17 december 2017
Dacia Logan MCV (2007 - 2012)

Forum Dacia Logan MCV (2007 - 2012)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 2 oktober 2015

Ervaring met auto: Auto al 8 jaar in het bezit, nu gaat hij weg voor een nieuwe Logan MCV. Auto heeft ons nooit in de steek gelaten en geen grote kosten gehad. Alleen de gebruikelijke zaken zoals distributiesnaar, waterpomp en dergelijke.

Kortom 8 jaar fijn in gereden vandaar de keus op weer een nieuwe DACIA Logan (nieuwste model)


Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand14.000 km
Dealer Mafait Almere

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 19 juli 2015

Ervaring met auto: Ik rijd nu 7,5 jaar met deze auto en ben er reuze tevreden over! Het is een zeer praktische auto met veel ruimte en gebruiksgemak. Vooral de deurtjes aan de achterzijde zijn zeer handig. De prijs/kwaliteit-verhouding laat niets te wensen over. Ik ben 66 jaar en rijd al ruim veertig jaar auto, maar de Dacia is de auto met de hoogste handigheidsgraad in vergelijking met de auto's die ik eerder had.

J.M. Withagen

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): De eerste 4 jaar was de auto in onderhoud bij de plaatselijke Renault-dealer. Daarna ben ik overgestapt naar een merkonafhankelijke garage.

Een nadeel bij de Dacia Logan MCV is dat het onderhoudsboiekje voorschrijft dat de distributieriem al na 4 jaar moet worden vervangen. Dan dient ook een deel van de waterpomp te worden vervangen. Al met al een dure onderhoudspost di4e m.i. niet nodig is maar je durft geen risico te nemen i.v.m. garantie.
Voor het overige heb ik geen klachten over de Dacia.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit7 jaar
KM-stand81.500 km

Betrouwbaarheid10
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Mijnusa, datum: 12 augustus 2015

Antwoord: Welk deel v.d. waterpomp dient er vervangen te worden? Bij mij is allen de riem vervangen.

 
Reactie van: Reactie. Email, datum: 26 februari 2016

Antwoord: Als je de riem vervangt, is het verstandig om de pomp ook gelijk te vervangen omdat hij dan toch goed bereikbaar is. Dat zijn de kosten ook niet. Als later je pomp kapot gaat is de reparatie veel duurder. Er wordt ook geadviseerd om de geleide- en span rollen gelijktijdig te vervangen. Dan kan alles zeker weer 100.000 km mee. Ik doe dat bij mijn eigen voertuigen altijd wel gelijk.

  

, datum: 8 april 2015

Ervaring met auto: Auto nieuw gekocht. Elk jaar onderhoud laten verrichten. Nieuwe starter op 50.000 km en nog eens 3 nieuwe starters de laatste 2 maand. Ik kocht deze auto om van punt A naar punt B te gaan (en voor de ruimte), maar zelfs dit kan ik niet. Ik voel me in de steek gelaten voor de garage, veel beloven als je de auto koopt en niks meer als er problemen zijn. Dit was mijn eerste en laatste Dacia en ik hoop dat dit mijn laatste starter zal zijn!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Blazer in dashboard kapotgemaakt bij onderhoud in de garage en gewoon teruggestoken. Toen ik dit daarna melde in de garage werd ik niet geloofd. 4 starters op 7 maand tijd: weinig geloof dat er naar oorzaken van problemen gezocht is.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit4 jaar
KM-stand70.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort6
Motor1
  
  

, datum: 29 maart 2015

Ervaring met auto: Als eerste in Nederland de Logan aangeschaft daar ik voor een gunstige prijs een grote nieuwe auto wou rijden. Daar bij komt bij dat deze Logan een caravan moest trekken. T/ m heden geen spijt gehad. Natuurlijk heeft deze auto minpunten. Hoog gebruik, mag stiller en vooral de lakkwaliteit is niet zo best. Echter de voordelen winnen het bij mij. De ruimte van deze vierkante bak met zij portierdeuren achter heeft veel vervoerplezier gebracht. Het is wel zo over enkele jaren ga ik wel voor een auto met meer luxe en minder benzine gebruik.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): In deze acht jaar geen schokkende reparaties gehad.

Uitvoering1.6 16V Laureate
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit8 jaar
KM-stand130.000 km
Dealer Nieuwendijk

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 14 juli 2014

Ervaring met auto: Ik heb de auto 2de hands van een particulier gekocht. Ze kon hem aan de straatstenen niet kwijt en heb er met 40.000 km op de teller 6.000 euro voor betaald. Tot nu toe geen vuiltje aan de lucht.

Let op: boven de 120 km/u gaat hij slurpen. Onder de 3.000 toeren blijven en hij rijdt 1 op 13/14. Ben wel van het nieuwe rijden.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand52.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 22 februari 2014

Ervaring met auto: Echte no-nonsense auto die waarmaakt waar hij voor gebouwd is: zonder makke je van A naar B brengen en daarnaast een goedmoedige pakezel! Elke week wassen en drogen, olie nakijken hoeft niet eens, maar dat ben je gewend!

Uitvoering1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit6 jaar
KM-stand99.771 km
DealerVan Kerkhof & Visscher

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 13 augustus 2013

Ervaring met auto: Bij 48.000 de olie ververst en verder nog nooit enig onderhoud aan laten verrichten. Wel inmiddels de banden vervangen, en bij 120.000 km gaat er een nieuwe distributieriem in. Dan pas krijgt deze kanjer ook zijn EERSTE grote beurt. Wie wordt er nou genaaid bij de dealer? Ik niet. Perfecte auto!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Niet naar de merkdealer gaan. Daar halen ze het vel over je neus. Ik rij nu al bijna 100 duizend kilometer met dezelfde remblokken. Met dezelfde bougies. Het onderhoud volgens het boekje is pertinente onzin. Ga eens in de twee jaar naar een merkonafhankelijke garage en bespaar zoveel geld dat je na 10 jaar een nieuwe auto kunt kopen..... Een Dacia bijvoorbeeld! ;-)

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit4 jaar
KM-stand98.000 km
Dealer Nieuwendijk Bollenstreek

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »