12 december 2017
Hyundai i10 (2008 - 2013)

Forum Hyundai i10 (2008 - 2013)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 14 augustus 2011

Ervaring met auto: Sinds 12 augustus (na inlevering van i10 1.1 Active Cool) nu een nieuwe 1.2 i-Motion Cool (wit) goed uitgeruste auto, vergeleken met de 1.1 Active Cool. Voor iedereen aan te bevelen je mist eigenlijk niets aan deze auto voor deze prijs.
Of het moet zijn een navigatie, maar Hyundai heeft een goede navigatiesteun voor aan je linker raamstijl. Laat ik er snel opmaken omdat ik deze ook in mijn vorige auto had.

Wat ik wel in deze uitvoering mist, is een reservewiel. Er zit uiteraard wel een reparatieset bij, maar geef mij maar een reservewiel. Aan de andere kant: wanneer heb je een lekke band? In de jaren dat ik rijd, heb ik eenmaal een lekke band gehad.

Uitvoering1.2 I-motion Cool
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand285 km
DealerOostendorp

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 12 augustus 2011

Ervaring met auto: In deze klasse de beste auto en beste waar voor je geld. Ook: de ruimste, mooi stil en zuinig en oerbetrouwbaar en erg luxe.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Als je goede olie gebruikt gewoon om het 1,5 jaar olie verversen, dat kan makkelijk. Zijn verkooppraatjes: elk jaar vervangen.

Uitvoering1.2 I Catcher
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand64.000 km
DealerMIDO

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Chris-chris104, datum: 25 augustus 2011

Antwoord: Heb de auto 4 maanden, nu al 6 liter olie ingegooid. Dit is normaal volgens de dealer.

 
Reactie van: Rolfbeeker, datum: 8 april 2012

Antwoord: Een verbruik van 1 liter op 1000 km is al aan de hoge kant. De meeste fabrikanten moeten dan (bij garantie) in actie komen, anders zou je contact kunnen opnemen met een onafhankelijke instantie als ANWB of BOVAG. Wacht niet tot het verlopen van de garantieperiode.

  

, datum: 25 juni 2011

Ervaring met auto: Ik heb helaas ook veel problemen met mijn Hyundai i10. Vanaf het begin geeft de auto problemen met het ABS systeem. Dit is inmiddels vervangen. Maar ook de nieuwe versie heeft alweer storing gehad.
De remblokken achter zijn zojuist vervangen. Zou door gebruik zijn gekomen. Ik vermoed echter dat het op slot zitten van de remmen het probleem is. Bij nat weer blijft de rem als het ware vastgeroest zitten aan het wiel. Waardoor het allleen los komt bij een flinke dot gas en een flinke knal. Dan kan ik weer rijden. Volgens garagehouder was dit niet problematisch. Maar er ligt nou wel een fikse rekening voor nieuwe remblokken.
Ook is er al een nieuwe veer onder de achterkant gekomen zou ook al kapot zijn.
Oliedop niet goed teruggeplaatst. Hele stoep onder de olie, weer terug naar de garage.
Roest nog niet gezien. Maar ga er zeker goed op letten. Aangezien de garantie bijna afgelopen is.

Het personeel van de dealer ziet mij alweer aankomen. Tja ik wordt er nou ook tureluurs van. Wanneer je een nieuwe auto koopt, verwacht je er probleemloos mee te kunnen rijden. En alleen bij de dealer te komen voor een onderhoudsbeurt. En niet voor alleerlei problemen.
In middels heb ik de auto 2,5 jaar en de nodige kilometers gereden. En in dat opzicht dus wel goed bevallen. Maar ben nou toch druk op zoek naar een andere auto die mij meer rijplezier kan bezorgen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Asvopi, datum: 3 juli 2011

Antwoord: Ik heb mijn Hyundai i10 nu 2,5 jaar en al 2 jaar problemen dat het ABS lampje soms gaat branden. De gagage kan niets vinden en zegt nu dat ik maar terug moet komen als het lampje brand. Ik rijd gemiddeld 300 km per week en het lampje brandt niet altijd. Hebben jullie tips voor mij?

 
Reactie van: Marjankuiper, datum: 30 juli 2011

Antwoord: Dat komt bekend voor. Dat was bij mijn auto ook zo. En daarom hebben ze er een nieuwe onder gezet. Echter 27 mei jl. brandde het lampje opnieuw. Vanalles geprobeerd, ging niet uit. Bel ik de garage op, kom maar langs. Start de auto opnieuw en weg lampje.
Bleek toch weer storing te zijn. Nou nog geen klachten gehad. Maar moet in augustus weer terug voor controle.
Bovenstaande probleem kun je zelf niets aan doen. Is echt een technisch probleem van de auto zelf. Dus garage dient daar wat aan te doen. Desnoods importeur inschakelen.

  

, datum: 20 juni 2011

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Netjes geholpen. Lossen problemen op zonder kosten. En nog beter: een prima advies.

Ervaring met verkoop: Nette verkoper zonde nonsens.

UitvoeringCool
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand4.200 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 31 mei 2011

Ervaring met auto: Fijne auto met toch een redelijke kofferbak (in vergelijking met 107 en Aygo). Verbruik bij rustige rijstijl is gem. 1:15/16. Fijne radio met MP3 en ook de airco is met warm en nat weer erg fijn. De hoge zit is prima, maar de stoelen zijn wel erg hard.

Helaas heeft onze i10 last van roest. Blijkbaar komt dit meer voor. Let hierop bij aankoop van een tweedehands exemplaar. Kijk ook achter de deurrubbers. Alle verbindingen aan de binnenzijde van alle deuren vertonen namelijk roest. Aan de buitenzijde is niets te zien. Hyundai lost het gelukkig goed op door alle deuren aan de binnenzijde opnieuw te behandelen en te spuiten. Gelukkig heeft de auto 6 jaar carrosseriegarantie. Ik blijf de roest wel goed in de gaten houden.

Uitvoering1.1i ActiveCool
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand54.000 km
Dealer Schippers v.o.f.

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 27 mei 2011

Ervaring met auto: Goed onderhandelen loont de moeite!

UitvoeringI-motion
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand5.000 km
DealerAutogroep Twente

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 12 mei 2011

Ervaring met auto: Deze i10 is 8mnd in bezit en tot mijn verbijstering komt er roest van binnen uit opdeachterklep. Via autobedrijf gehoord dat de klep alleen gespoten wordt. Dat lijkt me geen goed plan, roest komt meestal terug (telustellend).

Uitvoering1.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand6.700 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Petver, datum: 16 mei 2011

Antwoord: Jammer dat u zo kortzichtig bent. waarschijnlijk heeft er iets onder de lak gezten waardoor dit is onstaan. Gewoon puur toeval dat het bij deze auto plaatsvindt, anders had u een andere mening over de auto. En om de klep alleen over te spuiten is en goed plan. Lijkt me namelijk stug dat het ook elders op auto voorkomt. Hyundai geeft niet voor niets zo'n garantie op de lak. Moet je wel zeker van je zaak zijn.
Ik rijd nu ook een i10, en ben er zeertevreden over. Mijn vorige Hyundai Excel was 11 jaar oud, en zag er nog goed uit. En geen roest hoor! Oke, een fractie op de rand van de moterkap. Onstaan door steenslag.
En vergeet niet dat de ontwikkelingen op verfgebied weer veel verder zijn. Ik denk dat u na het overspuiten van de achterklep u nog veelplezier van de auto kunt hebben.
Een tevreden Hyundairijder.

 
Reactie van: M, datum: 23 september 2011

Antwoord: Ik vind jou eerder kortzichtig. Ten eerste schijnt het nogal moeilijk voor je te zijn voor te stellen dat hij na zo'n korte tijd niet op roest zit te wachten bij zo'n nieuwe auto, anders had hij wel een Alfa gekocht. Ten tweede heeft mijn schoonvader een 3 weken oude i10 en dacht vanmiddag: laat ik dat ding ff met de hand wassen voor hem en er zitten zeker 3 plekjes in de lak die binnen een paar maanden gaan roesten. Nu zal daar in jou visie "ook wel iets onder de lak gezeten hebben" maar het spuitwerk van de Hyundai i10 is gewoon kl*te.

Advies: als je een Hyundai koopt check de lak goed, die dingen roesten gewoon bovengemiddeld. Niet doordat het een slechte auto is (al heeft ie de wegligging van een stacaravan) maar het spuitwerk is waarschijnelijk gedaan door de plaatselijke sociale werkplaats daar in Hyundailand.

 
Reactie van: Luna_lk, datum: 27 februari 2013

Antwoord: Toevallig dat ik deze discussie hier lees. Ik heb hetzelfde gehad op de achterklep, binnen een jaar al. Zat bij de deurgreep, zeg maar. Is inderdaad keurig overgespoten, auto wordt nu 4 jaar en is gelukkig niet meer teruggekomen.
Maar nu van de week heel toevallig aan de passagierskant, in de stijl tussen de portieren boven een rubber een roestplek ontdekt van 0,5 x 1,5cm! Dat was echt even schrikken, want verwacht ik niet spontaan. Ben benieuwd wat de dealer hiervan vindt, ik heb nog garantie...

 
Reactie van: Hetveldje10, datum: 8 juli 2017

Antwoord: Wij hebben ook een i10 en deze heeft ook last van roest gehad, de roest begon aan de binnenkant achter een rubber in de achterdeur. Hyundai wilde er niets aan doen en heb het op een rechtszaak laten aankomen, deze is echter afgekocht en heb de auto zelf bij een goede spuiter laten herstellen.

Wij hebben veel problemen gehad met de dealer (s) en zijn daar erg in teleurgesteld, gelukkig ben ik zelf monteur en los het nu zelf maar op. Als je afhankelijk bent van Hyundai wordt het een bak met frustratie.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »