14 december 2017
Hyundai i10 (2008 - 2013)

Forum Hyundai i10 (2008 - 2013)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 22 mei 2010

Ervaring met auto: Ik heb de i10 net, maar vind hem helemaal super. Bijna geruisloos op de weg. Super hoge zit. Schakelt perfect en rijdt heerlijk, en zeker veel ruimte voor zo'n auto.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
DealerBockhoudt

Betrouwbaarheid6
Comfort10
Motor8
  
  

, datum: 29 maart 2010

Ervaring met auto: Koop een 1.25! De ook in ons bezit zijnde i30 heeft regelmatig moeite de watervlugge i10 bij te houden. Het interieur is daarbij leuk en speels en vooral erg compleet uitgevoerd.

Uitvoering1.25 Dynamic Cool
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand11.500 km
DealerWel

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 5 augustus 2009

Ervaring met auto: Wij hebben sinds een dik jaar een i10 automaat. De algemene indruk is beslist positief echter het brandstofverbruik is zeer hoog voor deze kleine auto. Hiermee de dealer geconfronteerd, echter deze trekt zijn schouders op en geeft aan dat 1 op 20 ook belachelijk is en nooit had mogen worden aangegeven door Hyundai.
Verder geeft hij aan dat ik maar zelf hierover bij de importeur moet zijn.
Hier is overigens ook niets van de verwachten want nadat ik op 10 april een mail hier over gestuurd heb, wacht ik nog steeds op een antwoord. De mail was met name gericht op de publikartie in Hmotion van het voorjaar van 2009 waarin op blz 27 hoog uitgemeten wordt over de enorm zuinige i10.
Het verbruik gemeten over 1 jaar komt voor onze auto neer op 1 liter op 14.33 km, beslist niet weinig voor zo'n kleine auto.
Ondanks dat wij verder tevreden zijn over de verder punten van de auto geeft dit verbruik toch elke dag weer ergernis.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
DealerGeurts

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor4
  
 
Reactie van: Tonysbagels, datum: 6 februari 2010

Antwoord: Ik rijd zelf in een Toyota Aygo, had onlangs schade en kreeg een i10 mee . Ik weet nu hoe het komt dat de i10 zo veel verbruikt: de motor moet gewoon veel toeren maken. Ter indicatie als ik in de Aygo 110 rijd, zit ik op 3000 toeren. Met de i10 zat ik al bij 100 op 3000 toeren. Het lijkt me gewoon een verouderd type motor dat Hyundai gebruikt.

  

, datum: 14 juni 2009

Ervaring met auto: Iritant dat je continue met je knie tegen het midden console aanschuurt, wat erg pijnlijk wordt op de langere ritten. Tevens voelt het stuur aan als schuurpapier en geeft een onprettig gevoel (stuurhoes verplicht). Verder valt het mij erg mee benz. verbruik gem. 1-18 bij mij. Tot op heden nog geen spijt van mijn overstap van Santa Fe V6 slurper naar dit kleine etterbakkie o)

Uitvoering1.1i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand1.755 km
DealerVan der Linden Groep

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 maart 2009

Ervaring met auto: Gemiddeld verbruik van 1:18,5. Niet vrij van rammelgeluiden: gordelbevestiging bestuurder kraakt tijdens het rijden, bij het rijden over klinkerwegen rammelt er iets onder de auto. Waarschuwingslampjes in het dashboard geven te weinig licht waardoor je ze bij daglicht niet ziet branden. Geen oliegebruik geconstateerd.
De i10 is minder geschikt voor hele lange mensen, we hebben er een van 2mtr in de familie die met de stoel in de achterste stand met de knieen tegen het dashboard zit.
De i10 is geen racemonster dus deze auto moet je niet kopen als je als eerste bij het stoplicht weg wil.
Ik vind de motor wel beter presteren op v-power dan op de normale euro benzine, dat merk ik met name bij het inhalen op de snelweg.
Er zitten drie gordels achterin maar drie volwassenen kunnen daar niet zitten, wel drie niet te grote kinderen. De stoelen zijn lekker stevig en je zit wel prettig hoog.

UitvoeringActive Version Cool
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand18.800 km
DealerDirk Barten

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor7
  
  

, datum: 9 maart 2009

Ervaring met auto: Veel waar voor je geld. Laadvloer na klappen achterbank niet geheel plat. Jammer dat de achterbank niet verschuifbaar is. Verder niets dan lof,motor loopt als een zonnetje. Koop voor weinig meer de 1.25 motor ipv 1.1 motor, deze is net zo zuinig en geeft heerlijk veel power. Lange mensen passen prima voor- en achterin deze auto.

Ervaring met verkoop: Prima geholpen.

Uitvoering1.25
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 8 maart 2009

Ervaring met auto: Ik heb de 1.25 Dynamic version nu 5 maanden in mijn bezit. Geweldige auto bevalt op alle punten super. Alleen qua verbruik blijf ik op ongeveer 1 op 16 steken. Volgens de gegevens zou het geniddeld verbruik ongeveer 1 op 20 zijn. Hoe zitten anderen met het verbruik??

Uitvoering1.25 Dynamic Cool
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand5.000 km
DealerLennaerts

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: B. Schoots, datum: 4 juni 2009

Antwoord: die van mij 1 op 11 werkelijk waar met normale rijstijl dus een op 16 is geweldig

 
Reactie van: H. Stegink, datum: 27 juli 2009

Antwoord: Ik heb sinds 2 maanden 1.2 liter motor en een automaat. ik nu ongeveer 1900 km
gereden en mijn verbruik is 1 op 12.6. Ben ik wel van geschokken van dit hoge verbruik. Verder rijdt hij heel fijn. Alleen die benzineverbruik valt erg tegen.

 
Reactie van: Soffner, datum: 4 december 2009

Antwoord: Ervaring met auto: Ik heb ook een 1200 5 bak sinds 4 weken. Inmiddels bijna 3000 km erop zitten. Verbruik schommelt tussen 1 : 16.4 en 17.5. gemeten na iedere tankbeurt. Hier ben ik tevreden mee.
Ik heb gemerkt dat het verschil in verbruik tussen stads- of snelwegrijden erg groot is, ook tussen snelheid 90 km per u of 120 km per u. Ik verwacht met rustig rijden 1 : 18 te halen. Ik maak er een beetje een sport van.

 
Reactie van: Rolfbeeker, datum: 4 december 2009

Antwoord: Ik heb een 1200 met 5 bak sinds 5 weken. Verbruik met veel korte stukken en rondjes rond de kerk is 1: 14,5.
Ritje Ardennen/Eifel was 1: 16,5 met 4 personen en niet al te veel op het Nieuwe Rijden gelet.
Meer op het rijden in het algemeen. Fiat Stilo stationwagon ingeruild voor i10 I-Catcher en er geen moment spijt van gehad. Aan de pomp eerder een brede grijns als je 1:9,5 tot 1:10 gewend was.

 
Reactie van: Gizim35, datum: 7 januari 2011

Antwoord: Verbruik van eender welke auto is heel persoonlijk. Weersomstandigheden, stad, buitenwegen, bandendruk en rijstijl en belading hebben echt heel veel invloed.
In de winter verbruik gemakkelijk een litertje meer dan in de zomer.
Alle auto's zullen in de naaste toekomst nog wel een stuk zuiniger worden, alle merken blijven eraan werken.
Als je met een kleine auto rond de 1op 18 komt zit je nooit slecht, reclame blijft reclame!

 
Reactie van: Lbeyers1946, datum: 7 januari 2011

Antwoord: U haalt me de woorden uit de mond!
Als iedereen er maar zo over dacht.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »