14 december 2017
Honda Civic Hybrid

Forum Honda Civic Hybrid

Reacties van eigenaren

  

, datum: 19 mei 2010

Ervaring met auto: Ik heb met mijn Civic Hybride nu 70.000 km gereden en ook mijn verbruik is gemiddeld 1:15. Rond de 600 kilometer op 40 liter is het maximale wat ik haal. Heb een redelijke sportieve rijstijl maar rij eigenlijk niet vaak harder dan 130 op de snelweg. Ik denk dat het probleem bij mij is dat ik weinig stadsverkeer rij en meer de snelwegen heb.
Verder weinig aan te merken op de auto, hoewel ik wel eens het idee heb gehad dat ABS en VSA helemaal niet werken. Volgens de dealer werken deze zaken, volgens de software, echter wel goed. Ik moet er dus maar op vertrouwen dat dit zo is.
Wat ik wel storend vind is dat de auto bij regen (en tijdens de laatste strenge winter) erg snel een vaag, glijdend, gevoel geeft. Ik durf er niet zo goed op te vertrouwen als bij mijn vorige auto's. Ik heb de 16 inch velgen dus niet eens zo overdreven breed.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 30 maart 2010

Ervaring met auto: Laat je bij een eerste proefrit niet weerhouden door het geluid van de motor (hoge toeren door CVT), maar luister er doorheen en ervaar het comfort van de traploze versnellingsbak. 100.000 probleemloze, zeer comfortabele kilometers achter de rug.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand100.000 km
DealerVerhagen

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: M. A. A. R. T. E. N, datum: 18 oktober 2010

Antwoord: Volledig mee eens!
Ik ben inmiddels 95.000 probleemloze snelle km in 3 jaar verder en een zeer tevreden rijder. Werkelijk fantastische auto. De auto trekt ook met ca 2500 toeren behoorlijk vlot op, dus hoge toeren zijn echt niet altijd nodig.
Blij met het comfort en de luxe en de stille motor.

  

, datum: 26 maart 2010

Ervaring met auto: Prima als je van rustig rijden houdt, net komende uit een hot hatch (Seat Leon Cupra), duurt het denk ik wat langer om aan te wennen. Afwerking is keurig. Auto oogt mooi met 17 inch lichtmetaal er onder.

Uitvoering1.3 Elegance
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
DealerWelman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 15 februari 2010

Ervaring met auto: Zachte achtervering, snel hulpveren laten plaatsen.

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC Elega
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand24.500 km
DealerKneppers

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Jwgmassa, datum: 15 april 2011

Antwoord: Exact ons probleem: zware boodschappen en iemand achterin zitten, dan kom ik niet zonder een drempel te raken er over heen. Contact met de garage opgenomen, maar deze zien dit niet als een klacht en dus wordt er niets aan gedaan. Als iedereen er nu eens over gaat zeuren, dan wellicht wel want wij zullen niet de enige zijn die dit probleem hebben.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 10 februari 2010

Ervaring met auto: Ondank alle positieve berichten op dit forum moet ik helaas het tegenovergestelde concluderen. Na mijn Volvo V50 overgestapt naar de Civic (geef toe dat de bijtelling van 390 euro naar 140 euro een rol heeft gespeeld maar zeker ook het uiterlijk) en heb nog elke dag spijt. Ik ga er dan ook vanuit dit ik een maandagochtend product op de oprit heb staan. Mijn gemiddelde over de 28.000km komt uit op 1:12 waarvan de laatste 8.000km 1:11! Met de Volvo en hetzelfde rijgedrag was dat 1:17 (2.0D). Ik rij meestal Groningen - Amsterdam, dus alleen snelweg. Zelfs in een file komt het verbruik op 1:6 uit! Elke 400km tanken :-(
Tevens is de auto zo luidruchtig dat ik telkens vermoeid aankom. Morgen ga ik met een decibel meter rijden om te testen.
De deuren zijn al wel bijgesteld wat eventjes hielp. Tevens heeft de garage een software update doorgevoerd waardoor ie zuiniger moest worden. Helaas gebeurde het tegenovergestelde. Ik hoop echt dat dit een enkel geval is.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Software update bij 20K beurt maakte de auto een stuk onzuiniger.

Uitvoering1.3 DSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand28.000 km
DealerLos

Betrouwbaarheid5
Comfort2
Motor2
  
 
Reactie van: Rene. Duijm, datum: 1 maart 2010

Antwoord: De geluidswaarden in decibel:
110 km/u 86 dB(A)
120 km/u 87 dB(A)
130 km/u 88 dB(A)
150 km/u 91 dB(A)
Vanochtend met een medewerker van Honda gereden, volgens hem ligt het aan de winterbanden. Zijn eigen auto (ook Civic Hybrid) maakt exact dezelfde decibellen. Vrijdag komen de zomerbanden er weer onder en ik zal dan opnieuw een meting verrrichten.
Lawaai vanaf 80 dB(A) kan schadelijke gevolgen hebben.

 
Reactie van: Vliegpiloot, datum: 16 maart 2010

Antwoord: Ik rijd zelf al vier jaar de Hybrid en ben intussen de 120.000 km gepasseerd. Met winterbanden rijd ik beduidend minder zuining. Met zomerbanden kom ik uit op 5.6l/100km en met winterbanden op 6.4l/100km. Met de dakkoffer op het dak werd dit nog verhoogd naar 6.7l/100km, maar een slechter verbruik krijg ik echt niet voor elkaar. Hopelijk zijn de winterbanden de oorzaak van je slechte verbruik.

 
Reactie van: Pwpainter, datum: 11 april 2010

Antwoord: Jamer dat het verbruik zo hoog is. Zelfs een niet Hybride auto met een 1300 motor rijd zuiniger.
Volgens mij moet je Honda Nederland maar eens aanschrijven. Misschien een idee, waarom vraag je aan de garage niet eens zo een zelfde maar dan tweedehands hybride Honda mee, om een weekje mee te nemen, en dan eens kijken welk verbruik die heeft. Als die een stuk zuiniger is heb je tenminste iets om over te onderhandelen. Sterkte en vol houden want je hebt volgens mij een product dat niet waar maakt wat Honda beloofd. Is geen ramp, alleen dan moet Honda er wel een mouw aan passen.

 
Reactie van: Rene. Duijm, datum: 12 april 2010

Antwoord: Heb afgelopen donderdag met de hoofd technische dienst van Honda Nederland gereden, absoluut een aardige en zeer geschikte kerel. Het geluid komt inderdaad overal vandaan daar is niets aan te doen, omschakeling naar zomer-banden hielp niets. De oorzaak ligt toch in de lange afstanden die ik rijd. Het verbruik ligt door de verbeterde weersomstandigheden iets gunstiger (7,6l / 100km).
Een Civic is gewoon anders opgebouwd met maximaal een 1800cc motor dan een Accord waar in de VS een dikke V6 gaat. De auto rijdt verder prima en met de bijtelling van 14% niet te evenaarden. 2 Collega's zijn tevreden met hun Civic Hybride, die rijden echter slechts 40km naar hun werk en komen dankzij de files niet boven de 120 km/u. Ik wacht nu op het telefoontje van de leasemaatschappij (Athlon) dat ik mijn auto kan inleveren en een nieuwe kan bestellen.

 
Reactie van: Obusch, datum: 14 april 2010

Antwoord: 7,6 is dus zoiets als ruim 1 op 13. Zou je nog willen aangeven met welke snelheid je meestal rijdt? Is dat 120 echte km/u of zit je meestal op 140 +. In dat laatste geval is het relatief hoge verbruik te plaatsen.
Diesels vertonen bij die omstandigheden een lager literverbruik (wat overigens gecorrigeerd moet worden voor de energiedichtheid: is niet zomaar te vergelijken).
Het lawaai bij 120 is volgens mij geen "produkteigenschap", wat die aardige man van Honda je allemaal mag wijsmaken of niet.

 
Reactie van: Rene. Duijm, datum: 14 april 2010

Antwoord: Aangezien ik van Groningen naar Schiphol-Rijk over de A7 en A6 rijd, cruise ik met een snelheid van 150 km/u. Echter heb ik al meerdere malen het verbruik gemeten bij snelheden rond de 100 en 120, ook daar kom ik niet zuiniger uit dan maximaal 1 op 14. Het heeft puur te maken met lange afstanden. Honda Nederland geeft ook aan dat het gemiddeld verbruik buiten de stad gemeten is op verschillende wegen en dat er slechts eenmaal de 120 km/u wordt gehaald en daarna weer langzamer.
Het lawaai zit in alle 3 hybrides die ik heb gereden, echt een gifantisch verschil m.b.v. een VW Golf.

 
Reactie van: O. Busch, datum: 16 april 2010

Antwoord: Als je constant 150 km/u rijdt, kan ik het gemiddelde van 1 op 13-14 inderdaad plaatsen.
Het verbruik tijdens een paar ritjes met 120 zegt niet zo veel over het gemiddelde dat je zou halen. De weer- en vooral de windomstandigheden maken veel verschil. En de stukken bij lagere snelheid (tussen Schiphol en Almere Haven bijvoorbeeld) drukken het gemiddelde ook nog. Ik denk wanneer je op dit traject ca 1000 km met max 120 rijdt dat je dan op een gemiddelde van 1 op 16-17 komt (bij deze temperaturen). Probeer het eens.

 
Reactie van: Pwpainter, datum: 17 april 2010

Antwoord: Beste Busch, daar zit het dan denk ik. Het is een 1300 cc en die moet er best hard aan trekken bij 150. Aan de andere kant, we weten dat een Hybride natuurlijk op zijn best is in de stad. Daar waar de zeg maar gewone auto een slok meer nodig heeft, is de Hybride veel zuiniger. Conclusie, niet meer van de auto verwachten, dan waar hij voor bedoeld is, of zit ik er nu naast?

 
Reactie van: O. Busch, datum: 19 april 2010

Antwoord: Zo is het precies. Overigens geldt dat voor alle auto:s die ontworpen zijn om een lager verbruik te realiseren. Dus Priussen, maar ook TSI'tjes (VW), Multi Air (Fiat), Efficient Dynamics (BMW). Als je ze flink op de staart trapt, verbruiken ze net zo veel als een normale auto. Maar het verbruik is zeker niet hoger dan van een gewone auto!
Beperk je de snelheid tot ca 120 dan betekent een fulle hybride een verbruiksreductie van 30. Kun je dus flink langer met de olievoorraad toe. Niet slecht lijkt me.

  

, datum: 5 februari 2010

Ervaring met auto: Deze mini-limousine rijdt geweldig en is probleemloos. Topper!

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km
DealerDe Bois

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 18 december 2009

Ervaring met auto: Je krijgt erg veel waar voor je geld


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
DealerHensgens

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »