18 december 2017
Chevrolet Captiva

Forum Chevrolet Captiva

Reacties van eigenaren

  

, datum: 20 april 2012

Ervaring met auto: Ernstige motorproblemen. Nokkenas gebroken of tummelaar/klepstoters tussen de kleppen of aandrijfriem stuk (diagnose moet nog gesteld worden) vermoedelijke oorzaak smeringsprobleem. Reeds bij 90.000 km. aandrijfriem etc. vernieuwd.
Advies, gebruik de juiste olie en laat om de 10.000 uw olieverversen!

Uitvoering2.0 D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand111.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Lucas. Ans, datum: 30 mei 2012

Antwoord: Zelfde ernstige probleem. 2.0 CDI motor automaat. Met 88.000 km. aandrijfriem etc. vervangen. Bij 110.000 km. nokkenas / tuimelaar etc. kapot.
Bij navraag komt dit vaak voor: 2 dealers bevestigen di,t de een had 4x de ander 3x met dit probleem te maken gehad. Ook bij de Opel Antara (zelfde motor). Vermoedelijke oorzaak diesel in de olie vanwege het reinigen van het roetfilter wordt er extra diesel gebruikt en wanneer het proces niet afgemaakt wordt of bij veelvuldig korte ritjes komt de extra diesel in de olie en is het smerende effect onvoldoende. Chevrolet geeft bij klacht niet thuis. Start nu procedure om de schade wegens non-confirmatie te verhalen.

 
Reactie van: Jan. Willems. Bod, datum: 1 augustus 2012

Antwoord: Is er inmiddels enig resultaat m.b.t. de gestarte procedure om schade te verhalen?
Wij zijn erg benieuwd, want ook wij hebben nl. hetzelfde probleem. Captiva 2.0 diesel automaat Executive 2007. Bij km stand 135.000 (waarschijnlijk) tuimelaar(s) afgebroken en mogelijk nog erger.

 
Reactie van: Maik. Nillesen, datum: 7 september 2012

Antwoord: Zelfde probleem nokkenas / tuimelaar etc. kapot.. 145.000KM , prettige auto, maar hier wordt je niet blij van.

 
Reactie van: Raydehaan, datum: 27 september 2012

Antwoord: Ik heb vandaag mijn auto weggebracht naar de garage met een zware tik in de motor. Hier lezend vrees ik de zelfde motorproblemen, namelijk kapotte nokkenas en/of tuimelaar. Heb de auto van 2008 in december 2011 gekocht en inmiddels daar 15.000 km mee gereden. In totaal staat de km op 107.000.
Vraag: heb je al succes gehad met de gestarte procedure en wat gaat zo'n reparatie ongeveer kosten? Oh ja, de laatste maanden redelijk veel korte ritten gereden. IK hoor van je.

 
Reactie van: Gtolkamp, datum: 11 november 2012

Antwoord: Bij mijn Captiva ook de nokkenas moeten vervangen, oorzaak waarschijnlijk verkeerde en teveel olie in de motor. Kosten: 2000 euro. Kilometerstand 140.000 km. Uiteraard niemand thuis bij Chevrolet...

 
Reactie van: Maik. Nillesen, datum: 12 november 2012

Antwoord: Ik ben ook direct een juridisch procedure gestart tegen de fabrikant, want dit is gewoon een productiefout. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

 
Reactie van: Jan. Willems. Bod, datum: 12 november 2012

Antwoord: Hou ons svp op de hoogte. Ook exact dezelfde problemen met onze 2.0 diesel Captiva 2007. Uiteraard zeggen dealer en Chevrolet nog nooit van deze problemen gehoord te hebben. Of ze reageren gewoon niet!
Succes met de juridische stappen.

 
Reactie van: Gtolkamp, datum: 12 november 2012

Antwoord: Houd je ons op de hoogte van de procedure?

 
Reactie van: Maik. Nillesen, datum: 12 november 2012

Antwoord: Na 3 weken onderzoek en reparatie zijn de kosten opgelopen naar 4.800 euro. Wel zitten hierin nieuwe remschijven en groot onderhoud. Dus mijn motorschade opgelopen naar 3.800 euro, had veel motor schade. pfff

 
Reactie van: Ssimons66, datum: 15 mei 2014

Antwoord: Ik heb een ook een Captiva uit 2008. Pas sinds 2 jaar in mijn bezit. Veel snelwegkilometers gemaakt, dus weinig probelemen te verwachten. Maar bij 140.000 km ook vastgelopen. Oorzaak: verstopt roetfilter. Dealer en GM geven niet thuis: kan iemand mij vertellen hoe de juridische procedure afgelopen is?

 
Reactie van: Maik. Nillesen, datum: 20 april 2016

Antwoord: Sorry voor mijn late reactie, maar de dealer was niet thuis en heeft alles goed afgeschermd, dus... eigen rekening, ik nooit meer een Chevo :-) niet ivm dealer, maar het zijn slechte auto's

  

, datum: 3 maart 2012

Ervaring met auto: Bij mijn Captiva is de motor vastgelopen. Weet iemand of er in het zuiden van het land iemand is die mij aan een 2e hands Captiva motor kan helpen en tevens kan in bouwen?

Uitvoering2.0 4wd
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand117.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 30 januari 2012

Ervaring met auto: Heb sinds een aantal maanden de 2.4i 4x4 2007 model. Heerlijke auto. Maar het verbruik is aan de hoge kant, 1 op 8, en dan rij ik op zijn zuinigst!
Iemand ervaring met chiptunen? Heb over 2 weken een afspraak met een chiptuner met 4x4 rollenbank.
Bij 110-120 km begint de auto te trillen. of trekt iets. iemand anders ervaring mee?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 16 november 2011

Ervaring met auto: Fijne, stoere auto. Houd rekening dat je in een zware auto rijdt waar een dito verbruik bijhoort. Bij een zeer rustige rijstijl 1 L op 9 kilometer.
Verder begint na een jaar al mijn goudkleurige embleem aan de voorzijde vol te lopen met vocht.

Uitvoering2.4 LS
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Boycbel, datum: 23 november 2011

Antwoord: Had dit ook en heb dit gratis kunnen laten vervangen, behoort tot de garantie.

 
Reactie van: Paulnogwat-173, datum: 30 januari 2012

Antwoord: Heb sinds een aantal maanden de 2.4i 4x4 2007 model. Heerlijke auto. Maar het verbruik is aan de hoge kant, 1 op 8, en dan rij ik op zijn zuinigst!!
Iemand ervaring met chiptunen?
Heb over 2 weken een afspraak met een chiptuner met 4x4 rollenbank.
Bij 110-120 km begint de auto te trillen. of trekt iets. iemand anders ervaring mee?

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 10 oktober 2011

Ervaring met auto: Heerlijke auto, helaas nu een stuk duurder dan 3 jaar geleden.
Alleen wat kleine storingen gehad: brandstofmeter geeft niet altijd juiste stand aan, en inmiddel 3x voorlichten moeten vervangen, soms slaat de computer op hol en moet gereset worden. Maar verder wat een heel fijne auto voor een schappelijke prijs.

Uitvoering2.0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand135.000 km
DealerMulders

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: N. Vankeulen, datum: 19 februari 2012

Antwoord: Inderdaad fijne auto maar allemaal VEEL problemen die herkenbaar zijn: Bij 175000 km hele nokkenas en tuimelaars vervangen. Rekening 3000 euro.
Achterspoiler brak op autoweg spontaan van de auto af en vloog over de autoweg. Voorlampen om de paar maanden stuk en deze kun je nauwelijks zelf vervangen. Dus steeds zo'n 25 euro per keer. Nu boven de 200000 stuurspeling. Letters achterklep laten spontaan los. etc. Daar komt de povere Koreaanse kwaliteit naar boven.

 
Reactie van: N. Dijs, datum: 4 september 2012

Antwoord: Helaas moet ik vaststellen dat ik dezelfde ervaringen heb. Op dit moment staat mijn Captiva in de garage voor vervanging van nokkenas en tuimelaars. Kilometerstand 160.00 over goed vier jaar (dus naar mijn mening gaat het verhaal van korte stukjes niet op). Voor wat betreft de achterspoiler heb ik altijd de oorzaak gezocht bij de wasstraat, maar nu blijkt dat ik niet de enige ben waarbij deze spontaan over de snelweg vliegt.

 
Reactie van: Captiva. Spoiler, datum: 1 februari 2015

Antwoord: Wij hebben onlangs ook een spontaan afbrekende achterspoiler gehad. Chevrolet ontkent dat dit een fabricagefout is en onttrekt zich aan hun verantwoordelijkheid. Ze noemen ons geval een toevallig incident. Wij verzamelen nu meerdere incidenten om dit aan Chevrolet te kunnen aanbieden. Onze vraag: heeft u dit ook meegemaakt, mail dan bewijsmateriaal, kenteken, mails, reparatiebonnen oid naar captiva.spoiler@gmail.com

  

, datum: 23 september 2011

Ervaring met auto: Problemen begonnen bij 100.000 km. Bij 150.000 nokkenas gebroken; ook bij mijn collega met dezelfde km stand. Wie kent dit probleem ook? En wie heeft ook veel hinder van het regeneren van het roetfilter?

Uitvoering2.0 TD
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand200.000 km
DealerVan Kouwen

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Danistisa, datum: 1 december 2011

Antwoord: Ook bij 155.000 km tuimelaar afgebroken en nokkenas beschadigd. Toch weer 2.000 euro uit mijn spaarpotje.

 
Reactie van: Van. Dijkies, datum: 5 december 2011

Antwoord: Bij 102.000 km nokkenas beschadigd en vervangen. Ook jaarlijks problemen met roetfilter. Volgens garagehouder schijnt beschadiging aan de nokkenas een probleem te zijn bij de Chevrolet Captiva.

 
Reactie van: Ceesvanderblom, datum: 12 december 2011

Antwoord: Vandaag zelfde probleem. Ik heb er 135000 mee gereden. Garage heeft vraag om een regeling uitgezet bij Chevrolet

 
Reactie van: Mjsnk, datum: 11 januari 2012

Antwoord: Bij 114.000km nokkenas vervangen en tuimelaar afgebroken. Oorzaak zit in de slechte smering van de nokken. Het duurt te lang voordat deze in een oliebadje ronddraait.
Gewoon een constructiefout van Chevrolet, maar wel een rekening van 2.000 euro durven sturen.

  

, datum: 16 augustus 2011

Ervaring met auto: Heerlijke auto voor een heel redelijke prijs.

Uitvoering2.4 4wd
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand55.000 km
DealerP.A. van der Kooy Westland

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Hwdrunen, datum: 28 april 2013

Antwoord: Ook wij zijn in het bezit van een Captiva 2 liter diesel, waar bij de magische 109.000 km grens de ondertussen bekende problemen met de nokkenas plaatsvond. Tuimelaar gebroken en nokkenas kapt.
Ook wij vinden dit niet kunnen en vragen ons af of we niet met alle gedupeerde tezamen een juridische procedure kunnen opstarten, net als bij de VW met de distributieketting heeft plaatsgevonden.
Dit moet toch niet kunnen? In afwachting van berichten.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »