17 december 2017
Skoda Fabia Combi (2007 - 2014)

Forum Skoda Fabia Combi (2007 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 18 augustus 2017

Ervaring met auto: Boordcomputer vervangen. Start/stop-systeem nu weer niet in orde; werkt niet. Pon zegt dealer en dealer zegt Pon. Ik zit in het buitenland en nu wordt er gezegd: regel het met de dealer. Flut tent!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Laat in het buitenland waar ik woon beurten doen doen. Alleen niets net als de dealers in nederland alleen rekeningen te hoog maken.

Uitvoering1.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit5 jaar
KM-stand90.000 km
DealerMulder

Betrouwbaarheid4
Comfort3
Motor2
  
  

, datum: 20 april 2017

Ervaring met auto: EGR klep geeft storing. Geen vermogens terugval te bemerken. Benieuwd wat dealer Haas Zutphen (sinds kort) er aan gaat doen. Coulance? Veel slechte ervaringen gelezen over dit motor onderdeel.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand160.000 km
DealerAb Mulder

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Thojager, datum: 14 juni 2017

Antwoord: Zelfde ervaringen. EGR-klep vervangen met coulance. Kosten euro 500,- Daarna 120.000 beurt. Geen bijzonderheden. Twee weken later gruis vanuit brandstofpomp door het hele brandstofsysteem. Totale schade euro 7500,- als met Skoda-onderdelen wordt gerepareerd. Uiteindelijk euro 5000,- met gereviseerde onderdelen.

Reactie Pon: een cadeaubon van euro 150,- omdat ik zoveel pech heb gehad. Het gaat om een Fabia van krap vijf jaar oud waarmee vooral lange ritten naar Noord-Frankrijk worden gemaakt. Absoluut onacceptabel.

  

, datum: 2 juli 2015

Ervaring met auto: Heb deze auto reeds 4 jaar. Geen problemen tot nu toe, ook geen elektronische defecten of problemen met de EGR-klep. De kleine 1.2 TDI doet gewoon wat die moet doen: rijden van A naar B. Geen strepentrekker maar voor mijn gebruik ruim voldoende. Bokt/dribbelt ook niet bij lage toerentallen, alles gaat soepel. Gemiddeld verbruik over de hele periode is 1 op 23, gemeten aan de pomp. Ik doe wel enkel lange afstanden met deze auto: voor alles wat minder dan 10 km is, neem ik de fiets. Is ook wat prettiger voor de levensduur van de dieselmotor en componenten ... Onderhoud doe ik ook netjes bij de Skoda-dealer. Al kost het meer.

Comfort is goed, veel ruimte. Erg handige auto en flink uitgerust voor het geld. Ik heb nog geen spijt van deze aankoop. Binnenkort komt ons eerste kindje eraan, de Fabia is klaar voor gezinsuitbreiding en meer...

Uitvoering1.2 TDI Ambition
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand75.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 13 november 2014

Ervaring met auto: In bezit van een Skoda Greenline Combi, veel pech mee gehad. In de eerste maanden vanalles mis met het stroomcircuit, EGR klep rond 40.000 km naar de filistijnen. Een hoop kleine dingetjes die niet echt normaal zijn laten verhelpen en nu in 4 jaar de aanjager defect plus het bijbehorende weerstand. Kreeg zo juist de kosten door: 750 euro + het opsporen dmv computer: 44 euro. Helaas geen garantie dus. Iemand tips? Voor mij was dit in ieder geval de eerste en laatste Skoda!

UitvoeringGreenline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit4 jaar
KM-stand78.500 km
DealerWealer

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Wecare, datum: 3 januari 2015

Antwoord: Zelf na 3 jaar en 3 maanden met net 37.000 km op de teller de EGR koeler stuk. Moet nog doorkrijgen wat de dealer er aan gaat doen om dit op te lossen. Vertrouwen in Skoda is nul.

 
Reactie van: Mjhm89, datum: 20 maart 2015

Antwoord: Exact hetzelfde meegemaakt. Kan toch geen toeval zijn. Stroomcircuit stuk (kwam door verkeerde montage trekhaak). Later steeds vaker elektronische probleempjes. En nu... na 4 jaar aanjager stuk. Inderdaad 750 euro. Wat een tegenvallers allemaal. Skoda speelt vermoorde onschuld. Machteloos.

 
Reactie van: Fc132411, datum: 15 december 2016

Antwoord: Aanjager werkt enkel in hoogste stand. Schakelaar laten vervangen, belachelijke hoge prijs niet te betalen.
Egr klep ook stuk na weliswaar 130.000 km.
Zeker niet tevreden van Skoda.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 2 maart 2014

Ervaring met auto: Betrouwbaar, zuinig! Veel opties, elegant/sportief front.

Uitvoering1.2 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand36.000 km
DealerMulder

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 28 mei 2013

Ervaring met auto: Tot nu toe zonder veel problemen gereden. Alleen tot mijn spijt nieuwe ventilator unit nodig, waarbij het gehele dashboard er uit moest. Kennelijk affabriek met (te) magere kwaliteit uitgerust. Ondanks coulance.... toch heel erg duur.

UitvoeringTOUR 1.4 16V
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit4 jaar
KM-stand50.000 km
DealerGoritzlehner

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Rohnnyking, datum: 30 december 2016

Antwoord: Ik heb Skoda Fabia Combi 11 jaar geen problemen gehad. Nu nieuwe lichten gezet, 465 euro. Ze waren dof geworden. Remschijven voor en achter voor 1 maal vervangen na 11 jaar, maar verwarming blaast niet meer zo krachtig. Soms warm soms niet en wat raar is: als ik in achteruit zet bibberend geluid onder of boven handschoenkastje daar waar filter is van verwarming ventilator unit. Wat is dat? Had jij ook deze problemen en wat is de prijs? Ik heb wagen nieuw gekocht voor iets minder dan 16.000 euro, nu veel duurder.

  

, datum: 8 mei 2013

Ervaring met auto: Na een 1.4 TSI benzine in de Seat Althea XL naar dit zuinige 1.2 TDI kleine Skoda neefje uit de VW familie, is toch wel een flinke stap. We hebben voor ratio gekozen in plaats van emotie, je weet weer gelijk wat schakelen is als je met zo'n klein vermogen rijdt. Op de snelweg moet je bij een noodsprongetje nog we eens terug naar 3! En da's toch wel even slikken. Verder prima, alle luxe en heel veel ruimte voor weinig geld. Alleen het uitstappen vraagt de nodige lenigheid. Kom nog niet verder dan 1 op 20 maar de zomer moet nog beginnen dus wellicht verbetert dit nog.

Uitvoering12tdi Greenline Busi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerA-Point

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Fab. Four, datum: 11 december 2013

Antwoord: Zo, de eerste 20.000 staat er op. Gemengde gevoelens, hij doet wat hij moet doen, en daar is dan ook alles mee gezegd. Ontegenzeggelijk ruim zat, kan er flinke stukken mee rijden zonder moe te worden, maar het geringe vermogen gaat maar niet wennen. 1 op 22 is het gunstigste verbruik dat ik kon realiseren met een bewuste rijstijl.
Bij regen watert het voorraam zo heftig af naar de zijramen dat je de zijspiegels niet meer kan gebruiken. Het ingewikkelde inklapsysteem van de achterbanken/leuningen is echt ergerlijk, de ruimte die ontstaat door het wegklappen is dan wel weer geweldig. Hij krijgt van mij een 6,8 maar met name vanwege de lage kosten van deze leaseauto.

 
Reactie van: Fab. Four, datum: 18 augustus 2015

Antwoord: En nu dus ruim 55.000 km gereden, nooit mankementen verbruik gemiddeld 1-18 maar de bewuste rijstijl gewoon achterwege gelaten anders overheerst de ergernis van het te kleine vermogen volledig. Boven de 2000 toeren ga je lekker vanwege de turbo, daar onder blijft het huilen. Elke keer als ik een 1200 benzine Fabia mee krijg van de garage in verband met onderhoud merk je het daadwerkelijke verschil en heb ik spijt dat ik niet voor de benzineversie heb gekozen want de auto voldoet op alle andere punten prima. Enfin nog een kleine anderhalf jaar en we mogen weer wat anders kiezen. Geen ecodiesel meer, dat is zeker!

 
Reactie van: Fab. Four, datum: 24 november 2017

Antwoord: Nou, de pakezel wordt na 5 jaar trouwe maar trage dienst eindelijk ingewisseld. Een ruime 95.000 km gestuurd en vorig jaar vanwege de lage bijtelling een jaar doorgeleased. Verbruik uitstekend rond de 1:20 met normaal rijgedrag en weinig tot geen gebruik van het start-stop systeem.

Betrouwbaarheid, 100% ze heeft mij afgelopen maand voor het eerst laten staan met een losgetrilde accuklem, waarschijnlijk een foutje van de garage dus de auto niet aan te rekenen.

Comfort uitstekend ze zit nog als gegoten en je kan er de duvel en zijn oude moer in kwijt. Rij eigenschappen: tja, tot op de dag van vandaag went het te kleine vermogen nooit. Nog steeds verrassingen en spannende momenten als je snel een manouvre moet maken en je schakelt te laat terug. Daarom ben ik de auto echt zat en blijk dat hij weg gaat. De nieuwe budgetkeuze is een Dacia Logan MCV Stepway. Opnieuw een keuze van het hoofd en niet het hart, de lage bijtelling moest door het hogere percentage worden gehaald uit het lagere aanschafbedrag. Een paar pk'tjes meer en een paar kilootjes minder en op benzine het zal mij benieuwen.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 »