24 juli 2017
Lancia Delta

Forum Lancia Delta

Reacties van eigenaren

  

, datum: 17 mei 2016

Ervaring met auto: Orginale onderdelen gebruiken! Boekjes checken!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit4 jaar
KM-stand15.000 km
DealerVireo Auto

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 16 mei 2015

Ervaring met auto: Na jaren alfa Romeo te hebben gereden de overstap gemaakt naar Lancia. Waarom? De 159 is toch wat gedateerd en de giullieta wat klein voor een gezin van 4. En dus werd het het ruimtewonder en zeer zeldzame Lancia Delta. In duitsland een mooie en complete 1.4 multiair gevonden in gold uitvoering. De rit naar nl was al een plezier, wat een heerlijke tourmachine!
Zelf geimporteerd en rij nu al tijdje rond. Kan iemand uitleggen waarom deze auto zo weinig is verkocht? Iedereen kijkt me na, duimen omhoog en mensen komen vragen wat het is....
Voor de leukigheid nog bij squadra geweest voor een kuurtje en al menig Audi en BMW rijder een slechte dag bezorgd. Mannen blijven kinderen.
Ik ben super tevreden en heb geen opmerkingen of klachten. Deze auto hou ik nog jaaaaren.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Voor betrouwbaar onderhoud aan je Italiaanse auto ga je naar autoservice koster, den Helder.

Uitvoering1.4 Multiair
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand36.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Henkvthul, datum: 22 juni 2015

Antwoord: Wat is de vermogenswinst na de kuur bij squarda? En merk je echt het verschil? Ik zit er ook aan te denken om het te laten doen. Ik rijd ook een MultiAir uit 2012.

 
Reactie van: C. Y. Paans, datum: 22 juli 2015

Antwoord: Op de site van squadra is inmiddels de Delta multiair toegevoegd. Winst zit hem met name in het koppel (300 Nm!) laag in de toeren pakt ie dus veeel beter op, hij is soepeler en veel krachtiger.

Ik zou het wel bij squadra doen. Bij de Delta moet de computer opengemaakt worden en das best een triggie klusje. Dat gaat de huis tuin en keuken tuner vast niet lukken en als het mislukt...moet je een nieuwe computer... Succes !

  

, datum: 6 december 2014

Ervaring met auto: Werkelijk prachtige auto, maar kwamen bij aankoop al snel voor hoge kosten. De unit van de Xenonverlichting was stuk. Kosten: 770 euro. Bleek bijna niet voor te komen. Dealer was niet genegen ons tegemoet te komen. Misschien begrijpelijk. Nadat ik zelf olie heb ververst, blijt lampje branden. Storend. Moet dus naar garage om via computer eea uit te laten zetten. Vraag: hoe krijg ik update navigatie?

Uitvoering1.9 Oro
Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand180.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Keesp70, datum: 23 mei 2015

Antwoord: Update voor de navi kan ook via de dealer maar ook via diverse downloadsites.
Xenon gaat idd bijna nooit stuk, jammer dat de dealer niets voor je kan betekenen.

Qua olie heb je vermoedelijk de verkeerde gebruikt, dit houdt heel nauw bij de Lancia. Dus toch weer even naar de dealer...

  

, datum: 6 september 2014

Ervaring met auto: In 2008 bestelden wij onze eerste Lancia Delta, met 1.4 T-Jet benzinemotor met 120 pk. Verrassend bleek de 120 pk versie een hoger koppel te hebben bij lage toeren dan de 140 pk versie benzinemotor. Aflevering was pas in 2009. Inmiddels hebben we heel veel kilometers met de Delta gemaakt. De auto bevalt zo goed dat het tijd werd een tweede auto voor het gezin aan te schaffen. De keuze valt weer op de Delta. Ik zoek een mooi occasion met de 1.8 liter turbo motor gekoppeld aan een klassiek automaat met koppelomvormer. Op de Delta zijn heel veel opties mogelijk, en onze ervaring is dat veel van die opties het rijplezier flink beïnvloeden. Xenon verlichting, leren bekleding van stoelen en dashboard, navigatie met groot scherm staan bovenaan het wensen lijstje. Uiteindelijk valt de keuze op de Executive uitvoering, met als extra een glazen schuifdak. Dat schuifdak bevalt ons geweldig goed.

Groot zijn de verschillen tussen de 1.4 en de 1.8 versie niet, maar een automaat geeft veel meer comfort en het extra vermogen is zeer welkom. In benzine verbruik scheelt het wel iets, vooral op korte afstanden. Opvallend is hoeveel de minder de 1.8 versie overhelt bij bochten. De stuur precisie lijkt juist daardoor flink toegenomen.
Met deze sterkere motor en electronisch geregelde demping wordt de Delta van een brave familie auto plots een brute sport-saloon.

Over het comfort hebben we niets te klagen. De stoelen zitten goed, de zittingen zijn vrij kort, maar daar wen je snel aan. Bij het afleggen van grote afstanden merk je goed hoeveel comfort de Delta biedt. Ik lees vaak berichten over de storende automatische ruiten wissers, en inderdaad de regensensor werkt minder goed dan destijds aanwezig op onze oude Lancia Lybra. Maar ook dat went na jaren rijplezier en is voor ons geen ergernis geweest.

Tenslotte de vormgeving van buitenzijde en binnenzijde blijft een lust voor het oog. Ook krijgen we nog steeds vaak bewonderende blikken van onze medeweggebruikers.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Goede ervaringen met automobiel bedrijf Dirk Kramer in Lopik.

Uitvoering1.8 Di TurboJet 200
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand60 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor10
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 26 juli 2014

Ervaring met auto: Fantastische auto, rijdt zeer comfortabel, afwerking is goed. Sommige afwerkings details zijn dan weer typisch italiaans uit de jaren '90. Sluiten van deuren geeft hoge kwaliteitsbeleving. Krakende ophanging. (Euvel Fiat groep) is aandachtpunt. Veel ruimte en mooie uitstraling. Aanrader!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Top garage: Auto Romeo in Nootdorp

Uitvoering1.4 T-Jet 120pk Oro
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand68 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 3 juni 2014

Ervaring met auto: Prachtige, fijn rijdende auto. Ruim, luxe met een eigen uitstraling.

Heb alleen sinds kort het volgende probleem: In mijn Lancia Delta van 2009 zit het Blue Nav systeem. Op de site blue en me.net staat de mogelijkheid deze te updaten. Dat heb ik gedaan. Echter, waarschijnlijk is er iets mis gegaan tijdens de update. Na lang wachten heb ik de usbstick verwijderd. Nu werken de knoppen met de menufunctie/telefoon en de windowsknop niet meer. Op deze manier kan ik dus niet meer gebruik maken van de menufuncties navigatie en telefoon.
Ik ben bij een Lancia-servicedealer geweest en de monteur heeft eerst de accupool losgehaald, geen effect. Vervolgens geprobeerd de laatste versie via de usbstick te installeren. Er gebeurt echter niks meer.

Iemand dit eerder gehad en er een oplossing voor gevonden?

Uitvoering1.4 T-Jet Oro
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit4 jaar
KM-stand111.000 km
DealerVireo Auto

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Jostein, datum: 30 juni 2014

Antwoord: Ik heb dit ook gehad. Oplossing: een andere USB-stick proberen. Heeft te maken met de hardware / het filesysteem waar blijkbaar een verschil in zit.

  

, datum: 13 mei 2014

Ervaring met auto: Zeer degelijke auto met beproefde (Fiat) techniek. Een absolute aanrader, zeer exclusief om te rijden!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Na eerder onderhoud bij merkdealer overgestapt naar Kwik-Fit, 1.6 multijet is een ongecompliceerde motor met eenvoudige techniek. Kwik-Fit is goedkoper!

Uitvoering1.6 Multijet
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit4 jaar
KM-stand105.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 »