13 december 2017
BMW 1-Serie (2004 - 2011)

Forum BMW 1-Serie (2004 - 2011)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 20 mei 2016

Ervaring met auto: Doe in godsnaam geen BMW kopen. Een grote ramp. Heb uit 2009 116i, nu de ketting kapot en 1.700 euro schade. BMW kon niet eens prijs afgeven voor reparatie. Ben elders gegaan... Daarna doe ik BMW snel van de hand. Voor mij nooit meer BMW.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): BMW kwaliteit? Waar?

Ervaring met verkoop: Meis Windraak, grote ramp.

Uitvoering116i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand74.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 22 januari 2016

Ervaring met auto: Deze auto in juli gekocht en vanaf de eerste dag houdt hij in. Injectoren getest en gereinigd, bougies vervangen. Was even goed, maar nu loopt de motor bij stationair draaien af en toe op 3 cilinders maar de computer geeft geen melding aan. Wie heeft nog meer deze problemen?

Uitvoering116i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand80.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Koennouwens, datum: 16 februari 2016

Antwoord: Heb een 116i, en deze vertoont de zelfde dingen. Houdt in bij optrekken. Injectors ook schoongemaakt en als advies V-Power getankt. Na twee weken weer hetzelfde. En geen melding in de computer.

 
Reactie van: Danger_piro, datum: 24 mei 2016

Antwoord: Misschien je luchtmassameter vervangen is een sensor je hebt 2 varianten (A merk Bosch euro: 250.- ) (B merk euro: 120.- ).

Of je Vanos solide vervangen.

 
Reactie van: Inge_vrouwke, datum: 1 juli 2016

Antwoord: Ik had exact hetzelfde probleem, inhouden,motorlampje branden. Ook bogies vervangen, injectoren schoongemaakt,bedrading en bekabeling na laten meten, uiteindelijk blijkt de computer (ECU) stuk te zijn

 
Reactie van: Rojaca, datum: 8 januari 2017

Antwoord: Hmm bij mij,n 118, paar keer in nood loop gegaan. Aantal foutmeldingen, nieuwe sensor geplaatst was defect, probleem bleef. Beter om v power te tanken ipv euro ivm vervuiling (overigens bij heel veel auto's tegenwoordig het geval). Ook het "nieuwe rijden" werkt daar niet erg aan mee (maar gelukkig doe ik daar niet aan).

Maandag gaat ze weer aan de computer. Men denkt aan uitlaat sensor probleem..

 
Reactie van: Jorisrentrop, datum: 4 april 2017

Antwoord: ik heb ook precies het zelfde probleem. Mjjn 116i uit 2008 trilt enorm bij koude motor. Injector vervangen maar het probleem blijft. Na meerdere keren langs de garage geweest te zijn heb ik samen met een monteur de auto gestart bij koude motor. Er wordt nu naar gekeken. Ben benieuwd...

  

, datum: 6 januari 2016

Ervaring met auto: Momenteel staat de auto bij de garage, motorblok compleet vastgelopen en moet vervangen worden. Inmiddels in twee jaar tijd alle bobines 2x vervangen. Nog geen maand terug de nox sensor vervangen. Altijd van goede onderhoud voorzien.

Uitvoering116i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand77.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort6
Motor1
  
  

, datum: 9 november 2015

Ervaring met auto: Gekocht uit de lease met 140.000 km op de teller. Na 6 jaar 300.000 km op de teller. Koppelingsplaten en vliegwiel vervangen. Aan te raden om dit zelf te doen ivm hoge kosten. Nu problemen met kabelstoring. Vermoeden vocht in kabelboom. Afvoer kanalen schoon gemaakt. Storing nicht meer zichtbaar op dashboard. Gevolg achtersensoren functioneren niet meer. Na reset uitlezen 10 storingen, welke nu nog opgelost moeten worden. Oplossing nog zoekende.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Olie goed bijhouden

Ervaring met verkoop: 120D is een echte aanrader.

Uitvoering120D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit6 jaar
KM-stand300 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 27 oktober 2015

Ervaring met auto: Ik heb mijn 116i nu drie jaar en vind het een geweldige auto om mee te rijden. Vooral de achterwielaandrijving is geweldig.

Praktisch is de auto niet echt doordacht en vooral het gebrek aan bergruimte is jammer. Ook het vele plastic in het dashboard verhoogt de sfeer in het interieur niet. De wegligging maakt echter alles goed.

Nu het eerste probleem: een kapot differentieel (1.600 euro) en en kapotte wiellager. Gelukkig 800 euro coulance.

Uitvoering116i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand77.000 km
DealerEkris

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 5 oktober 2015

Ervaring met auto: Stationair draaien van de motor is erg rumoerig, klinkt als een diesel. Rijdt voldoende vlot vooral boven 120 km/u voor 116i. Wegligging is formidabel met het sportonderstel.

Uitvoering116i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand137.500 km

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 9 mei 2015

Ervaring met auto: Van het beginne al trillen in het toerental (dealer) 50 tpm omhoog gezet, half jaar gereden nieuwe verstuivers en bobines weer een flinke rekening. Laten van BMW weer nieuwe bobines en 1 verstuiver kapot. 2 jaar eens goed gereden zonder stukken. Nu weer stukken: olie lampje gaat aan (computer geeft aan te weinig olie druk bij laag toerental ) olie en filter vervangen drukpompje vervangen nu blijken het de ketting geleiders te zijn dat er een kapot is en de troep voor het zeefje van de olie pomp ligt. Wat en hoelang gaat dit kosten? Heeft er misschien iemand hier ook problemen mee gehad?

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Ben naar duitsland geweest naar auto kohl. Dat is een officiele dealer van BMW en een stuk goedkoper.

Uitvoering116i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit7 jaar
KM-stand103.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Ebarentsen, datum: 5 oktober 2015

Antwoord: Hoe is dit opgelost? Ik zit met ongeveer de zelfde symptomen.

 
Reactie van: Corrysloots, datum: 12 oktober 2015

Antwoord: Ik heb zelf ook problemen net als u met mijn BMW1 van 2009 diesel met 126,179 op de teller gekocht bij een garage. Maar net een half jaar kunnen rijden en 10.000 km kunnen rijden. Onder het rijden is de auto gestopt de ketting is geknapt motor alles kapot. Dat is gebeurd in 2014. De auto had maar 136,000 op de teller. Daarna de turbo kapot ga maar zo door. En nu nog steeds rare dingen. Niemand geeft thuis.

Corry

 
Reactie van: Pwetzand, datum: 19 december 2015

Antwoord: 1 serie diesel 2009, Versnellingsbak kapot. Ketting en spanrollen vervangen. 130 d op teller. Veel te veel reparaties voor een dergelijke auto.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »