16 januari 2017
Volvo C30

Forum Volvo C30

Reacties van eigenaren

  

, datum: 22 juli 2016

Ervaring met auto: De C30 is gewoon een compacte, prettig rijdende en comfortabele wagen. De wegligging, vooral in de bergen, is grandioos.

Het verbruik (2.0 benzine) bij veel snelweg km's is 1 op 14,1 gemiddeld. Redelijk, in verhouding tot de prestaties en de motor grootte.

Minpunten: a) windgeruis bij het linker portier. b) de veel te lage voorbumper/spoiler die elke flauwe hobbel/drempel raakt, wel goed voor de autospuiter (WERK!) c) de dramatische kwaliteit van het (kleur: gebroken witte)leder bij mijn uitvoering R-design; Ik noem het liever "kippeleer", vanwege de uitermate dunne kwaliteit en de "vlakke uitstraling" alsmede het feit dat elke groefje, deukje of krasje dat er op komt er nimmer meer af gaat. Ook ging het na 1 jaar al verkleuren/vergelen op bepaalde plaatsen. Ook met het Volvo-leder-onderhoud setje geen verbetering. De importeur deed hier verder niets aan...

Dus: geen leder meer in een volgende Volvo...

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ik ga naar de dealer in Antwerpen. Ik ben toch vaak in de regio Antwerpen/Gent. Goede service en de prijzen liggen lager dan in Nederland.

Uitvoering2.0 R Design
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit5 jaar
KM-stand106.000 km
DealerSvala

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 3 maart 2016

Ervaring met auto: Veel auto voor het geld; uitstekende wegligging, praktisch niet windgevoelig. Steekt met kop en schouders boven mijn vorige Audi uit. Aanrader.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Gewoon bij vakgarage.

Uitvoering140 Pk
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit3 jaar
KM-stand43.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 25 augustus 2015

Ervaring met auto: Vorige auto was een Peugeot 206 XC 1.6, een vlotte auto met goede wegligging (100PK). Normaal verbruikt 1 op 15 gemiddeld of zo.

Tegenwoordig ook in bezit van deze C30 (125PK). Eerst dag airco condensor naar de kl. Naja, dat ding zit bijna op het asfalt gemonteerd. Echt ongelooflijk.

Maar waar ik echt versteld van sta is de motor. Traag als dikke stront, rumoerig (voor een auto van deze leeftijd en prijsklasse)? Onaangename versnellingsbak verhouding. Ruim 3000 toeren bij 120 km/uur? Comfort is goed. Goed uiterlijk.

Voorlopig rijd ik weer in de 206. En die C30 ga ik zeker een keer inruilen.

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand56.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor3
  
  

, datum: 31 mei 2015

Ervaring met auto: In maart 2013 de auto met 140.000 km op de teller gekocht bij een Ford dealer in Ede. Deze dealer had de auto ook nieuw geleverd en ook altijd onderhouden. In de uitvoering die ik heb zit de Volvo carkit, Volvo navigatie, climaatcontrole en een uitstekende geluidsinstallatie. Na een 14 dagen was er een kleine storing die ik in overleg met de verkoper bij mijn lokale dealer, ik woon in Ridderkerk, heb laten verhelpen, de nota is door de dealer in Ede betaald. Na 4 weken bleek er een motorsteun aan de voorzijde afgebroken welke door de dealer in Ede is vervangen. Dit is een bekend euvel, ik kreeg een leenauto mee. Prima service en garantie in Ede.
In mei heb ik de motor laten tunen bij Tunex. Ik vond de trekkracht en het vermogen tegen vallen en ik wilde met een caravan van 1.300 kilo mee de Alpen en Dolomieten door trekken.
De motor heeft nu een koppel van 305 nm en 133 pk en daar kan je wel een caravan mee trekken. gemiddeld met de caravan 1 op 12 bij 100 km in Duitsland vindt ik niet slecht en de auto doet alles veel gemakkelijker. Ook met een skibox op het dak, met een gang van 150 kilometer een verbrui van 1 op 15, vindt ik heel acceptabel. In Nederland rijd de auto gemiddeld 1 op 21.
Afgezien van de normale slijtage aan de remschijven voor en achter, beide vervangen, heb ik geen storing of klachten gehad. In het begin deed ik de beurten bij de Volvo dealer, doen ze keurig netjes, maar ik heb nu een universele garage en dat is een stuk voordeliger.
Sinds de reparatie aan de motorsteun geen storing meer gehad en zoals de vlag er nu voorstaat op naar de 300.000 km!.

Uitvoering1.6 D Kinetec
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand201.000 km
DealerDe Jong

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 9 mei 2015

Ervaring met auto: Auto bij 120 duizend km gekocht bij Volvo dealer. Fijne auto, opvallend ruim van binnen.Ik kam met mijn bijna 2 meter er prima in zitten. Ook nette verbruikscijfers (rond 5.3 per 100 km) en voldoende vermogen.

Maar: betrouwbaarheid is een drama. Nog tijdens garantieperiode valt de motor op de snelweg tot twee maal toe stil. Dit wordt wel hersteld, daarna komen de problemen met injectoren, EGR klep en de turbo. De auto is volgens voorschrift steeds door de dealer onderhouden, maar dat kon kennelijk niet voorkomen dat ik zes keer -op de snelweg- stil ben komen te staan.

Uitvoering1.6d
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand225.000 km
DealerScholten

Betrouwbaarheid1
Comfort9
Motor5
  
  

, datum: 24 november 2014

Ervaring met auto: Na 35000 km met deze auto gereden te hebben (bij 189500 gekocht) een kapotte remklauw gehad (nog onder garantie) en een kapotte gloeibougie. Voor de rest rijdt de auto geweldig en is ook pittig genoeg om goed mee te komen.

Uitvoering1.6D Momentum
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand225.000 km
DealerBrandt

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 20 oktober 2014

Ervaring met auto: Gisteren 120 km gereden, snelweg, en deels 80 km weg, weliswaar de wind gedeeltelijk mee, gemiddeld gebruik 3,7/100 km, dus da's zo 1:27.
Gedaan wat er in de testen stond. Normaal rijd ik zo rond de 1:22/23 als ik nergens op let, lekker snel optrek en af en toe (in Duitsland) hem op z'n staart trap.

UitvoeringAdvantage
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand59.000 km
DealerHooftman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
 
 
< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >