18 december 2017
Ford Fiesta (2008 - 2017)

Forum Ford Fiesta (2008 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 11 januari 2013

Ervaring met auto: Als je een leuke, sportieve auto wilt, die een super wegligging heeft en alle extra's die je je in een kleine auto kunt wensen, is dit de auto om te kopen. En met de 1.6 benzine kun je ook nog eens een Audi-rijder laten schrikken...

Uitvoering1.6 Titanium
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand60.000 km
Dealer Schakel

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 14 december 2012

Ervaring met auto: Wij rijden een Titanium 97 pk. Een heerlijke auto. Wij hebben met veel vergelijkebare auto's gereden, maar kwamen bij de Fiesta uit; een stoere 1.4 met 16 inch, x-pack. Ik zou op papier het nieuwe model zo kopen.

Uitvoering1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand25.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 1 oktober 2012

Ervaring met auto: Na een aantal koreanen te hebben bereden nu toch maar eens een Fiesta geprobeerd en dit valt helemaal niet tegen. Een wat kleinere auto die echter als het er op aan komt zijn partijtje aardig mee kan blazen op alle fronten. Hij ziet er prima uit ook van binnen is redelijk zuinig met de brandstof en dat zien we in tijden van crises natuurlijk graag.
Op de snelweg heb ik wel echter steeds de bijna automatische neiging om na de 5e versnelling op te willen schakelen. Dat lekkere motortje verdient m.i. een 6e versnelling. Verder alle lof.

Uitvoering1.4 Titanium
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand2.500 km
Dealer Ozinga

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 5 september 2012

Ervaring met auto: Ook na 8 maanden rijden ben ik behoorlijk onder de indruk. Natuurlijk is de 1.25 60 pk motor geen krachtpatser, toch heb ik hem niet laten tunen. Tunen kost 300 euro en sommige Ford dealers bieden een tuningspakket met behoud van garantie, dus de motor kan het aan.

Als je hem laat tunen dan heeft hij tussen de 83 en de 90 pk (afhankelijk van de tuner). Dat heeft de Fiesta bij hogere snelheden eigenlijk wel nodig om met het verkeer mee te komen. Een licht stijgende snelwegoprit vereist met 60 pk geduld, en in het bergachtige buitenland heb je alle 60 pk steeds weer nodig. De reden waarom ik het niet gedaan heb is dat de motor bij tunen alleen in de hogere toerengebieden meer pk krijgt. In die toerengebieden wordt de auto lawaaiig en verliest hij zijn raffinement. Daarnaast merk je er tijdens gewoon rijden door de stad en de buitenwegen dus weinig van. Tijdens dat soort ritjes kom je ook niets tekort.

Kortom, ik heb niet meer pk nodig en als je je afvraagt of je wel meer pk nodig heb.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand25.000 km
DealerCosmo Auto

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 23 april 2012

Ervaring met auto: Ik heb deze Ford Fiesta nu 2 maanden, hij rijdt als een zonnetje. Net zijn eerste kleine beurt gehad, geen probleem dus.
Doet eigenlijk precies wat 'ie moet doen. Goede wegligging, doet goed mee in het snelle verkeer en dat met 204 Nm (90 pk). Goede stoelen en een mooi interieur met veel extra's.
De radio is heel goed, is menu gestuurd, dus simpel. Het geluid is echt goed. De telefoon werkt ook prima. Wel een gek lampje, dat na 20.000km gaat branden: olie vermengt met vloeistof! Heb ik nooit van gehoord, bij geen een merk. Bleek een attentiemelding (oude olie!) te zijn dat je een bezoekje naar de garage moest brengen.

UitvoeringTDCI EcoNetic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km
DealerSchurer-Kamphuis

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Keesbogaerts, datum: 27 september 2012

Antwoord: Bij mijn econetic-diesel ging onlangs hetzelfde lampje branden na slechts 10.000 km. Wel precies een week voor de eerste jaarbeurt?!
Verder geen problemen en zeer tevreden.

 
Reactie van: Krolspascal, datum: 26 oktober 2012

Antwoord: Ik heb hetzelfde meegemaakt, verschillende keren. Het heeft te maken met de regeneratie van roetfilter. Er wordt extra brandstof ingespoten tijdens dit proces. Als het proces wordt afgebroken door een korte rit, komt er brandstof in de olie terecht waardoor deze kwaliteit verliest. Dat is de reden waarom het lampje gaat branden.
Heb dit meegemaakt na een grote spierscheur waardoor ik 3 maanden niet ben gaan werken en noodgedwongen alleen korte afsanden aflegde.

 
Reactie van: Knuve036, datum: 21 januari 2013

Antwoord: Bedankt voor reactie, ik heb er veel van geleerd.

  

, datum: 15 april 2012

Ervaring met auto: Rijdt nu ruim 1 jaar zonder problemen. Ben in juni naar Italie geweest: ruim 1600 km liep gemiddeld 1 op 18 bij 130km/pu met cruise control.

Uitvoering1.6 Titanim
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand14.300 km
Dealer Schakel

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 10 maart 2012

Ervaring met auto: Na jaren Focus, nu eens een Fiesta. Leuke nette auto maar 1.25 uitvoering is toch wel magertjes. Trekkracht nihil.
Bij linksafslaan is het zicht slecht door de stijl die in de weg zit. Wat ook opvallend is, is de ruitenwisser aan de bijrijderskant. Dze is erg kort waardoor alleen het onderste deel van de ruit gewist word.
Stoelen zijn ok, maar voor de wat brederen onder ons ontstaan er op de lange afstand problemen.

Uitvoering1.25 60pk
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand3.200 km
Dealer Schakel

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: H. Prosje, datum: 9 april 2012

Antwoord: Wat de stoelen betreft ben ik het zeker met je eens. Vooral de rugleuning is veel te smal.
Als ik er in zit kun je gewoon een hand tussen de schouderbladen steken, en ik ben de breedste nog niet eens.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »