23 juli 2017
Daihatsu Cuore

Forum Daihatsu Cuore

Reacties van eigenaren

  

, datum: 21 november 2016

Ervaring met auto: Gooi hem op LPG en hij kost je totaal tussen de 50 en 75 eurootjes per maand. Tel uit je winst. Het scheel mij tegen over benzine 125 euro per maand. Kan je beter boodschappen van doen toch?


Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand108.500 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 11 september 2016

Ervaring met auto: Augustus 2012 gekocht inmiddels 73000 km gereden. 1 x laten staan accu u/s. Onderhoud door Daihatsu dealer, perfecte auto voor ons (2 personen) uitstekende verhuiswagen. Gemiddeld 1 op 20 (kleine en grote afstanden). Hoop er nog vele jaren mee te rijden. Goedkoper kan haast niet. Alles bijgehouden vanaf het begin, kom op euro 0,21 per/km uit.

UitvoeringPremium
Bouwjaar2009
In bezit4 jaar
KM-stand112.500 km
Dealer J. Kager V.O.F.

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor9
  
 
Reactie van: Marion. Zouteriks, datum: 30 september 2016

Antwoord: Is de Cuore sterk genoeg om regelmatig lange afstanden te rijden, bijv 135 km one way? Hij is inderdaad goedkoop en ruim voor een kleine auto. Ik twijfel tussen bijv een Citroen C1 of een Daihatsu Cuore uit 2011. Kan iemand mij de voor en tegens aangeven misschien, om met mij mee te denken?

 
Reactie van: Hansgeeratz, datum: 25 oktober 2016

Antwoord: Grote voordeel van de Cuore is dat je veel kunt meenemen aan bagage zeker als je er een hebt met verschuifbare achterbank super handig. In de C1 ben je snel klaar in de kofferbak. Verder is de beenruimte gigantisch; je voelt dat je in een middenklasser zit. Benzineverbruik is bij de Cuore iets zuiniger ondanks de zelfde motor voor mij zou de keuze eenvoudig zijn en zou het de Cuore worden en als je kijkt naar afschrijving en restwaarde steekt de Cuore er met kop en schouders boven uit.

  

, datum: 2 september 2016

Ervaring met auto: Ervaren Cuore-rijder nu 1 jaar op LPG. Kan een uur rijden voor 1 euro 80 a 2 euro. Wie rijd er goedkoper? Binnenkort volgt er een foto. En mede met dank aan LPG boer in Barendrecht. Dankzij hem het aso duure auto rijden in deze tijden weer aangenaam gemaakt. Dit is een crissis-bestendigde Cuore!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Onderhoud is een lachertje om de 10000 nieuwe olie plus filter verder lekker niks aan doen


Bouwjaar2008
In bezit6 jaar
KM-stand105.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Hansgeeratz, datum: 6 september 2016

Antwoord: Ik dacht dat mijn Cuore goedkoop was maar een op gas is echt goedkoop bent u erelid van de wrekkenclub? Denk dat ik ook eens over na ga denken kunnen ze mooi aan het gas met de benzine.

  

, datum: 7 juli 2015

Ervaring met auto: Eigenlijk heb ik maar 1 minpuntje, en dat is dat er geen handleiding bij zat toen we hem kochten. Is er iemand die deze hetzij een kopie via de post, of via mail zou willen sturen? Eventueel tegen betaling. Dit zou geweldig zijn.


Bouwjaar2008
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 23 februari 2015

Ervaring met auto: Ik ben sinds kort in het bezit van een Daihatsu Cuore 2008. Bevalt heel goed. Alles functioneert prima. Ik heb wel een vraag: hoe zet ik de passagiersairbag uit? In de gebruiksaanwijzing wordt verwezen naar schakelaar in de buurt van het handschoenenkastje, maar ik kan hem niet vinden...


Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand50.500 km

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: J. Ferree, datum: 31 maart 2015

Antwoord: Die zit er niet. Wij hadden de vraag ook i.v.m. het plaatsen van een kinderzitje. Helaas is dit door de dealer ook niet te plaatsen.

  

, datum: 21 november 2014

Ervaring met auto: Ik heb sinds kort een Daihatsu Cuore 1.0 Trend uit het jaar 2008. De auto heeft nog maar 37.000 kilometer gehad, echter valt het me op dat de koppeling erg hoog zit, verder heb ik geen problemen met koppelen. Het koppelingspedaal gaat erg soepel en de auto trekt netjes op. Kan het zo zijn dat het slijtage is, dat de koppeling hoog zit of is dit een karakteristiek van de auto?

Uitvoering1.0 Trend
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand37.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Sam. Ruijters, datum: 13 december 2014

Antwoord: Als u voorheen een auto met dieselmotor reed is dat wennen, de koppeling van een auto met dieselmotor komt nl. juist heel vroeg op.
Bij mijn eigen auto (benzine) komt de koppeling ook pas erg laat op, en die is niet versleten in elk geval. U kan zien of de koppeling versleten is door een constante snelheid in de hoogste versnelling te rijden (bv. 80km/h), en eens vol gas te geven. Als het toerental dan ineens stijgt zonder dat de auto veel sneller gaat betekent dat dat de koppeling nagekeken moet worden.

  

, datum: 22 februari 2013

Ervaring met auto: Is een van de ruimste stadsauto's. Goed afgewerkt.
Een verbruik van 1 op 20 is goed te halen. Super betrouwbaar.

Heeft een minpunt: de kunstoffen zijn krasgevoelig.

UitvoeringClass
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand56.000 km
Dealer van Iersel

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Robin. Herps, datum: 16 maart 2013

Antwoord: Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt in de Daihatsu Cuore uit 2010, persoonlijk vind ik de motor ontzettend veel lawaai maakt. Ik heb ook een proefrit gemaakt in een Panda uit 2010, die rijdt vele male fijner. De Daihatsu is echt een afknapper.

 
Reactie van: Ga_happy_wezen, datum: 6 maart 2014

Antwoord: Ik heb een Cuore Cup uit 2010 en ik vind het lawaai reuze meevallen. Het is waar dat een driepitter wat meer "ronkering" geluid maakt. Verder is mijn kleine sterke makker superzuinig op de lange afstand en rijd hij superfijn.

Maar ik heb ook een Daihatsu uit 2005 gehad en die maakte inderdaad iets meer herrie :-).

Succes met de Panda :-)

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »