13 december 2017
Opel Insignia (2008 - 2017)

Forum Opel Insignia (2008 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 11 juli 2012

Ervaring met auto: De remschijven zijn krom getroken zowel voor dan achter en dat naar 24.000 km. Vorig jaar april en dit jaar juli de themostat behuizing een brarst in en termostat kapot zo dat de koelvloeistof eruit loopt. En de koppakking is ook vorig jaar vervangen. We zijn bang dat hij nu weer kapot is. Wie heeft hier ook klachten over?

Uitvoering1,8 Edion
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand35.000 km
DealerAutoTeam

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 28 maart 2012

Ervaring met auto: Ik ben sinds december in het bezit van een Insignia 1.4 Turbo Ecoflex (lease).

Klachten:
1. Na drie weken was mijn dynamo kapot. Auto heeft vervolgens een maand (!) bij Eef en Huub gestaan voordat de dynamo werd vervangen
2. De auto geeft regelmatig (zeker elke dag een keer) een zachte gordelpiep, terwijl ik mijn gordel om heb. Piepen stopt pas als ik de auto stop, op slot doe, en opnieuw start. Opel / Eef en Huub geeft aan dat dit een bekend probleem is maar dat ze het niet kunnen verhelpen.
3. Climate Control is met 18 graden ijskoud, en met 19 graden erg heet. Naar de garage gebracht (Motorhuis Leiden), na een week weer opgehaald met resultaat: 14 (min) ijskoud, 15 warm. Zit de hele dag te draaien aan de temperatuurknop.
4. Al een paar keer error gehad dat Navigatie SD kaart niet wordt herkend, terwijl de kaart er in zit. Opel biedt wederom geen oplossing.

Irritaties:
1. Je kan je navigatie NIET instellen tijdens het rijden. Hiervoor moet je langs de kant van de weg gaan staan.

Uitvoering1.4 Turbo Ecoflex
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand5.000 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid2
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Stevencalchi, datum: 29 maart 2012

Antwoord: Heel raar... ik kan de navigatie wel tijdens het rijden instellen en de Climate Control werkt perfect, misschien een klein minpuntje: ik moet het op 27-28 graden instellen om het echt warm te hebben.....maar de airco werkt heel goed.

 
Reactie van: Huibscholte, datum: 30 maart 2012

Antwoord: Inderdaad vreemd, heb jij ook een NAV900? En sinds wanneer heb jij de auto?

 
Reactie van: Stevencalchi, datum: 1 april 2012

Antwoord: Ja ik heb het ook. Ik heb de auto van januari.

 
Reactie van: Defensiekisten, datum: 20 april 2012

Antwoord: Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Business Edition, 2.0 ecoflex. Op 18 graden vriezen je oren er uiteindelijk bijna af, op 19 graden ingesteld loopt de temperatuur op naar rond de 30 graden in het zonnetje, zonder dat de airco ook maar een moment ingrijpt. Is al drie keer in de garage geweest, maar daar hadden ze er traditiegetrouw "nog nooit van gehoord". Lang leve dit soort fora en internet in het algemeen! Is jouw probleem nu wel opgelost? En op welke wijze?

 
Reactie van: Sjoerdscholte, datum: 24 mei 2012

Antwoord: Ik heb ook dezelfde klachten, Sport 1.4t ecoflex. na het lezen van deze berichten contact opgenomen met de dealer. er blijkt nieuwe software te zijn die het probleem van de airco kan verhelpen. Volgende week gaat de auto naar de garage..

 
Reactie van: Sjoerdscholte, datum: 31 mei 2012

Antwoord: Auto is woensdag bij de garage geweest. De airco blaast inderdaad een stuk mider hard op de automaat stand. Probleem is dat de airco nu niet meer koud wordt. Bij een buitentemperatuur van 23 graden staat de airco op 15 graden en dan nog is het warm in de auto. Dealer gesproken en die vroeg of ik wekelijks kon doorgeven of er verbetering in komt. Ik heb aangegeven dat als het vandaag niet werkt het morgen ook niet werkt. Ook aangegeven dat de problemen rond de airco al meer dan een jaar bekend zijn bij Opel en ik niet als proefkonijn wil spelen. Ook de problemen met de gordel piep is niet te verhelpen...

Maakte Opel niet de volgende reclame "De beste auto die wij ooit hebben gemaakt"? Motorhuis Alphen aan den Rijn gaat nu contact zoeken met Opel NL voor een oplossing.

 
Reactie van: D. Hulsbos, datum: 5 juni 2012

Antwoord: Ook ik heb problemen met de airco. Nieuwe software is geinstalleerd: auto opnieuw geconfigureerd(!?), alles echter zonder succes. De receptionist van de garage gaat er van uit dat de airco niet werkt indien de buitentemperatuur lager is dan waarop de airco is ingesteld. Ik geloof er geen snars van. Het werkt in ieder geval slecht.

Voor wat betreft de navigatie: dat probleem dacht ik ook te hebben, maar ik kan tijdens het rijden wel de bestemming inspreken. Heb ook Navi 900. Het is even wennen, maar het gaat wel.

Succes. En als er een goede oplossing voor de airco is hoor ik het graag.

 
Reactie van: Sjoerdscholte, datum: 6 juni 2012

Antwoord: Dealer gisteren aan de telefoon gehad. Er zijn meer klanten met het zelfde probleem. Maandag gaan ze bij een andere Insignia de computer van de auto vervangen. Na een paar dagen gaan ze bespreken of dit de oplossing is. Zoja gaan ze het ook bij mijn auto doen.

 
Reactie van: Sjoerdscholte, datum: 8 juni 2012

Antwoord: Opel vandaag weer gesproken. Er is op dit moment geen oplossing. Aangegeven dat ze met een oplossing moeten komen. Zeker omdat de zomer er aan komt.. Voorstel gedaan om me auto in te leveren en hem pas terug te nemen als alle problemen zijn verholpen. Volgende week nemen ze weer contact op. Contact met Motorhuis Alphen aan den Rijn.

 
Reactie van: Rijvan, datum: 8 juni 2012

Antwoord: Heb ook problemen met mijn Insignia 2.0 diesel. Is 4 mnd oud. Bij warm weer wordt het veel warmer in de auto dan de temperatuur die ik instel. Moet de airco op 16 gr. zetten en nog blijft het warm. Er is al 2x niewe software opgezet. Wat is de oplossing? Gelukkig is het nog herfst!

 
Reactie van: D. Hulsbos, datum: 9 juni 2012

Antwoord: Ook ik blijf er mee bezig! Zeer binnenkort vertrekken we met de caravan richting zuiden. Nefkens Apeldoorn kwam met de suggestie de eco knop uit te schakelen, maar dat scheelt toch niet echt. Ik vind wel dat het verschil uitmaakt als je "auto" uitschakelt en (in mijn geval) de toch wel koele lucht door de bovenzijde uit laat stromen. Maar... na 13 jaar Volvo is dit nog geen feest. De 160 pk diesel doet het goed, maar dit gemis aan comfort vind ik jammer.

  

, datum: 9 maart 2012

Ervaring met auto: Ben al bijna 2 maanden in het bezit van een Insignia Cosmo Uitvoering 2.0 CDTI, 130 PK met heel veel opties. Heb nu 2500 Km, 1 keer een rare reactie van de auto gehad toen de roetfilter aan het regenereren was, de auto verbruikte opeens tussen 13 en 15l (1 op 8). De auto deed voor enkele dagen een beetje raar, ik kon echt niet optrekken enz. Maar toen ben ik op het autosnelweg gegaan en voor 20 min. 120 Km/u gereden op 2500 touren (na telefonisch contact met de dealer). Sindsdien is de probleem opgelost!
Ben echt tevreden, het is een super auto, elke dag is een belevenis! Vrijdag gratis check up bij de dealer. Deze zomer op vakantie naar Italie, ik ben benieuwd!!!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 25 februari 2012

Ervaring met auto: Lease-auto, goede stoelen, veel ruimte en met Business0uitvoering redelijk veel opties.

Uitvoering2.2 Turbo Diesel
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 11 januari 2012

Ervaring met auto: Prachtig design, maar de 1.6 Turbo motor is beneden niveau. Bij optrekken en gas bij geven steeds lichte schokken. Na jaar gedoe nieuw ontwikkelde upload motormanagement, maar nog steeds irritante korte schokken. Net alsof de Turbo niet goed aanslaat. Wat motor betreft een miskleun. Ik hoor graag oplossingen.

Uitvoering1.6 Turbo
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand55.000 km
DealerWander

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Info, datum: 16 januari 2012

Antwoord: Wachten, wachten. 24x in de garage geweest. 8x ANWB. 2x weggesleept in de garantie. 5dkm buiten de garantie inlaatkleppen kwijt cilinder verrot, nieuwe turbo nodig enzv. Nu zelfs een nieuwe motor. Opel vergoedt niets.
Opel insignia de beste auto ooit, echter missen ze een regel "voor de omzet van Opel". Na 10jr nooit een Opel meer.

 
Reactie van: Info, datum: 24 januari 2012

Antwoord: Geheel mee eens Als hij rijd super bak. Vette auto zit goed rijd goed als hij rijd spreek je als er 80.000 km op staat kerel succes sorry heb 300 foto's voor je als je wil overzicht van alles rechtszaak volgt nog
Maar als hij rijd super

  

, datum: 26 december 2011

Ervaring met auto: Heb inmiddels mijn derde Insignia. De eerste zonder problemen 95.000 km in 11 maanden gereden 2.0 cdti, daarna een 1,8 benzine aleen een keer banden uitlijnen. Nu een 1.4 turbo. Rijdt perfect, geen scheurmonster maar een goede 1 liter op 15 km.
Al met al een heerlijke reisauto, voorzien van alle gemakken.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 23 december 2011

Ervaring met auto: De Insignia (160 pk diesel) is 2,5 jaar oud. Sinds 80.000 km een aaneenschakeling van technische problemen: defect vliegwiel, lek koelsysteem, turbo vastgelopen, losgeraakte asmoer, diverse keren in de noodloopstand. Dit jaar inmiddels acht keer bij de garage. Misschien de beste auto die Opel ooit heeft gemaakt, maar zeker de slechtste auto die ik ooit heb gereden.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: D. Jongh, datum: 5 januari 2012

Antwoord: Heb alle reacties gelezen en mijn conclusie: Opel past in het rijtje van mijn vorige merken: Peugeot (407, 607) en Renault (Laguna) Ook bij deze merken veel mankementen en dito kosten (totaal auto's 2x betaald). Dealers, importeurs en fabrikanten hullen zich in stilzwijgen (Beun de Haas praktijken). Toch maar bij VW blijven, (Golf IV 225.000 km) geen enkel probleem!

 
Reactie van: T. Prins, datum: 6 juli 2016

Antwoord: En vanaf dag 1 geluiden uit de airco. Elk jaar weer naar laten kijken en eventueel bij laten vullen. Nu aircomotor defect. Kosten: 450 euro.

 
Reactie van: T. Prins, datum: 6 juli 2016

Antwoord: Opel Insignia 2.0 4x4 automaat Sport Tourer 250 pk. Vanaf dag 1 allerlei problemen met de achteras, de 4 wiel aandrijving. Een sensor kapot, het 4x4 diff kapot, schijven krom (nu 62500 km gereden en net de 4e set schijven erin). Ik rijd zeker niet met de voet op de rem en ook bij stilstand in de vrijstand. Opel doet niets meer. 3e set schijven door Opel vervangen gemonteerd met de oude blokken. Na 12000 km de 4e set. Volgende auto... geen Opel.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »