18 december 2017
Volkswagen Golf VI

Forum Volkswagen Golf VI

Reacties van eigenaren

  

, datum: 1 november 2013

Ervaring met auto: Sinds 2004 koop ik altijd een Golf automaat van ca 3 jaar met minder dan 25.000 km. Neem wel altijd (verlengde) garantie, want die haal ik er elke keer uit.
Met de huidige Golf heb ik een nieuw probleem: de temperatuur in het interieur blijft koud. De climate control staat op 25 graden en hij blijft aan de passagierskant koude lucht uitblazen. Buiten is het 13 graden. Bij stilstand noteert de dealer 55-57 graden bij de uitstroomopeningen. Maar bij het rijden veranderd de druk in het interieur en blijft het koud. Bij mijn golf IV en V-versies heb ik dit nooit gehad, behalve een kapotte ventilator.

UitvoeringHighline 1.4 160 Pk
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand22.350 km
DealerMaas

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor10
  
  

, datum: 12 juli 2013

Ervaring met auto: Auto in september 2011 gekocht met 28.000 km op de teller. In november 2011 gaat auto in de noodloop max. 70 km/uur en rijdt op 3 cilinders. Onder garantie kabel tussen bobine en bougie vervangen, ring om de turbo geplaatst en een software update.
In maart 2012 treedt het bekende geratel van de distributieketting op, ondanks dat garage aangeeft dat dit bij mijn serie niet kan optreden. Auto 2 dagen in garage en ketting vervangen.
In juli 2012 maakt de Climatronic een ander geluid. Volgens garage ligt dit aan de aircopomp. Auto staat drie dagen in de garage, waarbij gehele aircounit vervangen wordt. Kosten: 1.600 euro. Omdat de auto twee maanden en twee dagen uit de garantie is is VW zo coulant om de helft te vergoeden.
In januari 2013 gaat de auto weer in de noodloop en de volgende kabel tussen bobine en bougie moet vervangen worden.
Juli 2013 (nu dus) airco koelt niet meer. Vanochtend naar de garage geweest en er is geconstateerd dat de airopomp defect is. Dit na 14.000 km (11 maanden na vervanging). Volgende week gaat de auto ter reparatie naar de garage. Ben benieuwd wat VW nog meer voor mij in petto heeft.
Auto rijdt fantastisch, maar ik heb het vertrouwen verloren. Na ca. 20 jaar probleemloos Opel rijden valt de betrouwbaarheid van VW erg tegen.

Uitvoering1.2 TSI Highline
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand61.400 km

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: F. Verwijs, datum: 16 november 2014

Antwoord: Wij hebben exact het zelfde gezeur gehad: eerst de distributie ketting, toen de bobine, vervolgens de airopomp en de koelwater lekage. Het is niet normaal. De garage wil maar beperkt meewerken in de kosten, en Pon Nederland vindt het vervelend en geeft een cheque van 150:00 euro, klaar ben je. Volkswagen is geen volswagen meer.

  

, datum: 23 februari 2013

Ervaring met auto: 1.4 TSI motor en DSG 7-trapsbak voldoen niet.

Uitvoering1.4 TSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand63.000 km
DealerKokkeler

Betrouwbaarheid4
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Bftimmer, datum: 30 oktober 2013

Antwoord: De zelfde auto met DSG7 45.000 km tot op heden geen enkel probleem. Fantastische auto.

  

, datum: 10 januari 2013

Ervaring met auto: Wij rijden nu een 2.500 km in deze 1.6 TDI Comfortline Blue motion. Een prettige auto om te rijden, stil, zuinig. Met winterbanden 1 op 19 a 1 op 20. Stoelen zitten goed, zit met mijn 2 meter lengte prima.
Zowel in de stad als op de snelweg een prettig rijdende auto dus.
Even wennen was de km-teller aanduiding, 110 is een 99 a 100 km volgens GPS.
Hiervoor een C5 break, die was veel groter, zal dus even wennen zijn aan minder ruimte. Maar 320 kg lichter is wel prettig. Echt wennen is de rode verlichting van alle knoppen, dat vind ik een miskleun.

Uitvoering1.6TDI C-line BM
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand60.000 km
DealerCentury

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 november 2012

Ervaring met auto: Auto gekocht met een km stand van 123.000 en nu op 160.000. Enige onkosten: grote beurt met vervanging distributieriem, wat standaard is.
Auto is gewoon perfect. Geen storingen of defecten aan gehad. De wagen is lekker stil van binnen, afhankelijk van welk asfalt. Zitcomfort en rijgedrag zijn beiden erg confortabel, ligt als een blok op de weg. Ik geniet elke dag van het rijden in deze auto. Zeker op LPG ben ik beslist niet het snelste weg bij de stoplichten, maar dat maakt me niet zoveel uit die tijd heb ik gehad. Heb hiervoor de Golf II, III en IV gereden. Deze wagen is echt een klasse apart.
Enige minpuntje: soms vreemde tikken in de deuren (?), maar dat komt zelden voor.

Ervaring met verkoop: Gekocht bij Vlastuin Auto te Renswoude erg goede, nette service: top bedrijf!
Dhr. Vlastuin zei nadat de koop gesloten was dat ik geen spijt van deze auto zou krijgen en daar heeft hij volledig gelijk in gehad.

Uitvoering1.6
Brandstoflpg
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand160.000 km
DealerTilburg

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor6
  
  

, datum: 20 juli 2012

Ervaring met auto: Sinds een paar maanden weer in het bezit van een Golf (6). Twee jaar een leon 2.0 fsi gehad maar die kan toch niet tippen aan een Golf (daarvoor een Golf IV). Heerlijk weer de rust en goede afwerking terug in de auto.
De 1.4 TSI met 122 pk is een lekkere zuinige motor (zeker vergeleken bij de 2.0 liter van de Seat) al mis ik wel wat trekkracht onderin. Maar dat is innerent aan een kleine turbo motor.
VW dealer (Autohaas) was in het verleden inderdaad nogal eens arrogant, maar ze zijn zich aan het beteren.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 9 juli 2012

Ervaring met auto: Lekt olie krukaskerring

Uitvoering2.0. Fsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand1.090 km
DealerWealer

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor5
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »