15 december 2017
Volkswagen Tiguan (2007 - 2016)

Forum Volkswagen Tiguan (2007 - 2016)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 1 juli 2012

Ervaring met auto: Vanaf het begin problemen gehad met allerlei bijgeluiden: krakende deur, krakende stoel, krakende remmen, schurend geluid. Bij het naar links sturen, portiergreep die uit bleef staan, waardoor portier in de bocht open ging, levensgevaarlijk.

Uitvoering1.4 Tdi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand38.000 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor10
  
  

, datum: 9 februari 2012

Ervaring met auto: Ik heb 8 jaar lang een Nissan X- trail gereden met 2,5 liter benzine. Fantastisch goede auto. Wilde veranderen om te veranderen en ben uitgekomen op de nieuwe Tiguan. De Nissan had 163 pk en dat is plezierig op lange autobaan heuvels, dus ik heb voor de 170 pk Diesel (en niet de meer gangbare 140) Tiguan gekozen, omdat de Tiguan haast 200 (!) kilo zwaarder is dan de X-trail. Ik woon in Italie en daar is niet alleen geen BPM maar ook geen automaat boven de 140 pk uitvoering. Geeft niks want de 6 bak in de Tiguan is gewoon goed.Ik heb bewust niet voor de benzine Tsi s gekozen omdat ik voorzag dat de techniek te gevoelig is. En gezien jullie berichten denk ik gelijk te hebben. Ik heb nu 800 km met de Tiguan gereden en geniet. Voor het eerst een auto waar ik met mijn 1,94 de stoel niet op de achterste stand moet en inderdaad het RNS510 systeem is duur maar een genot. Vinden zowel mijn I Phone als I Pod. Ik merk wel het hoge gewicht van de auto (4 motion, trekhaak, 170 diesel) maar 140 rijden met 2500 toeren is iets wat mij plezier doet. Ik laat wel weten wanneer er iets gebeurt.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Paul. Desmedt, datum: 22 december 2012

Antwoord: Vooreerst vorige X-Trail was een 2200 cc diesel 136 pk. Heb er ook eentje, is van bouwjaar 2004. Op 90.000 km turbo stuk, dito intercooler. Volgende: airco stuk, daarna antenne meer dan 300 euro. Nu emulsieklep, gordels rollen niet meer op, sleutels ook al versleten kosten meer dan 250 euro stuk. Voor update GPS DVD kost 500 euro. Nu toerental op ralentie op en af, valt soms stil in bocht terwijl ik schakel dwz geen sturing meer! Nu 145.000km en hij vliegt eruit, toch spijtig voor een auto van meer dan 30.000 euro.

  

, datum: 22 januari 2012

Ervaring met auto: Mijn Tiguan 1.4 TSI gebruikt na 50.000 km opeens veel olie. 0,85 liter na 1000 km. Vinden ze ook heel gewoon mij Pon bv.
Nu bij 70.000 km zijn opeens cilinders stuk! Eerdere problemen waren: stotteren bij optrekken, kapotte bougies, 2x storing in uitlaatsysteem (magneetklep stuk).


Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: John-njf. Janssen, datum: 17 februari 2012

Antwoord: Herken alle problemen die hier aan de orde komen en heb er geen spijt van dat ik anderhalf jaar geleden onze Tiguan TSI van nog geen jaar oud (nadat ook bobines en dergelijk stuk gingen) resoluut ingeruild heb voor een BMW X3 2.0i waarmee ik nu na 40.000 km totaal nul komma nul problemen mee heb gehad. Alleen olie verversen en rijden, rijden en nog eens onbezorgd rijden.

  

, datum: 12 januari 2012

Ervaring met auto: 200 pk 7-traps DSG: bijzonder relaxt rijdende auto. Zeer goede trekkracht met caravan. Compleet uitgevoerd met RNS510 navigatie-, panoramadak, verwarming in stoelen. Zeer fijne auto, aanbevelenswaardig.

Uitvoering2.o Sport & Style R
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand25.000 km
DealerBorchwerf

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Gvanhoek, datum: 16 juli 2012

Antwoord: Ik heb er nu een Prins VSI LPG Injectie installatie in laten bouwen waarmee ik nu ongeveer 8000 km mee heb gereden wat prima rijdt zonder problemen ongeveer 9.8 liter per 100 km verbruikt

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 5 januari 2012

Ervaring met auto: Interieur: un vergelijking met de vorige Tiguan valt nog steeds op dat de nieuwe stiller is.
De boordcomputer is zeer uitgebreid. Werkelijk elke informatie die je je maar kan wensen krijg je te zien in het display voor je. Wat verbluffend goed werkt is de bluetooth carkit icm mijn iphone. iPhone connect na ca. 5 seconden. Geluidskwaliteit is verbluffend goed, al veel complimenten gehad over de duidelijkheid. Wat ook goed werkt is spraakherkenning. Naam zeggen en degene word gebeld. Had al wat negatieve verhalen gehoord, maar tot nu toe prima bij mij. De iphone sluit ik aan de speciale kabel onder de middenarmsteun. Daarna kan de iphone bediend worden via de knoppen op het stuur.
Navigate (rn315) werkt ook prima en snel.
Stuur is lekker dik, ligt goed in de handen.

Rijgedrag: De vorige was een 4-Motion, de huidge is een voorwielaangedreven. De 4-Motion vond ik iets lekkerder rijden, maar wellicht kwam dat ook doordat die 100 kilo zwaarder woog.

Uitvoering2.0TDI Sport&Style
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand2.012 km
DealerKoning

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Mkraker, datum: 2 mei 2013

Antwoord: Beste Laptopper1,

Kijk eens in de volgende handleiding:

https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/nl/Octavia/11-2010/Navigation/A5_Octavia_Amundsen_NavigationSystem.pdf

En dan pagina 27, links onderaan.

Succes, laat even weten of het gelukt is.

Gr. Michel

 
Reactie van: Laptopper1, datum: 2 mei 2013

Antwoord: Goedendag Mkraker,
Ook wij hebben de navigatie RNS315. Waar wij maar niet achter komen is hoe wij de adressen die niet meer relevant zijn kunnen verwijderen zonder de hele lijst te deleten.
Wij hebben de auto gekocht toen ie 5 maanden oud was en kwamen er pas later achter dat er ook een aparte gebruiksaanwijzing van de navigatie zou moeten zijn.
Ik zou het op prijs stellen als u mij verder zou kunnen / willen helpen.
Rob

 
Reactie van: Laptopper1, datum: 11 mei 2013

Antwoord: Beste Michel,

Dank voor uw snelle reactie. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd de pdf te downloaden, maar krijg het niet voor elkaar, het schijnt niet meer relevant te zijn.
Ook andere pogingen via links naar octavia en rns 315 zijn mislukt.
In ieder geval dank voor uw moeite.

mvg Rob

  

, datum: 1 januari 2012

Ervaring met auto: Heb een TSI 1.4 met 160 PK. Wagen is lekker fel, het is een genot om er in te rijden.
Kan na de eerste 1.000 km geen enkel nadeeltje opnoemen.

Uitvoering1.4 TSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.100 km
DealerPouw

Betrouwbaarheid7
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 4 september 2011

Ervaring met auto: Voldoet niet aan het imago van Duitse betrouwbaarheid. Eigen Tiguan grote reparatie aan het uitlaatsysteem. Tiguan collega distributieriem vervangen. Beide reparaties nemen dagen in beslag en zijn zeer kostbaar.

Uitvoering2.0 TSI Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand120.000 km
DealerAmes

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Garage106, datum: 6 september 2011

Antwoord: Huh? Volgens mij heeft een Tiguan helemaal geen riem maar een ketting...

 
Reactie van: Henk. Bata4, datum: 17 januari 2012

Antwoord: Wat een lullige reactie van Garage106 !
Blijf a.u.b. weg van een forum!

 
Reactie van: Basvers1, datum: 10 februari 2012

Antwoord: Garage106 heeft wel gelijk. Heb zelf een 1.4 TSI door ABT gechiped en kreeg er gelijk een innige relatie met de garage gratis bij!
Staat nu met 60.000km/2jaar al een paar dagen bij de dealer met een uitgerekte distributieKETTING.

 
Reactie van: Ruud-mulder, datum: 22 januari 2017

Antwoord: Tiguan heeft inderdaad een distributieketting, maar... daar zijn wel problemen mee. Geeft de boel een rammelend geluid, dan is deze opgerekt en MOET snel vervangen worden. Dit is afgekocht door Pon. Dubieuze materiaalfout. In principe hoeft een ketting nooit vervangen te worden.

Heb net een Tiguan 2012, model 2013 (160 pk benzine) gekocht met alle opties en rijdt tot nu toe perfect.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »