24 juli 2017
Renault Twingo (2007 - 2014)

Forum Renault Twingo (2007 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 23 januari 2017

Ervaring met auto: Radiator (airco) kapot in augustus 2014 en in november 2016 alweer lek kosten totaal zo'n 1.000 euro.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit5 jaar
KM-stand60.000 km
DealerJongerius

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 24 juli 2016

Ervaring met auto: Motor houdt soms in. Uitgelezen, storing eruit gehaald, na een half jaar weer het zelfde euvel: van 120 terug naar 96 km auto naar parkeerplaats. Van het contact af, na 10 minuten starten en het euvel is nu weer 3 maanden verholpen.

Uitvoering1.2 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 30 maart 2016

Ervaring met auto: Zojuist mijn Renault Twingo (2011) terug gekregen van de zomercheck. De versnellingsbak blijkt lek, reparatie kosten: 2.400 euro. Iemand ervaring met het zelfde probleem/coulance regeling Renault?

In november heef mijn auto nog de wintercheck gehad, toen waren er nog geen problemen. Ik moet zeggen dat ik het toch wel gek vind dat de versnellingsbak van zo'n nieuwe auto plotseling gaat, lekker...


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand100.000 km
DealerBochane

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Riavondeling, datum: 7 april 2016

Antwoord: Ik had vorig jaar ook de versnellingsbak stuk van mijn Twingo uit 2012 (toen dus 3 jaar oud). Toen was er wel een coulanceregeling en moest ik de helft betalen (iets van 900,00)

 
Reactie van: Femkesnijders, datum: 5 februari 2017

Antwoord: Gaf de auto dat toevallig aan door middel van het lampje? Bij mij gaat deze nu af en toe branden maar gaat ook weer uit. Twingo uit 2011

  

, datum: 1 januari 2016

Ervaring met auto: Wij waren enthousiast bij aanschaf en vielen voor zijn leuke uiterlijk. In de praktijk is het een auto van weinig praktisch nut wegens de tweedeurs uitvoering. Het naar voren schuiven van de voorstoelen is welhaast onbegonnen werk en daar sta je dan met de boodschappen. De bagageruimte achter is uiterst beperkt wegens de schuine achterkant van de auto dus ook hier geen optie. De draaicircel is ronduit hopeloos en vereist meerdere keren op en neersteken; wat een ramp!

De auto maakt bovendien erg veel lawaai, vooral boven de 100km per uur. Een ander punt van gebrek aan comfort is de koude lucht die van buiten door de stuurkolom naar binnen komt met ijskoude handen en benen tot gevolg.

Het instrumentenpaneel is al twee keer kapot geweest en laat de controlelampjes zwak branden; het is nu weer zo en ik laat het er maar bij. De voorkant van het voertuig schuurt bij iedere drempel over de straat, hij staat gewoon veel te laag bij de grond en is een ramp in iedere woonwijk.

Positief is het benzineverbruik van 1 op 22 en het sportieve uiterlijk en dan heb je het eigenlijk wel gehad.

Uitvoering1.2 Authentique
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit5 jaar
KM-stand30.000 km
DealerAutozenter

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: D. Vansteijn, datum: 9 maart 2016

Antwoord: Zo hebben wij een Twingo van 2013 (januari) waar ook het instrumentenpaneel een probleem had met zwak werkende lampjes zoals omschreven. Het komt veel voor bij twingo's 2012 en 2013.

Ik vind dat het gaat om een fabricagefout. Bij een terugroepactie wordt ook alles kostenloos gerepareerd en eigenlijk moet dat ook voor zo'n instrumentenpaneel. Renault Nederland paste een coulance toe van 60% hetgeen betekent dat ik nog 230 euro moet betalen. Daar baal ik flink van. Een van onze vrienden ook een twingo van 01-2013 had ook eenzelfde probleem met paneel.

WAARDELOOS. Weet dat als je zo'n Twingo koopt dat je dit soort problemen gegarandeerd krijgt en als jouw auto ouder dan 3 jaar is dan kan je het schudden!

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 december 2015

Ervaring met auto: Zal altijd gaan voor de diesels; zoveel meer rijplezier dan de slome benzine versies heerlijk schakellui rijden en voldoende kracht om op de snelweg zelfs op duitse autobaan goed mee tekomen.

Uitvoering1,5 Dci
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand141.000 km
DealerArend

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 27 juni 2015

Ervaring met auto: Geweldige auto. Fijn koppel en blijft gewoon doorgaan tot exact 186 km. Rijd er gemiddeld 1 op 21 mee, zonder zachtjes aan te doen. Heb de auto al eens vergeleken met een kart.

Ook een benzine exemplaar gehad, alleen die is niet te vergelijken met mijn huidige dieseltje qua prestaties.

Uitvoering1.5 Dci Collection
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand60.000 km
DealerBochane

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor10
  
  

, datum: 12 februari 2015

Ervaring met auto: No nonsence auto. Goed zuinig, snel en betrouwbaar.

Uitvoering1.5 DCI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand72.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Averzijl, datum: 28 mei 2015

Antwoord: Mijn ervaring is anders: versnelingsbak stuk net 8.200 km op de teller. Mag van Renault Nederland geen nieuwe in gezet worden. Staat al 6 weken kapot en moest een andere auto kopen. Twee jaar oud. Geen Renault meer.

 
Reactie van: Henkandries, datum: 9 augustus 2015

Antwoord: km. 29000 ook versnelingsbak stuk

 
Reactie van: Ollegrieze, datum: 14 november 2015

Antwoord: Het is verschrikkelijk hoe renault zijn klantenservice is. Hoe is het mogelijk dat een goed draaiend bedrijf een renault Twingo van februari 2015 doorverkoopt met 5.000 km aan een handelaar. Nou ik heb het geweten, fabrieksgarantie? nee hoor betalen,

Noooiooooit maar dan ook nooooooooit een Renault weer. De dealer weet over wie ik spreek een groot bedrijf die zijn eigen merk waar nog fabrieksgarantie op is verkoopt aan een handelaar, ja geen dealer hoor? Jullie vertrouw ik nooit weer!

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »