24 mei 2018
Feedback
Peugeot 207

Forum Peugeot 207

Reacties van eigenaren

  

, datum: 28 oktober 2011

Ervaring met auto: Ik heb mijn Peugeot 207 een paar maanden geleden tweedehands gekocht. Ik vond al toen de auto op de markt verscheen de vorm zeer fraai. Toen mijn Clio 1.2 RN na 12 jaar en 210.000 km echt aan vervanging toe was. heb ik in een 207 een proefrit gemaakt en was direct verkocht! Wegligging, afwerking en comfort zijn uitstekend en de auto is inmiddels ook een plezierige reisauto gebleken.

Het olieverbruik bleek alleen wel schrikbarend hoog: ca. 0,5 liter op 1.000 km. Voor een auto van 4 jaar die bij aanschaf nog maar 38.000 km op de teller is dat extreem. Na flink aandringen heeft de dealer het olieverbruik uiteindelijk onderzocht, o.a. een drukproef op het oliesysteem uitgevoerd en daarna besloten... een gloednieuwe motor in te bouwen. Dat valt onder de Leeuwekeurgarantie, dus prima!

Hoewel vervelend, ben ik wel blij met deze rigoureuze oplossing en prettige afhandeling door de dealer en hoop dat hiermee de problemen verholpen zijn.

Nieuw
Uitvoering1.6 16V XS
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand46.000 km
DealerDAVO

Betrouwbaarheid4
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Arie. Muller, datum: 23 mei 2012

Antwoord: Het lijkt wel mijn auto: 207 1,4 van 2008. Na 30.000 km begon bij mijn auto ook met olieproblemen. Tot heden hebben ze twee keer de pakking van de krukas vervangen. Hier voor ben ik al 4 x terug geweest voor een melding van olie niveau te laag. En moest er 1 tot 1 /2 liter bij gevuld worden. Er na veel druk van mijn kant een olie check gereld. Bij de de eerste keer bleek kwart liter uit te zijn, maar bleek ook de krukas te lekken met olie. Dus de 1000km check ging niet door. Na dat dit is verholpen de Peugeot en op de kosten de dealer 50 en 50 Peugeot Nederland bij god gratie. Direcht daarna de 1000km check gedaan. Omdat het niet eerder kon is de check uitgevoerd bij 1550 km. Daar bleek dat het verbruik 0.5 liters was. En dit voor een auto die net 4 jaar out is. Dit kan gewoon niet!
De dealer zegt dat dit normaal is voor peugeot (1 liter op 1000km). Dit proberen ze de klant wijs te maken. Elke verstandig denkt mensen weet dat dit niet kan. Ik nu mijn rechtbijstand er bij gehaald. en ik laat de auto checken door BOVAG.
Ik zou graag van ook 207 rijders willen weten wat hun ervarin zijn met olie problemen of niet?

 
Reactie van: F. Veth, datum: 19 juni 2012

Antwoord: Ook onze Peugeot 207 verbruikt veel olie. Ook check gedaan bij dealer en hij bleef binnen de tolerantie van 1/1000.
Ben benieuwd wat eruit is gekomen bij jouw verhaal!

 
Reactie van: Wyybe, datum: 31 december 2014

Antwoord: Mijn 207 is nieuw gekocht in 2008, na 8.000 km al de melding olieniveau klaag. Meteen mee naar de dealer, was heel normaal, maar ze zouden het volgen ivm garantie. Nooit iets mee gedaan, nu staat er 64.000 km op, en verbruikt 'ie 1 liter per 1.500 km. En constant door emissie-storingsmeldingen. En hij verbruikt flink koelvloeistof. Hij rijdt lekker maar wat een k*t-auto!

 
Reactie van: W. Horseling, datum: 3 maart 2017

Antwoord: Ook veel olieverbruik. Al twee keer olie bij moeten te vullen. Net 6.000 km er mee gereden. Vijf jaar met een Opel Corsa gereden, hoefde nooit olie bij te vullen.

Reageer
  

, datum: 23 september 2011

Ervaring met auto: Eerste paar maanden continue storingen gehad. Minder vertrouwen in de auto, bang dat 'ie weer storing gaat geven en misschien weer langs de weg kom te staan.

Nieuw
Uitvoering1.2 16V
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand83.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Info, datum: 10 oktober 2016

Antwoord: Wij hebben een 207 benzine. Begint ook met emissie storing. Zeer vervelend. Wij hebben ook een 406 gehad ook met emissie storing, dat heeft wel 7.000 euro gekost dus geen peut weer. Deze straks inruilen tegen een ander merk.

 
Reactie van: Sakinachaara, datum: 14 december 2016

Antwoord: Heb een echte trauma deze maand. Continu emissiestoring bij mijn 207 benzine. En de ventilator gaat loeihard aan, ik schaam mij echt voor dat geluid. Uitlaten lezen bij mijn vaste garage. Boogies verwisseld en 1 of andere sensor waarvan ik de naam niet eens meer weet. 2dagen later weer storing en ventilator aan het loeien!

Vandaag bij een peaugot specialist uit laten lezen. euro: 0.25 weer betaald voor het uitlezen en nu gaf hij aan bobine en lambdasencor , sorry als de naam niet correct is geschreven. De vraag is wat geeft hij morgen weer aan?

Reageer
  

, datum: 4 september 2011

Ervaring met auto: Een waardeloze auto. Heel veel problemen mee gehad en nu nog steeds. Verscheidene keren naar dealer geweest, maar problemen blijven komen zoals: emissie storingen geeft telkens storingen in het elektrisch circuit.
Tot nu toe ongeveer 45 emissie storingen gehad in deze kleine 3 jaar.
Door de auto van het contact te doen op een parkeerplaats en na 1 minuut weer te starten probleem opgelost op twee keer na 1ste keer nieuwe bobine geplaatst (garantie). De tweede keer ongeveer 5 weken geleden ook geprobeerd van contact af hielp niet dus nog 60 km doorgereden naar huis. Volgende dag auto gestart geen emissie storing meer.
Ander probleem storing elektrisch ciruit maar dan met de verlichting.
Auto (piept) geeft aan dim icht kapot volgende piep remlicht defect volgende piep achteruitrijlicht defect volgende piep mistlampen defect volgende piep richting aanwijzers kapot enz.
Probleem is echter: er is helemaal geen lamp kapot maar, want alle lampen zijn goed, ook de zekeringen zijn goed.

Nieuw
Uitvoering1.6 16v Xs Pack
Brandstoflpg
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand105.000 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor4
  
 
Reactie van: Robmolle, datum: 6 september 2011

Antwoord: Helaas ook slechte ervaringen met Peugeot 207 (diesel): aantal keren gasklep vervangen vanwege emissiestoring, blijkt echter in de bedrading te zitten kwam de garage na 3 keer vervangen van gasklep achter. Dempers van achterklep na 2 jaar kapot. EGR klep ook al vervangen. Nu werkt de AB niet meer, zal wel nieuwe zender moeten worden. En zo gaat het maar door. Geen Peugeot meer in de toekomst. Echt veel steun van de garage is er niet.

 
Reactie van: Vanderwegen, datum: 28 februari 2012

Antwoord: Rob, is de storing mbt verlichting verholpen bij je? Ik heb hetzelfde nu met mijn peugeot. Wat heeft men eraan gedaan?

Gr en dank
Bas

 
Reactie van: Stals. Leynen, datum: 9 maart 2012

Antwoord: Heb ook hetzelfde probleem gehad. Nieuwe massakabel en sindsdiens alles OK.

Reageer
  

, datum: 30 augustus 2011

Ervaring met auto: Nog nooit zo fijne auto gehad, en nog heb.
150 pk perfect. Rijd je lange afstanden is hij zuinig. 1: 16. korte afstanden 1:12 mag je niet klagen. Trouwens ik en mijn vrouw (206+ bj 2011) worden altijd netjes behandeld bij Zielenman uit Hasselt OV.

Reageer Nieuw
UitvoeringLe Mans
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand23.000 km
DealerZieleman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor10
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 22 juli 2011

Ervaring met auto: Dit is wel een hele fijne auto.

Ervaring met verkoop: De (jonge) verkoper luisterde erg aandachtig en wist op alles wel een passend antwoord. Ook vond ik het prettig dat ik niet een auto ingeduwd werdt wat bij Eigenraam in Schiedam wel gebeurde. Alles verliep erg rustig en goed doordacht.

Reageer Nieuw
UitvoeringAllure 1.6 Vti
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand7.897 km

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 4 april 2011

Reageer Nieuw
Uitvoering1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand64.000 km
DealerPalace

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor7
  
  

, datum: 9 maart 2011

Ervaring met auto: Emissie storing.
Distributieketting en tandwielen vervangen. Oorzaak: hier weet Peugeot van.
komt veel bij deze uitvoering voor. Peugeot steekt zijn kop in het zand en laat de klant voor de kosten opdraaien. Verder een probleemloze auto.

Ervaring met verkoop: Bij aanschaf gebruikte auto het probleem emissiestoring ter sprake brengen.

Nieuw
UitvoeringTurbo
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand80.000 km
DealerMulder

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor10
  
 
Reactie van: Hd. Vierhout, datum: 10 augustus 2011

Antwoord: Ik wil nog eens een klacht hier opzetten kijk en lees even bij mijn andere klacht op deze site. Ik heb een 207 SW uit 2007 nieuwe gekocht na 56000 km motor kapot; ik rijd op de snelweg, lampje gaat branden van oliepijl en geeft aan stop. Auto gelijk opvluchstrook gezet niet meer mee gereden. Weg laten slepen naar garage. Oorzaak: door metaalmoeiheid is er in de oliepomp van het tandwiel een onderdeel afgeknapt waardoor de motor geen olie meer kreeg. Ik vind dat dit een probleem is van de garage Van Hunink uit Venendaal of Peugeot Nederland.
Mijn auto was 2.000 km boven de grote beurt. Wat zegt Van Hunnik? We vergoeden niets omdat je 2.000 km boven de grote beurt zit. Ik vind het raar dat je niets vergoed krijgt omdat als ik de auto wel een grote beurt had gegeven hetzelfde probleem zou zijn opgetreden (de oliepomp zou niet worden opengemaakt). Dus ik vind dat je dit niet kunt afschuiven op achterstallig onderhoud van mijn auto.

Oplichters zijn ze bij Peugeot. Ik krijg niks vergoed van Hunnik uit Veenendaal en draai zelf voor de kosten op. De kosten waren in totaal 2.875,- euro. Boob, heel boos ben ik op Peugeot Nederland. Ze laten je gewoon in de kou staan. Als ze je een nieuwe auto kunnen verkopen dan staan ze vooraan, maar als er wat mee aan de hand is zijn ze niet thuis. Een hele boze Peugeot-rijder.

 
Reactie van: C. P. Nowak53, datum: 10 augustus 2011

Antwoord: Beste HD: ik ben ook niet zo tevreden over de 207 SW uit 2007, maar toch een klein lichtpuntje misschien wat betreft emissiestoring. Heb ik ook gehad bij ca 55.000 km. In Duitsland een keer Aral super getankt en vervolgens een tijdje flink laten knallen op de autobaan en.... storing weg en tot nu toe niet terug geweest. Kosten 0,0! Ik denk dat de Lambda sonde in de katalysator eens flink schoon gebrand moest worden. Rijdt hier veel stadswerk.
Vr Gr Peter

 
Reactie van: Maarten. Leenen, datum: 3 oktober 2011

Antwoord: Ik denk dat jij best een punt hebt. Metaalmoeheid mag niet voorkomen en is dus een gebrek van de auto. Ookal zit je buiten de garantie als consument heb je redelijke wettelijke gronden om hier een punt van te maken. het probleem is vaak dat consumenten niet de tijd en moeite kunnen/willen nemen om het "gevecht" met een grote organisatie zoals Peugeot nedeland aan te gaan. Indien een product (of onderdeel daarvan) ver voor de verwachte levenstermijn kapot gaat, kan je beroep doen op garantie.

De meeste leverancies proberen hier onderuit te komen omdat men toch wel weet dat de gemiddelde consument er geen werk (of rechtzaak) van maakt. Als je bij toeval een rechtsbijstandverzekering hebt dan zal ik met hun eens gaan praten om Peugeot Nederland aansprakelijk te stellen voor de geleden schade. succes!
gr
Maarten

 
Reactie van: Dippie. Pa, datum: 21 juli 2012

Antwoord: Ik heb zelf een 207 RC. Dit was de testauto van Autovisie van 2007. Toen ik deze auto in 2007 had gekocht heeft hij nadat ik er drie maanden in had gereden 3 maanden bij de dealer gestaan. Een defecte distributieketting. Gelukkig werd de reparatie door Peugeot nederland betaald. Nu had ik begin juni weer klachten met vermogen verlies. Je raad het al.... wederom een versleten distributieketting.
Dus naar de peugeotgarage. Toen werd er ook nog even gezegd dat er bij het vervangen van de ketting een lekkage bij de turbo was geconstateerd. De totale rekening was 1800 euro. Gelukkig heeft peugeot-Nederland de helft betaald. Dus de gedeelte van de ketting. De andere helft, de turboleiding, werd gedeeltelijk door de Peugeot-dealer betaald. Al met al kostte mij dit geintje weer een kleine 500 euro.

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »