15 december 2017
Chevrolet Captiva

Forum Chevrolet Captiva

Reacties van eigenaren

  

, datum: 27 februari 2013

Ervaring met auto: Ik zou deze auto niet meer kopen, leuke looks en rijdt prima, maar betrouwbaarheid en verbruik vallen tegen.

Ervaring met verkoop: Jammer dat er ondanks een APK keuring toch versleten draagarmrubbers onder zaten. Kosten 680 euro.

Uitvoering3.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand119.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor7
  
  

, datum: 14 januari 2013

Ervaring met auto: Als je een 3.2 koopt, laat LPG-G3 inbouwen met garantie. Je verdient hem in een jaar terug.

Ervaring met verkoop: Prima service en goede adviezen!

Uitvoering3.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand91.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Bert. Decuyper, datum: 11 februari 2013

Antwoord: Zeer juiste beslissing. Direct op LPG leggen, hij werkt er feilloos op. Je kan dan pas echt genieten van de kracht en souplesse van de grote motor zonder steeds het verbruik in het achterhoofd te houden. Ben er heel content van...

  

, datum: 9 januari 2013

Ervaring met auto: Het verbruik van 1 op 9 a 1 op 10 is redelijk. Alleen zou hij iets lichter mogen zijn, zodat hij iets vlotter van zijn plaats komt.

Weet iemand waar ik goedkoop aan die zilveren karter bescherming kan komen voor voor en achter?

Uitvoering2.4 4x4 Class
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand73.500 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Janschoonhoven22, datum: 17 februari 2013

Antwoord: Je kunt de platen bestellen bij de dealer. Deze kosten 192 euro en 100 euro voor montage. Ik heb zelf een Captiva gekocht en de platen er op laten zetten. Je kunt het zelf monteren, maar houd er rekening mee dat bijde bumpers er af moeten.

  

, datum: 1 januari 2013

Ervaring met auto: Ik ben net in het bezit van een Captiva 3.2. Volgens fabrieksopgave zou deze 1:9 moeten rijden. Dit hadden wij ingecalculeerd, echter ik haal met moeite 1:6 en rijd idd 200 km op een halve tank. Iemand ervaring hiermee? Is het afstelling?
Verneem graag de reacties


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Nielsnec, datum: 9 januari 2013

Antwoord: Beste 70dennismark,
De fabrieks opgave moet je echt vergeten hoor. De test wordt uitgevoerd bij een constante snelheid van 80 km/u op een circuit met de ideale omstandigheden. Zelf rijdt ik een 2.4 liter 4x4 Class en die rijdt 1:9-1:10. Dus helaas is die 1:6 van u echt de werkelijkheid. Succes met uw auto.

 
Reactie van: T. Ginkel1, datum: 14 januari 2013

Antwoord: Hallo,

Ik rijd hem nu een jaar en ik zou er maar gewoon genoegen mee nemen, want veel zuiniger wordt het niet.

Ik heb een LPG-G3 installatie in laten bouwen en kostte zo'n 2000 euro. Ik rijd 15.000 km per jaar en rijd op LPG gemiddeld 1:6 en op benzine ook ongeveer (op jaarbasis tank ik dus 2.500 liter en bespaar per liter ruim 1 euro). Ik heb de tank al terugverdiend. Over een jaar lach ik erom!

Kortom: een fantastische auto, veel genot, hoog verbruik, maar er zijn alternatieven!

Zelfs op vakantie naar Kroatie met een caravan van 1300 kg erachter kon ik alleen maar lachen bij de pomp. Alle kilometers kunnen rijden met LPG.

Gr. Tom

Berijder van een Captiva 3.2 executive uit 2007 met 91000 km op de teller.

 
Reactie van: Wijngaarden, datum: 16 januari 2013

Antwoord: Ik overweeg ook in mijn 3.2 ltr. Captiva automaat een G3 installatie in te bouwen, maar chevrolet Nederland zegt dat de auto daar niet geschikt voor is!
Gasinbouw bedrijven zeggen dat het wel kan, dus wil ik graag weten wat de ervaring is en welk type / merk geinstalleerd is.

 
Reactie van: T. Ginkel1, datum: 16 januari 2013

Antwoord: Ik heb de auto nu een jaar en rijd probleemlos op LPG-G3. Ik heb een Vialle systeem in laten bouwen met flash-lube (een smeringssysteem voor de kleppen). Ik ondervind geen enkel probleem tot nu toe.

Er is 2 jaar garantie gegeven op de installatie en eventuele mankementen die daaruit voort zouden komen.

Belangrijk is wel om de flahlube in de gaten te houden, want als de kleppen niet gesmeerd worden drogen ze uit, maar dat in de gaten houden is net zo veel moeite als olie peilen!

Kortom: ik ben blij met de huidige benzine prijzen dat ik dit gedaan heb en rijd ondanks dat naar verhouding 'voordelig' een hele dikke V6

 
Reactie van: Sdedoo, datum: 5 juni 2013

Antwoord: Mag ik vragen waar je de installatie hebt laten inbouwen?

 
Reactie van: T. Ginkel1, datum: 13 februari 2014

Antwoord: LPG Verkerk in Bunnik.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 14 november 2012

Ervaring met auto: Hier ook dezelfde ervaringen 145.000 km wel voldoende lange stukken gereden.

Wordt vandaag naar de dealer gebracht voor onderzoek. idd Nokkenas, Tuimelaar en waarschijnlijk ook de kleppen.. Ik ben in gesprek met Chevrolet klantenservice in gesprek voor een coulance regeling.. (0800-2342345)

Als hier niet netjes op ingegaan wordt ben ik van plan om de media op te zoeken.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
DealerAutoteam

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: I. Samsoedien, datum: 28 februari 2013

Antwoord: Beste Laurens,
Ik heb een Chevolet Captiva diesel van 2008 en de Nokkenas is stuk bij 93.000 km.(1e eigenaar) Ik heb net de klantenservice gebeld van Chevrolet en zij verwijsen mij weer naar de dealer. De dealer wilt niks van coulance weten omdat de auto al meer dan 90.000 km heeft gereden bovendien heb ik de laatste twee jaar de onderhoud bij een andere erkende garage gedaan. Ik ben wel benieuwd hoe en of zij uw probleem heeft opgelost?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
I. Samsoedien

 
Reactie van: Ruuddelaat, datum: 29 juli 2014

Antwoord: Precies hetzelfde probleem zoals alle 2.0 diesels van Chevrolet en Opel: hele motorblok vastgelopen met 112000 km op de teller. En wie gaat dat betalen? Iemand die enige coulantie met Chevrolet voor elkaar heeft gekregen? Niet dus! Nooit meer Chevrolet. Echt nooit intrappen in de verkooppraatjes. Iedereen heeft dezelfde problemen wegens constructiefout maar niemand geeft thuis.

  

, datum: 1 augustus 2012

Ervaring met auto: Vermoedelijk door het roetfilter (regeneratie) ontstaat er ernstige motorschade die niet vergoed wordt door de dealer of GM.

Uitvoering2.0 CDI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit4 jaar
KM-stand100.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Info, datum: 3 augustus 2012

Antwoord: Jullie beweringen over de roetfilter zijn niet correct. Als een voertuige regelmatig onderhouden wordt en de bestuurder controleert regelmatig het oliepeil, dan kan het roetfilter geen problemen geven. Het oliepeil dient men wel goed in het oog te houden. Indien het oliepeil te hoog staat, moet er onmiddelijk naar de garage gegaan worden om motorschade te vermijden. Het is zo dt bij elke regenetatie er een beetje brandstof bij de olie komt. Als het peil te hoog worden kan die motorschade meebrengen. Dus als een goed huisvader, regelmatig onderhouden en bij elke tankbeurd het oliepeil checken.

  

, datum: 30 mei 2012

Ervaring met auto: Maak je veel kleine ritten, schaf een wagen met de 2.0 CDI motor niet aan.
Veel motorproblemen (nokkenas) vanwege onvoldoende smering omdat er bij kleine ritten makkelijk diesel bij de olie komt en het smerende effect verloren gaat met als gevolg kapotte nokkenas en tuimelaars etc.

Uitvoering2.0 CDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit4 jaar
KM-stand110.000 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Lucas. Ans, datum: 1 augustus 2012

Antwoord: Moeilijk de schade te verhalen, terwijl er wel een non-conformatie is in Nederland. Een auto met dieselmotor moet 10 jaar of 300.000 km. probleemloos meegaan. GM houdt zich achter de dealers schuil en voelt zich niet aansprakelijk.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »