24 november 2017
Honda CR-V (2007 - 2012)

Forum Honda CR-V (2007 - 2012)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 29 september 2017

Ervaring met auto: Als caravantrekker tot 94.000 km gen problemen gehad, zelfs niet in de bergen. Dit jaar in Nederland begon de auto met caravan kuren te vertonen zoals bij een warme motor onregelmatig toerental van 2500-6000 t/m op een vlakke weg bij windstil weer met 8o km/u.

Oorzaak:Vervuilde versnellingsbakolie?
oplossing: Spoelen/flushen van de automaat?
Wie heeft er ervaring met dit euvel?

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Zeer betrouwbaar

Uitvoering2i Executive Aut
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand94.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Jan. Vandijk, datum: 30 september 2017

Antwoord: Vandaag 30-9-17 kreeg ik dezelfde ervaring. Met caravan leek het alsof de trekkracht weg viel en de motor tot 6.000 toeren produceerde. De automaat van D naar 2 gezet. Toerental liep terug. Weer naar D gezet en probleem was voorbij? Kan iemand mij zeggen wat hier de oorzaak van kan zijn? Honda CRV 2.4 automaat benzine.

 
Reactie van: Lewohu, datum: 1 oktober 2017

Antwoord: Van 2500 naar 3000t/m moet zijn naar 6000 t/m

 
Reactie van: Lewohu, datum: 1 oktober 2017

Antwoord: Op 28 september vloog de toerenteller na ca. 100km.gereden te hebben van 2500 naar 3000t/m. Toen heb ik mijn Honda Crv 2000i automaat met caravan op een parkeerplaats gezet en daarna ca. 20 minuten gewacht alvorens weer verder te rijden.

Dat ging daarna ca. 15 km. met 2500-3000 t/m goed en vervolgens vloog de toerenteller wederom naar 6000 t/m, deze procedure heb ik een aantal malen herhaald en ben vervolgens via secondaire wegen rustig zonder problemen naar huis gereden.

Omdat er geen waarschuwingslampjes gingen branden denkt mijn dealer dat de olie in de automaat ernstig vervuild is en daarom gespoeld moet worden hetgeen bij ca. 100.000 km ook dient te geschieden

 
Reactie van: Lewohu, datum: 19 oktober 2017

Antwoord: Van mijn Honda CR-V de automatische versnellingsbak laten spoelen na bovenstaande problemen bij 94.000 km. De oude olie was pikzwart met veel verontreinigingen. Daarna weer met een 1500 kg wegende caravan 200 km zonder problemen gereden. De automaat schakelt weer als nieuw.

  

, datum: 5 februari 2017

Ervaring met auto: Wat een fijne auto. Overstap gemaakt van een VW Passat 1.4 uit 2009 naar de CR-V uit 2008. In het begin miste ik de turbo (nu af en toe nog). Niet probleemlos de drie jaar door gekomen. Schrikbarende storingen of reparatie, nee dat niet. Piepgeluid vanuit de airco. Gelukkig drie jaar Honda garantie. Bleek een klein onderdeeltje te zijn die kapot was. 2 keer hele dashboard uitgebouwd. Eerste keer konden hadden ze iets vervangen. Rekening 1300,- gelukkig garantie. Tweede keer, week later, weer dezelfde piep. Zijn er 3 dgn mee bezig geweest. Rekening 1700,- euro. Gelukkig garantie. Uitlaat door geroest. Kosten bij dealer 575,- euro. Bij een vakgarage 150,-. Ja Honda onderhouden bij de dealer is deur. Beurten vallen mee alleen onderdelen kosten de hoofdprijs.

Ik vind het echt een hele lekkere reisauto. Luxe uitvoering is goed. Heerlijke stoelen. Achterin veel ruimte. Qua geluid in de auto is dit wel meer dan in de passat. Veel windgeruis. Verder ben ik dik tevreden over de auto. Krijg leuk commentaar van omstanders, zkr in Frankrijk. De cr-v brengt ons daarheen. Hierbij hangt er ook nog een caravan van 1350 kilo achter. Met invoegen, optrekken of inhalen mis ik wel de turbo van de Passat. Maar als de trein opgang is, dan rijdt hij heerlijk stabiel. 100 tot 105 op de teller. Geen centje pijn. Heuvel op moet je wel terugschakelen. Maar dan hoor je de motor lkkr grommen. Vanaf 3000 toeren komt de motor echt opgang. Of ik de auto zal aanbevelen. Ja als je een suv zoekt zeker. Ik dacht even snel een reactie te plaatsen. Toch iets langer geworden. Dat verdient de auto zeker.

Wat wel een minpunt is dat de Honda-dealers langzaam verdwijnen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand138.000 km
DealerJonk

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 18 oktober 2016

Ervaring met auto: Heb deze auto nu al geruime tijd en kan niets anders zeggen dan heel betrouwbaar. Wel de nodige diesel probleempjes gehad, zoals egr en roetfilter probleem. Deze zijn verwijderd en motor is stage 1 gekieteld. Na deze ingreep is het een super auto. Bij stads rijden kan ik niet boven de 7.8 ltr/100km komen en bij rustig op de snelweg zit aan de 5.5 ltr/100km. Rijden met caravan of boot is geweldig. Ook met caravan inhalen is een lust. Mannetjes met petjes pesten bij het stoplicht gaat ook goed. Na de ingreep kan 'ie wegrijden met 4 spinnende banden en in 2 de verzet weer spinnen geen probleem. Kan niet anders zeggen dan dat de volgende auto een probleem zal worden met uitkiezen.

Uitvoering2.2 Exclutive
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit8 jaar
KM-stand151.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 30 januari 2016

Ervaring met auto: Heb een diesel uitvoering, maar deze schiet steeds in de noodloop met vermelding (bij het uitlezen) brandstof te kort. Brandstoffilter vervangen en het filter bij de vlotter schoon gemaakt. Iemand een idee wat er aan zou aan de hand zou zijn? Graag tips mailen naar Hartgring43@zonnet.nl, alvast bedankt


Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand140.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor4
  
 
Reactie van: Diane. Vanbuel, datum: 25 augustus 2016

Antwoord: wij hebben hetzelfde probleem , ook met een dieseluitvoering van 2012. Eerst ook de filters vervangen, maar na een maand opnieuw hetzelfde. Nu 3 weken geleden een software-update gedaan, en voorlopig gaat het goed. Hopelijk blijft dit zo, maar ik betwijfel het. Weet u al iets meer?

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 15 december 2015

Ervaring met auto: Top wagen.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Geen klachten. Er is ook nooit iets stuk.

Uitvoering2.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand79.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 12 december 2015

Ervaring met auto: Probleemloos.

Uitvoering2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand110.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 10 april 2014

Ervaring met auto: Goede kwaliteit, gaat weinig tot niets kapot, bewezen tecniek. Fijne, sportieve motor. Verbuik valt alleszins mee. Techniek en motor zijn niet allermodernste maar wel door en door betrouwbaar.

Uitvoering2.0 Executive
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand122.000 km
DealerLos

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Lonjawoonings, datum: 3 maart 2015

Antwoord: Ik ben van plan om de Honda CR-V Executive 2007, benzine versie automaat aan te schaffen met een km-stand van 77.000 km. Ik heb gedurende 6 jaar met zijn voorganger, de ES, handgeschakeld uit 2004 met Eriba Nova/Swing caravan zonder problemen rondgereden.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »