22 mei 2018
Feedback
Dodge Caliber

Forum Dodge Caliber

Reacties van eigenaren

  

, datum: 7 februari 2011

Ervaring met auto: Ik kocht mijn Caliber in 2007, heb problemen gehad met de portiervergrendeling, zware lekkage en bij mijn eertste keuring in jan 2011 zijn twee draagarmen versleten, wat mij 1100 euro heeft gekost. Ik vind dit wel snel, al na 4 jaar.
Verder is de auto natuurlijk mooi en stoer, maar heel ruim in benzineverbruik 1 op 12 gem ongeveer en in de stad 1 op 8-9.
Oh ja, de lekkage is opgelost na 3 keer in de garage kwamen ze er achter dat er schuimrubber in de balken zat, dit was voor het vervoer naar Nederland ter bescherming. Dit schuimrubber was niet weggehaald en zoog vol water en na verzadiging liep het vervolgens bij de voorstoel naar binnen.
Het is dus een mooie auto met veel kinderziektes voor niet al te veel geld.

Nieuw
UitvoeringSxt
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand320.000 km
DealerChrysler Jeep Wensink

Betrouwbaarheid4
Comfort3
Motor5
  
 
Reactie van: Rob. Kaat, datum: 4 maart 2011

Antwoord: Wij hebben vandaag hetzelfde probleem. Onze garage wil maar 25% vergoeden. Niet echt een goede service. Wij hebben vanaf het begin al aagegeven dat 'ie geluid maakte. Nooit heeft iemand gezegd dat dat de draagarmen zouden kunnen zijn. Wij gaan in ieder geval verdere stappen ondernemen. Lezen op Internet dat dit een veel voorkomende klacht is.

gr. Rob en Katinka Besems, Tilburg

 
Reactie van: Weestevredenmetjelot, datum: 9 maart 2011

Antwoord: Ik heb hetzelfde gehad, al deze mankementen met nogal hoge kosten. Jammer dat de dealers geen coulance regeling toepassen. Je kunt het wel bij de rechter eisen omdat het een veel voorkomend probleem is. Ik kan echt niet spreken van een goed prijs kwaliteit verhouding. ja hij is mooi, maar ja, ik zou zeggen: van buiten bont en van binnenen stront met al die mankementen.

NIET KOPEN TENZIJ DE DEALDERS ALLE ONKOSTEN DEKKEN DAAR HET EEN VEEL VOORKOMEND PROBLEEM IS.

 
Reactie van: Rob. Kaat, datum: 9 maart 2011

Antwoord: Wij zijn nog druk in onderhandeling. Maar schiet niet op. Gaan verder naar consumentenbond of ombudsman ofzo. Interesse?

 
Reactie van: Marcelvangalen, datum: 26 april 2011

Antwoord: Ook wij moesten de draagarmen vervangen na 120000 km (650 euro).De auto begon steeds meer te rammelen en de garage houder wist ons te vertellen dat we wel hadden kunnen verongelukken. Als een draagarm was losgeschoten, was het wiel platgeslagen; je moet er niet aan denken.
Wij waren dol enthousiast over deze auto vooral de looks en het heerlijke rijden. Nu we hier lezen is het vertrouwen en enthousiastme wel een beetje weg en wachten we wat er nog komt, zo jammer voor zo'n prachtige wagen. CRD SXT 2006

 
Reactie van: Rob. Kaat, datum: 24 juni 2011

Antwoord: Het is allemaal maar prulzooi. Krijgt er ook nx voor terug als je hem wilt inruilen. Blijven hem dus voorlopig maar rijden. Hopelijk met niet te veel rariteiten...

 
Reactie van: Vincent, datum: 24 juni 2011

Antwoord: Gisteren linker draagarm laten vervangen (450 euro) na minder dan 75.000 km en de fusee kogel is next (schatting 450 euro).
Belachelijk en gevaarlijk dat hier geen terugroepactie voor is gekomen. Ik heb Chrysler NL om een reactie gevraagd.
Caliber SXT 2.0i CVT uit 2007

Reageer
  

, datum: 27 december 2010

Ervaring met auto: In hoge sneeuw levert achteruit problemen op. Ik weet niet of dit aan de CVT-automaat ligt. Vooruit door de sneeuw is meestal geen probleem met Autostick.

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand49.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 19 oktober 2010

Ervaring met auto: Heb deze auto nu 1 jaar en bevalt me prima. Rijdt makkelijk 1 op 18. In de Ardennen lekker kunnen spelen en heuvels waren geen probleem.
Nieuwe lichtunits voor en achter laten inbouwen om de auto toch een unieke look te geven en staat zeer goed.
Auto is net weg voor de 90.000 beurt en krijg van dealer te horen dat draagarmen stuk zijn. Wel even tegenvaller bij een auto die 3 jaar is. Persoonlijk vind ik dat de kleinere beurtjes wel overgeslagen kunnen worden omdat ik anders te vaak bij de dealer sta.
Auto = Dodge Caliber CRD SXT van oktober 2007

Ervaring met verkoop: Heb de auto gekocht bij Jonker in Hoevelaken. Auto verkeerde in goede staat en kleine deukjes (steenslag enz) zijn voor aflevering weggewerkt. Prijs voor retourauto was in eerste instantie aan de lage kant maar heb nog aardig kunnen onderhandelen en ben als tevreden klant weggegaan.

Nieuw
UitvoeringCRD SXT
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand90.000 km
DealerCar Plan

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Ard. Meinen, datum: 18 augustus 2011

Antwoord: Binnen de garantie geklaagd over knarsende geluiden voor, daarna leek klacht verholpen. Ca. 1 jaar later, net buiten de garantie bleken dat voorste draagarmen moesten worden vervangen n.b. bij 25.000 km op de teller. Coulance was 1/3 van de kosten, wat toch nog een fikse rekening opleverde.
Zeer zwak punt van deze auto, schandalige tekortkoming. Nooit meer een Dodge!

Reageer
  

, datum: 7 oktober 2010

Reageer Nieuw
UitvoeringSxt
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand65.000 km
DealerGIVA Den Haag

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 19 augustus 2010

Ervaring met auto: Ik heb er 4 van lopen en ik vind het 3 x niks
Problemen met de ophanging en problemen met de turboslangen (vliegen er bijna elke maand af, als het nie om de week is) en storingen is ook de normaalste zaak bij die auto's.

Reageer Nieuw
Uitvoering2.0 Tdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand150.000 km
DealerRuttchen Personenwagens

Betrouwbaarheid3
Comfort3
Motor5
  
  

, datum: 11 juli 2010

Ervaring met auto: Ik rijd sinds 4 augustus 2006 een Dodge caliber en ondekte vanaf het begin dat auto naar vocht rook en steeds beslagen ramen ik dacht toen dat zal wel door komen dat ik niet veel rijd, maar later ondekte ik dat er water voor en achter de bijrijdersstoel stond, en niet zo weinig ook!
Garage heeft toen isolatie materiaal uit de voor portieren verwijderd maar de lekkage bleef. Mijn auto is van binnen geheel gestript, probleem nog steeds niet verholpen. Er zijn alleen meer problemen bij gekomen. Nu deed zelfs mijn ventilatie het niet meer en boord computer.
Bij elkaar heeft deze auto 5 mnd bij de garage gestaan. Dealer kan niks meer voor mij doen, deze zegt probeer zelf maar een klacht te doen bij de importeur. Wij weten het niet meer, maar ik als rijder blijft met het probleem nu de kou staan. Dealer GIVA gr.Frits van Brummelen

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerGIVA Den Haag
  
 
Reactie van: Investmentgroep, datum: 12 november 2010

Antwoord: Goedeavond, heb het zelfde probleem ook niet verholpen is het bij u nu wel geregeld zo ja waaar komt de water vandaan.

Met vriendelijke groet,
Karel

 
Reactie van: Fit1994, datum: 24 januari 2011

Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem met mijn Dodge Caliber. (lekkage).
Heeft de garage bij u inmiddels de oorzaak kunnen vinden?

 
Reactie van: Investmentgroep, datum: 24 januari 2011

Antwoord: Weet de oorzaak nog steeds niet. Bij de dealer geweest: kunnen het zogenaamd niet vinden en heb Chysler Nederland gebeld en zeggen dat ze nog nooit iemand aan de lijn hebben gehad met dit probleem.
Als jij wat meer weet hoor ik het wel.

 
Reactie van: Fritsvanbrummelen, datum: 12 februari 2011

Antwoord: Waterlekage verholpen na 4 jaar ellende, garage wil/kan niet zeggen wat de werkelijke oorzaak was. Kachel unit vervangen, was stuk gemaakt door monteur, plastic interieur beschadigd, vlekken in de bekleding, div lippen van bevestigingen gewoon afgebroken met de uit/inbouw, stoelen aan de onderkant verroest voorruit aan de binnen kant verroest,w at kan er nog meer volgen ik weet het niet, auto maar ingeruild, maar nooit meer een Dodge Caliber van de Frima GIVA DENHAAG

 
Reactie van: Atmjvandillen, datum: 25 oktober 2012

Antwoord: Importeur spreekt niet de waarheid, ook ik heb diverse malen contact met hem opgenomen over lekkage.

Dodge dealer Middelbeek in Alkmaar was bekend met een lekkage probleem bij een bepaalde serie wou het echter niet hebben over coulance regeling omdat deze niet zou worden geaccepteerd door Dodge Nederland.

 
Reactie van: Fhe, datum: 7 februari 2013

Antwoord: Betreft: OPEN BRIEF, Dodge Caliber perikelen

Den Haag, 22 oktober 2012

Mijne dames, heren,

In september 2008 kocht ik een leuke en op het oog aantrekkelijke auto, een
Dodge Caliber 1.8 SXT. De positieve beoordeling moest ik bijstellen toen na 30.000 km bleek dat de rubbers van de voorwielophanging versleten waren. Dodge leverde, gek genoeg, niet de losse rubbers en er moesten compleet nieuwe draagarmen in. De opgedrongen dure oplossing werd gelukkig door de dealer keurig coulant afgehandeld.

Begin 2012, drie-en-een-half jaar oud, constateerde ik een doorweekte vloer, aan linkerzijde van voor naar achter. Veel Caliber-rijders kennen dit euvel. De kokerbalken zouden, zo werd gemeld, voor het transport zijn volgespoten met styropor (?). Die balken vullen zich met water (?), verzadigen het vulmateriaal en vervolgens stroomt het over op de vloer. Die kokers werden door de dealer leeg gepulkt en daarmee moest het probleem over zijn.

Nu gaat de toch opnieuw kleddernatte auto weer naar de garage. Andere gebruikers melden oorzaken als lekke lasnaden, niet dichte afdichtingen, kortom, een keur aan onvolkomenheden. Hoe dan ook, de wateroverlast keert terug. Niet bij é:é:n Dodge van dit type, maar bij vele.

Een technische constructie kan, eenmaal massaal geproduceerd en in gebruik genomen, mankementen vertonen. Maar als die algemeen zijn, waarom neemt de constructeur en fabrikant dan niet de verantwoordelijkheid om de dealers van een handleiding met alle noodzakelijke maatregelen te voorzien? Bij de eerstvolgende beurt wordt die complete behandeling toegepast en het euvel is voorgoed verholpen.

Nu verhelpen de dealers telkens é:é:n mankement, in de hoop het hele probleem te hebben opgelost. Vervolgens meldt de Dodge Caliber-rijder zich weer, met hetzelfde mankement en wordt een volgende poging ondernomen. Deze gang van zaken is toch niet als een verkapte marketing-tool te verkopen?

Met vriendelijke groet,

Frits H. Emmerik.

Reageer
  

, datum: 15 april 2010

Ervaring met auto: Fijne auto, bulky dus geen racemonster (verwacht dat ook niet), goed om te cruisen.
Alle functies probleemloos, zelf lampjes verwisselen mogelijk (itt meeste moderne autos). Iets te veel servicebeurten in het boekje naar mijn smaak, dus sla af en toe een A-beurt over zou ik zeggen. Als ocassion gekocht met flink wat mileage op de teller maar zonder problemen verder. Kraakt achter maar dat zullen rubbers zijn, ik merk namelijk niets aan het rijgedrag van deze auto.

Ervaring met verkoop: Noteboom Barendrecht, goed geholpen, relaxte verkopers, aan verbeterpunten voldaan zoals beloofd.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.8 SXT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand95.000 km
DealerVan Dijk

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »