13 december 2017
Volkswagen Tiguan (2007 - 2016)

Forum Volkswagen Tiguan (2007 - 2016)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 21 juli 2013

Ervaring met auto: Beste Tiguan rijders.

Op het moment ben ik in het bezit van een VW Polo uit 1992. Door een aanrijding heb ik tijdelijk deze nostalgische schoonheid. Maar het beestje loopt altijd als een zonnetje.
To the point: Mijn oog is gevallen op de Tiguan 2.0 tsi automaat (2010). Dat deze van onze ooster-buren gaat komen is duidelijk (in nederland vaak wat minder opties). Op het forum zie ik niets als lof over deze auto. met hier en daar wat uitzonderingen.
Graag wil ik weten, heeft iemand ooit problemen gehad met de vier-wiel aandrijving. Volvo heeft daar bijvoorbeeld een aantal jaren mee gekampt, zo erg zelfs dat elke 30000 km de banden gewisseld moesten worden omdat de zooi anders in de soep loopt.
Gezien de investering is alle informatie welkom.
Ook over het panorama dak, trekhaken of bekleding. Tips waar ik verder nog op kan letten tijdens mijn aankoop. alles is welkom.

met Volkswagen groet,

leon.

Uitvoering2.0 Tsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ang. Kester, datum: 10 augustus 2016

Antwoord: Tiguan is een mooie reiswagen. Heb een 4-wiel Full options uit 2007.
3 grote problemen gehad die ik helaas bij veel andere Tiguan bezitters terughoor:
1) vervanging distributieriem bij 70.000 km
2) stotterende motor tussen 2500 en 3500 toeren: na software update beter geworden, maar nog steeds hinderlijk aanwezig
3) lekkend Panorama dak.

Voor mij voldoende argumenten om geen Tiguan meer te nemen. Waarom?
Omdat de dealer deze structurele problemen die algemeen bekend zijn als fabrikaeproblemen worden afgedaan als 'mijn' probleem. Ben er klaar mee!

  

, datum: 1 maart 2013

Ervaring met auto: Verbruik valt tegen. Heerlijke verstelbare achterbank een uitkomst met kleine kinderen en huisdieren. Alleen het navigatiesysteem is erg diefstalgevoelig (RNS510) maar werkt goed en is erg fijn in gebruik zeker met de camerafunctie op zijn achteruit. Ik heb deze auto 2 jaar en ben nog steeds erg tevreden en rijdt probleemloos en zonder storingen. Alleen in garage voor periodiek onderhoud.

UitvoeringSport En Style
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand132.000 km
DealerWittebrug

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 3 december 2012

Ervaring met auto: Nu in bijna een jaar 22.000 km gereden. Allerlei soorten wegen. Het enige dat gecorrigeerd moest worden was het linkerdeurslot iets verstellen omdat hij af en toe een kraakgeluid gaf. Verder sta ik verbaasd over de zuinigheid voor zo'n zware auto. Op autobanen met de 6 handbak is hij ideaal. Motor draait nog steeds kalmpjes bij 150 km/uur. Ideale reisauto. Ik ben erg tevreden met name over die 170 pk dieselmotor in combinatie met de 6 bak.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Ik heb nog geen ervaring met onderhoud. Ik heb longlife olie erin, dus pas bij 30000 km

Ervaring met verkoop: Verkopers zijn slecht op de hoogte van alle electronische mogelijkheden verborgen in een luxe Tiguan. Maar ik woon dan ook in een provinciestad in noord Italie.

Uitvoering170 Pk
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 20 oktober 2012

Ervaring met auto: Dit is mijn tweede Volkswagen. Ik heb de auto nog geen jaar en begin me te ergeren aan de defecten. Deze auto heeft nu al een aantal malen bij de dealer gestaan.

Mijn vorige VW (een Touran) had veel van dezelfde kwaaltjes, nu begint de Tiguan deze ook te vertonen. Gelukkig heb ik mijn Touran goed kunnen verkopen aan autoinkoopspecialist.nl en heb ik de Tiguan voordelig kunnen kopen bij Autohaas.

Uitvoering2.0 TDI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand112.000 km
DealerHaas

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Duwan. Ekinci, datum: 14 november 2013

Antwoord: Beste Matthijs,

Ik zit nu te kijken voor welke auto ik ga! Zit heel erg te twijfelen tussen een 3.20 BMW Touring en een Tiquan 1.4 TSI Sport en Style type met 150 pk uit 2011.

Wat raad u mij aan? Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Duwan

 
Reactie van: Niemand, datum: 14 november 2013

Antwoord: Mag ik vragen waarom u juist tussen deze auto's twijfelt? De ene is een stationcar, de andere een terreinauto. Dat LIJKT niet eens opelkaar.

De Tiguan kiest u alleen wanneer u terrein gaat rijden. Op alle andere vlakken is deze auto duurder, onzuiniger, onhandiger en vooral gevaarlijker dan de BMW. U loopt toch ook alleen op sneeuwschoenen als het sneeuwt?

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 1 september 2012

Ervaring met auto: Nu 10.000 km op LPG. Rijdt probleemloos, geen verschil met benzine.

Uitvoering2.0 TSI DSG 200 Pk
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand40.000 km
DealerBorchwerf

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Hzenner, datum: 19 oktober 2012

Antwoord: Heb je LPG achteraf in laten bouwen? Welk merk installatie?

Vriendelijke groet
Harry Zenner

 
Reactie van: Gvanhoek, datum: 31 oktober 2012

Antwoord: Achteraf in laten bouwen. Merk: Prins VSI di

Mijn ervaring is probleemloos.

  

, datum: 27 augustus 2012

Ervaring met auto: Ook ik ben voor de eerste APK 2.0 TDI 4Motion naar de VW dealer geweest. Sinds enige tijd ook bij het naar links sturen eenzelfde geluid. Ik meende dat het iets mechanisch was. De dealer kon mij vertellen dat het aan de banden lag.

Uitvoering2.0 TDI 4motion S&S
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand57.000 km
DealerTilburg

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Mpjvanamen, datum: 19 februari 2013

Antwoord: In augustus 2012 eerste APK bij een km stand van krap 58.000Km bleek dat mogelijk het massavlieg defect zou kunnen zijn. Vooralsnog een vermeoden. Bij 60.000 km in november een zogenaamde grote beurt laten geven. Wederom gevraagd er naar te kijken cq luisteren. Vremoeden was er nog steeds. Na een paar weken was het verdwenen (terugslag in het koppelingspedaal bij starten). Nu is het half februari 2013 en jawel de auto staat stationaire te trillen en bij het optrekken lijkt het of hij op 3 ciilnders loopt. Na een controle en advies bij PON is het zo goed als zeker het 2de maasavliegwiel. Inmiddels staan er bijna 67.000Km op. Hoogst waarschijnlijk een grapje van 1.800 euro incl BTW en montage. Hopen op coulance van VW. Hoe kan dit kapot gaan?

 
Reactie van: Mpjvanamen, datum: 14 mei 2013

Antwoord: AutoBorchwerf in Roosendaal heeft 30% coulance gegeven! De coulance regeling van PON Is enkel het 3de jaar. Daarna rekening klant. Gelukkig heeft de dealer een korting gegeven.

  

, datum: 22 augustus 2012

Ervaring met auto: Om het scherend geluid te verhelpen zijn de remschijven en remblokken vervangen. Daarna is het scherend geluid alleen maar erger geworden. Dealer laat het afweten. Klacht bij Volkswagen neergelegd. Klacht is binnen de garantietermijn gemeld. Even afwachten. Voor mij in ieder geval geen Tiguan meer.

Uitvoering1.4 Tsi 150 Pk
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand40.000 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid3
Comfort2
Motor8
  
 
Reactie van: Wesley_227, datum: 6 augustus 2013

Antwoord: Onlangs een fiks probleem gehad met de Tiguan 2.0 TDI (120.000 km). Brandstofpomp en toebehoren defect. Kosten: 6.000 euro (bij dealer)! Behoorlijk balen. Niet alle VW wagens zijn blijkbaar van Duitse degelijkheid.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »