8 maart 2012

Antwoord: 's Winters rijden we met fileleed en korte afstanden, auto vaak met meerdere passagiers op z'n slechtst 1:18, gemiddeld 1:19. 's Zomers is dat doorgaans 1:20, positievere uitschieters daargelaten. Opschakelen bij max 3000 toeren, bij deelbelasting rond 2000 toeren.

  

, datum: 23 augustus 2011

Ervaring met auto: Kan ik iedereen aanraden, ook met twee kinderen. Ik ben zelf 1m88 en kan er perfect in zitten. Ben Golf tdi gewend, maar de Alto bevalt prima.

UitvoeringComfort
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.500 km
DealerEefde

Betrouwbaarheid6
Comfort10
Motor9
  
  

, datum: 21 juli 2011

Ervaring met auto: Mijn vrouw moest een nieuwe (kleine) auto hebben en de Alto was een optie. Deze werd ons aangeprezen als zeer veilig. Omdat ik een Frans autoblad kritiek had gelezen betreffende het remmen, heb ik de importeur (B) hierover een vraag gesteld. Buiten de opmerking dat ik zelf maar eens een proefrit moest maken, werd er niets concreets gemeld.
We hebben de auto in oktober 2010 gekocht en een paar maanden geleden moest ik een noodstop maken. Deze ervaring was hallucinant: er kwam geen einde aan de remweg. Gelukkig is er niets gebeurd, maar dat lag eerder aan geluk hebben dan aan het remgedrag van de Alto. Ook weer heb ik de importeur gemaild met een reactie op mijn ervaring. Tevens had ik inmiddels de nodige tests uit internationale autobladen bijgevoegd, die uiteindelijk allemaal tot een conclusie komen. De Alto remt slecht d.w.z. pas na ruim 44 meter staat deze slechts 894 kg wegende wagen stil! Praktisch alle concurrenten staan onder de 39 meter stop.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Prima garage en goede betrouwbare contacten met de verkoper. De dealer is ook de enige geweest die meegedacht heeft.

Ervaring met verkoop: Prima garage en goede betrouwbare contacten met de verkoper

UitvoeringGL Airco
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Rplusje51, datum: 22 juli 2011

Antwoord: Dus een Fiat Panda staat al stop als de Alto nog 25 km/uur rijdt. Hieruit concludeer ik dat men niet zonder meer kan stellen dat het een veilige wagen is. Nogmaals ik heb de importeur hiermee geconfronteerd een gevraagd naar de fabrieksspecificaties van het remgedrag van de Alto. Deze kon ik niet krijgen wegens geheim (?!). Wel mocht ik bij mijn dealer een gesprek hebben met een after sales afgevaardige van Suzuki. Daar zag ik niet de meerwaarde van in. Het ging en gaat mij niet om smoesjes en uitvluchten maar om effectieve daden. Als het remgedrag slecht is moet je dat enerzijds durven toegeven en anderzijds direct al het mogelijke doen om het probleem via een modificatie op te lossen. Het gaat tenslotte om de veiligheid van bestuurder en passagiers. Ik zou potentiele klanten toch willen vragen kritische vragen te stellen over dit essentieel punt.

 
Reactie van: Rplusje51, datum: 23 juli 2011

Antwoord: Voor de volledigheid nog even toevoegen dat de importeur (B) inderdaad de importeur van Suzuki in Belgie is. Misschien dat de importeur in Nederland meer cooperatief is bij een dialoog met de klant (betreffende het remgedrag).

 
Reactie van: Jbosstra, datum: 24 oktober 2011

Antwoord: Geachte Rplusjes51, heeft u achter de Alto een aanhangwagen? Wanneer u deze trekt verklaart dit de langere remweg. De auto heeft dan meer gewicht van achteren wat bij het remmen naar voren wordt verplaatst. Ik raad u dan aan om de aanhangwagen alleen te gebruiken wanneer het nodig is. Hopelijk kunt u hier iets mee.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »