17 december 2017
Subaru Forester (2008 - 2013)

Forum Subaru Forester (2008 - 2013)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 30 mei 2010

Ervaring met auto: Ervaring met Forester: Wij zijn met een Eriba-Nova van 1500 kilo (beladen) over de route national naar Spanje gereden. Geen problemen gehad met de auto v.w.b. de vering. Rijdt goed en trekt goed. Dealer heeft tegen ons gezegd dat auto stug genoeg is en nog geen enkele klacht gehad van klanten met een Forester met caravan. Alleen een verschil gemerkt bij zeer harde wind (omgeving Narbonne en in Spanje). Combinatie is dan wel iets gevoeliger dan vorige model maar bij zo'n extreme wind inclusief rukwinden rijdt geen enkele combinatie fijn!
Het blijft een feit dat een juiste belading van de caravan een vereiste is om fijn en stabiel te kunnen rijden maar dat geldt voor elke auto die je voor de caravan zet en niet alleen voor de Forester! Kortom: voor ons een geweldige en mooie trekauto.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 10 april 2010

Ervaring met auto: Ik heb een Forester uit 2008, nieuw model automaat. Toen ik 15.000 km had gereden maakte de automaat alleen bij schakelen van 2 naar 3 een geluid alsof je bij een geweer de volgende kogel voor laad. Dus een knarsend geluid. Toen heeft subaru er een gloednieuwe auto maar ander gezet en nu 10.000 km verder hoor ik in de verte weer het zelfde. heeft een ander misschien ook dat probleem en is er een oplossing voor? Verder een heerlijke auto.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Bavinck, datum: 27 mei 2010

Antwoord: Ik heb dit probleem ook. Het kan geen kwaad, maar het is hinderlijk. Levenslang garantie op de bak gekregen. Soms is het weg dan weer niet.

 
Reactie van: Pwpainter, datum: 1 juni 2010

Antwoord: Beste Bavinck,

Dank voor uw reaktie. Ik had alweer een tijdje niet op de Forester site gekeken maar zag nu uw reactie. Het verhaal is eigenlijk veel langer dan ik heb opgeschreven. Ik kreeg namelijk geen goede oplossing van mijn dealer aangeboden.
Er werd gezegd nadat de hoofd monteur best wel veel moeite had gedaan om er achter te komen wat het was: rij er maar mee door. Toen dacht ik: ja maar straks als de auto drie jaar is loop ik tegen een inruil probleem op met een automaat die behoorlijk te keer ging bij overschakelen van twee naar 3. Ben tussentijds ook naar de automaat reparateur geweest daar waar mijn dealer automaten laat maken. Deze heeft het geluid veel duidelijker naar voren gehaald dan ik en vond het niet best.
Ook hij zei dat Subaru er iets aan zou moeten doen. Door dat ik niets meer hoorde heb ik Subaru Nederland gezocht en de klantenservice daar heeft er voor gezorgd dat mijn dealer een nieuwe automaat heeft geplaatst.
Toch vind ik het vreemd dat het geluid er weer in de verte aan zit te komen.
Heb in allerlei oude en nieuwe automaat auto's gereden van verschillende merken, maar nooit een geluid gehoord als dit bij schakelen. Vraag mij dan ook af waarom uw dealer zegt dat het niets bijzonders is. Als hij dat kan zeggen, kan hij misschien ook vertellen waarom het geluid er is, en waar dit geluid dan vandaan komt. Soms lijkt het ook alsof de automaat er net even langer over doet om tussen 2 en 3 te schakelen.
Ik houd niet van dit soort dingetjes en heb de Subaru aangeschaft omdat het een keertje leuk is in iets als dat te rijden. Ik krijg hem trouwens met veel stads rijden ook niet boven de 1 op 9. Rij rustig maar heb gemerkt als ik een beetje vlot rij dat het verbruik zo ongeveer het zelfde blijft. Ik heb nu 27.000 km gereden.

  

, datum: 18 maart 2010

Ervaring met auto: Prima caravantrekker, gebruik dan wel de lage gearing bij wegrijden op hellingen en drassige ondergrond e.d. Toerental tussen 2500 en 4000 houden, verbruik: solo over lange rit: 8.6 ltr op 100km. Met caravan:ltr op 11.2. veilige en betrouwbare SUV!

Uitvoering2.0 Luxery
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand28.500 km

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Kees. Wilma, datum: 23 maart 2010

Antwoord: Vraagje: Praat u hier over het laatste nieuwe modelForester?
Zo ja, heeft u geen problemen gehad met de achtervering? Heb zelf ook een beladen caravan van 1500 kg. Opbouwlengte is 4,82 mtr. Lees nl. geregeld over te weke achterveren.

 
Reactie van: Info, datum: 19 mei 2010

Antwoord: Forester met 4500 km op de teller, 3 maanden oud. Bij de aankoop (van opnieuw een Forester) niet gewezen op het feit dat er andere veren onder moeten komen. Zeer instabiele combinatie met een Eriba Feeling van 1300 kg. Andere dealer geraadpleegd en ... er moeten so wie so andere veren geplaatst worden als er met een caravan wordt gereden. Importeur stelt dat een dealer gelijk de klant hierop dienst te wijzen als er eentrekhaak wordt gemonteerd.

 
Reactie van: Info, datum: 30 mei 2010

Antwoord: In diverse autotests kwam al aan het licht dat de auto een zwabberend weggedrag heeft. Recentelijk is gebleken dat het onderstel van de modellen vanaf 2010 aagepaste vering hebben. Importeur heeft dealers al in 2009 aangeraden bij caravanrijders te adviseren andere veren te plaatsen. Bij de aankoop van onze auto, bwjr eind 2009, is aan ons hierover niets verteld door de dealer. In vergelijking met de vorige Forester uit 2005 is deze Forester v.w.b. het stabiele weggedrag een "slechte" auto. We hopen dat na het plaatsen van andere veren we weer net zo tevreden zijn als met de vorige Forester: die lag met een beladen caravan als een blok op de weg. Ik heb wel, na overleg met o.a. de Consumentenbond, van de importeur geeist dat die de kosten voor zijn rekening neemt. De auto voldoet niet aan de verwachting die je van een Subaru Forester mag hebben, vandaar een soort wanprestatie (voor de duidelijkheid: ik heb 31 jaar caravanervaring - 6 caravans / 8 auto's - en dit is de 1e maal dat ik iets als dit slechte rijgedrag meemaakte).

 
Reactie van: Info, datum: 22 juni 2010

Antwoord: Na inspanningen van een andere Subaru-dealer, Harteveld in Delfgauw, is het voor elkaar gekomen. Er zijn op kosten van de importeur nieuwe veren geplaatst. Nu afwachten of de auto in de komende vakantie weer rijdt zoals je verwacht. Nogmaals hulde voor deze dealer die een probleem oploste voor een enkele maanden oude auto die niet door hen is verkocht

 
Reactie van: Twan, datum: 19 oktober 2010

Antwoord: Volgens Harteveld zijn de veren vergoed door Subaru. Niet omdat prestaties tegenvielen maar als tegemoetkoming voor een reeks problemen bij de aflevering door een andere dealer. Vervanging van veren zal je zelf moeten betalen, Subaru zal claims afwijzen.

 
Reactie van: Rene_koets, datum: 9 december 2013

Antwoord: Ik lees zo alle verhalen over een caravan achter een Forester. Nergens om maar Nederland is een van de weinige landen waar caravans zoveel gebruikt worden. Een zware caravan verandert het weggedrag drastisch. Ik ben automonteur geweest en iedereen met een zware aanhanger kreeg van mij altijd betere schokdempers en hulpveren of zwaardere veren achter. Dit moet gewoon standaard zijn. En met alle respect de caravans worden steeds zwaarder, 1500-1700 kg. Dat zijn toch geen gewichten meer. Soms meer dan de trekauto. Ik ben blij met mijn lichte vouwwagen en als ik zoveel mee zou slepen lijkt me vliegen goedkoper en handiger om naar de zon te gaan. Maar ieder het zijne. Een auto is een compromis vaak en als je zware aanhangers wilt trekken zul je zelf maatregelen moeten treffen. Kun je de auto niet aanrekenen.

  

, datum: 8 maart 2010

Ervaring met auto: Geweldige motor, heerlijke vering en lekker eigenwijs. Met de sneeuwval van deze winter zijn 4x4 en winterbanden een genot, en lach je iedereen uit. Verder ruim, compleet, en veel betaalbaarder dan bv een Q5 2.0 TDI. Oke, dan heb je meer imago, maar die van mij is exclusiever en gaat nooit stuk ...

Uitvoering2.0D Premium
Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand35.000 km
DealerCar Plan

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 7 januari 2010

Ervaring met auto: Na 2.5 jaar de eerste auto die me niet verveelt na 1 jaar. Hiervoor vele andere merken gereden. Stap er iedere dag met plezier in. Wel automaat gekozen en moet je echt mee leren rijden. Verbruik is gewoon 1 op 10.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Onderhoud bij GertJan vd Velde in Zuid Beijerland. Prima gasten.

Ervaring met verkoop: Prima garage, aardige mensen die precies bij dit merk passen.

Uitvoering2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand28.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 25 november 2009

Ervaring met auto: Met caravan (1500 Kg) achter toch maar versterkte veren laten plaatsen, voordeel minder door veren en stabieler rijden.

Ervaring met verkoop: Gekocht bij off.dealer. Kleinwier - Zwijndrecht. Goede service en aandacht voor de klant!!!

Uitvoering2.0 Luxury
Brandstoflpg
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand12.950 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 11 november 2009

Ervaring met auto: Probleemloze diesel met gigantische trekkracht in de lage toeren.
Geluidloos en comfortabel. Nu nog eens een knappe europese ontwerper
inhuren om gedateerde modellen te vervangen. Maar ja, als je er in zit zie
je daar niets meer van.
Gemiddeld gebruik diesel: 1 op 16, met caravan ( 1300 kg) 1 op 10.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km
DealerNiestcar

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »