19 juni 2018
Feedback
Ford S-MAX (2006 - 2015)

Forum Ford S-MAX (2006 - 2015)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 29 september 2012

Ervaring met auto: Ik heb de laatste 2 vakanties steeds motorstoring als ik met de cavan met de S-max 2.0 TDCI rijdt. De power (die overigens formidabel is) valt weg en de auto schakelt dan in de noodloop, en dat is met een caravan niet prettig. De computers van de garages in Frankrijk geven steeds aan dat de roetfilter vervangen moet worden (kosten 1789 euro excl BTW), terwijl deze volledig gegenereerd (schoongeblazen) is en daar ligt het dan ook niet aan aan.
De warmteregelaar van de katalysator kan de druk niet aan, en dan slaat hij op motorstoring. Er is niets aan de hand met de motor, want de temperatuur van de motor blijft uitstekend. De Ford bedrijven hebben dit natuurlijk nooit meegemaakt omdat zij geen auto 's in onderhoud hebben die meer dan 120.000 km gereden hebben of er geen ruchtbaarheid aan geven.
Waarschijnlijk is de enige oplossing is om het signaal van de computer van de auto te omzeilen, en daar is niets mis mee want dit doet geen afbreuk aan de auto. Er zijn hiervoor reeds speciale bedrijven, omdat bij heel veel merken steeds meer soft-ware probemen ontstaan. Ik vind het een superfijne auto en wil hem niet kwijt en probeer het probleem op te lossen. Ik heb de indruk dat het een probleem van Ford is.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Jydury, datum: 11 november 2012

Antwoord: Ik kreeg van mijn bedrijf een S-Max met 100.000 km op de teller heb al een nieuwe boit laten plaatsen. Maar de wagen heeft problemen met het tijdig vertrekken, reactie tijd: automaat reageert te laat en hoe langer de afstand bij constante snelheid als men iets gas geeft komt hij heel nerveus over. Niet fijn om mee te rijden. Bij Ford vertelden ze mij dat het normaal is!
Ik heb van april tot nu 50.000 km gereden zou graag de volgende 100.000 km niet meer zo onaangenaam willen vinden. Heeft iemand het zelfde probleem?

 
Reactie van: Edst68, datum: 24 juni 2013

Antwoord: Ik heb ook het probleem van de motorstoring bij mijn S-Max uit 2008, 2.0 TDCI met automaat. Het hele jaar door is er niets aan de hand, maar de laatste 3 vakanties gaat het steeds mis. Eerst 2 keer zonder caravan (onderweg van en naar Frankrijk en Italie) en dit jaar met caravan van en naar Frankrijk.
Het is een probleem dat door de motor uit te schakelen en weer opnieuw te starten opgelost is. Soms binnen een paar minuten weer dezelfde melding. De ene keer is het na een lang afstand rijden, de andere keer krijg ik nadat ik de motor afgezet heb en opnieuw start direct de melding, weer een andere keer na 30 km gereden te hebben. Ik kan er geen regelmaat in ontdekken.
Ik rijd dagelijks 2 ritten van 60 km snelweg waarbij ik het probleem nooit heb. Vorige week had ik de indruk dat er een fluittoon rechtsvoor in de motor hoorde vlak voordat de melding kwam. Volgens mij vlak nadat de automaat terug schakelde om de stijging in de weg op te vangen?! Maar dat is een vermoeden.
De melding kan (inderdaad) niet meer uitgelezen worden door de reset van de computer na opnieuw starten van de motor.
Iemand hier verder ervaring mee? Ik hoop dat ik met de melding een keer langs de garage kan gaan, maar zoals gezegd, het komt in het dagelijks gebruik niet voor!

 
Reactie van: Paredis. Koen, datum: 8 augustus 2013

Antwoord: Ik heb hetzelfde fenomeen aan de hand, week in herstelling geweest. Kabelboom nagemeten, alle mogelijke contactpunten gecontroleerd, net voor vakantie rit van 1200km, resultaat: 18x motorstoring op en 50 x in terugkomen. Helemaal niet leuk, maar ook geen regelmaat aan te koppelen.
Soms om de km, dan 300 km niets, enz. Momenteel is garage Boes in Wellen (B) in onderhandeling met techniekers van Ford Keulen voor opzoeken van het probleem.

 
Reactie van: Edst68, datum: 20 oktober 2013

Antwoord: Is het probleem door Garage Boes in Wellen met de techniekers van Ford gevonden?
Ik ben zeer geinteresseerd in de oplossing!

 
Reactie van: Jean-pierre. Rutten, datum: 3 januari 2014

Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem gehad met automaat van C5 Citroen. Niemand die mij kon helpen. Raad van de dealer was versnellingsbak vervangen, +/- 3000 euro. Uiteindelijk bij iemand na de uren gegaan bleek dat de spoelen in de versnellingsbak versleten te zijn, reparatie 300 euro en het probleem was opgelost.

 
Reactie van: Joeri. Hendrikse, datum: 25 augustus 2014

Antwoord: Hallo, ik heb ook een Ford S-max 2.0 diesel handgeschakeld uit 2007. Met dezelfde problemen.... motorstoring. ANWB, Ford-garage en nu ook een merkonafhankelijke garage weten niet wat het is. Heeft iemand met een Ford S-max al een oplossing?

 
Reactie van: Hans, datum: 9 oktober 2014

Antwoord: Mijn Ford S-max diesel van aug 2007 had al na 2 jaar hetzelfde probleem: motorstoringslampje op allerlei momenten zonder aanwijsbare aanleiding. Had het idee dat het gebeurt zodra een andere rijstijl (snelweg na langdurig op binnenwegen te hebben gereden) wordt toegepast. Het te lang rijden in een te lage versnelling kan m.i. ook de oorzaak zijn. De eerste keer op mijn vakantie kwam dit op de terugreis vanuit Zuid Frankrijk ca. 300 keer voor. Oplossing is dan: motor uitzetten en opnieuw starten en koppeling laten opkomen. Dit kan onder het rijden met de koppeling ingehouden... geen probleem. Je krijgt er handigheid in.

Terug van vakantie naar de dealer: allerlei sensoren vervangen zonder resultaat. Computermelding dat er iets fout was met de turbo. Volgens de dealer moest turbo vervangen worden. kosten 3.000 euro, buiten garantie... hahaha... maar de turbo werkt gevoelsmatig prima dus mooi niet! Laatste computerversie geinstalleerd en het probleem blijkt verholpen. Af en toe gebeurt het nog, meestal als ik te lage toeren rijd (het nieuwe rijden...). Ik wijt het aan het monteren van iets grotere banden dan standaard en te fijn afgestelde sensorwaarden van de turbo in de computer. Dealer (en importeur) weten het ook niet en doen er verder niets aan. Ik leef met de handicap van een enkele keer (gemiddeld 1x per 500 km) tijdens het rijden te moeten herstarten.
Laatst (sept 2014, weer in Zuid Frankrijk) over 5 km langzaam gereden op een zeeeeer slechte weg met kuilen, kiezels en zand. Sindsdien verschijnt het motorstoringslampje al direct na het starten, gevolgd door boodschappen over olie verversen en een kapot remlicht. Lichten werken echter allemaal prima. Conclusie: computer helemaal van slag. Auto rijdt verder ook prima.
Dus nu maar de computer resetten (Hoe: heb ik net gevonden op internet) en hup met de geit. De garage kan me wat met al die foutieve computer aanwijzigingen. Mijn stelling is dat de computer wel erg snel van slag is en dat de garagisten er profijt van proberen te trekken.

 
Reactie van: G1kuijpers, datum: 9 november 2015

Antwoord: Hans, de problemen die ik heb met mijn S-Max wil je echt niet weten! Maar hoe kan je de computer resetten? Als hij het dan even goed doet dan kan ik hem inruilen...

 
Reactie van: Hans, datum: 13 december 2015

Antwoord: Hr. Kuijpers, zoek op verborgen weetjes over de S-max van fordclub belgie.
Daar vindt je wel wat van je gading denk ik.

 
Reactie van: Rudie. Cools, datum: 1 maart 2016

Antwoord: S-Max die in noodgang afremd op autosnelweg.

OPLOSSING: Ritje naar Duitsland en eens flink op gaspedaal duwen. Tot 210 km/u een 20 km rijden. NOOIT meer stilgevallen of in noodregime gegaan. Eerst werden alle sensoren etc... vervangen in garantie.

Reageer
  

, datum: 25 april 2012

Ervaring met auto: Auto vanaf januari in bezit. Bevalt prima, maar..... de S-max is wel een stuk trager dan verwacht. Valt me al met al wat tegen. Ga nog ervaren hoe hij de caravan in de bergen trekt, maar ik betwijfel of hij mijn vorige auto (Alhambra, ook 140 pk diesel) evenaart. We zullen zien. Ervaring met de dealer uitstekend (Cosmo Neede). Jammer dat de sympathieke verkoper is vertrokken naar de Volvo-concullega. Maar wie weet, een xc-60 is ook zo verkeerd nog niet.....

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 26 januari 2012

Ervaring met auto: Veel problemen met de S-max. O.a. kapotte voorruitverwarming. Foutmelding immobilisatie/motorstoring na een paar dagen niet rijden als het koud is. Deze lost na een paar minuten weer op en de auto doet het weer. Helaas is dit probleem na 1,5 jaar nog steeds niet opgelost. Nu weer voor de 2e keer een niet werkende airco. De vorige keer was het een haast nooit voorkomende softwarestoring.

Het is een fiijne ruime auto, helaas verwacht je ervan dat een auto het ook doet en betrouwbaar is. Op het moment heb ik zo iets van: nooit meer een Ford.

Nieuw
Uitvoering2.0 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand60.000 km
Dealer Schakel

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: Ann. Florus, datum: 12 mei 2013

Antwoord: Wij hebben eenzelfde ervaring met onze (eerste en laatste) Ford. Op 6.5 jaar tijd heeft hij 7.700 Euro gekost, en dit is nog niet het eindbedrag (inclusief winterbanden, wel te verstaan). Als men dan bedenkt dat de eerste 2 jaar de wagen in garantie is!

Het ruimtelijk ontwerp van de auto is aangenaam, maar ondertussen is wel bijna alles vervangen of hersteld: airco, voorruitverwarming is gedeeltelijk stuk door steenslag (men mag met de Ford blijkbaar niet op de weg rijden), voorruit vriest aan aan de binnenzijde in de winter (ligt volgens garage aan het vervoeren van kinderen (met een Ford mag je dus geen kinderen vervoeren)). Dit probleem komt blijkbaar meer voor bij Ford. Persoonlijk vind ik dit te gek voor woorden, aan de binnenzijde kan je nl niet krabben), electrisch verstelbare stoel werkte juist buiten de garantie niet meer, klepje opbergvak midden komt los, hoofdsteun vervangen, meermaals problemen met de batterij, turbo is vervangen (2340 euro) bij reisnazicht (340 euro), om drie dagen later op de heenreis op 500 km van huis en 500km van de bestemming in panne te vallen: brandstof pomp stuk ???

Het is een turbodiesel. Rijd je er korte afstanden mee dan is dit niet goed voor een Diesel, rijd je 500km dan sta je in panne. Dit is onze 6de wagen, maar nog nooit hebben wij zoiets meegemaakt. De garage geeft nu eindelijk toe dat dit blijkbaar toch een maandagauto is - zoals elk merk er wel kent, maar ik denk dat Ford voornamelijk op maandag produceert. Er zullen wel goeie modellen tussen zitten en ook mensen zijn die een goeie S-max getroffen hebben, maar voor ons is het wel duidelijk: deze wagen moet zo snel mogelijk van de hand, en nooit meer een Ford. Alleen: zo'n wagen durf je toch niet verkopen aan iemand anders.

Waarom niet eerder verkocht, zal men misschien denken. Tja, na elke grote kost, hoop je toch dat het de laatste is, en wil je die toch laten renderen.

Ook wij vinden deze wagen onbetrouwbaar é:n gevaarlijk !

Reageer
  

, datum: 17 december 2011

Ervaring met auto: Super fijne reisauto met heel veel ruimte. Ik rijd automaat en dat bevalt ook heel goed.
Heb alleen last van 2 storingen. Begint nu wel irritant te worden. Hoop dat het eindelijk opgelost wordt.

Reageer Nieuw
Uitvoering2.0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand150.000 km
DealerCrum

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 28 september 2011

Ervaring met auto: Heerlijke familieauto. Ruim en comfortabel. Slechte ervaringen met dealer (afspraken niet nakomen).

Reageer Nieuw
Uitvoering2.0 16V
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand75.000 km
Dealer (West)

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 26 september 2011

Ervaring met auto: Niets mis mee, lekkere auto, met alleen een voor mij niet prettige zit.

Reageer Nieuw
Uitvoering2,2
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km
DealerCosmo Auto

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor7
  
  

, datum: 24 september 2011

Ervaring met auto: Automaat schakelt perfect en snel. Benzineverbruik is in Nederland tijdens de spits 9,5 liter per 100 km, wat vrij hoog is.

Nieuw
Uitvoering2.0 Tcsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Pmjbakker, datum: 30 juli 2012

Antwoord: Ik heb zelf een 2.2 diesel en deze gaat zuinig met brandstof om. Met gemak 1 op 15. Hij is overigens te koop bj 2008

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »