11 december 2017
Skoda Fabia Combi (2007 - 2014)

Forum Skoda Fabia Combi (2007 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 29 mei 2011

Ervaring met auto: Nooit gedacht dat ik deze auto zou kopen. Echt waar voor je geld! Motor top. Eerst proefgereden in een Greenline, maar dat vond ik helemaal niks vergeleken met deze 1.2 TSI.

Uitvoering1.2 Tsi 63
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km
DealerRijnWoud

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 22 maart 2011

Ervaring met auto: Een maand in bezit van deze Fabia combi Scout.
Met sportstoelen een geweldige zit voor ons, wij zijn slank en 1.86m lang.
Valt me op dat hij erg zuinig is bij moeite doen om zuinig te rijden. Vorige auto was diesel, Opel Astra en deze benzine gebruikt net zoveel. Zit nu gemiddeld op 5,2 liter/100km, bij harder dan 110 gaat verbruik wel omhoog.
Met cruise control, armsteun en fijne radio, is het een genot om hierin te rijden.
Bagage ruimte formidabel, met schotjes die geplaatst c.q. verwijderd kunnen worden.

Uitvoering1.2 TSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand950 km
DealerBroersen

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Osttref, datum: 21 februari 2013

Antwoord: Een Skoda Fabia is de opvolger van de Favorit/Felicia en dus een vervoermiddel. Niet meer en ook niet minder. Skoda is het basismerk binnen de VAG, wilt u meer, kies dan voor VW of AUDI.

  

, datum: 4 maart 2011

Ervaring met auto: Jaren gereden in een Renault Scenic 1.9D, maar wat is deze Fabia Combi 1.2 TDI Greenline een verademing. Lekker stevig, lekker snel en lekker zuinig. Rij er nu 3 maanden in, maar hij is me nog geen minuut tegengevallen. Ook tijdens de wintersportvakantie bewonderende blikken om de hoeveelheid ski's, skischoenen en andere benodigdheden die er allemaal ingaan. Terwijl we er toch ook met 4 personen in zaten. Het verbruik over 1900 km was 1:22


Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand50.000 km
  
  

, datum: 2 maart 2011

Ervaring met auto: Prijs/kwaliteit = uitstekend

UitvoeringGreenline 1.2
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand3.400 km

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 14 februari 2011

Ervaring met auto: Als je op zoek bent naar een auto zonder veel opsmuk, niet de blits wilt maken (dat mag gezien het uiterlijk wel duidelijk zijn dat dit er niet in zit) veel ruimte wilt en zuinigheid aan de pomp verlangt, dan heb je aan de Fabia Geenline een fijne auto.
Deze auto heeft mij in positieve zin niet teleurgesteld. Ik vind de Fabia bijvoorbeeld behoorlijk koersvast en heerlijk rijden ook bij hoge snelheden. Ja, hoge snelheden de Fabia kan prettig meekomen op de Duitse Bahn.
Het is inderdaad waar dat de motor met lage rijsnelheden wat rumoerig overkomt. Ik stoor me daar niet aan. Ik lees over de negatieve eigenschappen van de TDI 1.2 driepitter. Ik ben geen deskundige wat automotors betreft. Ik kan daar dan ook niets zinnigs over vertellen een eventuele 'onregelmatig loop' valt mij domweg niet op. Ik vind de motorroffel wel lekker klinken. Wat de kwaliteit en duurzaamheid betreft zal de toekomst moeten uitwijzen.

UitvoeringGreenline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand11.000 km
DealerHamers

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 6 februari 2011

UitvoeringGreenline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand6.875 km
DealerCentury

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 27 januari 2011

Ervaring met auto: Alles is (vrij) goed, maar houd rekening met de volgende minpunten:
1. Het verbruik ligt vele malen lager dan de (theoretische) opgave: werkelijk 1:20 / opgave 1:29. Vooral belangrijke invloeden zijn: Snelheid (boven de 110km/h gaat het erg meer verbruiken meer dan ca. 5l) Temperatuur/Vochtigheid en Wind hoe kouder/vochtiger/meer wind hoe hoger het verbruik heb nog niet eerder zo'n auto gehad welke zoveel afhankelijk is van deze factoren...
Tot nu toe heb ik tankgemiddeldes van 1:19.4 tot 1:20.4 en dan rijd ik rustiger dan voorheen en redelijk volgens de schakelindicator. Ter indicatie: Heb verschillende andere diesels gehad waarmee het verbruik altijd rond de 1:18 (+/- 1.5) lag...
2. Comfort (vooral op de langere ritten) is net niet het:
a. Je moet constant sturen (zelfcentreer effect is te laag) en voor elke correctie is relatief veel kracht nodig => vermoeiend
b. Korte richels en klinkers worden relatief hard doorgegeven.
c. Te weinig ruimte voor je knieen (voor langere mensen)

UitvoeringGreenline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand5.400 km
DealerKorterink

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »