14 december 2017
Peugeot 308 SW (2007 - 2014)

Forum Peugeot 308 SW (2007 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 11 december 2013

Ervaring met auto: Bouwjaar 2010, nu 42.000 km gelopen VTI 1.6 motorblok. Laatst viel de verwarming uit, wellicht zekering defect. Bleek na een rit van 70 kilometer dat we emissieproblemen hadden en laag oliepeil. Met noodverlichting van de snelweg, de vluchtstrook op. Plof onder de motorkap. Blijkt nu dat koppakking defect was en kopcilinder weggesmolten is. Nu via Peugeot Nederland op zoek naar een oplossing. Garantie claim mogelijk.
Ongelooflijk dat we geen signalen kregen op dashboard, dat had een hoop leed voorkomen. Blijkt dat de waterpomp vaker defect gaat bij dit model. Bijzonder geval volgens de dealer, maar wij zitten met een kostenpost van 4000 euro.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Maartjeradstaake, datum: 24 maart 2017

Antwoord: Beste Leon en Ellen,

Wij hebben vrijwel exact dezelfde problemen: airco en verwarming kort na elkaar kapot geweest, verbruikt veel olie, alle bobines zijn binnen een paar maanden vervangen, veel emissieproblemen en nu is de cilinderkop kapot: ook kostenpost van 4000 euro. Jullie hebben het over een garantieclaim: hoe is dit in zijn werk gegaan en hoe afgelopen?

We zijn volgens de dealer ook een bijzonder geval, ze vinden het ook erg naar.

alle tips zijn welkom!

  

, datum: 18 mei 2013

Ervaring met auto: Motor wordt eindelijk vervangen na continu problemen te hebben veroorzaakt die, i.t.t. hetgeen die dame bij Radar beweerde, onoplosbaar bleken. Wel een beetje laat na ruim 4 jaar. Problemen waren m.n. de vervuiling van het blok door het enorme olieverbruik, dit leidde tot emissiestoringen met softwarematige noodloop, het hakkelen van de motor, het plotseling wegvallen van al het vermogen, het vastslaan van de motor, geratel en PK verlies. Ook veel last van de distributie. Ketting en spanner zijn meermaals vervangen, gevolgd door vervanging van de complete distributie. De koppeling is drie keer vervangen, laatste versie werkt goed. Auto schakelt strak, wegligging is ok, rijdt beter op winterbanden dan zomerbanden. Motor is prettig als deze optimaal presteert, maar dat is zeldzaam. Klantenservice is matig, problemen werden eerst ontkend, later gebagatelliseerd, vervolgens erkend maar met de toevoeging dat het om een uitzondering ging. Na veel aandringen neemt men nu verantwoordelijkheid.

Uitvoering1.6 THP XT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand67.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor7
  
  

, datum: 5 juli 2012

Ervaring met auto: Mooi interieur. Rijdt goed, als er geen problemen zijn. Een maandagmorgen exemplaar veel problemen gehad met het motormanagement en turbo(vervangen). Veel kosten voor de leasemaatschappij.

UitvoeringXT HTP 1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit4 jaar
KM-stand130.000 km
DealerDAVO

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 24 maart 2012

Ervaring met auto: Zeer goede auto. Met heel mooi en flexibel interieur. Fijne aandrijflijn.

Uitvoering1.6 THP
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand71.000 km
DealerHaaima

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 26 januari 2012

Ervaring met auto: Weer terug naar Peugeot na een paar rampspoed Opels. Volgende keer weer Peugeot.

Uitvoering1,6THP
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand50.000 km
DealerBoonstoppel

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 17 september 2011

Ervaring met auto: Dit is mijn derde, hiervoor twee keer 307 SW. Prima auto voor gezin op vakantie geweldig, alles kan mee.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand66.000 km
DealerNabuurs

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 31 januari 2011

Ervaring met auto: Had hiervoor de 308 5 deurs en nu de SW. 308 serie bevalt prima. Goede afwerking, betrouwbaar en ruim. De 156pk THP doet zondermeer goed zijn werk. Optrekken gaat vlot en met de nodige kracht en snelheid als dat moet. Komend van de 308 diesel is dit een prima motor als vervanger.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Gebaseerd op mijn oude 308 kan ik zeggen dat het onderhoud transparant verloopt.

Wat er in het onderhoudsboekje staat wordt gedaan, eventuele komende gebreken worden netje gemeld (banden slijtage bijvoorbeeld) en niet zonder overleg zomaar gerepareerd / vervangen.

Ook wat betreft de kosten van de reparaties nooit verrassingen gehad. Prima.

Ervaring met verkoop: Een eigen ervaring. Mocht je als koper zeer goed beslagen ten ijs komen, dan zullen de verkopers er vanuit gaan dat jouw keuze niet aangevuld hoeft te worden met eventuele tips of aandachtspunten die voor de koper handig kunnen zijn (onderhouds afspraken / garantie verlenging /...). Dit kan als prettig ervaren worden maar als je meer informatie wilt in bovengenoemd geval zorg ervoor dat je je ook hier in verdiept en stel de vragen die je hebt tijden de koop.

Pouw personeel is verder zeer aangenaam in de omgang, kundig en zeker dienstverlenend. Iets wat veel andere dealers ontberen. Mocht je in een door Pouw bediende regio wonen zou ik er zeker eens langsgaan.

Uitvoering1.6 THP Signature
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 »