25 maart 2017
Volkswagen Eos

Forum Volkswagen Eos

Reacties van eigenaren

  

, datum: 17 mei 2016

Ervaring met auto: Pas mijn Eos 2.0 FSI ingeruild op een Eos 3.2 V6, Ik was al zeer tevreden met mijn Eos 2.FSI 2007, 4 jaar probleemloos en droog in gereden maar deze V6 is toch een ander verhaal wat een power en uitgerust met een geweldige automaat. Hier ga ik veel plezier mee beleven (hoop ik). Heerlijk cruisen deze zomer...
Gr. van een zeer tevreden Eos rijder

UitvoeringV6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 3 april 2016

Ervaring met auto: Prima auto. Check op lekkage in kofferbak, aan raamrubbers en of de afvoergootjes open zijn.

Ik rijd gemiddeld 1:14,2 met veel lokaal gebruik. Zal op de snelweg beter zijn na verloop van tijd. Met open dak rijden kan al vanaf 10 graden en met windscherm tot makkelijk 120 km/u.

Uitvoering1.4 TSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand79.000 km
DealerBruijn

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 9 januari 2016

Ervaring met auto: Mooie auto, zuinig in gebruik (gemiddeld gebruik 1:14,5). Heerlijk om open te rijden en een geweldig mooie dakconstructie. Ook het glazen dak geeft al snel een zomers gevoel bij het rijden in deze auto.

Geen problemen met lekkages maar ik smeer voor alle zekerheid aan het begin van de winter alle dak- en kofferbakrubbers met krytox in. Een speciaal vloeibaar vet om de rubbers soepel en waterafstotend te houden, gewoon te koop bij de vw dealer (niet goedkoop maar met een klein flesje kan je een jaar of 3 vooruit).

Hierdoor kunnen ook de zijruiten moeilijk aan het rubber vastvriezen. Wel grote kans dat dit vette product ook op het raam terechtkomt. Verdwijnt uiteindelijk na een paar keer wassen.

Tot op heden zeer tevreden over deze zwarte Eos uit 2012.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Dakrubbers zal ik voortaan zelf insmeren met krytox. Zelf kan ik dit veel zorgvuldiger nauwkeuriger en kan er ook meer tijd aan besteden dan in een jachtige VW garage.

Ervaring met verkoop: Als gebruikte auto gekocht met dealer afleverbeurt.

Uitvoering1.4 Tsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand45.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 7 augustus 2014

Ervaring met auto: Laat je niet afschrikken, de Eos is een echte Volkswagen. Er zijn wat kleine puntjes die als je een heel klein beetje technisch bent zelf met nuchter verstand zo oplost. Verder is het gewoon dus een Golf / Passat qua techniek! Top auto.

Uitvoering2.0 Tfsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand120.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 22 juli 2014

Ervaring met auto: Bij gesloten dak gaan rubbers kraken en kwekken als kikkers. Een goede dealer weet dit echter zo te verhelpen...

Uitvoering2.0 Fsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand62.500 km
DealerMaas

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: R. J. Ostendorf, datum: 7 augustus 2014

Antwoord: Ga even naar Eos-forum.nl, daar staan alle antwoorden.

  

, datum: 15 juli 2012

Ervaring met auto: Een prima auto als je vooral alllen of met zijn tweeen bent. Open rijden is super en met een windvanger ideaal.

Uitvoering2.0 FSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand67.500 km
DealerHeron

Betrouwbaarheid7
Comfort5
Motor8
  
 
Reactie van: Schutte. Harry, datum: 11 november 2013

Antwoord: Oorzaak lekkage bij raamstijl: Oplossing binnen een kwartier.
Het dak openen, daarna zonneklep demonteren (schroef achter het kleine klepje met een inbus sleuteltje). Dan de bedrading spiegelverlichting los nemen. Bekleding naar beneden buigen en het hoek profieltje schijn naar boven trekken en losnemen. Slang met tule worden zichtbaar. Hier is de oorzaak van de lekkage. Dicht kitten en alles weer monteren, succes.

  

, datum: 22 juni 2012

Ervaring met auto: Zie mijn eerdere reactie uit 2011. Auto hebben we nu 3 jaar in bezit, staat normaliter binnen, wordt als 3e auto gebruikt voor vakantie / weekend / toer tochten.

Na 3 jaar kan ik nog steeds zeggen: heel goede keuze! Het dak is probleemloos (mijn angst voor hoge onkosten is niet uitgekomen) en het glazen schuifdak is fantastisch. Zowel motorisch, elektrisch als mechanisch zijn er geen problemen geweest. Ook geen lekkages, ondanks de berichten van sommige eigenaren (of wanna be eigenaren!) .

Wel moeten de rubbers met regelmaat (2 keer per jaar) worden behandeld met olie van de VW dealer, verder kom ik daar nooit, ik heb een betere en goedkopere garage.

Bevindingen tot nu toe: de auto bevalt prima voor zowel dagelijks als plezier ritten. In open toestand kan gerust met vier volwassenen gereden worden, wel een beetje inschikken.

De EOS 2.0 TSI is met 200pk aan de rand gemotoriseerd, dat wil zeggen: hij kan het vermogen net kwijt op de weg en dat maakt het wel een leuke verke

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Onderhuids is de 200pk TSI-DSG gewoon een glof GTI. Dat kan elke garage onderhouden volgens de voorschriften.

Dakconstructie: ga naar de volkswagen dealer en vraag wel VW dealer in de buurt het Cabrio dak kan afstellen. Elke regio heeft vaak maar 1 dealer met een daarvoor speciaal opgeleid personeelslid. Ga echt niet zelf knutselen / afstellen, te complex. Laat dit ook niet door een universeel bedrijf doen, gewoon even doorbijten en toch naar de dealer voor het dak.
De rubbers: 2 keer per jaar invetten, zoek hiervoor goed op internet, er zijn filmpjes waarop uitgelegd wordt hoe je handig bij alle rubbers van het dak kunt komen. Goed invetten = geen kraakjes/bijgeluiden, waterdicht en probleemloos plezier! Tip van de sluier: start de auto en laat het dak ongeveer voor de helft open gaan, dan zijn bijna alle rubbers bereikbaar. pas wel op: het dak is hydrolisch, zonder spanning kan deze weer dicht zakken, zoek dus het juiste punt en schakel de motor uit. Laat de rubbers minimaal een

Ervaring met verkoop: Gekocht bij een handelaar in Rotterdam, maar perfect behandeld. De auto is zelfs afgeleverd in Twente, voor de deur. Wat een service! Binnen een week na aankoop was er een probleem waarvoor ik naar de dealer moest, de handelaar heeft keurig en zonder overleg van een bon, voldoende geld overgeboekt om de reparatie te laten uitvoeren.

Waarschuwing / tip: rij de auto, kijk of de DSG goed en zonder schokken of bijgeluiden schakelt. Let op bijgeluiden en lager geluiden, Rij eventueel eens in een nieuwe DSG om referentie materiaal te hebben. Kijk verder heel goed naar sporen van schade, als een cabrio (hardtop) een aanrijding heeft gehad: niet kopen!!!! De toleranties tussen de panelen zijn zo nauw, bij schade past niets meer naar behoren en krijg je problemen met lekkages, storingen, noem maar op. Hoe herken je dit: let op de kwaliteit van de koplampen, zijn deze verweerd (normaal) of 'als nieuw', dat is verdacht. Kijk goed onder de klep of de bouten en moeren van de voorklep no

Uitvoering2.0 TSI - DSG
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand44.500 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Mhraad, datum: 2 juli 2015

Antwoord: Update:

We schrijven inmiddels 2015 en nog altijd hebben we de EOS in bezit. Kleine modificaties: de auto is vorig jaar voorzien van een nieuw motor management met 245 pk waarmee de prestaties nagenoeg gelijk zijn aan de V6. Mij was beloofd dat de auto ook zuiniger zou worden, maar de extra trekkracht is zo verslavend dat die belofte niet echt waargemaakt wordt. Maar met een verbruik van gemiddeld 1:13 (lokaal) en 1:14 (lange afstanden) heb ik met 247 pk geen klagen.

De auto is nog altijd probleemloos, wel hebben we de laatste twee jaar de linker raamschaar laten vervangen (kraakte) en de rechter preventief meegenomen. De reparatie viel mee, de ramen lopen nu prima.

De dakconstructie is en blijft probleemloos en loopt soepel en nog altijd probleemloos. Wel netjes de rubbers blijven bijhouden, hoewel ik dit nu nog eens per jaar doe. Daarna door de wasstraat om te kijken of ik ergens een rubbertje ben vergeten. Een vergeten rubber geeft al snel lekkage (wat heet: een druppeltje in de auto) waarna de rubbers snel gevonden zijn die ook ingevet moeten worden.

Motorisch en technisch verder geen enkel probleem gehad, maar dat mag ook wel met slechts 70.000 km op de klok. We gaan nog vrolijk een paar jaar door en geven af en toe een update.

Wij blijven van mening: de EOS is een absolute aanrader.

 
 
< 1 2 3 4 5 6 >