16 december 2017
Volvo XC60 (2008 - 2017)

Forum Volvo XC60 (2008 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 9 november 2011

Ervaring met auto: Boven de 80 km per uur ontstaat er windgeruis bij de li en re voorportier. Dat wordt steeds erger, alsof het raam niet goed dicht zit. Twee maal de rubbers vervangen (garantie). Niets helpt.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand25.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid5
Comfort4
Motor10
  
 
Reactie van: Dirk. Vanhees1, datum: 24 juli 2013

Antwoord: Ik ben verheugd iemand tegen tekomen met hetzelfde probleem. Ikzef heb er ook lang naar gezocht en alle mogelijke trucjes uitgehaald met de rubbers maar helaas. Want het probleem zit echter niet daar! Maar wel in de zijspiegels. Trek ze maar eens een centimeter of twee of helemaal naar binnen. Je zal zien dat het probleem weg is! Succes!

  

, datum: 14 juli 2011

Uitvoering2.0 T Momentum
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand24.500 km
DealerScholten

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Koend, datum: 19 juni 2012

Antwoord: Is er uiteindelijk een oplossing gekomen voor het hobbelen/trillen? Zit immers momenteel met hetzelfde probleem voor XC60 AWD.

  

, datum: 14 juni 2011

Ervaring met auto: Goede wagen, maar drinkt meer dan de baas.

Uitvoering20T
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand12.500 km
DealerHooftman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor3
  
 
Reactie van: VolvoFreaky, datum: 9 juli 2011

Antwoord: Al ruim twee jaar word ik aan het lijntje gehouden door de Volvo dealer in Nijmegen voor een probleem met het hobbelen van mijn ooit nieuw gekochte XC-60.
Tot zeven maal toe heeft de dealer en later ook importeur geprobeerd om het hobbelen uit de auto te halen door de wielen verschillende malen uit te balanceren. Ook op de Hunter GSP-9700 (uitbalanceren onder belasting met een aandrukrol). Uitgebreid getest met mijn 19 inch zomerwielen met Continental zomerbanden en met mijn 17 inch winterwielen met Michelin winterbanden. Ook wielen van een andere Volvo onder mijn auto gehad. Steeds hetzelfde probleem.

Diverse malen heb ik tijdens de reparaties een vervangende Volvo mee gekregen om thuis te kunnen komen. Het viel me op dat diverse Volvo's hobbelen. Ik spreek er diverse andere Volvo rijders over, vrienden, kennissen maar ook soms wanneer ik iemand op een groot parkeerterrein bij zijn Volvo zie staan wachten.
In eerste instantie herkennen de bestuurders het probleem niet totdat ik ze laat meerijden in mijn auto en dan wijs op het probleem. Als ik in een andere Volvo rijd - als bestuurder of passagier - dan merk ik meteen of die het probleem ook heeft. Mijn waarnemingen met alle Volvo's met een automatische versnellingsbak is steeds hetzelfde: ze hobbelen allemaal.

Ik heb twee automotive expertisebureaus ingeschakeld die allerlei metingen hebben gedaan, honderden kilometers aan testritten onder verschillende omstandigheden. In totaal hebben vijd verschillende officiele experts in mijn auto gereden en allemaal spreken ze schande over het gedrag van mijn XC-60 2.4D / AWD geartronic.

De auto is enkele malen bij de importeur geweest die nu inmiddels - 2 jaar na de aflvering van de nieuwe auto - op papier heeft gezet dat het hobbelen van mijn Volvo een producteigenschap is.

Ondertussen ben ik een gerechtelijke procedure gestart om de koop van de auto te ontbinden. Het is werkelijk te schandalig voor woorden dat ik zo lang aan het lijntje ben gehouden. De ene keer lag het aan de apparatuur, dan aan de monteur, dan aan de banden, dan moest ik er niet zoveel op letten: het was altijd een ander excuus waar de Volvo dealer uit Nijmegen mee kwam.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en verwacht daarbij zinvolle reacties.

 
Reactie van: Yves. Neirynck, datum: 19 mei 2012

Antwoord: Ik heb ook problemen met hobbelen en schudden van mijn XC60 D3/AWD met manuele bak. Nu 70000km en bijna 2 jaar oud.
Wagen is nu al meer dan 2 weken bij de dealer. Alles werd vervangen en ze geven toe dat de wagen noch steeds trilt. De wagen gaat nu terug naar de fabriek.... Maar ik begin erg te twijfelen aan de competentie van Volvo.

 
Reactie van: Pghstaal, datum: 21 oktober 2012

Antwoord: Ik ken het probleem ook met mijn V70 en ben blij dat ik er nu eens wat over lees, ik was al bang dat het aan mij lag. Ik heb hem net ingeruild voor een XC60 en nu lees ik dat die hetzelfde probleem kunnen hebben, heb er met de proefrit niks van gemerkt trouwens.

 
Reactie van: Acpbrok, datum: 12 augustus 2015

Antwoord: Bijzarre auto die XC60. Heb jarenlang Audi A6 gereden naar volle tevredenheid. Wegens rugklachten moest ik naar een hogere auto, kwam dus bij de XC60 uit welke in prijsklasse vrijwel overeen kwam. Nu anderhalf jaar verder trek ik mijn conclusie, na gisteren toch eens de moeite genomen te hebben met een Q5 van Audi gereden te hebben. De XC60 is een stugge hobbelbak, behoudens de momenten dat hij op een mooie strakke asvaltstrook zit. Heb inmiddels massa's aan verhalen gelezen op internet, tot aan mensen die er een aan veersysteem en schokdempers onder zetten. Voor mij staat het vast. Opruimen die handel. Triest product van Volvo. Ga eens proefrijden met een Q5 en trek je eigen conclusie.

  

, datum: 25 april 2011

Ervaring met auto: Net drie maanden nieuwe XC60 2.0T. Benzinr kolkt er door heen. Ondanks zeer bescheiden rijstijl haal ik geen 1 op 10!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Animo150, datum: 5 september 2011

Antwoord: Tja, 1600kg en 200 pk. Wat had u dan verwacht?

 
Reactie van: Jbmbeimer, datum: 18 januari 2013

Antwoord: U komt er nog genadig van af! Mijn T6 rijdt 1 op 5,5! Eenmaal geprobeerd bij topsnelheid (slechts 210 km/u) dan is het verbruik 1 op 3,0.
Verder kan de auto niet worden gebruikt bij temperaturen beneden 0 graden, de portieren vallen dan niet meer in het slot!

 
Reactie van: Guydesmit, datum: 18 maart 2013

Antwoord: Portiersloten smeren met een goeie teflonspray helpt over het algemeen, vocht dat aanvriest kan het probleem zijn.

 
Reactie van: Xc60, datum: 11 mei 2013

Antwoord: Ik rijd reeds 50.000 km met een T6 Geartronic met sportstand (heeft nu 93.000 km). Super auto, ligt op LPG van BRC en heeft gemiddeld gemeten verbruik van 14,26 liter/100km. In dit verbruik zitten ook mijn snelle verplaatsingen door Duitsland in, en hier kom ik nooit aan 18l gas/100 km.
1 op 3? Misschien alle 10.000 km je remmen vervangen? Verder met deze auto tot heden slechts 1 probleem gehad, nml luchtmassameter gaf foute waarden. Resetten van de computer heeft dit probleem opgelost.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 16 januari 2011

Ervaring met auto: Dijk van een auto, geeft veel reis- en rijplezier. Geeft een veilig gevoel en is een prefecte caravantrekker.

UitvoeringKinetic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand17.950 km
DealerSchaap

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 22 oktober 2010

Ervaring met auto: Powershift reageert onvoldoende op actuele snelheid. Wanneer bij snelheden van 40 of 70 KM gas bijgegeven wordt begint de wagen te ronken. Hetzelfde probleem doet zich voor bij een stijging in de bergen. Alleen met een kickdown is dit ronken te vermijden.
Benzineverbruik is extreem hoog. Volvo spreekt van 6,9 lt/100 km, mijn XC60 haalt 9,6 lt/100 km. Mijn oude S60 2.4 verbruikte 7.9 buiten de stad.

Uitvoering2.0T Powershift Summ
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand4.500 km
DealerMobility Centre Wilhelmina

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 14 oktober 2010

Ervaring met auto: Inmiddels rijd ik 10 maanden met deze auto. Nog steeds absolute top-auto. Brandstofgebruik gemiddeld 7,3 ltr diesel per 100 km, met (zware) caravan 11 ltr per 100 km. Enorme trekkracht in een schitterende, chique jas. We verheugen ons nu al op de wintersport en een rit naar Lapland, februari 2011.

UitvoeringD5 Momentum
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand25.000 km
DealerNieuwenhuijse

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
 
 
« 1 2 3 4 5 »