18 december 2017
Hyundai i10 (2008 - 2013)

Forum Hyundai i10 (2008 - 2013)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 5 juni 2012

Ervaring met auto: Aanrader, beste koop in segment. 5 jaar garantie.

UitvoeringIdrive Cool
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand39.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Janseng, datum: 30 juli 2012

Antwoord: Heb je alle andere auto's in dit segment, waaronder de Ford Ka, bereden dan?

  

, datum: 8 april 2012

Ervaring met auto: Standaard banden zijn een misser. Ga voor 175 banden met 15 inch velgen. Wegligging en rijgedrag gaan erop vooruit. Comfort gaat er wel iets op achteruit.

Uitvoering1.2 I-Catcher
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand33.000 km
DealerLennaerts

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 29 maart 2012

Ervaring met auto: Ik ben het bezit van een Hyundai i10 active-cool. Tijdens de verkoop is mij gezegd dat deze fabrieksgetest 1 op 21 rijden en in de praktijk gemiddeld 1 op 18, a 19 zou rijden. Hiervoor in een Hyundai Atos gereden, zeer tevreden gemiddeld 1 op 18 a 19 gereden. Ik ben er van uit gegaan dat de nieuwe i10 zoals beloofd net zoals de oude Atos ook makkelijk 1 op 18/19 zou moeten halen.
De eerste tank leeggereden met +/- 500 km. Natuurlijk tevreden dat het verbruik in de buurt kwam van de vorige auto. Helaas werden het aantal kilometers per tank minder. Nu rijd ik gemiddeld tussen de 360 a 380 km op een volle tank. Dat is gemiddeld 1 op 13 a 13,5. Ik kom niet meer boven de 1 op 14.
Resultaat: auto mooi voor de deur geparkeerd en weinig op de weg vanwege financiele situatie. Dit is al een tijdje aan de gang, al meerdere keren teruggeweest naar de garage en de laatste afspraak heeft na 2 maanden eindelijk plaatsgevonden. Helaas kan de garage niets aan de auto vinden en kan er niets aan doen.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Het probleem wordt niet opgelost. Garage heeft te maken met importeur. Importeur neemt de klacht niet serieus en doet het brandstofverbruik af als normaal. Garage kan zonder meewerking van importeur niets meer doen. Kortom: pech gehad.

Ervaring met verkoop: Helaas verkeerde informatie gekregen wat betreft het brandstofverbruik. Zou 1 op 18/19 moeten halen. Helaas zegt importeur nu dat het "reeel" is dat mijn auto 1 op 13 rijd. Afspraak lang vooruit geschoven.

Uitvoering1.1i Drive-cool
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand7.300 km

Betrouwbaarheid6
Comfort4
Motor2
  
  

, datum: 19 maart 2012

Ervaring met auto: Heb sinds kort een v-checker a301 gemonteerd om het verbruik te monitoren. Hieruit blijkt dat de auto makkelijk 1:20 (zelfs 1:25 bij 80km/uur) kan rijden, mits je de toeren laag houdt en de weg vlak (maar dan ook echt vlak) is. De minste stijging leidt gelijk tot een verhoging in verbruik. Accelereren, tegenwind en zelfs stil staan voor een verkeerslicht en je verbruik schiet omhoog. Rijd je flink door, dan loopt het verbruik al snel op naar 1:15 of meer.
Goed anticiperen en beheersing van de rechtervoet zijn de tovermiddelen.
Tip: Tank V-Power ipv Euro (meer vermogen bij laag toerental).

Uitvoering1.1i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand30.000 km
DealerEskes

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: P. Nachtegaal, datum: 24 maart 2012

Antwoord: Auto is in 2010 gekocht bij Eskes te Halsteren.

 
Reactie van: Martinbenschop157, datum: 22 januari 2013

Antwoord: Wat je hier omschrijft geldt eigenlijk voor elk klein autootje denk ik. Mijn vrouw rijdt een Picanto Design Edition met verbruiksindicator en die geeft exact hetzelfde aan als je hier omschrijft.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 14 maart 2012

Ervaring met auto: Met mijn i10 van vorig jaar november ben ik al 3 keer in de garage geweest, omdat de motor te pas en te onpas van 800 naar 1500 toeren draait zonder dat ik het gas aanraak. Lekker voordelig met deze brandstofprijzen.
Mijn dealer beweert dat een en ander hoort. Volgens hem zijn er zelfs Europese normen voor. Ik heb in de loop der jaren alle automerken gehad en met geen van hen ben ik zo vaak in de garage geweest. Voor mij dus nooit meer een Hyundai.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Farkoduratovic, datum: 7 april 2012

Antwoord: Hebt u nog wat kunnen regelen met de dealer of importeur? Herstel of vervangende auto? Want dit hoort namelijk niet.. Mijn vriendin heeft ook al maanden zelfde probleem met een 9 maanden oude auto, en de auto is ondertussen 7 keer teruggeweest binnen 6 maanden.
Ze zeggen elke keer dat het opgelost is maar de problemen blijven terugkomen. Laatste keer viel de auto zelfs volledig uit midden op een kruising. Nu drifitg op zoe naar manieren om ze (dealer en importeur) te dwingen om een nieuwe auto te geven of contract te ontbinden.

  

, datum: 6 maart 2012

Ervaring met auto: Hk heb nu drie weken de i10. Zeer tevreden, het verbruik is 1/16
Nadeel: hij rammelt op klinkerwegen. Ra, ra wat kan dat zijn?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: A. Heuvel8118, datum: 28 mei 2015

Antwoord: Ik heb het zelfde: alles nagekeken bij de dealer. Wat blijkt? Een veel voorkomend probleem. Auto 5 jaar oud bij 58.000 km moet er een nieuw stuurhuis in. Kosten: 750 euro, inmiddels 268 euro kosten voor niets. Dus voor mij geen derde Hyundai meer.

  

, datum: 1 maart 2012

Ervaring met auto: Ga voor 1.2 i.p.v. 1.1. kost iets meer, levert VEEL meer. Zo soepel! Schijnt bovendien distributieketting i.p.v. distributieriem te hebben, dus over een paar jaar geen dure vervanging.

Uitvoering1.2 Motion Cool
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand15.500 km
DealerWieten

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: K. Benning, datum: 2 maart 2012

Antwoord: Als je een nieuwe i10 heeft gekocht en in het boekje Service en Garantie had gekeken, had je kunnen lezen dat er wel degelijk een distributieriem en geen distributieketting inzit.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »