17 december 2017
Volkswagen Golf VI

Forum Volkswagen Golf VI

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 april 2011

Ervaring met auto: Wij hebben een Volkswagen Golf (2010) en een Citroen C5 (2009). We hebben al heel wat merken gehad en bij iedere auto weleens wat probleempjes gehad, maar nooit hele grote problemen. Ik vind VW over het algemeen wel prijzig als je ziet wat je ervoor krijgt. VW zijn over het algemeen wel degelijke auto's en ook mooi (mijn mening), maar ook bij VW kan er problemen ontstaan.
Onze Citroen C5 bevalt toch wel erg goed moet ik zeggen. Ik heb de auto nou 2 jaar en 43000 km op de teller en werkelijk nog nooit problemen gehad en qua interieur mooier dan de VW moet ik eerlijk zeggen.
VW Golf die wij hebben is van mij vrouw (lease auto) en bavalt verder ook goed, alleen airco helaas al keer kapot geweest en tijdens het rijden hoor je rammeltjes.
Ik zou zelf niet gauw een VW kopen, omdat ik het naar verhouding VW te duur vindt. Kennissen van ons hebben al wat jaartjes een Hyundai (Getz, Tucson en nu sinds 2 maanden ix20) en ook hele degelijke auto's, maar wel voor minder geld dan die (aardig) dure VW's. Hyundai, Kia, etc zijn echt de laatste jaren erg vooruit gegaan en zijn eigenlijk gewoon hetzelfde als Opel, VW, Seat, Citroen, Renault, noem maar op.
VW golf bevalt verder wel goed, maar zou hem zelf nooit kopen, erg duur vind ik voor zo'n auto en het is niets bijzonders.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 2 maart 2011

Ervaring met auto: Voldoet aan de verwachting, interieur perfect.

UitvoeringTSI 1.4 Comfort
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand21.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort10
Motor9
  
  

, datum: 14 oktober 2010

Ervaring met auto: Nu 5200km gereden in mijn nieuwe BM 1.2 TSI en uiterst tevreden.De auto rijd echt lekker is vlot genoeg en heerlijk stil en dat met een gemiddeld verbruik volgens de bonnetjes van 1 op 19,2 en dat voor een benzine auto. Mijn vorige auto was uit noot een Aygo en die reed 1 op 18 bij normaal rijden dus echt niet zo zuinig als men op geeft. De Golf 6 is een aanrader en ziet er ook nog eens goed uit. En ja, ook ik heb allerlei merken gehad maar geen een is perfect. Ik zie nooit een Golf met pech langs de weg en dat is met een Franse auto wel anders (spreek uit ervaring).


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Ceeweelobo, datum: 5 februari 2011

Antwoord: Het is ook jammer dat je teveel Golfjes op de weg ziet rijden. Jammer genoeg is het wel zo dat je regelmatig veweetjes langs de kant van de weg ziet staan en ook Opels. Er bestaan gelukkig nog meer merken dan die 2.

p.s. het is uit nood en niet uit noot

 
Reactie van: Kor_a, datum: 2 april 2011

Antwoord: Is dat niet een beetje kort door de bocht, meneer/mevrouw Ceeweelobo?

Elke auto kan mankementen gaan vertonen, het gaat er vaak ook om hoe men er mee omgaat denk ik...

En je hoeft trouwens geen Nederlandse spellings-les te gaan geven, is niet nodig dacht ik zo.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 15 maart 2009

Ervaring met auto: Tip: de meest betrouwbare auto. Ik rijd namelijk al vanaf 1970 Volkswagen Golf! Nieuwe kopers: ga u gang en ondervind zelf. K. Franssen

UitvoeringComfortline-1.6 Fsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Rene_koets, datum: 30 maart 2009

Antwoord: VW is helemaal niet de meest betrouwbare auto en helemaal die uit de jaren 80. Wij hebben heel veel VW':s in het bedrijf en er gaat regelmatig wat aan kapot. Daarna ben je afhankelijk van de arrogantie van de VW dealer. Best wel goede auto':s maar de hoge meerprijs niet waard.

 
Reactie van: Albertloos, datum: 3 april 2009

Antwoord: aan elke auto kan iets stuk gaan bij de é:é:n wat meer dan bij de andere, ikzelf rijd al jaren VW, in totaal heb ik er al 7 gehad, met allemaal veel km':s op de teller, heb nooit problemen gehad . voor mij is dit ook de meest betrouwbare wagen, heb je toch stukken , het wordt gemaakt, ga je bv voor een kia of citroen , of hyundai, stuk voor stuk brol, in mijn familie en vriendenkring rijden ze met dit soort wagens rond, allemaal al problemen gekend , en de meeste nog niet opgelost , want ze kunnen het niet vinden of maken. heb dan maar 4 , 5 of 7 jaar garantie...ook de rijeigenschappen van een degelijk duitste wagen is een enorm verschil tegen die japanse of franse wagens.. nee voor enkel een duitse wagen , een wereld van verschil.

 
Reactie van: Stefan_303, datum: 18 augustus 2009

Antwoord: De meeste betrouwbare auto kan ik niet bevestigen. Zelf ook 4,5 Golf IV (tdi) gereden. Verbruik was prima (1:20), na 95. Turbo defect na 95.000 km en veel jaarlijkse onderhoudskosten. Verder sobere auto, en stoelen zitten minder comfortabel.

 
Reactie van: Lonneke. Vandenheuvel, datum: 13 december 2009

Antwoord: Elke auto kan stuk. Als je eens rond je heen kijkt en ziet hoe lease tdi's mishandeld worden: koud planken als een gek! Na hard poken gelijk de motor afzetten, dan gaat de turbo stuk ja ... Zelf heb ik een Jap gehad met 200.000 km en een 1.8 turbo benzine motor. Tis maar net hoe je er mee om gaat. Alleen Franse hokken staan me niet aan, vaak wel mooi maar technisch gewoon bagger, elke keer weer ... Zojuist de Nissan verruild voor de nieuwe Golf GTI. En m'n kever uit 1970 loopt ook nog steeds prima! Oordeel zelf.

 
Reactie van: Jplatje, datum: 18 januari 2010

Antwoord: Ik oordeel inderdaad maar zelf. Franse hokken ... nooit problemen mee gehad, met FIAT niet, met BMW ook niet... maar wel met VW koektrommels waarvan alle onderdelen tot 10 generaties terug te gebruiken zijn uit besparing zoals bij de Golf, die al decennia lang dezelfde ernstige constructieproblemen vertonen uit besparing (hopeloos herriemakende ouderwetse tractor TDi motoren die uit elkaar rammelen, gevolg afbrekende krukasbout waardoor de hele motor uitelkaar knalt) en waarvan de logos al 60 jaar hetzelfde (veel langer bestaan ze nog niet) uit besparing, rechterspiegeltjes nu eindelijk standaard giga afmetingen hebben (de kleine spiegeltjes waren eindelijk op geraakt door ze op elke Audi en VW / Skoda en SEAT te monteren) , stoelen keihard, versnellingsbakken die niet of alleen maar in de achteruit willen, 3 cilinder crisismotoren, nee dat is pas fantastisch.
En dan ook nog alle dieseltechniek jatten van FIAT.......omdat ze hetzelf niet goed kunnen bedenken of omdat het te duur is....en dan ook nog slecht kopieren ... droom lekker verder over die degelijk saaie VW bakken met wielen waarvan alles niet deugt behalve de dikte van het staal? Zelfs een zeepkist ziet er beter uit en is technisch altijd beter. Nooit weer een VW of aanverwant technisch slecht gekopieerd wanproduct!
Er is maar een goede duitse auto en dat is een BMW! Leve onze Citroen Xsara / Renault Megane III / Fiat Punto, allen met vooruitstrevende technieken en zeker niet geconstrueerd met ongebruikte onderdelen van vroeger.

 
Reactie van: Philippe. Vandeweege, datum: 19 januari 2010

Antwoord: Een beetje gefrustreerd zeker?

 
Reactie van: Yamahaxjs, datum: 19 februari 2010

Antwoord: Erger u niet verwondert u slechts, ga nooit voor een eerlijk antwoord bij een fan langs die zal nooit eerlijk zijn over zijn keus. Ga op zelf onderzoek uit zoals wij gedaan hebben.
- scoort VW goed volgens betrouwbare bronnen als de TUV of Consumentenbond?
Helaas niet dus ze staan bijna bovenaan in de mankementen lijst
- Hyundai en Kia waren ooi niet zo goed echter zij doen het steeds beter
- BMW en nog een duits automerk laten Bosch in de steek omdat ze het zo goed doen? Nee dus ze gaan met MOBIS verder en ook Audi is er mee bezig. Als dit gaat gebeuren dan kun je beter helemaal geen VW product meer kopen het is dan puur Hyundai want MOBIS=Hyundai en andersom
- koop het boek van Paul Schilperoort het verhaal over de VW Kever en lees deze van A tot Z en daarna nog eens eerlijk reageren

 
Reactie van: Sikkocazemier, datum: 14 mei 2010

Antwoord: Knap hoor, Golf rijden van 1970 terwijl de eerste pas in 1974 op de markt kwam....

 
Reactie van: Koen_romeyns, datum: 7 juni 2010

Antwoord: hehe... Zo zijn er natuurlijk ook :)

Soit, ik heb in januari dit jaar m'n 4 jaar jonge BMW E91 verkocht (66.000 km) en heb een Golf 6 BlueMotion gekocht in de plaats! Raar maar waar, het zal mij de helft minder verbruik opleveren of zelfs meer (BMW zat aan 10l/100km). En dan nog maar zwijgen van taksen en verzekering. BMW is inderdaad een zalige en oerdegelijke wagen, maar toen ik een testrit maakte met de BlueMotion had ik het gevoel in een nog betere BMW E91 te zitten. Wegligging, gevoel, kwaliteit afwerking, ... gewoon super!
En of de Golf 6 nu sober is of niet, maakt voor mij geen moer uit, het is de kwaliteit dat telt. Interieur van BMW was ook oersaai maar dat ben je na een half jaar rijden toch niet beu gezien zoals sommige andere wagens (zonder merken te vernoemen die hierboven reeds vernoemd werden:) ). Voor mij is een duitse wagen toch net dat tikkeltje meer, maar heb respect voor ieders mening.
Heb net telefoontje gekregen van garage, woensdag haal ik m'n nieuwe BlueMotion af..

 
Reactie van: H. V. Geleuken, datum: 25 september 2010

Antwoord: Vandaag 26 september, een Golf 1.4 TSI gekocht na ruim 20 jaar BMW 3-Serie te hebben gereden. Uw verhaal klopt echt helemaal! Ik beleefde hetzelfde bij een proefrit: gewoon fenomenaal allemaal en zeer stil, vooral die DSG.

 
Reactie van: Hermans. Bjorn, datum: 31 januari 2011

Antwoord: Welke bmw had jij? 10L/100km Ik heb een E46 320D niet commonrail en ik verbruik maar 5.5L Heb nu ook een bm gekocht en hoop hier geen spijt van te krijgen.
Rijeigenschappen zullen wel wat minder zijn dan een BMW.

 
Reactie van: Ceeweelobo, datum: 5 februari 2011

Antwoord: Hoe je het ook bekijkt, het is en blijft een wagentje voor het volk: een volkswagen. Daarom noemt iedereen het een VW.

 
Reactie van: Renepalm, datum: 12 februari 2011

Antwoord: Het is wel grappig dat alleen gefrustreerde BMW, Opel, Fiat en franse dweilbakrijders zo negatief reageren. Het is duidelijk dat ze nog nooit het golf-gevoel hebben ervaren. Ik hoop dat ze dat ook nooit zullen doen en dat dit gevoel alleen voor de echte liefhebbers beperkt zal blijven.

 
Reactie van: Geert-soetaert, datum: 17 oktober 2011

Antwoord: Ik heb een Golf 1.4 TSI 160 pk. Mijn ervaring met deze motor is slecht. De auto gaf na 11.000 km EPC problemen, dat is uitvallen van een cilinder. Reeds meerdere keren binnen geweest en blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem bij deze motor. De bougies zijn vervangen en na 400 km is dit probleem er terug.

  

Op zoek naar meer Volkswagen Golf VI?

Bezoek ook het forum in:


 
 
« 1 2 3 4 5 6 »