13 december 2017
Mazda 2 (2007 - 2014)

Forum Mazda 2 (2007 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 12 mei 2011

Ervaring met auto: Hele fijne, degelijke en betrouwbare auto. Stuurt heerlijk sportief. Het benzineverbruik is nu na ruim 11.000 km gemiddeld 1:16 geworden. Wordt nog wel iets zuiniger, denk ik.

Uitvoering1.3 XS 5-deurs
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand11.150 km
DealerDijksman

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 13 maart 2011

Ervaring met auto: Na meer dan 18.000 km gereden te hebben in deze Mazda 2TS, is hij eindelijk iets zuiniger geworden. Lag het verbruik in het begin telkens zo rond de 1:13 a 1:13,5. Nu rijdt hij bijna 1:15. Onlangs lag het verbruik naar en van de Wintersport (Oostenrijk) met dakkoffer en een gemiddelde snelheid van 160 km/u rond de 1:11. Opzich vind ik dit best wel een nette score.
De rij-eigenschappen zijn voortreffelijk, lekker sportief. Ook heeft de Mazda zich uitermate bewezen op glad/besneeuwd wegdek toen we een stijl weggetje (met haakse bocht) opreden zonder sneeuwkettingen(!) d.m.v. het 'Dynamic Stability Control' systeem.
Mijn vorige auto (Renault Clio 1.2 8V) had dit absoluut niet gered zonder sneeuwkettingen! Tevens zag ik op ditzelfde besneeuwde weggetje (enkele dagen eerder met minder sneeuw) een BMW uit de 5 serie, die het ook niet redde zonder sneeuwkettingen.
In het begin toen ik deze Mazda net had, was ik niet zo tevreden over deze auto, met name door het verbruik. Nu hij iets zuiniger.

UitvoeringTS
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand18.885 km
DealerMulder

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 17 februari 2011

Ervaring met auto: Weinig opbergruimte en niet zo zuinig. Wel een uitstekende rijdersauto.

Uitvoering1.3 Htp
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand2.200 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 31 december 2010

Ervaring met auto: Als je van sportief rijden houdt, een prima auto, maar dan moet je het brandstofverbruik voor lief nemen. Bij normaal rijden, verbruikt de Mazda2
1 liter op 13 kilometers.
Da's heel wat anders dan wat Mazda beweert in de folder 1:19,2. Dit is mijn eerste Mazda, maar tevens ook de laatste! Een echte benzineslurper!

UitvoeringTS
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand13.450 km
DealerMulder

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 29 december 2010

Ervaring met auto: Zonder meer een lekkere auto! Toch zou ik geen Mazda meer kopen. Het verbruik valt enorm tegen. Fabrieksopgave 1:19,2. In de praktijk kom ik niet verder dan 1:13,5. Ik was ervan uitgegaan dat ik met deze auto toch makkelijk 1:16 a 1:17 zou kunnen rijden. De dealer had gezegd dat de auto zuiniger zou gaan rijden na 10.000 km. Dus niet!
Verder ook nog een (onvindbare) irritante rammel rechts achter. Nee, dit is mijn eerste Mazda, en tevens de laatste!

UitvoeringTS
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand13.000 km
DealerMulder

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor7
  
  

, datum: 17 december 2010

Ervaring met auto: Nog een tweetje van voor de update. Hard afgeveerd en geleverd met een 1.3 hp (nog niet afgeknepen) 86 pk motortje. Uitvoering is een GTM-Line.
Mooie auto, makkelijk hanteerbaar, goede wegligging, goede stuureigenschappen. Kleine stoelen? (weinig last van) en hoge tildrempel in de kofferruimte neem ik op de koop toe.
Pas 800 km met dit bakkie gestuurd. Hiervoor 8 jaar een Alfa 156 1.8- 145 pk gehad. Nu dus dit Mazdaatje, gaat lekker hoor en het motortje pakt prima op.
Even getankt en 1:13 gereden, met de Alfa was dat 1: 9 dus dat valt allemaal nog wel mee. Voorlopig wel tevreden over deze Mazda. Ik zal later nog een update geven van mijn bevindingen.

Ervaring met verkoop: Gekocht november 2010 bij Auto Haagstad Mazda dealer Den Haag. Vriendelijke verkopers. Goed advies en alle tijd voor je.

Uitvoering1.3 HP GTM-Line
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand850 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Stammie77, datum: 17 februari 2011

Antwoord: Inmiddels 2250 km gereden en er komt rond de 1800- en 2400 toeren een irritante brom voor in het blokkie. Ik weet dat er nog heel weinig aan km opstaat dus e.e.a. kan eventueel nog veranderen, doch meestal niet.
Voor de rest een probleemloos strak sturende kart die wel wat hobbelneigingen krijgt, verbruik blijft steken op 1:13,5 maar dat vind ik geen probleem. Daarbij waaien de, tja hoe noem je dat..., die flapjes die in het portiervakjes zitten? Daar ben ik er al 3 van kwijt. Als je de portieren opent flikkeren/waaien ze er direct uit.
Ik constateer ook een beetje olieverbruik doch een klein beetje mag zo'n nieuw blokje wel gebruiken zeker bij het inlopen. De auto is gekocht bij Auto Haagstad in Den Haag. Aardige lui, alleen de aflevering was slecht en dat vonden ze zelf ook niet door de beugel kunnen. Zal niet meer voorkomen denk ik.

 
Reactie van: Stammie77, datum: 18 mei 2011

Antwoord: Inmiddels pas 6000 km op de teller. De motorbrom bij 1800 toeren is bijna verdwenen doch rond de 2400 toeren is tie nog irritant aanwezig. Benzineverbruik naar 1:14/15 met een pittig rijgedrag. Snelweg verbruik 1:16.

Nu ik deze Mazda 2 al een half jaartje heb vallen er bepaalde zaken op. Slecht spuitwerk tenminste bepaalde delen niet of slecht gespoten. Bij het openen van de voorportier zie ik aande scharnierkant (buitenzijde) dat de kopkant van het voorspatbord niet helemaal is meegespoten. Een vleugje cupper red de rest is grijze grondlak. Heel erg slordig hoor!

Als ik de rem intrap en de auto rijdt uit tot stilstand hoor ik op de laatste paar meter binnen in de auto de remblokken op de schijven schuren. Nou weet ik niet of dat normaal is maar ik vind van niet.

In de armleuning links bevinden zich de knopjes van de spiegelbediening. Ik dacht dat dit met verlichting aan altijd verlicht was. Want ineens zag ik niets meer in het donker en de dealer zegt dat de knopjes niet verlicht zijn dus dat het zo hoort. Ik geloof er geen barst van! Toch vind ik het een leuk karretje en voor 2 personen ruim voldoende.

O ja, hij hobbelt wel als de pest op sommige wegdelen. Daar wordt je wel helemaal getikt van.

  

, datum: 14 augustus 2010

Ervaring met auto: Ten opzichte van mijn vorige auto (Renault Clio 1.2 8V authentique), is de Mazda2 TS behoorlijk stugger, maar het rijdt daarentegen veel sportiever!
Enige (grote) minpunt is het verbruik! Verder dan 1:13 kom ik niet, terwijl de folder een verbruik aangaf van 1:19,3. Dan zou je in de praktijk toch makkelijk 1:16 a 1:17 moeten kunnen rijden. Wel heb ik navraag gedaan bij diverse Mazda dealers en zij zeiden dat na zo'n 10.000 km de auto zuiniger moet worden?

Uitvoering1.3 TS
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand7.500 km
DealerMulder

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »